Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Moj brat od strica godinama radi na deajsingu u toku zimskih meseci na NT :D

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Titov terminal hangar mogu prepraviti za docek delegacija
 
Nova saobracajnica izmedju A i B platforme je otvorena za saobracaj od 6. septembra, i sada se ide oko platforme za generalnu avijaciju, pa nazad ka B platformi. Ukinut je semafor i zatvorena takozvana `kontrolisana saobracajnica`, koja se zatvarala kad je avion prevlacen iz jat tehnike ili kada je poletao neko od generalne avijacije. E jedino sto su nama u kargu time drasticno smanjili prostor za rad napolju.
Inace mogli bi POD HITNO da rekonstruisu servisne saobracajnice ispod terminala, toliko su pune rupa, da redovno ispadaju i bagaz i roba. A o bubrezima vozaca da ne govorim (vucna elektro ili hibridna vozila nemaju amortizere, nije ni namjanje prijatno voziti se tuda).
i jos kad bi napravili novu platformu za generalnu avijaciju (i onako im je VIP ulaz na C terminalu) tamo negde, ili ovu sadasnju `gurnuli` ka jat tehnici, mi bi dobili platformu ispred koje bi moglo glat 2 kargo aviona da stanu...ali to ce cekati valjda neko `bolje vreme` .
 
Нажалост

ПОВРЕЂЕН ТОКОМ ПРЕГЛЕДА АВИОНА
Преминуо авио механичар аеродрома Никола Тесла
Бета | 13. септембар 2016. 11:21 > 16:00 | Коментара: 1
Радник Аеродрома Никола Тесла С.С. тешко је повређен јутрос приликом обављања редовних активности током техничког прегледа једног од авио-мостова. Нажалост и поред свих покушаја лекара он је преминуо

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 0%BB%D0%B0
 
Da l se zna uzrok? Osim sto pise ovo zvanicno da je pregledao avio most.
 
Колико сам ја чуо од друга јако блиског са породицом преминулог, пао је тачно на главу, тј. лице и имао је страшне повреде унутрашње и спољашње повреде. Велика трагедија.
 
Аеродром противзаконито запослио готово 600 људи
14.09.2016
Пише Соња Гочанин

Руководиоци Аеродрома „Никола Тесла“ противзаконито су запослили више од 500 људи на одређено време током прва три месеца 2016. године, као и 50 људи за стално у периоду децембар 2013-мај 2016, док су у Регистру запослених приказали нетачан број запослених и ангажованих у том предузећу, наводи се у записнику Буџетске инспекције. Буџетски инспектор поднео је захтев за покретање прекршајног поступка Прекршајном суду у Београду због ових неправилности, а незаконито понашање надлежних у Аеродрому грађане Србије, власнике овог акционарског друштва, може да кошта и до четири милиона динара.

Буџетска инспекција Министарства финансија спровела је у првој половини ове године редован инспекцијски надзор у АД Аеродром „Никола Тесла“ Београд и том приликом утврдила да је прекршен Закон о буџетском систему којим су забрањена нова запошљавања код корисника јавних средстава до 31. децембра 2016. и ангажовање више од 10% од укупног броја радника на одређено време и по другим основама без сагласности Владине Комисије за ново запошљавање.

Аеродром је без сагласности те комисије прекорачио број ангажованих лица на одређено време, по уговору о делу и по другим основама током 2014, 2015 и 2016. године. У марту ове године тако је мимо закона било ангажовано чак 519 људи. Такође без сагласности, представници Аеродрома запослили су на неодређено време 50 људи на слободна и упражњена радна места, од тога 38 у периоду децембар 2013-октобар 2015. За ову врсту прекршаја запрећена казна у складу са законом је од 500.000 до 2.000.000 динара.

Надлежни у Аеродрому, према наводима из записника Буџетске инспекције, нису доставили тачне податке Регистру запослених и тиме су прекршили и Закон о регистру запослених, изабраних, именованих, постављених и ангажованих лица код корисника јавних средстава. За недостављање тачних података о запосленима прописана новчана казна је од 50.000 до 2.000.000 динара, па ће грађани Србије финансирати казне за прекршај почињен на основу овог закона, као и Закона о буџетском систему.

Буџетска инспекција је на основу утврђених неправилности прописала мере да се, између осталог, број запослених у овом предузећу усклади са бројем прописаним законом и да се у Регистар унесе стварни број радника на Аеродрому.

Представници Аеродрома, осим што запошљавају мимо закона, током 2015. године запослили су 778 радника без икаквог конкурса и тиме су издвајања за зараде, порезе и доприносе радника повећана двоструко, како је објавила Пиштаљка пре четири месеца.

Да је запошљавање мимо јасних процедура пракса у АД Аеродром „Никола Тесла“, потврђује и извештај државног ревизора у коме пише да је Аеродром у 2013. години ангажовао преко омладинских задруга сваког месеца у просеку 1.111 лица. „У поступку ревизије, није било могуће потврдити основ за ангажовање наведеног броја лица преко омладинских задруга и Друштва ОЗБ Комерц д.о.о, Београд”, наводи се у овом извештају.

Вршилац дужности директора Аеродома ,,Никола Тесла” је Саша Влаисављевић који је и прошле и ове године примио награду за ,,Најменаџера југоисточне и средње Европе” због, како је наведено, „изванредних резултата које је постигао руководећи београдским аеродромом“.

https://pistaljka.rs/home/read/568

Na linku imate i zapisnik inspekcije.
 
I ovde:

Svih pet reprezentativnih sindikata radnika aerodroma „Nikola Tesla“ podržalo je odluku vršioca dužnosti direktora ovog preduzeća, Saše Vlaisavljevića, o zapošljavanju 778 radnika u 2015. godini navodeći da među njima ima i ljudi koji 20 godina rade na Aerodromu preko uslužnih organizacija ili omladinskih zadruga.

Na konferenciji za medije održane u Medija centru, sindikati su u ime zaposlenih na beogradskom aerodromu naveli da je tekst na portalu „Pištaljka“ netačan i da vređa zaposlene u beogradskoj vazdušnoj luci. Oni su više puta naglasili važnost bezbednosti i sigurnosti na Aerodromu navodeći da radnici koji se o tome brinu zaslužuju da imaju stalno zaposlenje.
Prema rečima predstavnice sindikata „Sloga“, Vesne Vilotić, 628 radnika bilo je angažovano preko uslužne organizacije – društva za promet i usluge „O.Z.B. Komerc“. Njih 290 preko omladinske zadruge i određeni broj putem ugovora o privremenim i povremenim poslovima.

Aerodrom je za plate ljudi angažovanih preko društva „O.Z.B. Komerc“ novac izdvajao iz sopstvanog budžeta kao „trošak preduzeća“. Novac je, prema njenim rečima, na taj način umesto u budžet Srbije odlazio u privatne ruke, što je jedan od razloga zašto sindikati i podržavaju odluku o promeni statusa zaposlenih. Nakon odluke direktora Saše Vlaisavljevića da to učini radnicima je ponuđen ugovor na određeno – na dve godine. Njega su potpisali 1. januara 2015. godine. Od tada njihove plate se zavode kao „lični dohodak“.

Još jedan od razloga zašto sindikati podržavaju ovakvu odluku njihovog direktora odnosi se na kršenje zakona. Prema rečima Dejana Popovića iz „Nezavisnog sindikata Aerodroma Nikola Tesla“ ugovori o privremenim i povremenim poslovima, kakvi su između ostalog potpisivani i sa preduzećem „O.Z.B. Komerc“, mogu da se sklapaju samo za angažmane u trajanju od 120 dana. Prema rečima Vesne Vilotić, mnogi radnici su pod ovakvim ugovorima bili više godina...
Dejan Popović je u ime „Nezavisnog sindikata Aerodroma Nikola Tesla“ objasnio da poštuje rad istraživačkih novinara, ali da tekst koji je objavio sajt „Pištaljka“ nije istinit.
On je istakao i da je beogradski aerodrom privredno društvo i da po zakonu ne treba da raspisuje konkurs. Dodao je i da je radnike nemoguće zaposliti preko konkursa zbog školovanja i obuka koji oni moraju da prođu.
– Oni nakon obuka rade pod nadzorom od jedene do tri godine. U suprotnom može da se naruši bezbednost i sigurnost na Aerodromu – izjavio je Popović i dodao da ljudi koji bi se zaposlili preko konkursa ne bi imali potrebna znanja kao radnici koji su na Aerodromu već proveli neko vreme radeći.
http://tangosix.rs/2016/17/05/svi-sindi ... ole-tesle/

Sve to u odgovoru na ovo:
http://beta.rs/ekonomija/ekonomija-srbi ... z-konkursa

Tako da je ovo sada ustvari reciklaža te stare informacije...
 
Jeste reciklaza stare vesti, ali je plasirano planski, vrlo smisljeno, sa ciljem priprema za dalje aktivnosti radprodaje jos jednog od profitabilnih preduzeca.
Posle 15 godina iskustva privatizacije u Srbiji, samo naivni veruju u slucajosti.

Slicne "hajke" su pre nekoliko godina vodjene od nekih "istrazivackih novinara" u vezi sverca i PDV-a sa robom koja ide u AP Kosovo i Metohija. Narod ko narod, prepricavao je svake sedmice epizode koje je gledao, sa brojkama sa puno nula (tendenciozno izrazavanim u dinarima kada je u pitanju 'ostecen budzet, a u EUR kada je nesto uplaceno) i nije kapirao da je sve u funkciji postavljanja carine tzv drzave Kosova...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
...... je privredno društvo i da po zakonu ne treba da raspisuje konkurs. Dodao je i da je radnike nemoguće zaposliti preko konkursa zbog školovanja i obuka koji oni moraju da prođu.......
Fer konkurs - nikad nije ni bio , prvi preduslov i je da ti bude ,, rod ili bar pomoz-Bog,, (komšija)

Ne stoji da ima partiskog zaposlavanja jer ,,vezisti ,, nije neophodan duži partiski staž
vec se tempirano i ciljano učlanjuje, zbog zaposlenja. (vidi datum u čl. karti)

Da se radi o mojoj partiji, to ne bih dozvolio , jer ti vezisti po motivu, ne dele partiska uverenja
vec po pravilu čine samo balast i sigurni su kao vrbov klin,
Osim deklarativnog izjašnjavanja uglavnom spadaju u grupu ,,NEračunajte na nas,, :lool:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406017#p406017:2nia6zzm je napisao(la):
laki72 » 16 Sep 2016 03:18 am[/url]":2nia6zzm]Jeste reciklaza stare vesti, ali je plasirano planski, vrlo smisljeno, sa ciljem priprema za dalje aktivnosti radprodaje jos jednog od profitabilnih preduzeca.
Posle 15 godina iskustva privatizacije u Srbiji, samo naivni veruju u slucajosti.

Slicne "hajke" su pre nekoliko godina vodjene od nekih "istrazivackih novinara" u vezi sverca i PDV-a sa robom koja ide u AP Kosovo i Metohija. Narod ko narod, prepricavao je svake sedmice epizode koje je gledao, sa brojkama sa puno nula (tendenciozno izrazavanim u dinarima kada je u pitanju 'ostecen budzet, a u EUR kada je nesto uplaceno) i nije kapirao da je sve u funkciji postavljanja carine tzv drzave Kosova...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Znam novinarku koja je napisala tekst, ona je moja dobra prijateljica i mogu ti reći da tekst nije nikakva hajka u pitanju. Problem nisu novinari koji otkrivaju ovakve informacije već banda koja svesno upropaštava aerodrom dok istovremeno izrabljuje brdo ljudi preko omladinske držeći ih na minimalcu.
 
@vucko

Drago mi je ako je tako.

Samo preceste su koincidencije ovakvih pisanja i kasnijih ubrzanih tajnovitih privatizacija, koje su se po pravilu kasnije ispostavljale kao lose po Srbiju i gradjane Srbije.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
На Аеродрому запошљавали само преко спискова
17.09.2016
Пише Екипа Пиштаљке

Фирма „О.З.Б. комерц“, преко које је био запослен највећи број радника на београдском Аеродрому „Никола Тесла“, добијала је од Аеродрома спикове са именима људи које треба запослити и које је за одређен проценат само провлачила кроз своју евиденцију, открива Пиштаљка. Ову фирму направила је Омладинска задруга „Београд“, али радници ангажовани преко ње нису били чланови задруге, а већина нису били ни омладинци. Да се посао на Аеродрому могао добити искључиво ако се нађете на списку који је Аеродром достављао „О.З.Б. комерцу“, потврдио нам је и директор „О.З.Б. комерца“ Бранислав Комадина.

Како тврде извори Пиштаљке, ангажовање преко спискова је служило за страначко запошљавање – што је пракса са којом је започео Г17 плус Млађана Динкића, а касније је усвојиле и остале странке све до данашњих дана. Према подацима до којих је дошла Пиштаљка, из кабинета генералног директора Аеродрома спискове су слали правној служби која их је затим их достављала „О.З.Б. комерцу“. Једина непознаница је одакле су спискови стизали генералном директору.

Иако је запошљавање по списку у овом државном предузећу било мимо закона и на одређено време, ови радници су добијали све што припада и стално запосленима, од топлог оброка, превоза и накнаде за прековремени рад, до ускршњих и новогодишњих пакетића за децу или разних других додатака који су били привилегија стално запослених. У појединим случајевима износ за превоз месечно је достизао и суму од 18.000 динара за раднике који су путовали из Сремске Митровице, на пример.

Бранислав Комадина каже је да је преко „О.З.Б. комерца“ било ангажовано 580 од укупно 800 радника које је Аеродром „изнајмљивао“ од других фирми. Он објашњава да је Аеродром слао спискове радника, да их је „О.З.Б.“ све запошљавао на неодређено време, да је Аеродром покривао комплетне трошкове радника и провизију „О.З.Б. комерцу“, али да је „О.З.Б.“ сам плаћао ангажовање особа са инвалидитетом.

Иако би било за очекивати да се против запошљавања преко наручених спискова и мимо конкурса побуне синдикати Аеродрома, њих пет, десило се управо супротно – синдикати су стали у одбрану руководства које је запошљавало незаконито. Пошто је јавност дознала да је Аеродром запослио скоро 800 људи без конкурса, пет синдикалних организација Аеродрома стало је у одбрану директора током чијег се мандата то запошљавање догодило.

Одговор на питање зашто би синдикати стали на страну руководства и правдали незаконито запошљавање можда се може тражити у чињеници да су се и чланови синдиката налазили на истим списковима, а до посла на Аеродрому су на исти начин дошли и чланови породица неких вођа синдиката. Председник синдиката запослених на Аеродрому Весна Вилотић не крије да се посао добија преко списка па ни да је на исти начин посао добио и њен супруг. Она је, међутим, негирала да се ради о страначком запошљавању, али није дала одговор на питање како се – ако не преко странке – на спорне спискове долази.

Ни један од синдиката са Аеродрома није хтео да одговори ни да ли је истинита незванична информација коју су Пиштаљци доставили запослени на аеродрому да су синдикати непосредно пре конференције за штампу, на којој су бранили незаконита запошљавања, добили новац од директора Аеродрома који су искористили за путовања својих чланова у Грчку, Праг, на Палић и Борско језеро. Иако су у телефонском разговору обећали да ће на ово али и сва остала питања Пиштаљке одговорити у писаној форми, правдајући се састанцима и заузетошћу, до данас нисмо добили ни један одговор ни једног од пет синдиката на Аеродрому.

Потврду информације да синдикати добијају новац од Аеродрома добили смо од прес службе Аеродрома на чију адресу смо послали питања једном од синдиката, Синдикату Слога, јер је то изричито захтевао председник синдиката Предраг Адамов, који је објаснио да његов синдикат прима пошту преко адресе прес службе Аеродрома.

У одговору се наводи: „Послодавац за потребе репрезентативних синдиката обезбеђује месечна средства за обављање едукативних, културних, стручних , административних, правних финснијских, техничких и осталих синдикалних послова, послова дистрибуције материјала и остварења програмских циљева за сваки репрезентативни синдикат. АД Аеродром Никола Тесла, као друштвено одговорна компанија, води бригу о својим запосленима и у складу са својим могућностима, под једнаким условима, подржава и остале активности репрезентативних синдиката. У складу са Статутом АД Аеродром „Никола Тесла“ и синдикати, као правна лица, имају могућност да се Друштву обрате са молбом за донацију, како би реализовали своје активности. Послодавац је последње четири године у ту сврху предвидео по 300.000 динара годишње сваком репрезентативном синдикату“.

Да „О.З.Б. комерц“ није контролисао ни кога ангажује ни кога отпушта сведочи и списак који је правна служба Аеродрома послала 12. фебруара прошле године. На том списку су имена 198 људи који су радили на техничком одржавању, у земаљском опслуживању, у секторима безбедности и правних послова, али и у кабинету генералног директора. Аеродром обавештава „О.З.Б. комерц“ да од тог дана (12.02.2015) „престаје потреба за даљим ангажовањем лица у АД Аеродром Никола Тесла“. Нико од тих људи није остао без посла, напротив. Већ наредног дана, 13. фебруара 2015, Влада Србије дала Аеродрому сагласност за запошљавање – тачно 198 људи.

https://pistaljka.rs/home/read/569

Na linku se nalaze spiskovi i dokumentacija
 
Netacno je da su zaposleni preko zadruge imali isti status kao zaposleni na aerodromu to znam iz prve ruke, zarada je bila manja, nisu imali sve dodatke za zaradu kao ni ucesce u dobiti. Paketice za djecu jesu imali. Dakle radili su iste poslove, imali iste procedure odgovornosti odgovarali istim rukovodiocima a bili su znatno slabije plaćeni. Radni odnos su fakticki imali sa AB a formalno sa OZB-om i da su pokrenuli sudske postupke prema AB dobili bi na sudu.
 
Polako, znam licno neke od tih ljudi koju su godinama radili preko OZB-a . Procitaj clanak malo pazljivije, neki od tilj ljudi su radili preko 10 godina preko OZB-a pre nego sto ih je AB i formalno zaposlio. Dakle fakticki su radili za AB mnogo pre nego sto je SNS dosao na vlast. Mnogi od njih su bili u lancu koji je odgovoran za bezbednost leta, na kontrolam,a na održavanju , na zemaljskom opsluzivanju, i radili veoma odgovorne poslove. Najlakse je samo udariti po politici.

Osim toga skoro svi su dobili ugovor na odredjeno na 2 godine, koje isticu za 5 mjeseci.
 
Da i ja sam cuo da su svi koji su primnjeni zapravo vec vise od 10 godina radili na aeodromu samo preko omladinske zadruge. Oni su se i bunili cak i protestvovali jer su trazili da budu primnjeni za stalno, jer preko omladinske nisu imali mnoge stvari koje bi imali da su zaposleni za stalno.
 
Ја лично познајем најмање двоје људи који су новозапослени у аеродрому у последњих годину дана.
 
Nisu svi radili po 10ak godina,ljudi koje ja znam su radili 2-3 pre nego sto su presli na AB. Delija, da naravno dolaze i novi radnici isto kao sto i mnogi stari odlaze po raznim osnovima. Ja ne znam tacnu informaciju da li je AB sustinski povecao broj zaposlenih (ove koji su bili na OZB racunam kao radnike AB sto su sustinski i bili) ali nebi mi bilo nelogicno da jeste povecan broj ljudi, koliko je povecan promet zadnjih 3-5 godina?
 
I dalje veoma veliki broj ljudi radi preko omladinske ili na PP ugovorima...e sad znam i ja trojicu sto su dosli u poslednjih godinu dana, na jako lepo placena (izmisljena i nepotrebna radna mesta), dvojica na odredjeno (2 godine), jedan za stalno. S druge strane jedan i dalje radi osmu godinu preko omladinske zadruge, za manju platu, bez prava na odmor, slobodan dan, bolovanje, dobit, dividendu, regres...

Problem je, kao i u vecini, da ne kazem svim drzavnim sistemima, struktura zaposlenih, tj. manjak ili knap broj ljudi na operativnim poslovima, dok u nekim sluzbama nemaju gde da sednu.
 
jbg mislio sam da su te ljude sto vec dugo rade tu preko omladinske primili pa je to tih 600 zaposlenih.
 
Znam čoveka koji radi ceo radni vek na aerodromu, a pred penziju je. Kaže da zaista ima nekih nesretnika koji su 5-6 godina ili više preko omladinske.

Zapitajte se zašto uprava aerodroma ne prijavljuje radnike već ih irazbljuje?
 
Vrh