Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Па, то наравно неће бити. Није шала направити аеродром, а понављам да Батајницу помињем у овом контексту само зато што тај аеродром фактички већ постоји и градња терминала на њему је неупоредиво мањи трошак од озбиљнијег проширења "Тесле", јер актуални мастер план у том случају предвиђа и градњу нове писте.
 
Kada ce krenuti sa nadogradjivanjem C platforme kako bi razdvojili dolazne i odlazne putnike?
apt-projekat-prosirenja-buduci-izgled-1.jpg

vidim da su u projektu prosirenja C hodnika poslednjem spratu stavili hodnik koji bi se prikacio na ovaj planirani
3d-model-picture-6.jpg

nikola-tesla-prosirenje-2.jpg

samo su ovo izgradili
Aerodrom-Nikola-Tesla-rekonstrukcija.jpg
 
Proteklih godina (polu) legazilovana gradnja stambenih i poslovnih objekata oko Tesle
zacemetirala mu je ikakvo ozbiljno proširenje
pa čak proširenje za jednu platformu (pristaništa sa gejtovima)

imaginarnoj novoj platformi pored pristupnice za prihvat i otpremu putnika
potrebna je i posebna ,,tehnička,, pristupnica (na pr. za cisterne sa kerozinom i sl)
kako mnogobrojna raznovrsna vozila za opsluživanje ne bi ometala saobracaj

Trenutno bilo gde da se krene mora se (preseci) preko A - platforme
pritisak na postojece tehničke saobracajnice je na ivici izdržljivosti
te je neodrživo da se tim saobracajnicama krecu vozila i za još tu dodatnu imaginarnu platformu
vec mora da ima posebnu tehničku pristupnicu sa svojim saobracajnicama

Naravno moguce je iznaci rešenja ali ona nisu ni jednostavna ni jeftina a ni perspektivna
naročito što su produženjem C strane uništili i jedino optimalnu poziciju nove platforme

Servirati priču o svilenoj bubi u 21 veku je besmisleno,
na žalost otrežnjenja dolaze uvek kasno..... :violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=372093#p372093:1favxcbw je napisao(la):
beowl » 18 Feb 2016 08:16 am[/url]":1favxcbw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=372060#p372060:1favxcbw je napisao(la):
Пантограф » 18 Feb 2016 12:08 am[/url]":1favxcbw]
Постскриптум: За емпиријску одбрану моје логике погледај пост форумаша Микија из Новог Сада одмах изнад твог.

Miki je pronašao svoju računicu koja je sasvim legitimna i ako mu odgovara treba da je koristi. Ono što nije u redu je da svima ostalima, koji tu računicu ne koriste već imaju neku svoju, učitava kako ih Tesla udara po ušima i šiša kao ovce. Tu stalno postoji neki agresivan nastup tipa: "Ja sam uštedeo lovu putujući iz Budimpešte a vi čobani budale samo nastavite da budete ovce na Tesli". ....

Kao prvo i ja volim da letim sa Tesle, i uvek prvo gledam kako može s njega da se ode negde (nisam ludak koji voli da vozi 280 km do Budimpešte umesto 90 do Beograda), ali kako se ponuda jeftinih letova smanjuje umesto da se povećava (i to u godini enormnog pada cena nafte, šta li nas tek čeka ako počne da poskupljuje) to za neke destinacije prosto naprosto nije uopšte prihvatljiva opcija. Ako ja za razliku karte platim sasvim pristojan hotel i to za 5 dana jasno je da se neću odlučiti da letim sa Tesle jer mi razlika u putu do aerodroma ne proizvodi toliki trošak. I nisam nikome od putnika nabijao na nos odlazak u Budimpeštu (mada sada kada pročitam kraj rečenice zaista zvuči tako, ali nije to bila namera), ja sam se prosto sa rezignacijom obraćao onima koji sistematski deluju na smanjenje mogućnosti jeftinijih letova iz Beograda. Isto tako prosto ne shvatam da neko misli da low cost nema šta da traži na Tesli koji nije dostigao ni procenjeni kapacitet. Pa u BG kad prodje jutarnji špic odlazaka, skoro 2 sata nema nijednog odlaska (low costerima se inače može ponuditi jeftinija cena i ako se odluče za manje privlačne time slotove). Tokom dana imate zgusnute letove na po 5 min, pa onda pauze po 45 min, uveče opet po 2 sata između letova. Sve to govori da postoji više nego dovoljno mesta da se uglave dodatni letovi, da postoji izražena želja, ali ne postoji.
 
Nisu ni to izgradili, to je uradilo prethodno rukovodstvo. Od kada je smenjen Radosavljević nije ekser ukucan. Samo prazne priče i politička promocija
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=372220#p372220:2ch7a7tv je napisao(la):
miki_ns » 18 Feb 2016 10:13 pm[/url]":2ch7a7tv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=372093#p372093:2ch7a7tv je napisao(la):
beowl » 18 Feb 2016 08:16 am[/url]":2ch7a7tv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=372060#p372060:2ch7a7tv je napisao(la):
Пантограф » 18 Feb 2016 12:08 am[/url]":2ch7a7tv]
Постскриптум: За емпиријску одбрану моје логике погледај пост форумаша Микија из Новог Сада одмах изнад твог.

Miki je pronašao svoju računicu koja je sasvim legitimna i ako mu odgovara treba da je koristi. Ono što nije u redu je da svima ostalima, koji tu računicu ne koriste već imaju neku svoju, učitava kako ih Tesla udara po ušima i šiša kao ovce. Tu stalno postoji neki agresivan nastup tipa: "Ja sam uštedeo lovu putujući iz Budimpešte a vi čobani budale samo nastavite da budete ovce na Tesli". ....

Kao prvo i ja volim da letim sa Tesle, i uvek prvo gledam kako može s njega da se ode negde (nisam ludak koji voli da vozi 280 km do Budimpešte umesto 90 do Beograda), ali kako se ponuda jeftinih letova smanjuje umesto da se povećava (i to u godini enormnog pada cena nafte, šta li nas tek čeka ako počne da poskupljuje) to za neke destinacije prosto naprosto nije uopšte prihvatljiva opcija. Ako ja za razliku karte platim sasvim pristojan hotel i to za 5 dana jasno je da se neću odlučiti da letim sa Tesle jer mi razlika u putu do aerodroma ne proizvodi toliki trošak. I nisam nikome od putnika nabijao na nos odlazak u Budimpeštu (mada sada kada pročitam kraj rečenice zaista zvuči tako, ali nije to bila namera), ja sam se prosto sa rezignacijom obraćao onima koji sistematski deluju na smanjenje mogućnosti jeftinijih letova iz Beograda. Isto tako prosto ne shvatam da neko misli da low cost nema šta da traži na Tesli koji nije dostigao ni procenjeni kapacitet. Pa u BG kad prodje jutarnji špic odlazaka, skoro 2 sata nema nijednog odlaska (low costerima se inače može ponuditi jeftinija cena i ako se odluče za manje privlačne time slotove). Tokom dana imate zgusnute letove na po 5 min, pa onda pauze po 45 min, uveče opet po 2 sata između letova. Sve to govori da postoji više nego dovoljno mesta da se uglave dodatni letovi, da postoji izražena želja, ali ne postoji.


Тачно, Мики, постоји могућност, али не постоји жеља. И, шта сад? Из искуства знамо да је од ублажавања санкција и обнављања међународног авио-саобраћаја у СРЈ летење из Будимпеште у просеку јефтиније у односу на летење из Београда. И тако већ 21 годину! Измењале се све партије на власти, а то је остало. Шта се може? Да чекамо још 21 годину на нечију добру вољу? Па, актуелни Господар Универзума је умислио да је национални интерес да постоји директан лет за Њујорк, мада признаје да ће бар три године бити неисплатив (такав је био и интерконтинентални саобраћај ЈАТ-а, као и домаћи, само су евро-медитерански летови доносили новац), јер ће тобоже то зацементирати односе Србије са САД (тако су мислили и осамдесетих, са летовима за Њујорк - сваки дан, Чикаго, ЛА, Детроит, Питсбург, Кливленд, па Реганова администрација 1986. одлучи да очување Југославије више није национални интерес), а привући ће и америчке бизнисмене, да дођу овамо (рекао премијер), јер, дабоме, управо су они ти ваздушни путници који се слабо сналазе на великим аеродромима кад треба да промене лет. Дакле, предстоји нам још много година исте приче и летења из Будимпеште, Темишвара, Тузла ће почети да се намеће, а вероватно и Осијек чека из прикрајка.

И, дакле, шта ми ту можемо? Ја предлажем да окренемо ствари наглавачке, да тражимо демонтажу система који нама не одговара, да се пусте инвеститори на аеродроме - у Батајницу, ако хоће и у Ковин и где год - и да се сруши та тврђава охолости која путнике из Србије тера да из земље излазе на Келебији да би негде одлетели за мање паре. А била би срушена сигурно ако то прође. Наиме, некако у исто време када је први Јатов авион после "паузе" одлетео за Москву, добили смо и мобилну телефонију, и у прво време је то коштало - 20.000 марака (ви који сте млађи, не морате да верујете). Да је до данас остао само један оператер, минимални месечни рачун не би био десетак, него педесетак евра. И - оно главно, а то већина вас неће да призна - услед постојања дара од Бога, превеликог војног аеродрома на 20-ак км од вароши, београдско тржиште је једно од ретких на свету где се иста логика може применити и у случају авио-саобраћаја. Иста могућност се, штавише, отвара и на железници, услед постојања старог и новог чвора, али ни то, по свој прилици нећемо искористити. Јер су неки од нас покварени, неки су неталентовани и тупави, а неки не одлучују о предметној тематици (о ономе о чему ја одлучујем, свом домаћинству, то економски стоји, кажу спољни посматрачи, боље од очекиваног).




(Да кажем и то; за националну авиокомпанију и за Сурчински аеродром сам, као Јатовско дете, које је и код бабе у Врање некада путовало преко Скопља, сигурно више везан од било ког бота Ер Србије. Али, треба живети даље. А за живот није баш најбоље када се по фармерке мора у Трст - колико год да кењају носталгичари како је то супер - или када су јефтина одећа, играчке и летови у Темишвару. Извињавам се на предугом поноћном посту.)
 
nije ni ekser ukucan, to je tacno, ceka se moguca kupovina ili novi konsecionar mozda
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=372220#p372220:1otmwdts je napisao(la):
miki_ns » 18 Feb 2016 10:13 pm[/url]":1otmwdts]
Kao prvo i ja volim da letim sa Tesle, i uvek prvo gledam kako može s njega da se ode negde (nisam ludak koji voli da vozi 280 km do Budimpešte umesto 90 do Beograda), ali kako se ponuda jeftinih letova smanjuje umesto da se povećava (i to u godini enormnog pada cena nafte, šta li nas tek čeka ako počne da poskupljuje) to za neke destinacije prosto naprosto nije uopšte prihvatljiva opcija. Ako ja za razliku karte platim sasvim pristojan hotel i to za 5 dana jasno je da se neću odlučiti da letim sa Tesle jer mi razlika u putu do aerodroma ne proizvodi toliki trošak. I nisam nikome od putnika nabijao na nos odlazak u Budimpeštu (mada sada kada pročitam kraj rečenice zaista zvuči tako, ali nije to bila namera), ja sam se prosto sa rezignacijom obraćao onima koji sistematski deluju na smanjenje mogućnosti jeftinijih letova iz Beograda. Isto tako prosto ne shvatam da neko misli da low cost nema šta da traži na Tesli koji nije dostigao ni procenjeni kapacitet. Pa u BG kad prodje jutarnji špic odlazaka, skoro 2 sata nema nijednog odlaska (low costerima se inače može ponuditi jeftinija cena i ako se odluče za manje privlačne time slotove). Tokom dana imate zgusnute letove na po 5 min, pa onda pauze po 45 min, uveče opet po 2 sata između letova. Sve to govori da postoji više nego dovoljno mesta da se uglave dodatni letovi, da postoji izražena želja, ali ne postoji.

Sve što si rekao stoji ali da bi neki prevoznik otvorio liniju sa bilo kog aerodroma u Srbiji nije dovoljna samo puka želja za tom linijom.

Meni je veoma teško da odgovaram na poređenja Budimpešte i Beograda odnosno na pitanja tipa: "Kako iz Budimpešte može jeftino da se leti a iz Beograda ne može". Postoje neki razlozi za to, među tim razlozima možda i jeste generalno loša strategija razvoja avio saobraćaja u Srbiji ali nije to jedini razlog. Sto puta je rečeno, Budimpešta je turistički centar svetskog kalibra, nekih desetak svetlosnih godina ispred Beograda. Za takvim centrom postoji ozbiljna city break potražnja i normalno je da će i legacy i lowcost prevoznicima Budimpešta biti mnogo zanimljivija od Beograda jer imaju mnogo više potencijalnih putnika za tamo.

Drugi razlog je taj što je najveći istočnoevropski lowcost prevoznik (Wizz) mađarska kompanija sa sedištem u Budimpešti. Njihova glavna baza je BUD pa je sasvim normalno da tu imaju najveći broj linija. Kada bi neko u Srbiji osnovao lowcost prevoznika bilo bi svašta nešto na Tesli ali u Srbiji ga niko neće osnovati - zato što je sve politika, zato što ne postoji državna strategija, zato što je tržište veoma siromašno a turistički potencijal nikakav. Čak ni Hrvatskoj sa onolikim milionima turista svake godine nije uspelo da iznedri nekog krštenog domaćeg lowcostera, čemu onda Srbija da se nada...

Treći razlog je dijaspora. Koga npr. prevozi Ryanair u i iz Budimpešte? Osim turista, tu su stotine hiljada Mađara koje su u proteklih desetak godina emigrirale u Veliku Britaniju. Pa su tu njihova rodbina i prijatelji koji ih posećuju. Vize im nisu potrebne, automatski imaš ogromno tržište za lowcost. Sad to uporedi sa srpskom zajednicom u Velikoj Britaniji koja je toliko "značajna" da čak ni British Airways nema interes da leti u Beograd, dovoljan im je blok sedišta na letu Er Srbije.

Četvrti razlog je proste ekonomsko-političke prirode. Mađarska je razvijenija zemlja od Srbije i njeno tržište je mnogo manje siromašno od srpskog. Mađarska je članica EU i NATO što samo po sebi generiše određenu tražnju za letovima, doduše ovde nema kolača za lowcost već prevashodno za legacy prevoznike ali opet utiče na ponudu.

Sad sve to uporedi sa Beogradom pa opet postavi pitanje: "Zašto može Budimpešta a ne može Beograd?" Pa eto zašto, iz barem 5-6 razloga od kojih ne idu svi Srbiji ili Beogradu na dušu.

I sad, naravno da na Tesli ima onoliko prostora za još letova i za lowcost slotove van špiceva. Pitanje je, da li to nešto donosi samo po sebi? Ljudi stalno zaboravljaju da ne postoji bilo kakva formalna prepreka da npr. Ryanair uzme i bazira 5 aviona u Beogradu i otvori 15 linija. Srbija je potpisnica ECAA i sve što Ryanair ili bilo koji drugi prevoznik iz ECAA zone treba da uradi je da podnese zahtev za AOC. I dobiće ga bez problema. Ali Ryanair to ne čini, pitanje je zašto. Ljudi naravno imaju instant objašnjenje a to je Air Serbia i njen povlašćen status na Tesli. To objašnjenje je pogrešno. Lowcost prevoznici imaju svoj tržišni segment na koji ne utiču beneficije koje legacy prevoznici eventualno dobijaju od svojih vlada. Štaviše, lowcosteri se bore za svoje parče beneficija pa ako ga ne dobiju onda računaju da li je tržište samo po sebi dovoljno jako da može da im puni avione na nekoj liniji. To je vrlo jednostavna stvar.

Tako je Wizz, u vreme kada je imao neke beneficije na Tesli, razvio veću mrežu linija nego što mu je tržište samo po sebi nudilo. Onda su izgubili te beneficije i redukovali su mrežu na onaj nivo koji im tržište samo po sebi nudi. I pogledaj gde idu te linije, isključivo prate dijasporu. Iz Beograda nemaš lowcost let prema city break destinacijama kao što su Barcelona, Rim ili Prag - tržište je toliko jadno da ne može da generiše čak ni sezonsku potražnju za ovakvim linijama a mi bismo hteli 40-50 destinacija iz Beograda. Pa ne može, nema odakle jbg.

To je ujedno i odgovor zašto npr. Ryanair ne dolazi u Srbiju, ili zašto EasyJet nije uspeo. Nemaju šta da razvijaju. Air Serbia pokriva glavna čvorišta srpske dijaspore, Wizz pokriva ta ista čvorišta na sekundarnim aerodromima (polovina linija iz Beograda su im zapravo "klonirane" linije Er Srbije), turistički segment gotovo da ne postoji, za šta onda da se bori Ryanair? Oni će jedino doći u Beograd u sklopu neke velike bitke protiv Wizza i eventualno mogu da ih zamene u Beogradu. I možda može Eurowings nešto da uradi kao Luftikina ćerka. Sve drugo će biti ad hoc ili sezonske linije, Srbija je takvo tržište i šta da se radi.

Mi možemo sutra da dekretom ukinemo Er Srbiju, uvedemo ne znam kakvu liberalnu politiku na aerodromima, dovedemo koncesionare, uradimo ovo i ono - letovi iz Beograda opet neće biti u cenovnom rangu sa onima iz Budimpešte niti će ponuda biti približna onoj koju ima Budimpešta. To nikada neće biti, barem ne dok Budimpešta opet ne završi iza neke gvozdene zavese a Beograd ostane izvan nje.
 
Kad malo bolje razmislim, moram da se složim sa svim što si rekao - problem je što mi ne generišemo dovoljnu turističku tražnju da bi bili generalno interesantni.
 
Ја само да изјавим за дневник да ми је супер да читам вашу расправу и аргументе које износите. Много озбиљније делује него неке расправе које воде људи са далеко већим утицајем и који имају већу моћ, нажалост. Keep going. :)
 
@beowl zar nije ovde situacija da lowcost ne dobijaju beneficije koje bi im po samoj prirodi posla pripadale, dok AS dobija beneficije kakve dobija malo ko igde. ko želi da nastupa na takvom neravnopravnom i neuređenom tržištu? ryan leti iz podgorice, ispada da tamo postoji tržište a ovde ne? wizz je leteo za rim dok je i jat leteo, sad ne, slučajnost? iz sofije koja nije ništa atraktivnija od beograda niti je standard viši ima kud i kamo više letova i lowcost letova.
 
Ne postoje beneficije koje lowcosteri dobijaju "po prirodi posla". Niko nije dužan da ih subvencioniše, samo što kada bi subvencije prestale prestala bi i masa njihovih letova - prevashodno na manje atraktivnim lokacijama. To je stvar državne odluke ili odluke na nivou aerodroma (ako njime ne upravlja država nego grad ili pokrajina, kao što je slučaj u Nišu).

Možemo da uzmemo Skopje kao primer. Državni prevoznik je dva puta bankrotirao pa je treći put država odlučila da umesto skupe državne igračke ponudi subvencije Wizzu (paralelno sa tim su aerodromi u Skopju i Ohridu dati pod koncesiju). Wizz je ušao u šemu i otvorio masu linija iz Skopja. Na ruku im ide i to što ne postoji nacionalni prevoznik što ih stavlja u drastično bolji položaj nego u Srbiji. Na ruku im ide i to što su loše strategije (ili nepostojanje istih) u Srbiji i na Kosovu dovele do toga da jug Srbije i istok Kosova sada gravitiraju ka SKP i dodatno uvećavaju tržište.

Dakle, dosta toga se lepo poklopilo za Wizz u Makedoniji. Pitanje je, da li tolika mreža može da opstane i bez državnih subvencija. Ja mislim da ne može, i ako država u bilo kom trenutku ukine te subvencije Wizz će redukovati broj letova iz Makedonije na onaj nivo koji tržište može da mu obezbedi bez subvencija.

Ali to nije sve. Makedonija je prošle godine počela da ozbiljno razmišlja o ponovnom uspostavljanju nacionalnog prevoznika. Veliki pritisak u tom pravcu vrši i koncesionar (turski TAV). Zašto? Zato što im na SKP treba bolji platiša od Wizza koji ne koristi ništa osim najosnovnije infrastrukture. I sad, ako Makedonija zaista oživi svog prevoznika i ovaj uspostavi nekoliko linija, to će se momentalno odraziti na Wizzova punjenja i Wizz će sigurno redukovati neke linije (možda ih neće ukidati ali će u najmanju ruku smanjiti nedeljni broj letova). Pa još ako iza toga vlada odluči da subvencije za Wizz preusmeri u svog legacy prevoznika (kao što je Vlada Srbije uradila) eto dodatne redukcije linija. To je slaba tačka subvencionisanja lowcostera. Slično važi i za Tuzlu koja je napravila sličan bum sa Wizzom ali će to trajati onoliko dugo koliko bude bilo para za subvencije. Ako pare presuše neće letovi prestati ali su određene redukcije neminovne.

Wizz je leteo za Rim i Krf i ukinuo Rim i Krf u vreme Jata. Air Serbia tada nije bila ni u povoju a Wizz je imao povlastice na BEG. Isključiv razlog ukidanja tih linija je njihova izrazita sezonalnost u kombinaciji sa očajnim srpskim tržištem koje, ponavljam, nije u stanju da generiše dovoljnu potražnju za makar jednom lowcost linijom ka glavnim evropskim turističkim destinacijama. Iz sličnih razloga je i Vueling ukinuo Barcelonu. Wizz na primer leti u Barcelonu iz Skopja ali smeo bih da se kladim da će ta linija biti prva isečena ako ostanu bez subvencija u Makedoniji. Jednostavno, takva je situacija na mučenim exYU tržištima.

Ryanair leti iz Podgorice jer tamo ne leti Wizz. Pri tome lete na dve destinacije što je otprilike neki maksimum koji im omogućuje crnogorsko tržište - barem dok postoji Montenegro Airlines.

Lowcost prisustvo u Sofiji je veće nego u Beogradu iz dva razloga: prvo, manji nacionalni prevoznik sa manjim udelom na tržištu. Drugo, članstvo Bugarske u EU koje je veoma bitan faktor jer je odvelo stotine hiljada Bugara u najbogatije evropske zemlje. I da - bugarsko tržište jeste zahvalnije od srpskog jer iz Sofije čak i legacy prevoznici imaju linije prema turističkim destinacijama kao što su Barcelona, Rim i Malaga. Turizam isto nije zanemarljiv jer ga Bugarska ima u zimskoj sezoni a Srbija ga nema niti će ga ikada imati. Uzgred, ovogodišnji "upad" Ryanaira u Sofiju nije toliko motivisan tržištem koliko je motivisan ratom koji su objavili Wizzu. Napadaju ih sa svih strana, u Poljskoj, Rumuniji, Bugarskoj... nije isključeno da će ih udariti i u Srbiji. U Evropi je na pomolu seča lowcostera i Wizz će, kako stvari stoje, biti jedan od njih.
 
Пази, за све човек нађе разлог и оправдање, само ако то жели. Али, од једно милион теорија које људи смисле отприлике две-три су истините, тако да треба бити обазрив - поготову са аргументима типа: "Србија нема зимски туризам нити ће га икад имати". Свашта.

Још ми је занимљивија претходно изнета теза да је Београд туристички недовољно занимљив, кад се убисмо већ годинама промовишући град као сити-брејк дестинацију. Ако нам је циљ да такав туристички производ развијемо, треба лоукостере да привлачимо магнетом, а не да их терамо.

Него, чему страх и оволико писаније? Да ми дамо оглас у Фајненшал тајмсу и Ханделсблату, да пустимо некога да ризикује свој новац, да уложи у неки аеродром, па ако пропадне, на каквом смо ми губитку (осим за оглас)? У чему је је проблем? Ко је тиме угрожен?
 
Ako se porede Beograd i Budimpešta, ili Bansko i Kopaonik (u smislu broja turista koji dolaze avionom), onda se može reći da Srbija praktično nema ni city break ni zimski turizam. To što smo se mi ubijali od promocije Beograda kao nekakve destinacije očigledno nije dalo prevelike rezultate.

Srbija je kao potpisnica ECAA u velikoj meri otvorena prema lowcost prevoznicima. Ono što Srbija trenutno ne radi je - ne daje im subvencije. To je pitanje o kojem se može diskutovati, da li je umesto u državnog legacy prevoznika trebalo uložiti u lowcost prevoz. Možda bismo imali više turista i možda bismo manje leteli iz Budimpešte a više iz Beograda. Ali, ovo što je država uradila takođe je potpuno legitimna strategija čiji benefiti se vide na drugim nivoima (sad govorim generalno o prednostima i manama držanja nacionalnog legacy prevoznika, pokušaću da izbegnem priču o Er Srbiji).

Ja nemam strah od bilo čega. Što se mene tiče, država ako hoće neka uloži milijardu dolara u Batajnicu. Ili neka je da u koncesiju, ili šta god. Ja pišem ono što mislim na ovu temu. Žao mi je što to ne može da se sabije u jedan red ili jednu političku parolu ali tema je kompleksna i obuhvata podosta faktora koje treba uzeti u obzir. Jer ako se to ne uradi onda upadamo u poređenja jabuka i krušaka i uplićemo se u tvrdnje da samo treba eliminisati X i uvesti Y pa će u Beogradu postojati ista ponuda letova kao u Budimpešti, po istim cenama. Na žalost, stvari u komercijalnom avio saobraćaju ne funkcionišu tako.
 
Не мора нико да улаже милијарду евра, јер би за те паре тамо могао да се направи неколико пута већи аеродром од Сурчина, а то нам не треба. Само да питају некога да уложи своје парице. Вив-вин ситуација за државу.
 
Za srpski turizam je više učinio Wizz Air sa 450.000 putnika nego Air Serbia sa 2,5 miliona. I to nije jedinstven slučaj već kod nas već je tako svuda gde postoje lowcost kompanije. Trendovi putovanja su značajno promenjeni, a tome su doprineli upravo lowcosteri. Sto puta sam ponavljao primer poznanice iz Milana koja je dolazila u Beograd u posetu roditeljima četiri puta godišnje minimum. Ona i ćerka dolete easyJetom, ostanu dva-tri dana i vrate se za 100 evra ukupno. Od kada je easy ukinuo Milano, ona jedva jednom dođe, jer je sada ceh za to jedno putovanje za njih dve 400 evra. Ovo je ista formula po kojoj funkcioniše turizam danas u Evropi. Ide se češće na putovanje, ostaje se na destinaciji kraće i više se troši para u lokalu po danu. Ja kada idem negde na desetak dana pazim na svaki dinar, a kad odem na dan ili dva poprilično se opustim sa trošenjem. Za gradove kao što je Beograd je od najveće važnosti da ima što više jeftinih letova koji će da dovode što više turista koji ne biraju puno. Nemamo ništa značajno za današnjeg ozbiljnog, proračunatog, isplaniranog, edukovanog turistu, ali zato imamo svašta za mladog, spontanog, dinamičnog, a takav će pre doći lowcostom, a ne Air Serbijom ili Lufthansom. Takođe Beograd nema ništa da ponudi za putnika u tranzitu. Sem Muzeja vazduhoplovstva na samom aerodromu do koga ni stazu i putokaz nisu u stanju da naprave kako treba, ništa drugo nema za nekoga ko ima višak sati na aerodromu. Nema garderobe, organizovanih kratkih tura, brzih i povoljnih transfera do grada i nazad. Nemamo muzeje (zatvoreni su), niti trofejne znamenitosti za napraviti kvik selfi, a na splavove i klubove se ne može u pauzi između dva leta u sred bela dana. Trebalo bi poraditi na sadržajima za transferne putnike. To treba da urade zajedno Air Serbia, Aerodrom, Muzej vazd, turistička organizacija i Grad. A lowcosterima bih odobrio subvencije ali na broj dolaznih putnika koji nisu srpski državljani, dakle za svakog stranca koga dovedu u Srbiju mogu da dobiju nagradu.
 
belgrey
plus jedan :)
al poslednji ,,pasus,, Subvencije :twisted:
zasto poklanjati pare u ništa :bash:

za iste te pare prilagoditi Bataju
gde ce sletati po (nižoj) ceni - kao da su dobili subvenciju a to vec jeste nešto :grand:

,,Rasprodavati,, da njima samo bude bolje, a nama osta ne ništa, nego da još bude gore
mogu da slecu po jeftinojoj ceni i u Bataji (manji dual-lučni troškovi održavanja = vojni-civilni)
oni dobijaju sta su hteli :dil:
a mi dobijamo
još jednu luku-proširenje kapaciteta
posao-još radnih mesta
perspektivu- razne mogucnosti za napredovanje iz više svera
i plus jeftiniji budjetski vojni aerodrom

U predhodnim postovima sam jasno naveo stvari koje ne mogu da se poboljšaju na Tesli
niko ne napisa: ,,lažeš,, ili bar da je dao predlog kako može bar malo da se poboljša stanje

al zato mnogi u glas zanjekaše o beskonačnoj Teslinoj perspektivi širenja
sa nus produktom u vidu tavorenju i truljenju onoga sto vec imamo Bataje :( :oops: :(
sa čudnom matematikom da je bolje drugima činiti a svoje puštati da istruli
a Tesla kad se čovek bolje zagleda i sada puca po šavovima.

Bataja nam treba ako ništa drugo onda iz razloga
što je buducnost, uvek veca ..... od ove male i jadne sadašnjosti :)
 
U jeku dizanja AirSerbie u nebo do imbecilnosti, "planiranog" poletanja za USA te finansijske "trange frange" kombinacije na relaciji AirSerbija-AB- caronjak, mi o lowcost prosirenju na Tesli? Bas smo optimisti.....
 
Zašto mislite da moramo da biramo na Tesli ILI air Serbia ILI LCC? Twe kompanije nisu iz istog tržišnog segmenta, ako se Air Serbia nekako etablira i održi bez "veštačkog disanja" očekujem da će dati povoljnije uslove za LCC i u perspektivi im napraviti neki ultra jeftin terminal.
 
I jace aviokompanije ne mogu bez vestackog disanja....takav je biznis. Cut throat business doveo je do toga. Ostaje pitanje, sta ce nas pametan I skolovan kadar da napravi od svega toga I da li ce iskoristiti sve mogucnisti. Koliko citam u novinama (a to jedino mogu), Reputacija nam je na najvecem nivou, zahvaljujuci naravno, pojedincu. Mada nesto ovdasnje novine nepisu o tome. :vops:
 
....zahvaljujuci naravno, pojedincu...
aaa.... kapiram
,, .....sta nam naša borba dala
sina za Maršala..... ,,

jel to ?

imas temu o avio-kompaniji , a ovo je tema o avio-luci :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=372353#p372353:1zacj7kg je napisao(la):
belgrey » 19 Feb 2016 10:24 pm[/url]":1zacj7kg]Za srpski turizam je više učinio Wizz Air sa 450.000 putnika nego Air Serbia sa 2,5 miliona. I to nije jedinstven slučaj već kod nas već je tako svuda gde postoje lowcost kompanije. Trendovi putovanja su značajno promenjeni, a tome su doprineli upravo lowcosteri. Sto puta sam ponavljao primer poznanice iz Milana koja je dolazila u Beograd u posetu roditeljima četiri puta godišnje minimum. Ona i ćerka dolete easyJetom, ostanu dva-tri dana i vrate se za 100 evra ukupno. Od kada je easy ukinuo Milano, ona jedva jednom dođe, jer je sada ceh za to jedno putovanje za njih dve 400 evra. Ovo je ista formula po kojoj funkcioniše turizam danas u Evropi. Ide se češće na putovanje, ostaje se na destinaciji kraće i više se troši para u lokalu po danu. Ja kada idem negde na desetak dana pazim na svaki dinar, a kad odem na dan ili dva poprilično se opustim sa trošenjem. Za gradove kao što je Beograd je od najveće važnosti da ima što više jeftinih letova koji će da dovode što više turista koji ne biraju puno. Nemamo ništa značajno za današnjeg ozbiljnog, proračunatog, isplaniranog, edukovanog turistu, ali zato imamo svašta za mladog, spontanog, dinamičnog, a takav će pre doći lowcostom, a ne Air Serbijom ili Lufthansom. Takođe Beograd nema ništa da ponudi za putnika u tranzitu. Sem Muzeja vazduhoplovstva na samom aerodromu do koga ni stazu i putokaz nisu u stanju da naprave kako treba, ništa drugo nema za nekoga ko ima višak sati na aerodromu. Nema garderobe, organizovanih kratkih tura, brzih i povoljnih transfera do grada i nazad. Nemamo muzeje (zatvoreni su), niti trofejne znamenitosti za napraviti kvik selfi, a na splavove i klubove se ne može u pauzi između dva leta u sred bela dana. Trebalo bi poraditi na sadržajima za transferne putnike. To treba da urade zajedno Air Serbia, Aerodrom, Muzej vazd, turistička organizacija i Grad. A lowcosterima bih odobrio subvencije ali na broj dolaznih putnika koji nisu srpski državljani, dakle za svakog stranca koga dovedu u Srbiju mogu da dobiju nagradu.


Све човек написао
 
Vrh