Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Zaista, zašto bismo sa manje od 5 miliona putnika koristili aerodrom koji je odmah pored autoputa ako možemo da 20% saobraćaja izmestimo na vojni aerodrom koji je pored magistralnog puta...

Tesla može bez ikakvih problema da opsluži još 2M putnika preko trenutnog kapaciteta a privlačnost aerodroma za lowcostere je stvar cenovne politike i državne strategije. Sve dok je država većinski vlasnik Tesle ona može u bilo kom trenutku da lowcosterima na Tesli ponudi iste uslove koje bi im ponudila na Batajnici. To je ono što obesmišljava podelu saobraćaja na dva aerodroma koji su bukvalno jedan pored drugog.

Ako bi BEG bio dat u koncesiju pa koncesionar rešio da nema popusta i da svaki lowcoster koji hoće na BEG mora to i da plati, onda bi država mogla da razmisli o konverziji Batajnice u lowcost čvorište. Ali pre toga bio bi red da ljudski osposobe Niš i Kraljevo i tamo ponude neke olakšice lowcosterima. Ovako imamo jedan kršten međunarodni aerodrom u celoj zemlji i sad treba da ga dupliramo dok nam sugrađani sa juga i jugozapada lete iz Skopja i Prištine jer im je lakše da stignu do tamo nego do Beograda. Baš će Batajnica mnogo da im pomogne.
 
Prvo da se izvinem zbog ,,skracivanja,, citata a to je u korist ,,dinamike,, :)

....može u bilo kom trenutku da lowcosterima na Tesli ponudi iste uslove koje bi im ponudila na Batajnici...
teoretski može.... praktično ....skoro svi utekoše ... toliko o tome šta može.... :(
....bio bi red da ljudski osposobe Niš i Kraljevo i tamo ponude neke olakšice lowcosterima. ...
dok nam sugrađani sa juga i jugozapada lete iz Skopja i Prištine jer im je lakše da stignu do tamo nego do Beograda. Baš će Batajnica mnogo da im pomogne....
Pa ko im brani neka ih osposobe :kk: a ponuda i potražnja ce odrediti - ko radi a ko propada-
a po ,,gravitaciji,, putnika ,
Bataja ce da radi i da zaseni mnoge okolne avio luke u regionu (i van granica)

A ,,južna,, gravitacia za aerodom NIš (možda i Kraljevo)
uglavnom vrlo uspešno pokriva se sa čarter letovima a ne lowcosterima
a to nije mala razlika opet u korist Bataje
:sesir:
 
Bas si zapeo sa batajnicom ko ce da ulozi pare pa ni bimbe iz 1999 nisu rasciscene ni rusevine jedan hangar grade 4 godine nema od tog nista bar za jedno 15 god minimum tako drzite se teme
 
...tako drzite se teme
Hvala na zabrinutosti.....I držimo se teme, al evo za tebe da idemo peške :D

Tesla treba da se trudi da dostigne najviši standard u prihvatu i otpremi
kako vazduhoplova tako i putnika i tome stremi

Korišćenje takvih visoko stadardnih uslova i usluga -košta- i to ne malo
što nije prihvatnljivo niti potrebno lowcosterima

Tesla za vecinu stvari ne može da pravi razliku prilikom davanja usluga koje su skupe
da deo usluga bude isključivo za lowcostere a deo za redovne linije

Banalan primer
održavanje wc u pristanišnoj zgradi je daleko skuplje
ako je namnjeno za putnike na redovnim linijama, nego sto je zadovoljavjuce za lowcostere

Zamisli da kod Franša naručiš 10 slukom , i očekuješ da ti naplate kao da si naručio u uličnom kiosku :roll:
naravno da možeš da dobiješ svoje cevape kao što i Tesla može da usluži lowcostere
ali ceš cevape platiti mnogo skuplje, ne radi imena restorana,
nego sto postoje znatno viši troškovi pružanja takve usluge.
(Na pr. kiosk nema konobara a restoran mora i njega da plati itd.) :dil:

Tako i na Tesli usluge u PO moraju da se plate ili če Tesla morati da gubi
a kako lowcosteri upravo i postoje na ustrb kvaliteta ne može i jare i pare
onda jeste nužno i razdvojiti takav saobracaj

Da je na Tesli umesto drpanja i lažnog napredka ,
stvarno izgradjena bar još jedna platforma i pristanišna zgrada
onda bi moglo u stvarnosti da zaživi ,,Tesla može da pruži usluge i njima ,, :violina:
ovako očigledna dešavanja i stanje samo potvrdjuje zašto nam lowcosteri ,,begaju,,
a Bgdu lowcosteri su potrebni
naročito mladom svetu, pa zašto to i ne omoguciti kad imamo to tu na Bataji
koja je Teslin blizanac i vezan dobrim saobracjnim potencijalom

Kažeš na Bataji još je urušeno ovo i ono... pa dokle da bude urušeno ?
opravi i pusti u upotrebu naročito ako ce da zaradjuje za sebe
a ne od naših sirotinjskih para da se još uvek grebucka

:sesir:
 
Covjece za bataju trebaju ozbiljne pare koje drzava nema
Za sredjivanje starog prvog terminala za lokostere trebaju mala ulaganja .
Wc mora da bude cist pa mora sto bas i nihe slucaj .
I za sad je tesla vise nego dovoljan
 
Srecom, na ovom forumu osim nas dvoje
ima još mnooogo drugih ljudi
koj su daleko stručniji i manje tvrdoglaviji od nas dvoje .... :sesir:
 
JANUARY 2016
Airport PAX Change (%)

Belgrade 290.580 ▼ 5.8
Zagreb 156.947 ▲ 4.2
Split 25.958 ▲ 5.7
Dubrovnik 15.666 ▼ 0.8
Pristina 120.531 ▲ 12.8
Skopje 109.097 ▲ 23.6
Ljubljana 73.567 ▲ 0.6
Tivat 18.438 ▼ 9.8
Sarajevo 41.208 ▼ 5.7
Podgorica 41.165 ▲ 4.0
http://www.exyuaviation.com/2016/02/lju ... soars.html
 
Meni uopšte nije jasna fiksacija da "Nikola Tesla nije za low-cost". To su gluposti koje samo mi smišljamo. Kako to da Schipol (58 mil. putnika) opslužuje i easyJet i Ryanair i još neke lowcost, kako to da u BUD sa Ferenc Liszta (10 mil. putnika) lete i Wizz i easyJet i "velike" kompanije. Kako to da Lisabonski aerodrom (20 mil putnika) koriste kao bazu i easyJet i RyanAir, a leti i KLM-ov low cost Transavia. Moguće je i na jednom te istom aerodromu obezbediti razičite cene za avio kompanije. Prosto ko ne želi da koristi pun komfor aerodroma plati manju uslugu - npr. ko optira da ide na izdvojene parking pozicije, a da se putnici u zgradu prebacuju autobusima plati manje nego onaj ko ide na "finger". Ko bi u BEG koristio ekskluzivno stari terminal, plati manje nego onaj ko ide sa novog. Ma ima milion opcija. Aerodrom je poslovna prilika, što više putnika privuče sve grane (usluga, parking, prodaja) će donositi dodatne prihode. Samo iz nekog razloga mi mislimo da je naših manje od 5 miliona putnika toliko specijalno i tako mnogo da je za low cost mesto negde drugde - ma nije nego!!! Opremanje Batajnice sa ovakvim prilazom aerodromu je totalna besmislica. Ako se želi povećati ukupan broj putnika koji će biti i transferni, zaboravite letove sa različitih aerdroma - to mora biti na Nikoli Tesli, nismo infrastrukturno opremljeni da bi obezbedili laku mogućnost prebacivanja na drugi aerodrom. Takvu opciju za low cost da koriste udaljenije jeftinije aerodrome, ili za transferne putnike - da sletite na jedan pa idete na neki drugi aerodrom za drugi let - mogu da si dozvole gradovi čiji su centralni aerodromi potpuno propterećeni (što beogradski nije), i koji do svih tih aerdroma nude sistem masovnog prevoza (metro, voz), a Beograd nema ništa od toga ni do Nikole Tesle, a kamoli do Batajnice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371377#p371377:3dni5wy5 je napisao(la):
miki_ns » 13 Feb 2016 07:38[/url]":3dni5wy5]Meni uopšte nije jasna fiksacija da "Nikola Tesla nije za low-cost"....
....ko bi u BEG koristio ekskluzivno stari terminal, plati manje nego onaj ko ide sa novog.

Fiksirana fiksna fiksacija.... stari - novi terminal....
je*********ga..... naravno sve bi to moglo .... samo.... još uvek nije izgradjen novi terminal na Tesli....
a ida hoce (a nece) za te iste pare dobiješ u Bataji opravljenu luku

a time uvecavaš kapacitet i prihode
nova radna mesta, novi letovi ...

:sesir:
 
Ne brini hoce i to mnogo mnogo pre i to po sili prirode

Na Teslinom podrumskom dolaznom car. terminalu (hala-sala) gde se preuzima prtljag sa pokretnih traka
ima samo jedna ćenifa za ženske i jedna ćenifa za muške patnike :shock:

U situacijama kada istovremeno sa više (s)letova nadju patnici da preuzimaju prtljag (oko 3 x 100)
a i svega oko 10 posto htelo da se manje ili više olakša u ćenifi
video bi minimum 30 patnika kako cupka u tem redu :shok:
te je potrebno kao uslugu modernizacije uvesti podelu besplatnih pampura.... :lool:
toliko o savremenosti a da ne spominjem modernizaciju

Ako ovo nije dovoljno za ,,začinjavanje,, slike
onda i prizvati prizore dolaska čartera sa Djedaj-ci , (Hadzije) i to u istom holu gde su patnici i sa dr. letova
a dr. ćenife tu nema.......a posle njih .... :fijasko:

Lepo je videti aerodrom sjajan sa puno lepih zemaljskih i letecih stevki
al pored sjaja uvek ima i bede (naravno o njoj se i ne priča mnogo, a ima je...)
a sa sto vecim opterecenja jasnije se vide nedostaci i nedoraslosti
Nedostaci i nedoraslost postaju vidljivi
kada se prekorači za šta je projektovano (a taj hol nije za to i projektovan) , kada se budzi (ili drpa) , kada se ništa ne proširuje (nemoguće ili zanemareno) , kada je skuplja ,,dara nego mera,, i td.

Toliko puta ponovljeno.... Bataja bi samo pomogla Tesli da ostane prestižna luka
sta toliko fali da Tesla dobije sestru (osim tvrdoglavosti) ?
da se bata i seka lepo slažu i ispomažu :)
:sesir:
 
Odgovor je vrlo jednostavan: kada ti dete ide golo i boso, problem rešavaš tako što ćeš da ga nahraniš i obučeš a ne tako što ćeš da napraviš još jedno dete kako bi mogli da dele bedu i nemaštinu.
 
Jesi u pravu.... ;)
al kad sve to može sto ga oni ili ovi ne ,, naraniše i obukoše,, do sada ,
a pride
po godinama..... AT još je postao deda :(
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371377#p371377:2lo1t534 je napisao(la):
miki_ns » 13 Feb 2016 08:38 am[/url]":2lo1t534]Takvu opciju za low cost da koriste udaljenije jeftinije aerodrome, ili za transferne putnike - da sletite na jedan pa idete na neki drugi aerodrom za drugi let - mogu da si dozvole gradovi čiji su centralni aerodromi potpuno propterećeni (što beogradski nije), i koji do svih tih aerdroma nude sistem masovnog prevoza (metro, voz), a Beograd nema ništa od toga ni do Nikole Tesle, a kamoli do Batajnice.


Е мој гос`н Мики, пруга Нова Пазова - Аеродром Батајница постоји већ деценијама :wink:
Да би се колико за месец дана ПОСТОЈЕЋА линија БГ воза продужила до тог ПОСТОЈЕЋЕГ аеродрома, потребна је мање-више само електрификација, тј. ситан новац.
А, да би се воз довео до Тесле, треба око 100 милиона евра...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371460#p371460:3vuwmunr je napisao(la):
beowl » 13 Feb 2016 08:32 pm[/url]":3vuwmunr]Odgovor je vrlo jednostavan: kada ti dete ide golo i boso, problem rešavaš tako što ćeš da ga nahraniš i obučeš a ne tako što ćeš da napraviš još jedno dete kako bi mogli da dele bedu i nemaštinu.


Закључивање по аналогији не испуњава услове, јер у случају београдских аеродрома већ постоје два "детета".

И, људи, многи сте се окушали, али ја још не прочитах ниједан једини ваљан аргумент зашто не би било добро успоставити/обновити путнички и робни саобраћај са Батајничког аеродрома. Намерно пишем обновити, јер је и један и други у неком облику 667. ("шест-шест-седма") транспортна ескадрила одржавала све до распада ДЗ СЦГ 2006. године - па, ја сам лично у 21. веку истоваривао АН-26 из Подгорице, који је уз то био и пун путника, и поште итд.

Мислим, а то не важи само за ову тему, да је узрок томе у масовној прихваћености економије незасејаних њива и неокречених кућа међу нашим народом. То вам је Брежњевљева економија, тј. економија стагнације (аргументи "задовољава потребе", "не треба нам још један, кад већ имамо" и сл. су битни чиниоци таквог погледа на привреду и свет, који узрокује низак ниво компетитивности, последично и ниску запосленост, мршаве стопе раста, депрецијацију робе и услуга - хеј, па ми се тиме хвалимо! - ...).

Дакле - нема силе која ће мене убедити да са активна два ПОСТОЈЕЋА београдска аеродрома укупан број путника и количина робе на њима неће бити већи него што је сада, са врло крутим пословањем АНТ, осим када треба фаворизовати Ер Србију. А то значи и јефтиније услуге, и више туриста у Београду, и више радних места... просто ме мрзи да набрајам и немало се чудим како више форумаша не схвата како просперитетна економија функционише.
 
Postoji i druga krajnost u odnosu na Brežnjevljevu ekonomiju a to je kineska ekonomija praznih gradova u kojima niko ne živi, ili španska ekonomija ogromnih novih aerodroma koji su zakatančeni godinu dana nakon svečanog otvaranja i danas su odlična lokacija za snimanje filmova o zombi apokalipsi.

Za početak, jedan od ta dva postojeća aerodroma je vojni i građen je prevashodno u vojne svrhe. To što ga je (sada već uveliko nepostojeća) transportna eskadrila Vojske Jugoslavije koristila za interne potrebe ne znači da je na njemu postojao komercijalni putnički saobraćaj koji sad samo treba "obnoviti".

Kako će tačno Batajnica da privuče nove turiste u Beograd? Tako što ćemo u stranim metropolama postaviti bilborde sa tekstom: "Posetite Beograd - sada imamo DVA aerodroma"? I onda će svi da pohrle u avione jer u vreme kada je radio samo jedan aerodrom bilo je jako teško doći i posetiti Beograd?

Stranog (lowcost) prevoznika ne interesuje previše da li će sleteti na Teslu ili na Batajnicu - njega pre svega interesuje koliko će to da ga košta. I tu dolazimo do ključne stvari a to je cenovnik. Njega u oba slučaja propisuje država kao vlasnik bilo Tesle bilo Batajnice. Država bez ikakvih problema može lowcosterima da ponudi isti povoljan cenovnik na Tesli kao što bi bio i cenovnik na Batajnici u slučaju njenog stavljanja u funkciju. To u potpunosti obesmišljava državna ulaganja u Batajnicu i pravljenje još jednog javnog preduzeća odnosno partijskog uporišta tamo.

Situacija bi se drastično promenila tek ukoliko bi država izgubila pravo formiranja cenovnika na Tesli. Ali pošto strani koncesionar ne bi bio lud, on bi istog trenutka krenuo da privlači lowcostere na sve moguće načine, davao im popuste, povoljne uslove itd. Država bi mogla da slupa neke pare u Batajnicu i eventualno počne da plaća lowcosterima da lete tamo (to je jedino što strani koncesionar na Tesli ne bi uradio) što bi u ekonomskim udžbenicima verovatno potisnulo i Brežnjevljevu ekonomiju sa prvog mesta na listi destruktivnih ekonomskih doktrina.

To što Srbija nema 100 lowcost letova dnevno nije pitanje Batajnice u kojoj leži nekakav spas, već je pitanje strategije razvoja lowcost saobraćaja u Srbiji. Država u ovom trenutku ne želi da razvija lowcost nego svog prevoznika, što nama može da se sviđa ili ne sviđa - ali je legitimna državna strategija. I sve dok je situacija takva, ti možeš do mile volje da osposobljavaš Batajnicu ali nećeš dobiti nijednog prevoznika na njoj sve dok tom prevozniku Batajnica ne bude značajno jeftinija opcija u odnosu na Teslu. A to je jedino moguće ako mu država kao vlasnik Batajnice ponudi značajno bolju cenu nego na Tesli gde - ukoliko želi - može da mu ponudi isto tako dobru cenu.

Eto zašto je priča u osnovi lišena logike. I na to dodaj još nekoliko sitnica kao što je:
- vrlo siromašno tržište sa vrlo skromnim turističkim potencijalom
- Niš i Kraljevo koje treba osposobiti malkice pre nego što krenemo da dupliramo i tripliramo potencijale Beograda
- lud rast kargo i poštanskog saobraćaja na Tesli (kargo tipa 30%, pošta tipa 50% svakog meseca)
 
Па, наравно да у оквиру постојеће политике у ваздушном саобраћају (фаворизовање Ер Србије до бесвести са нејасним циљем), која предвиђа и кроз уста премијера вишим циљевима правда успостављање нерентабилног саобраћаја са САД све то нема смисла.
Јасно је и да ја имплицирам јавно-приватно партнерство у развоју бар једног од два аеродрома, што би натерало онај други (државни) да послује макар као Телеком Србија, у оквирима конкурентног тржишта.
Још је јасније мени да од тога неће бити ништа и да ће, вероватно тајни уговор о ППП/приватизацији/концесији за Аеродром Никола Тесла садржати и клаузулу типа: "Не сме се у наредних 30 година отворити ниједан аеродром у кругу од 60 км од Сурчина". И тако ће Београд добити свој лоукост аеродром - у Вршцу, што жутокоса Зорана недавно и најави. И наравно, последично томе, мању атрактивност, и за компаније и за путнике. И свеукупно веће сиромаштво.

Дакле, јасно је мени како ће бити, али пишем како би требало, за свој ћеф, и да бар некога наведем да проба да промени начин размишљања, јер ми само због тога шлајфујемо оволико дуго у блату са мањом просечном платом од Македоније.
 
Možeš li da mi pronađeš primer grada od 1.5M stanovnika koji je imao međunarodni aerodrom, i u trenutku kada je taj aerodrom bio na nekih 70% iskorišćenosti pala je odluka, ne da se pravi nov terminal, ne da se proširuje postojeći aerodrom, nego da se uzme najbliža vojna pista i tamo pravi čvorište za lowcost prevoznike?

Ako mogu da dobijem ime grada, rado bih proučio njihov slučaj. Inače teško da ću moći da se složim da bi "tako trebalo" na Batajnici.
 
Мада је наш случај специфичан - добили смо "на поклон" велики аеродром на 20 км од главног града, пошто нам се војска драстично смањила - и не треба га поредити "један кроз један" са другим градовима, поменућу Варшаву, а напоменућу ти и да проучиш пример Кракова, и како је постојећи аеродром кроз претњу да ће се у сарадњи са војскм отворити нови, натеран да поштује тржишне принципе и олакша пријем лоукостера.
(Да не буде забуне, Пољску сматрам тренутно најпросперитетнијом земљом Европе.)
 
Vojska se jeste smanjila ali I ako rv padne na samo jedan aerodorom to ce biti Batajnica.
 
Najjace je to za aerodrom u Vrscu, a Temisvar odatle sat vremena, razvaljuje kakve letove ima, zasto bi uopste neko hteo da leti iz Vrsca. Nego se budale loze retardiran narod u kampanji.
 
Upravo blizina jeste kvalitetan adut
jer tamo gde slecu loucosteri bez problema sletace i cargo avioni
i lepo imas jedan normalan (eksluzivan) i jedan običan za jeftine drljače
a izuzetno blizu za sve vtste putničkih i robnih presedanja
pa takve uslove imaju Pariz i Moskva ...
a nama ko da je to kiselo gorždje :oops:
a treba nam dobar sobracajni zamajac

(Usput Kako ce putnik-roba brzo da preseda iz Vršca ili Kraljeva na Teslu i koliko bi to koštalo )

Saobracajni zamajac (koj donosi pare)
U Bataji uz obilaznicu predvidjen je i veliki železniki terminal
za pretovar u kamione (ima nj. temu na BB)
a tu je i Dunav (još uvek se razmatra gde ce biti Bg luka)
a to bi značilo da bi smo bili skoro naj jači u evropi sa takvim saob. centrom
i to na naj prirodnijoj vazdušnoj, železničkoj, drumskoj i rečnoj raskrsnici
blagodeti od toga po društvo , ekonomiju i dr. ne moram ni da navodim

Ličnog interesa za favorizovanje Tesle ili Bataje i nemam,
nisam dugo ni koristio avio prevoz , a kad cu ne znadem
samo mi mi žao kad ,, gladan i ne vidi da gazi po hrani,,
sve čudniji su naši putevi.... :(
:sesir:
 
Nemam ja problem ako neko želi pod svojih para da otvori i 10 aerodroma. Njegove pare, neka ih oplođuje kako želi.

Imam problem sa tim kad neko od mojih para hoće da se igra investitora.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Nista gore od cekanja da ti komsija opravlja stanje u kuci a domacin da sedi skrstenih ruku...
 
Vrh