Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371672#p371672:1mkrpnun je napisao(la):
MilisaV » 15 Feb 2016 06:59 pm[/url]":1mkrpnun]Nemam ja problem ako neko želi pod svojih para da otvori i 10 aerodroma. Njegove pare, neka ih oplođuje kako želi.

Imam problem sa tim kad neko od mojih para hoće da se igra investitora.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока


Имам и ја баш тај исти проблем. А то је оно што држава управо ради када је реч о аеродромима - игра се инвеститора.
Неко изнад помену "аеродроме духова" у Шпанији; имамо и ми један такав у Краљеву. Зграда готова, реално већ може да слети и А320, ал ми бисмо да га још мало поправимо (а и не знамо ко би баш одатле и летео) па не журимо; Турци обећају 10 милиона евра за завршетак, Веља то јавно одбије после неке Ердоганове изјаве, па недавно иста власт каже да ипак хоће те паре од Турака, мада је Ердоган и даље у фотељи. Речју - циркус.
И сад неко мисли да такви људи треба да управљају свим аеродромима у земљи, па оснива предузеће "Аеродроми Србије" - да ли ћемо добити нове Железнице?
Даље, држава би да дограђује "Теслу", али јој је мало теже да се договори са (формално државном) Ер Србијом који ће терминал да узме (јбт, ко у Националној класи: "Те алпине код вас у савезу, кад ће то да се дели??"). И на крају ће предати "Теслу" неким странцима. А државни "Аеродроми Србије" ће као конкурентан производ понудити - коришћење аеродрома у Вршцу. Веома паметно.

Уместо целе те спирале стагнације и заостајања предлажем: искористити дар са неба - постојање аеродрома у Батајници (за наше РВ има и више него довољно места, па то је једини аеродром са две писте од Пеште до Солуна!) - и увести здраву тржишну утакмицу међу београдским ваздушним лукама. На добробит свих (има и нас који се сећамо колико је коштао мобилни телефон у Србији док је био само један оператер).
 
Уместо целе те спирале стагнације и заостајања предлажем:
искористити дар са неба - постојање аеродрома у Батајници
(за наше РВ има и више него довољно места, па то је једини аеродром са две писте од Пеште до Солуна!) - и

увести здраву тржишну утакмицу међу београдским ваздушним лукама.
На добробит свих
(има и нас који се сећамо колико је коштао мобилни телефон у Србији док је био само један оператер).

Vrlo lepo rečeno :)


bitna dobrobitnost svih je i smanjenje zahvatanja iz budjeta za održavanje vojnog aerodroma
jer i Bataja ce početi da zaradjuje za sebe

Neko reče da ne bi da se igra investitora za pravljenje još jedne , buve-krvopije
a upravo se radi o suprotnom - oslobadjanje
uložen novac je više nego kao ulaganje u prašak protiv buva , koje nam snagu iz budjeta i jedu.
a oslobodjena sredstva mogu se uložiti u nešto korisnije i napredno

:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371744#p371744:2qz73q0x je napisao(la):
Пантограф » 16 Feb 2016 11:50 am[/url]":2qz73q0x]

Неко изнад помену "аеродроме духова" у Шпанији; имамо и ми један такав у Краљеву. Зграда готова, реално већ може да слети и А320, ал ми бисмо да га још мало поправимо (а и не знамо ко би баш одатле и летео) па не журимо;

Уместо целе те спирале стагнације и заостајања предлажем: искористити дар са неба - постојање аеродрома у Батајници (за наше РВ има и више него довољно места, па то је једини аеродром са две писте од Пеште до Солуна!) - и увести здраву тржишну утакмицу међу београдским ваздушним лукама. На добробит свих (има и нас који се сећамо колико је коштао мобилни телефон у Србији док је био само један оператер).

Prvo, u Kraljevo trenutno malo šta ne može da sleti jer pista i apron nisu dovoljnih dimenzija niti postoji odgovarajuća oprema za navođenje aviona. Nije to neki nerešiv problem ali čisto da se zna da aerodromska zgrada kao takva nije dovoljna da se tu odjednom pojavi A320. Čak i kada/ako aerodrom bude skroz operativan, opet treba nekog privoleti da otvori liniju. Tu se onda postavlja pitanje uprave aerodroma odnosno njene kompetentnosti i sposobnosti. Ako država bude upravljala pitanje je da li ćemo ikada videti neki avion kako sleće tamo.

Drugo, dve piste na Batajnici ne znače ništa. Može da ih bude i deset. Ono što interesuje potencijalne prevoznike je koliko će Batajnica da ih košta u odnosu na Teslu i da li će njihovim putnicima biti OK da lete na Batajnicu umesto na Teslu. Tako se opet vraćamo na pitanje uprave aerodroma odnosno njene kompetentnosti i sposobnosti. Znači, treba prvo uložiti novac, napraviti kakav-takav terminal, srediti železničku konekciju, dodati autobusku, uspostaviti transfer sa Teslom i onda krenuti u komercijalne aktivnosti privlačenja prevoznika. Da li je državna uprava sposobna za sve pobrojano?

Treće, koja je uopšte logika da država bude vlasnik dva aerodroma koji su jedan pored drugog i takmiče se jedan protiv drugog? Misliš da bi ponuda mobilnih telefona u Srbiji danas bila išta bolja da su sva tri operatera u državnom vlasništvu pa se kao fol "takmiče na tržištu"? Ne ide to tako. Tu stvari mogu da se promene samo uvođenjem privatnog sektora u igru, a iznad toga država mora da ima neku strategiju razvoja avio saobraćaja.

Četvrto, i po cenu da moram da ponovim 600 puta: ako država već treba da uloži u neki aerodrom koji nije Tesla, osnovni red je da uloži u Niš i Kraljevo kako bi naši sugrađani sa juga i jugozapada dobili neke opcije i kako ne bi morali da lete iz susednih zemalja. Posle toga možemo da razmišljamo o eksperimentima poput uspostavljanja zasebne tržišne utakmice u Beogradu.
 
moglo bi da sleti da je ispoštovan sporazum s Turcima o donaciji od 10 mil. €
 
stavku ,,gravitiranja,, putnika vrlo uredno se preskace kao i stavka presedanja putnika i robe
izmedju aerodroma Tesle i ostalih aerodroma o kojima ovde govorima
a to se radi samo zato
sto neuporedivo ostali aerodromi ne mogu ni da prismrde Bataji u ,,ispomoči,, u korist Tesle

Aerodrom N. Tesla nece imati nikakve vajde ni od Kraljeva ni od Niša kao od Bataje
kada je u pitanju tranzit (presedanje) robe i putnika jer cena i potrebno vreme
od Bataje do Tesle može i drumskim i železničkim transportom do Tesle za 20 minuta
a od Kraljeva ili Niša ni uz čarobni čilim a učešce potrebnog goriva i dr. troškova do Tesle da ne spominjem

To su posebni aerodromi sa svojom dr. uglavnom čarter problematikom
a ovde govrimo o loucosteriima i cargo letovima koj su bezmalo kao redovne linije

Takodje nije zanemarljiv ni profil putnika loucostera koj se značajno razlikuje
od profila putnika na (Teslinnim) redovnim avio linijama a naročito se razlikuje od (profila putnika )na čarteru
sve su to posebne svere sa posebnim rezultaitima , za cargo iizlišno je i objašnjavati

Mešanje žaba i baba u raspravi za radi lecenja regionalnih (avio) bolesti
ni u kom slučaju ne služi za napredovanje aerodroma Nikola Tesla
niti BEOgrada ni BEObuilda
:evil:
 
Hm, počeli smo od toga da se Batajnica i Tesla takmiče na tržištu a sad smo opet na nekoj ideji da Batajnica bude ispomoć/ispostava Tesle. Ajde da se dogovorimo o kom scenariju pričamo?

Ako pričamo o ovom scenariju ispomoći, gde piše da je Tesli potrebno da je rasterećuje drugi aerodrom? Kao da je Tesla LHR sa 75 miliona putnika pa mora hitno da traži rasterećivanje. Nisu ni 5 miliona dobacili a treba im razdvajati saobraćaj i ulagati u drugi aerodrom? Pa to ni najpijaniji milijarder ne bi radio.

Niš i Kraljevo su pomenuti u kontekstu prioriteta državnih ulaganja u aerodrome. Batajnica nije prioritet, Niš i Kraljevo jesu.
 
Hm, počeli smo od toga da se Batajnica i Tesla takmiče na tržištu a sad smo opet na nekoj ideji da Batajnica bude ispomoć/ispostava Tesle. Ajde da se dogovorimo o kom scenariju pričamo?

Zasto mora da su na suprutnoj strani :roll:
loucosteri su u opadanju na Tesli iz planiranih i ne planiranih razloga
Nije da ne može na Tesli , može, ali činjenice su takve kakve i Bgd ih gubi
gubljenje se odražava i na gradjane i na budjet

Scenario o kom pričamo je je favorizovanje odredjenih vrsta letova po luci
i ako oba aerodroma mogu da primaju sve vrste (ko hoce da plati)
ali odredjivanje primarnog saobracaja je u obostranoj koristi

Tržišna cena sletanja (rotacije) i neophodan max-min. kvalitet na Tesli i na Bataji jeste različit
što dovodi do prirodne podele bez sukoba interesa
a pruža izvrsnu saradnju u tranzitnom (pretovarnom) saobracaju koj takodje donosi korist

Nema dva scenarija ,nema sukoba, nema različitih interesa,
Jedan scenario a to je
više novaca, više radnih mesta, veci kapacitet, više destinacija-letova, više od regionalne dominacije
veci izbor prema svačijim mogucnostima :D

Evo i jedna sporedna mala crtica -
Uporedi cenu lendiga malog Pajpera (mini avio taxi) Bgd - Niš
sa Tesle i sa Batajnice
Bataja bi omogucila i otvaranje jeftinih avio taksi linija do svih (priručnih) aerodroma
zbog cene i nemamo razvijen avio taxi- taj vid saobracaja
koj je je značajan u poslovnim , medicinskim, pa čak i turističkim krugovima...
 
Treba sto pre uvesti prekookeanske linije inace ce BEG da nastavi 2016tu u slobodnom padu.
 
Naravno strategija Tesle treba da se zasniva na zadobijanje sto više interkontinetalnih letova
a ne da se glodje oko jeftinih i slabo platežnih loucostera
koje uglavnom koriste studenti i penzosi :)
 
@boca-ica
Boco, shvatam lokalpatriotizam ;) i zelju da se kraj kome gravitiramo unapredi i obogati.
Ali Tesli nije potrebna nikakva 'ispomoc'

Nisam strucnjak, pa moje procene treba uzeti sa rezervom, ali bojim se da bi aktiviranjem Batajnice kao civilnog putnickog aerodroma dobili dva gubitasa o trosku budzeta.
Nema Tesla 10 miliona putnika sa tendencijom daljeg povecanja.
Ne da ih nema, nego ih nece imati ni u nekoj razumnoj buducnosti.
Transferne putnike je lakse privuci ako "presedaju" na istom aerodromu, nego kada su u pitanju dva aerodroma, pa makar oni bili na 3-4km udaljenosti.
Morala bi bila znacajna usteda u odnosu na kompletnu cenu putovanja da bi neko bio zainteresovan za takve egzibicije.

Sa druge strane, bojim se da zanemarujete troskove funkcionisanja jednog aerodroma. Nije pista i aerodromska zgrada najveci trosak i to mogu da potpisem iako nisam strucnjak za avijaciju, jer sam na mnogo primera video kako se ljudi zalete u investiranje u objekte i opremu, totalno zanemarujuci kasnije troskove poslovanja...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Upravo zbog tih ne vidljivih troškova Tesla i mora da bude skup
nije lokal patriotizam u pitanju u odnosima Tesla Bataja , vec tavorenje ...
al izgleda da još nije došlo vreme za napredak ....
No dobro, tavoricemo 2016 + 4 + 4 ... 2024 god...mozda tad i krene
ako opet pu,, pu pu, ne zaratimo jopet sa nekim ili sami sa sobom :lol:
 
Evo ja sretno odleteh i doleteh za upola manje para sa BUD, parking sasvim pristojna cena, auto put do kuće. Pa sad, ako se Nikoli Tesli isplati da bude "ekskluzivno" mesto, neka mu, ja lepo otišao do BUD, i za razliku u ceni karte još platio i hotel u Lisabonu. Do kuće mi je trebalo 2 h i 45 min, naspram 1 h i 15 min sa BEG - za mene prihvatljivo, ko neće nek ga lupaju po ušima sa BEG.
 
вау, човек не посети форум 5 дана и има да види бесмислену причу о Батајници (по не знам ни ја који пут)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371542#p371542:89kmvq60 je napisao(la):
Пантограф » 14 Феб 2016, 12:16[/url]":89kmvq60]Мада је наш случај специфичан - добили смо "на поклон" велики аеродром на 20 км од главног града, пошто нам се војска драстично смањила - и не треба га поредити "један кроз један" са другим градовима, поменућу Варшаву

Шопен има 11 милиона путника годишње, Модлин 2,5 и користи га само једна компанија (Рајанер). Тесла није дошао ни до 5 милиона, и ти би да развијаш Батајницу? дај ми логику

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371542#p371542:89kmvq60 je napisao(la):
Пантограф » 14 Феб 2016, 12:16[/url]":89kmvq60]а напоменућу ти и да проучиш пример Кракова, и како је постојећи аеродром кроз претњу да ће се у сарадњи са војскм отворити нови, натеран да поштује тржишне принципе и олакша пријем лоукостера.

није требао да се гради потпуно нов, већ само терминал на већ постојећем аеродрому, који би се рекламирао као нов (фактички, једну писту би користила три аеродрома: два цивилна и један војни). не видим везу са Теслом и Батајницом
 
ВАУ ту Ју, ту :shock:

Извини, али своју "логику" (штавише, и читаву економску парадигму) сам изложио веома детаљно кроз претходних неколико постова, па не бих да спамујем топик даљим "бесмислицама", сличним онима које си, очигледно, већ регистровао.


Постскриптум: За емпиријску одбрану моје логике погледај пост форумаша Микија из Новог Сада одмах изнад твог.
 
Hoćemo i mi u Rakovici jedan aerodrom. Do postojećeg putujemo po dva sata kao danas. Na aerodrom u Nišu se stiže za pola sata više. Bataja nam je još dalje. Jesmo brdoviti ali ima kod mene blizu jedna livada gde se može napraviti pista od 1500m. Dovoljno za turboprope, više nam ni ne treba, skroman smo narod mi Rakovčani. I još je sva ta zemlja u vlasništvu PKB i ne obrađuje se. Državna svojina, nema troška eksproprijacije. Lani su tu doveli asfalt, priprema se kanalizacija, ma može odmah na proleće da se počne sa pripremnim radovima. Tu je i garaža za traktore, od oko 1500 kvm u osnovi, može se lagano preraditi u terminal, ne treba nam veći od toga. Blizu je i obilaznica, kao i pruga, bio bi to pravi intermodalni aerodrom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=372060#p372060:1590c0o8 je napisao(la):
Пантограф » 18 Feb 2016 12:08 am[/url]":1590c0o8]
Постскриптум: За емпиријску одбрану моје логике погледај пост форумаша Микија из Новог Сада одмах изнад твог.

Miki je pronašao svoju računicu koja je sasvim legitimna i ako mu odgovara treba da je koristi. Ono što nije u redu je da svima ostalima, koji tu računicu ne koriste već imaju neku svoju, učitava kako ih Tesla udara po ušima i šiša kao ovce. Tu stalno postoji neki agresivan nastup tipa: "Ja sam uštedeo lovu putujući iz Budimpešte a vi čobani budale samo nastavite da budete ovce na Tesli". Ne vidim razlog za takav stav i takvu nadmenost. Ja se na Tesli nikada nisam osećao kao da me neko udara po ušima niti sam ikada svoje sugrađane koji preferiraju aerodrome u okruženju nazivao budalama. Malo tolerancije nam ne bi škodilo.
 
Да, и који став је надмен? Да није овај: "Коме се не свиђа Сурчин, нек иде у Пешту"?
 
Postoje samo dva racionalna rešenja u ovoj situaciji.
1. Nov terminal na BEG, “sandučar“ samo za LCC sa uslovima sličnim onima u Nišu, ili malko skuplji.
2. QND, ali to se neće desiti jer svaki pokušaj razvoja AP Vojvodine uznemirava udbaške centralističke mozgove u Beogradu (među kojima uglavnom nema rođenih Beograđana).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=372073#p372073:2km3a8gs je napisao(la):
tragac » 18 Feb 2016 01:18 am[/url]":2km3a8gs]Hoćemo i mi u Rakovici jedan aerodrom. Do postojećeg putujemo po dva sata kao danas. Na aerodrom u Nišu se stiže za pola sata više. Bataja nam je još dalje. Jesmo brdoviti ali ima kod mene blizu jedna livada gde se može napraviti pista od 1500m. Dovoljno za turboprope, više nam ni ne treba, skroman smo narod mi Rakovčani. I još je sva ta zemlja u vlasništvu PKB i ne obrađuje se. Državna svojina, nema troška eksproprijacije. Lani su tu doveli asfalt, priprema se kanalizacija, ma može odmah na proleće da se počne sa pripremnim radovima. Tu je i garaža za traktore, od oko 1500 kvm u osnovi, može se lagano preraditi u terminal, ne treba nam veći od toga. Blizu je i obilaznica, kao i pruga, bio bi to pravi intermodalni aerodrom.


Само напред, ако нађете инвеститора који ће да уложи неколико стотина милиона евра у градњу онога што већ постоји у Батајници.
Предлажем локацију код језера Паригуз, да би име било препознатљиво у међународним оквирима.


Postoje samo dva racionalna rešenja u ovoj situaciji.
1. Nov terminal na BEG, “sandučar“ samo za LCC sa uslovima sličnim onima u Nišu, ili malko skuplji.
2. QND, ali to se neće desiti jer svaki pokušaj razvoja AP Vojvodine uznemirava udbaške centralističke mozgove u Beogradu (među kojima uglavnom nema rođenih Beograđana).


Батајнички аеродром је углавном на територији АП Војводина :D

(И мало да те боцнем - Радоњић је врхунски тренер)
 
Ajd da se i ja malo uključim :)
Zna li neko da li je ikad planirano, ili da se možda samo razmišljalo, o izgradnji aerodroma u banatskom dijelu Beograda? Mislim da i ima neki sportski aerodrom blizu Borče.
 
Постоји спортски аеродром у Лисичјем јарку, некада се причало да треба да добије и бетонску писту али није. У ширем београдском региону, такође у Банату, у Ковину постоји напуштени војни аеродром са бетонском пистом од два километара. А у Ечкој код Зрењанина је током Другог светског рата био један од већих немачких војних флугхафена, али смо га минирали 1948, у страху да га не заузму Совјети (и заузели би га, кроз равницу, тенковима за по дана, само да су кренули). И - наравно - ту је Вршац.
 
E taj Lisičji Jarak mi djeluje zanimljivo. U blizini je i pruga, SMT, "treći Beograd" a od Trg Republike je udaljen skoro isto kao Nikola Tesla. Naravno ja to sve vidim s mape... :wink:
 
Vrh