Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Er Srbija je u većinskom državnom vlasništvu i samim tim je državi u interesu da ona što bolje posluje. Dok je bila 100% u državnom vlasništvu (Jat) takođe nije plaćala ništa aerodromu s tim da je tada jedina perspektiva bila gašenje a sada ima makar neku perspektivu. Nije prevelika ali barem postoji.

Gledano iz strogo profesionalnog ugla, za aerodrom je najbolje da ne postoji državni avio prevoznik i da samo strani prevoznici koriste njegove usluge jer bi to značilo maksimizaciju prihoda i ne bi bilo megadugova niti ljubavnih trouglova sa državnim prevoznikom. Ali sve dok državni prevoznik postoji i dok je država kao većinski vlasnik odgovorna za njega, aerodrom ne može da očekuje da će se stvari podređivati njemu.
 
Мука ми је од твоје демагагије.

Дакле плаћање пружених услуга аеродрому значи подређивање Ер Србије аеродрому?! То би требало да значи да су све стране компаније које користе БЕГ и плаћају за ту услугу подређени нашем аеродрому?!

Чак и да пређем преко те бесмислице зашто би побоогу држава форсирала једну губиташку авиокомпанију а не национални профитабилни ресурс какав је аеродром, и то аеродром са монополским статусом на нашем тржишту?!

И треће. Јесам ли већ рекао да ми се гади твоја демагогоја? У већинском власништву државе Србије?! То је само бројка на папиру. Зна се ко дефакто има потпуну контролу над компанијом а ко са друге стране сноси све економске ризике и улаже несразмерно већа средства и ресурсе. У осталом, 100% је и даље веће 51%. Као што је и аеродром са свом инфраструктуром и монополским статусом драстично, неупоредиво веће од ер србије.
 
Arapi učestvuju sa 49% u vlasništvu i sa 0% u troškovima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368356#p368356:2zq5xjsb je napisao(la):
Delija » 23 Jan 2016 05:37 pm[/url]":2zq5xjsb]

Odgovor ćeš dobiti kada i ako se upristojiš, naučiš da komuniciraš sa odraslim ljudima i shvatiš da ovo nije tvoja privatna huliganska tribina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368259#p368259:1z2zzciw je napisao(la):
JohnnyLee » 22 Jan 2016 11:02 pm[/url]":1z2zzciw]

да би тужио државу, мораш да будеш оштећен за одређени, значајни, износ пара. за колико смо пара од дивиденде овим потезом оштећени ми, нано, акционари (јер нисмо ни мали, а ни микро, већ нано, с обзиром да имамо само једну акцију)? за 23 паре? и за 23 паре ћеш да тужиш државу? буди озбиљан

23 pare je bila dividenda za 2013. godinu. Za 2014. je bila 60 dinara po akciji.
 
beowl":3210q090 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368177#p368177 je napisao(la):
MilisaV » 22 Jan 2016 02:32 pm[/url]":3210q090]
mislim da ćemo mi mali akcionari morati da podnesemo jednu derivativnu tužbu protiv republike srbije kao većinskog akcionara.

Samo napred i srećno vam bilo. Lepo je videti da ljudi imaju vremena i para za bacanje, kao i da veruju u narodna predanja o tome kako je većinski akcionar u obavezi da vodi firmu onako kako manjinski akcionar misli da treba a ako se to ne dešava onda manjinski akcionar ne prodaje svoje akcije i ne izlazi iz firme nego sudskim putem primorava većinskog akcionara da posluje po volji manjinskog akcionara. Vrh vrhova.

Doduše takva predanja nisu nikakva senzacija u zemlji u kojoj se strani investitori doživljavaju kao neki čobani budale koji su tu da ćute i suvim zlatom otkupljuju svete srpske dugove koje su generacije srbalja neumorno pravile. Kakva zemlja, takva i predanja.

Da li vas ovakvoj demagogiji uče na partijskim sns sastancima.



Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Ne, tamo nas uče da ne etiketiramo sagovornike, ne vređamo ih i ne diskreditujemo na ličnoj osnovi ako nam se ne dopada ono što govore.

Svrati i ti, pa da ovladaš tim veštinama kad ih već nisi stekao kod kuće.
 
Stvarno vise preterujete ljudi. Da li moze i jedan topic da prodje bez botovskog prepucavanja. Dosadni ste više i sa SNS-om i DS-om. Zbog vas ovaj fantastičan forum prerasta u jedan običan vašar. Da sam kojim slučajem neki andrak ovde pri prvom spominjanju bilo koje stranke bi popili automatski ban i više ne bi mogli da zagadjujete ama baš svaku temu. Što je dosta,dosta je.
 
@Beowl, svaka cast na reakciji na bezobrazluk. A i komentari su ti dobri.

Prica covek o demagogiji a onda kaze to sto Srbija ima 51% ne znaci nista jer se zna ko upravlja. Pa to je definicija demagogije. :bash:

Ne znam kako ljudi razmisljaju, ali ako JAT nije placao isto ovo sto AirSerbia ne placa nego je aerodrom ziveo samo od stranih kompanija, onda je prosto logicno da aerodrom nije nista manje profitabilan sada kada se desava ista stvar samo ima vise ljudi koji moraju biti opsluzeni i koji eventualno nesto kupe na Aerodromu (ne znam kako to funkcionise i koliko aerodrom ima para od free shopova, kafica itd). Niko nije oterao strane kompanije pa da sada pljujemo po Air Serbia i Aerodromu kako kuju neku zaveru protiv samih sebe i drzave Srbije.

Iskreno koliko god se trudio ne mogu da nadjem nedostatak trenutnog stanja u odnosu na ono koje je bilo pre osnivanja AirSerbia. Ako krenu ovi letovi za nju amsterdam bice to realno stabilan rast. Ako se Aerodrom proda za 500miliona evra a AirSerbia sa 51% naseg vlasnistva postane bar kompanija koja posluje na nuli, mi smo na konju.

Onda te pare uloziti u razvijanje aerodroma u Nisu, Kraljevu i eventualno u Uzicu pa onda i njih prodati kada postanu profitabilni i opet zaraditi pare. I onda te pare uloziti u nesto novo i sve tako. Al to su naravno samo moji snovi :mrgreen:
 
Gubici Aerodroma su porasli zbog nekontrolisanog partijskog, i svakog drugog nepotrebnog zapošljavanja. To je prva socijalna ustanova na svetu čijim se akcijama trguje na berzi.
 
Како мисле избећи не плаћање аеродрому ако буде продат?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368450#p368450:zccptwf9 je napisao(la):
tragac » 24 Jan 2016 10:20 am[/url]":zccptwf9]Gubici Aerodroma su porasli zbog nekontrolisanog partijskog, i svakog drugog nepotrebnog zapošljavanja. To je prva socijalna ustanova na svetu čijim se akcijama trguje na berzi.

Možda su mu porasli direktni i indirektni troškovi tj. opao mu profit, ali još uvek nije u gubicima. Air Serbia je na neki način aerodromu učinila medveđu uslugu u smislu da se aerodrom sada posmatra isključivo kroz prizmu tog trougla sa državom i državnom aviokompanijom. Taj trougao je potpuno potisnuo prethodno glavno pitanje u vezi aerodroma: da li on može da se ozbiljno razvija i ostvaruje ozbiljne profite ako njime 100% upravlja država to jest ova ili ona partija? To jest, da li je tamo moguće praviti mnogo više od 20-ak miliona evra godišnjeg profita i da li se može privući mnogo više prevoznika i putnika nego što je sada slučaj? I ako je moguće, da li postoje ikakve šanse da državna uprava to postigne. Na žalost, na to pitanje ćemo se vratiti tek nakon što ova priča sa državom i državnim prevoznikom bude istekla.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368485#p368485:2s0jc8d9 je napisao(la):
rasho62 » 24 Jan 2016 02:12 pm[/url]":2s0jc8d9]Како мисле избећи не плаћање аеродрому ако буде продат?

Postoje neke moguće opcije. Na primer:
- država može da ukine smernice o popustima na aerodromske takse, na osnovu kojih Air Serbia uživa popust na aerodromu (što će bilo koji kupac ili koncesionar svakako tražiti jer država ne može da obavezuje privatnog ulagača da subvencioniše razvoj vazdušnog saobraćaja ili nekog konkretnog prevoznika)
- država može da se obaveže da će kupcu ili koncesionaru refundirati sve popuste koje ovaj bude odobrio po slovu državnih smernica
- država može da se dogovori sa koncesionarom da ovaj izgradi nov terminal, uzme koncesiju na njega i tamo opslužuje sve prevoznike osim Er Srbije koja bi ostala na T2

Ishod u velikoj meri zavisi i od toga da li će državna pomoć Er Srbiji zaista prestati da teče 31. decembra ove godine (kako predviđa ugovor sa Etihadom) ili će na neki način nastaviti da teče. Zainteresovani koncesionari gotovo izvesno neće ulaziti pre toga i sada se verovatno interesuju za neku opciju po kojoj bi koncesija počela da im teče 1. januara 2017-te. Ali pošto je to sve prilično neizvesno i nejasno, ja bih rekao da su veće šanse da stvar nastavi da se kotrlja ovako kako se sada kotrlja još nekih 2-3 godine. To je na žalost politička odluka koju će doneti političari onda kada im bude odgovaralo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368364#p368364:2gka30dj je napisao(la):
beowl » 23 Јан 2016, 18:51[/url]":2gka30dj]23 pare je bila dividenda za 2013. godinu. Za 2014. je bila 60 dinara po akciji.

поента је да ни један суд неће прихвати тужбу за тако мале паре. па више би платио адвоката и судске трошкове, него што би добио пара на суду

beowl":2gka30dj je napisao(la):
da li on može da se ozbiljno razvija i ostvaruje ozbiljne profite ako njime 100% upravlja država to jest ova ili ona partija? To jest, da li je tamo moguće praviti mnogo više od 20-ak miliona evra godišnjeg profita i da li se može privući mnogo više prevoznika i putnika nego što je sada slučaj? I ako je moguće, da li postoje ikakve šanse da državna uprava to postigne. Na žalost, na to pitanje ćemo se vratiti tek nakon što ova priča sa državom i državnim prevoznikom bude istekla.

не мора да се чека одговор на то питање, када се зна. НЕ. наша држава се до сада показала као изразито неспособан управљач (да не кажем менаџер). сва, али сва ЈП/предузећа_у_власништву_државе су партијске социјале установе, и једино решење за њих је приватизација/концесија. тако је и са аеродромом
 
20160124_195658.jpg


20160124_195705.jpg


20160124_195855.jpg


20160124_195834.jpg


20160124_195726.jpg
 
A na prvoj fotografiji avion tadasnjeg PanAm-a na stajanci ispred terminala.
 
Kaži otvoreno da je takav dogovor s arapima, da ne mrcvariš ni sebe ni nas koji moramo da trpimo ovakve gadosti. ,,nije praksa u svetu"... ma more marš.
 
дотични је ид**** ком треба забранити обављање јавних функција
 
....ima 22 registrovana aerodroma, naveo je Ilić ...
....Takvi su aerodrom 'Sjenica' na Pešteru, Somborski aerodrom i Kovin....
slažem se da treba prema tržišnim zahtevima otvoriti i tih 22 ako je opravdano

Jedino sto se protivi zdravom razumu je prioritetno a ne otvaranje i 23 tj prvog i glavnog- Bataju :roll:
Tesla iz raznih razloga mora da urušava low coust
al Bataja stvorena za maksimalno uzdizanje i low cousta i cargo avio saobracaja
cijie dohodovanje u kasu i te kako ne bi bilo zanemarljivo (sada su samo rashodi)

Definitivno suluda i kontradiktorna sitacija ne samo sa Teslom ,
vec sa svim vazdušnim lukama
sjedne strane hvale se kako pune tu istu kasu ,
a sa druge strane bacaju u vodu žive pare i radna mesta :cry:
 
osim BG ne postoje rentabilna opravdanost da se otvori bilo koji od ostalih 22 aerodroma u Srbiji. Cak i Nis je problematican
 
постоји. погледај неколико страна раније где сам писао зашто треба отворити Краљево
 
Vrh