Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Odlicne vesti mada bi rast u poslednja dva meseca ukupno morao biti oko 20% kako bi ocekivali 5mil putnika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413901#p413901:2d5bmx30 je napisao(la):
boca-ica » Tue Nov 01, 2016 8:06 pm[/url]":2d5bmx30]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413830#p413830:2d5bmx30 je napisao(la):
JohnnyLee » 01 Nov 2016 11:45[/url]":2d5bmx30]Хрватска има толико путника само због сезоне. од октобра до априла пустош, тек по неки лет ка Загребу, Риму и Немачкој (из Сплита и Дубровника, остали аеродроми су пусти, али буквално).....
Upravo zato poredjenje nije adekvatno
svi dr. aerodromimi exyu nikada nisu mogli da se porede sa Bgdom (niti ce moci)
takvo poredjenje služi samo onima koj žele da malo predstave vecim

Ispravno poredjenje bi bilo porediti
koliki je procentualni rast ostvario 2015 , 2016 Frankfurt, Pariz, Prag.... tj bilo koja dr. metropola
sa postignutim procentom u Bgdu

Ovakvo poredjenje naše metropole sa varošicama nije ni fer prema njima niti daje pravu sliku
:sesir:

Pa baš i ne. Aerodromi se porede među aerodromima sličnih kategorija, tj. veličina. Npr. Airports Council International posmatra aerodrome po sledećim veličinama:
* Ispod 1 milion putnika
* 1-2 miliona putnika
* 2-5 miliona putnika (Beograd, Zagreb)
* 5-15 miliona putnika (Prag)
* 15-25 miliona putnika
* 25-40 miliona putnika (Pariz Orli)
* preko 40 miliona putnika (Frankfurt, Pariz CDG)

Eurocontrol ih npr. rangira po godišnjem broju poletanja:
* 1000-2000
* 2000-5000
* 5000-10000
* 10000-20000 (Zagreb)
* 20000-50000 (Beograd)
* 50000-100000 (Prag)
* 100000-200000 (Pariz Orli)
* 200000-500000 (Frankfurt, Pariz CDG)

Onda imamo podele po svrsi aerodroma (opšta avijacija, kargo, lcc, biznis avijacija... itd), pa po učešću turbopropeleraca u ukupnom saobraćaju, učešću transfernih putnika, itd. itd.

Naravno da ne mogu da se porede aerodromi koji opslužuju glavne gradove, velike poslovne centre isl, sa primorskim/zimskim destinacijama i njihovim aerodromima, jer su izrazito sezonskog karaktera... ali se ti aerodromi mogu npr. porediti međusobno u smislu uviđaja u to ko ima uspešniju strategiju produžavanja sezone...
 
у целом овом поређењу, могу само да се пореде аеродроми главних градова Екс-Ју република, и то: Београд/Загреб, Љубљана/Скопље, Сарајево/Подгорица. а посебно сезонски и мали аеродроми
 
Ne mogu se porediti zabe i babe.
Ne moze npr. aerodrom u Kraljevu nista da ucini da bi sebe ucinio atraktivnijim od npr Dubrovnika.
Sama lokacija, grad pod zastitom Uneska i destinacija koja je cesto bila na promotivnim turistickim plakatima svih jugoslavija (pa i ranije)...

Misha V":fqr4reb0 je napisao(la):
^ Nisam znao da su se time bavili!

Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Naravno da su se bavili. I ne samo time. Trebalo je nekako preziveti sankcije 90-tih godina kada je io embargo na aviosaobracaj.
I treba im na tome sto su se borili za opstanak cestitati!

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Zanimljiva vest o aerodromu, tj. o cenovniku. Na vanrednoj skupštini akcionara, održanoj 1. novembra, skupština akcionara je donela odluku o davanju prethodne saglasnosti na izmene cenovnika posebnih usluga - putnički servis i naknada za bezbednost. Izvor: http://www.belex.rs/data/2016/11/00101699.pdf

Da li neko zna o čemu je reč, odnosno koje naknade se menjaju?

Inače, trenutno važeći cenovnik, sa svim definisanim popustima se može videti ovde. Ima zanimljivih stavki :)
 
Jel dizu ili pojeftinjuju cene ovim novim cenovnikom ?
 
заправо, последњом корекцијом цена, 2010. колико се сећам, путнички сервис је био 21€, плус безбедност 3,3€, а сада је 16,5€+3,3€
 
Aerodrom je nekoliko puta po malo smanjivao cene, navodeci kao razlog ekspanziju... Pricam generalno za redovan cenovnik, a ne poseben tarife kao wizz, air Serbia itddd
 
Nije još stupio na snagu novi cenovnik, ali bih bilo dobro videti kakve su promene predviđene, i za koga su rađene.
 
Aerodrom objavio da deli dividendu na osnovu profita za prvih 9meseci 2016god.

Profit za taj period je 2.35mlrd dinara , od cega 1.4mlrd ide u dividende(41 dinar bruto po akcij), a ostatak od skoro 1mlrd u razvoj BG Aerodroma.

Kada ce biti odluceno da li se ide na prodaju ili koncesiju?
 
Aerodrom u Batajnici se neće koristiti za civilni saobraćaj. Neozbiljno je to tvoje uporno razmišljanje da se taj aerodrom u Batajnici koristi za civilni saobraćaj.
 
neko ozbiljniji rece:
panta rei - (sve tece sve se menja) :lol:

A kome bi to bilo loše ako uspe koncesija ANT ?
ah ... da... pa drparošima :lool:
 
@boca-ica
S im gradjanima Srbije i Srbiji kao drzavi.
Aerodrom posluje sa profitom, ta lova se na ovaj ili onaj nacin sliva u trziste srbije.
Koncesionar (strani naravno) ce profit iznositi i investirati dalje. U svemu, mi cemo biti siromasniji a on jos bogatiji.

Ne shvatam tu tvoju opsednutost Batajom kao aerodromom. Al na stranu to svako ima neke svoje fantazije, zar je moguce da zelis los poslovni potez za NT da bi ti se ostvarila zelja da Batajnica postane putnicki aerodrom?
Prosto, to mi ne ide uz tebe i tvoje postove,
a citajuci ovaj u kome repliciras @direktor -u recima "nek ide, imamo u rezervi..." se stice takav utisak.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
dosao sam dosta ranije na aerodrom, cekiranje je bilo zavrseno ekspresno, za to svaka pohvala, ali posle nisam znao sta da radim. Aerodorom je izuzetno dosadan, nikakve pratece sadrzine, a aspirira da bude neki hub ili sta vec
 
Ne shvatljivo je da u glavnom gradu objekat koj može o da donosi značajna sredstva u budjet kao i ANT
,,gajiti,, objekat koj samo crpi sredstva iz budjeta

a na minimalnoj udaljenosti od trenutnog (60 km)
zvrji prazan i ne iskorišteni Kovin amoze sa min. ulaganjem da bude još bolji

U ANT je uloženo mnogo i dobro puni gradskii dr. budjet- prava fabrika novca - sve pohvale
a imamo još jednu takvu fabriku novca u neposrednoj blizini koja ne donosi

Prioritet je ekonomski oporavak društva a koncesijom ANTa to i postižemo
i odmah isti takav odmah pored kao ANT otvaramo novi uz minimalno ulaganje

E sad, sto se odredjenoj grupaciji ljudi ne putuje svakog jutra 40 minuta
postojecim službenim autobusima do druge lokacije ,
te zbog zadržavanja njihovog konfora to se ne dopada je drugo pitanje.

U svakom slučaju opcija ANT1 i koANT2 postoji
a eto svijh ovih godina vidimo da moze i tako
da žmurimo i odričemo se pozitivnih promena i da čuvamo
jedan jedini ne dodirljivi ,,sveti,, ANT1.

to mi liči kao i JAT u Er Srbiju, a imamo opcijju da aktivirmo i Avio Geneks
sa JATom smo to uradili a da necemo sa ANTom - ?
Kakva je razlika sada za gradjane kad porediš ,,prevodjenje,, JAT:a u Er Srbiju
i kakva je razlika sutra za gradjane u ,,prevodjenje,, ANT u neki ,Er ANT,, ?

Kada bi (,,Er ANT,,) imao konkurenciju u neposrednoj blizini
ne bi mogao da diže takse i dr. u nebesa kako i koliko hoce
a to je vec dobro za celo društvo
:sesir:

I ako se ovde radi i pišemo o ANTu
bilo bi bolje u buduce da koristimo postojecu temu o aerodromu Bataja
jer svako i spominjanje opcije izaziva negativne burne reakcije čl. foruma :)
 
Boco, ja (mogu govoriti u svoje ime i iznositi svoje stavove) nemam problem sa time da Batajnica radi civilne letove. Sa druge strane, apsolutno imam problem sa ttime da se do toga dodje davanjem u koncesiju, ili prodavanjem NT aerodroma, a smatram cak da bi time bili i dalje od realizacije takve ideje.

-Eventualni koncesionar je svakako svestan da u Batajnici postoji "pista" (izvini, ali ono nije aerodrom u smislu civilne avijacije).
U tom smislu, on bi se u eventualnom koncesionom ugovoru sigurno zastitio od direktne konkurencije koja je na "puskomet" i koja ima apsolutno isto trziste.
Sa druge strane i price o dupliranju pisti na NT su megalomanija (kao sto vidimo iz pisanja forumasa koji poznaju tematiku).
Broj letova i broj putnika su imali neku naglu ekspanziju i dosegli su nivo kada samo 2 faktora uticu na povecanje (ili smanjenje) koje moze biti samo u umerenim postotcima.
1. je standard gradjana i drzave - koliko cemo putovati i koliko ce nam dolaziti.
A 2. je dal ce NT uspeti (i zeleti) da preraste u neku vrstu medjunarodnog "presedackog" aerodroma, makar i u lokalnim okvirima (za EXYU i druge susedne zemlje.
Za ovo drugo, licno sumnjam i pored prica koje nam se serviraju iz AirSerbia-e, posebno kada u obzir uzmem da Etihad preko 'svoje' AlItalia vec ima mnogo veci broj dugolinijskih letova i putnika.
Opet, podvlacim da nisam strucnjak za avio saobracaj i da samo iznosim svoje licno misljenje zasnovano na malo realnog znanja i nesto logike.

Sa druge strane, vezano direktno za poslovanje NT i sve afere, korupciju i upliv partijskih kadrova.
Moje misljenje je da je to apsolutno lako i jednostavno resivo i to koliko vec "juce" :)
Postavi se direktor i uprava aerodroma koja se izabere na konkursu. Tom menadzerskom timu se postave ciljevi , razlozeni po godinama, kako profita, tako i razvoja aerodroma.
Svak godina u kojoj su ispunjeni planovi , diretoru i njegovom timu donose EXTRA BONUSE u vidu znacajne sume na njihovim bankovnim racunima. Ne ispunjavanje zadatih ciljeva - nema ni bonusa :D


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ако буде концесије (а биће), вероватно тајни уговор који ће том приликом бити потписан садржаће, сигуран сам, одредбу да никакав цивилни аеродром не може да буде отворен у кругу од 70, 100, 150... километара од Сурчина.

Такве уговоре ми потписујемо.
 
Jel moze neko od poznavaoca da ukratko u 2-3 recenice objasni kako bi funkcionisala koncesija Bg Aerodroma?

Jel drzava odmah dobija uplatu od tih par stotina mil eura + posle godisnju naknadu ,a koncesionar uzima putem dividende iz ostvarenog godisnjeg profita?
 
зависи од уговора, јер има више варијанти. најбоље је прочитати овај текст, нарочито део Добра и лоша искуства, где су дати примери концесионих уговора и услова
 
@Laki sve je lepo i ostro rastumacio u predhodnom postu @Pantograf
tako da je sve jasno vezano oko ekonomije i zdrave konkurencije
a na dobrobit drustva i pojedinca

Kako necemo pre koncesija da otvorimo konkuretan objekat
nama ostaje samo da nemo posmatremo razvoj situacuje sa ANTom
:sesir:
 
Vrh