Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Što volim kada je nešto dobro zato što ćemo da ga prodamo... to je baš onako, sjajno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368049#p368049:364p9ksp je napisao(la):
rasho62 » 21 Јан 2016, 18:14[/url]":364p9ksp]Џони, да ли је тачно све оно што је Делија написао у свом последњем "посту"?

Рашо, цела ова прича се мало мало па рециклира. штавише, више личи на ово:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XmmfFa8_bQs[/youtube]

и да, јесте истина. али, садашњу ситуацију, по којој Влада налаже аеродрому да опрости дугове Ер Србије се најлакше може приказати кроз следећи графикон:


дакле, Влада се по уговору обавезала да до краја 2016. године инвестира паре у Ер Србију, neshaoct је раније навео како и колико, а има и доста по овој теми уназад пар година. горњи график приказује како би то требало да изгледа. е сад, пошто држава нема паре да даје за Ер Србију (како, зашто, нећу да улазим), она преко одлуке даје налог аеродрому (чији је већински власник) да отпише дугове Ер Србије. тим отписом (а вероватно и још неким) се Ер Србија приказује као профитабилно предузеће. мада, да Ер Србија плаћа аеродрому, те паре би јој се опет вратиле као обавеза државе да инвестира у њу, тако да ја заиста не видим ништа спорно у целој овој причи. споран је износ пара, јер држава за 51% власништва даје близу 90% пара, али јбг, мора. било је узми или остави. а остави би свакако био далеко већи губитак. и у погледу броја путника и у финансијском погледу. а мањи број путника (који би био, а садашња цифра би се достигла 2018. године), би свакако значило мање пара од продаје/концесије (ако држава добије 500 милиона вратиће све паре које је уложила у Ер Србију, и још ће да има велики кусур).
и цене акција апсолутно ништа не значе (нарочито не у Србији где је годишњи обим трговине једнак дневном/месечном на великим берзама). јер тај који буде куповао аеродром/узимао у концесију неће плаћати по тој цени, већ по договору између понуђача и државе као већинског власника. вредност акције на берзи је за домаће замлате које се ложе на Млађиних 1.000€, и доконе форумаше и приучене економисте који на основу тога процењују вредност фирме
 
@JohnnyLee

Od onoga sto si napisao, jasno i sazeto Izdvojio sam ovo:

...се Ер Србија приказује као профитабилно предузеће. мада, да Ер Србија плаћа аеродрому, те паре би јој се опет вратиле као обавеза државе да инвестира у њу, тако да ја заиста не видим ништа спорно у целој овој причи. споран је износ пара, јер држава за 51% власништва даје близу 90% пара, али јбг, мора.

plavo:

Nisam bas najvicniji sa ekonomskom terminologijom i dal je u pitanju profit, dobit ili zarada (da sad ne nagadjam), ali mene bi tu iskljucivo zanimala `novo stvorena vrednost`. Dakle , ulaganje ima smisla ako daje rezultate u trenutnom ili nekom buducem `pravljenju novca.
U protivnom zaista dolazimo u situaciju da svaki gubitas ako mu neko da lovu iz budzeta, ili podigne kredit pa tako pokrije minus, sebe naziva profitabilnim preduzecem.
Postoje li procene kada bi AirSerbia mogla da pocne sa `pravljenjem novca`?


Zeleno:
Da li ovo sto si napisao znaci da finansiranje AirSerbia-e Budzet Srbije cini 90%, a Etihad preostalih 10%, iako je vlasnicki odnos 51-49% ?

Ako je tako, zasto smatras da `se mora` ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368086#p368086:31a85ex3 je napisao(la):
direktor » 21 Jan 2016 11:00 pm[/url]":31a85ex3]Trebalo je da bude po prvom dijagramu i kraj price
Uz kvalitetnu vremensku mašinu ništa ne bi bilo nemoguće. Imajte aktuelnu ekonomsku realnost u vidu. Ili predložite bolju alternativu. Raspišite tender sa takvim uslovima, i javiće vam se neko...
 
да се надовежем на мој претходни пост. исправљам процену. да је ЈАТ угашен, садашњи број би се достигао отприлике 2017. године, можда и касније, јер сам се руководио стопама раста аеродорма у Будимпшети, пошто су они прошли кроз тај сценарио. дајем вам графички преглед 2010-2017 по три сценарија, па сами доносите даље закључке



[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368086#p368086:fh3qs5ty je napisao(la):
direktor » 21 Јан 2016, 23:00[/url]":fh3qs5ty]Trebalo je da bude po prvom dijagramu i kraj price

па требало је, али није. може им се.

laki72":fh3qs5ty je napisao(la):
plavo:

Nisam bas najvicniji sa ekonomskom terminologijom i dal je u pitanju profit, dobit ili zarada (da sad ne nagadjam), ali mene bi tu iskljucivo zanimala `novo stvorena vrednost`. Dakle , ulaganje ima smisla ako daje rezultate u trenutnom ili nekom buducem `pravljenju novca.
U protivnom zaista dolazimo u situaciju da svaki gubitas ako mu neko da lovu iz budzeta, ili podigne kredit pa tako pokrije minus, sebe naziva profitabilnim preduzecem.

профит/добит/зарада ти је исто, а то ти је оно што остане на крају године када од прихода одузмеш расходе. ако си у плусу, онда си профитабилан, ако си у минусу онда си губиташ.
ново створена вредност. хммм... има ли је? вероватно. то мораш да питаш некога ко се у то добро разуме, не мене. није моја област економије :) (пс. ја сам приучени економиста, али из фамилије економиста и који се дружи и ради са економистима)

laki72":fh3qs5ty je napisao(la):
Postoje li procene kada bi AirSerbia mogla da pocne sa `pravljenjem novca`?

па они већ праве новац :) мада, када им истекну "субвенције" крајем 2016. године, не верујем пре 2019. године, ако и тада (узевши у обзир стање у авио саобраћају, наше економско стање, нафту која неће вечно бити 30$ барел и њихове планове и жеље). могуће је да они сада ово раде да накупе имовину, да могу да покривају губитке у будућим годинама

laki72":fh3qs5ty je napisao(la):
Zeleno:
Da li ovo sto si napisao znaci da finansiranje AirSerbia-e Budzet Srbije cini 90%, a Etihad preostalih 10%, iako je vlasnicki odnos 51-49% ?

Ako je tako, zasto smatras da `se mora` ?

обрисао си наставак текста:

било је узми или остави. а остави би свакако био далеко већи губитак. и у погледу броја путника и у финансијском погледу. а мањи број путника (који би био, а садашња цифра би се достигла 2018. године), би свакако значило мање пара од продаје/концесије (ако држава добије 500 милиона вратиће све паре које је уложила у Ер Србију, и још ће да има велики кусур).

дакле, или је било ликвидирај ЈАТ или прихвати понуду Етихада по њиховим захтевима
 
@JohnnyLee

Izvini ako smaram, ali samo da se nadovezem jos jednim pitanjem.

Dal je drzava Srbija mogla izabere `opciju ostavi`, a da novac koji sada ulaze u AirSrbiju ulozi u 100% svoj JAT ?

Znam da za kupovinu aviona veliki imaju prednost, no pretpostavljam da je i JAT poput AirSrbije mogao da uzme avione u lizing odmah?
 
da su likvidirali jat, sad bi subvencionisali wizz, ryanair i ko zna koga još, kao što makedonci rade, a beograd bi bio u zapećku država iz susedstva koje su se bolje snašle od nas, izabrale prave geopolitičke saveznike i orijentaciju, i krenule u ovaj model razvoja civilnog vazduhoplovstva godinama pre nego što je Srbija rešila bilo šta da uradi sa JATom,
Da je uradjeno tako, a ja ne vidim da bi bilo šta drugo bilo uradjeno, Aerodrom bi opet morao da opslužuje neke prevoznike bez nadoknade, imao bi manje destinacija, tj. umesto npr. Bejruta, Milana, Stokholma, Varšave i mnogih drugih gradova imala bi razne memingene, sanderfjorde beauvaise i slična sela iz kojih se do velikih gradova putuje po nekoliko sati. A sve što kompanije uzmu, baš svaki dinar bi izlazio iz zemlje. Na bilo kakvu perspektivu interkontinentalnih letova bismo mogli da zaboravimo.OK, vratili bi se air france, KLM, možda i British ali bi karte bile skupe, tržište, konkurencija i ponuda letova dosta manji (govorim o legacyju). Zašto uostalom Rumunija godinama drži Tarom na aparatima? Taj Tarom, koji dolazi iz zemlje triput veće od Srbije, i po površini i po populaciji, ima i domaće letove, i medjunarodne letove sa aerodroma izvan glavnog grada, pa opet nema više putnika od air serbie i zadnji put je bila profitabilna 2004. U zadnjih pet godina su akumulirali dug od 150 miliona EUR! Misliš da to ne bi promenili da su imali bolje rešenje, da se pojavio neki Etihad, ili Korejanci kao Česima?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368098#p368098:3dqriput je napisao(la):
laki72 » 21 Jan 2016 11:46 pm[/url]":3dqriput]
Dal je drzava Srbija mogla izabere `opciju ostavi`, a da novac koji sada ulaze u AirSrbiju ulozi u 100% svoj JAT ?
Čovek ti je bukvalno nacrtao...
Srbija manjim delom ulaže keš u AS u okviru svog dela investicije. Ona ulaže preko ''smanjenja troškova poslovanja'' (fino rečeno), odnosno ''prebija'' preko BEG-a, ''iscimala'' se kod većinskog vlasnika NIS-a takođe. Naravno, vrednost tih ''prebijanja'' joj umanjuje deo investicije koji treba da reguliše u kešu. A, to sve zato što ne postoji neka gomila novca koja čeka da se uloži, pa se onda kao bira da li će u AS, ili bi bilo bolje u Jat Airways.
Ni taj Jat Airways NIJE PLAĆAO. Jesi li pogledao zakon koji je država donela, baš za sve to što je uspešni Jat Airways nakupio dugova?

Ukupan iznos obaveza koje se preuzimaju od strane Republike Srbije iznosi 19.302.535.814 RSD, od čega se na obaveze koje su već regulisane od strane Air Serbia a.d. Beograd odnosi 2.626.637.925 RSD. Da bi privredno društvo Air Serbia a.d. Beograd funkcionisalo, rukovodstvo ovog privrednog društva nije čekalo izmirivanje obaveza od strane Republike Srbije, već je izmirilo obaveze, te iz tog razloga Republika Srbija će refundirati te isplate Air Serbia a.d. Beograd.

...Republika Srbija isplatiće u dve rate prema sledećoj dinamici:
- do 31. decembra 2014. godine - u visini 1/2 ukupnog iznosa obaveze
- do 31. marta 2015. godine - u visini 1/2 ukupnog iznosa obaveze

U cilju efikasnijeg servisiranja dugovanja koja se preuzimaju, jedan deo obaveza će servisirati Republika Srbija direktnim plaćanjem sledećim poveriocima Air Serbia:
> Aerodrom Nikola Tesla a.d. Beograd,
> Naftna industrija Srbije a.d. Novi Sad,
> Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije,
> Jat tehnika d.o.o. Beograd,
> Kontrola letenja Srbije i Crne Gore - SMATSA d.o.o. Beograd,
> Beogradska banka a.d. Beograd u stečaju,
> Investbanka a.d. Beograd u stečaju,
> Narodna banka Srbije.

Obaveze prema ostalim pravnim i fizičkim licima regulisaće Air Serbia a.d. Beograd nakon prenosa sredstava iz budžeta Republike Srbije.
Na druga pravna i fizička lica čija potraživanja će regulisati Air Serbia a.d. Beograd odnosi se (prema kursnoj NBS na dan 30.09.2014.), 809.394.645 RSD.
 
Sve gore navedene firme osim Jat tehnike i dve banke u stečaju su prirodni državni monopoli koje u budućnosti mou imati samo koristi od Air Serbie. Aerodrom, snabdevač gorivom, kontrola letenja, regulatorno telo i centralna banka. Svi oni mogu samo da imaju koristi od većeg broja aviona i avio operacija u budućnosti. Iz njihovog ugla to mu dodje isto kao da su inestirali sopstvena sredstva - odrekli su se kratkoročne zarade zarad povećanja prihoda u budućnosti.

Naravno, postoji tu i negativna strana, a to je što ova vlast nije sposobna ništa da uradi kako valja, zbog toga su mnogo spornije neke stvari koje su nastale posle tog ugovora, nego sam ugovor.
 
JAT je bio 100% državna co. Neplaćanja su tad i mogla da se nekako prebijaju sa aerodromom, jer je u pitanju jedan vlasnik.

Air Serbia nije 100% državna kompanija. Mada, u rashodima država učestvuje sa 100%.
 
Može da se prebija i sa dva vlasnika ukoliko je drugi vlasnik saglasan.
 
ja sam suvlasnik aerodroma i nisam saglasan da se dug moje firme otpisuje.
 
Ja sam mislio na Er Srbiju koja ima dva vlasnika.

Aerodrom je deoničarsko društvo i svaki deoničar koji nije zadovoljan kako većinski vlasnik upravlja firmom ima opciju da proda svoje akcije i izađe iz vlasničke strukture.
 
prvo. aerodrom nije deoničarsko društvo nego akcionarsko društvo.

Znači nisu deonice nego akcije.

drugo

kakva je to konstatacija "ima prava da proda deonice" (mada kao što sam već rekao nisu deonice nego akcije)

u našoj zemlji postoji nešto što se zove "zakon o zaštiti manjinskih akcionara". možeš ga izguglati.
on upravo treba da spreči većinskog akcionara "republika Srbija" da se iživljava na nama manjinskim akcionarima, odnosno da nešto što je zaradila naša zajednička firma poklanja nekoj trećoj firmi


mislim da ćemo mi mali akcionari morati da podnesemo jednu derivativnu tužbu protiv republike srbije kao većinskog akcionara.

ovako kako je navedeno u pravnom savetu


http://www.besplatnapravnapomoc.rs/2012/08/clanak-5814/
 
Овде не знам шта да мислим. Држава дефакто узима од аеродрома и даје авиокомпанији. А то је у суштини исто као да узме паре од аеродрома у буџет, па их онда проследи Ер Србији. Мање регуларно, али реално исто.

Е, али ја бих волео да аеродрому остане више за инвестиције...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368177#p368177:29gp74xb je napisao(la):
MilisaV » 22 Jan 2016 02:32 pm[/url]":29gp74xb]prvo. aerodrom nije deoničarsko društvo nego akcionarsko društvo.

Znači nisu deonice nego akcije.


То ти је једно те исто.
 
Zakon o privrdnim drustvoma u srb kompanisko pravo poznaje termin akcjonarsko drustvo
A termin deonicarsko drustvo je iz nekog drugog vremena
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368177#p368177:bzj8rhqn je napisao(la):
MilisaV » 22 Jan 2016 02:32 pm[/url]":bzj8rhqn]
mislim da ćemo mi mali akcionari morati da podnesemo jednu derivativnu tužbu protiv republike srbije kao većinskog akcionara.

Samo napred i srećno vam bilo. Lepo je videti da ljudi imaju vremena i para za bacanje, kao i da veruju u narodna predanja o tome kako je većinski akcionar u obavezi da vodi firmu onako kako manjinski akcionar misli da treba a ako se to ne dešava onda manjinski akcionar ne prodaje svoje akcije i ne izlazi iz firme nego sudskim putem primorava većinskog akcionara da posluje po volji manjinskog akcionara. Vrh vrhova.

Doduše takva predanja nisu nikakva senzacija u zemlji u kojoj se strani investitori doživljavaju kao neki čobani budale koji su tu da ćute i suvim zlatom otkupljuju svete srpske dugove koje su generacije srbalja neumorno pravile. Kakva zemlja, takva i predanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368177#p368177:cf6uxhl0 je napisao(la):
MilisaV » 22 Јан 2016, 14:32[/url]":cf6uxhl0]prvo. aerodrom nije deoničarsko društvo nego akcionarsko društvo.

Znači nisu deonice nego akcije.

није шија него врат

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368177#p368177:cf6uxhl0 je napisao(la):
MilisaV » 22 Јан 2016, 14:32[/url]":cf6uxhl0]mislim da ćemo mi mali akcionari morati da podnesemo jednu derivativnu tužbu protiv republike srbije kao većinskog akcionara.

да би тужио државу, мораш да будеш оштећен за одређени, значајни, износ пара. за колико смо пара од дивиденде овим потезом оштећени ми, нано, акционари (јер нисмо ни мали, а ни микро, већ нано, с обзиром да имамо само једну акцију)? за 23 паре? и за 23 паре ћеш да тужиш државу? буди озбиљан

Пантограф":cf6uxhl0 je napisao(la):
Овде не знам шта да мислим. Држава дефакто узима од аеродрома и даје авиокомпанији. А то је у суштини исто као да узме паре од аеродрома у буџет, па их онда проследи Ер Србији. Мање регуларно, али реално исто.

е видиш, о томе се овде прича сваки пут када се потегне ова тема. и више ми се та прича смучила, да сам морао да нацртам, не би ли неки схватили

Пантограф":cf6uxhl0 je napisao(la):
Е, али ја бих волео да аеродрому остане више за инвестиције...

и ја бих. али фирмом управља Милко Дебилко
 
Polako se kroz postove pojasnjavaju pozicije i stavovi koje svako od nas ima.
Sjajno, samo nastavite.

P.S.
Kakva li ce tek predanja smisljati neke buduce generacije o premudrim i svetim danasnjim srbaljima koji neumorno prave 'bolju buducnost' gurajuci s e sto imamo stranim investitorima, usput ne zaboravljajuci da zapljunu svoju zemlju.

I to 100 godina nakon golgote kroz Albaniju. Kakve li ironicne simbolike...
 
Da preciziram moj prethodni post: u pitanju je druga krajnost/ekstrem u odnosu na davanje nekog božanskog statusa stranim investitorima i forsiranje priče da nam domaća ekonomija uopšte nije potrebna. Te dve ekstremističke škole su već 15 godina najuticajnije u onome što zovemo ekonomijom Srbije.

Nego, hteo bih samo da kratko odgovorim na tvoje ranije pitanje:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368098#p368098:171kzemh je napisao(la):
laki72 » 21 Jan 2016 11:46 pm[/url]":171kzemh]@JohnnyLee
Dal je drzava Srbija mogla izabere `opciju ostavi`, a da novac koji sada ulaze u AirSrbiju ulozi u 100% svoj JAT ?

Znam da za kupovinu aviona veliki imaju prednost, no pretpostavljam da je i JAT poput AirSrbije mogao da uzme avione u lizing odmah?

Država je teoretski mogla sve ovo da uradi bez Etihada ali to je samo pusta teorija. Praksa nam kaže da Jat godinama nije bio u stanju da iznajmi neki svež avion za flotu, i onda kada su najzad iznajmili dva B737 iz Bugarske ti avioni su se momentalno okitili prestižnom titulom najgorih i najneudobnijih u floti. Znači tu imamo 100% državno/partijsko rukovodstvo koje je, recimo, dobilo od države neke pare da nešto napravi od Jata, i sad oni treba da organizuju prelazak sa Boeinga na Airbus, osvežavanje mreže, pojačavanje flote, rebrendiranje kompanije, nove linije, i još svašta nešto...

Sve to bi se pretvorilo u još jedan raspad sistema i nastavak umiranja Jata jer je država naprosto suviše bolesna da bi bilo čime mogla zdravo da upravlja. Možemo da uzmemo primer iz Italije, gde je država pre nekoliko godina upravo to pokušala sa Alitalijom - očistila je od dugova i omogućila joj nov početak da bi novo (državno) rukovodstvo za tri godine napravilo gubitak od pola milijarde evra. Onda su prilikom ulaska Etihada ponovili to čišćenje ali su u međuvremenu izgubili 6-7 godina pa je poreskim obveznicima na kraju u amanet ostalo više od 2 milijarde. Jednostavno, državna uprava ne funkcioniše i to je to.

Što se tiče Er Srbije njoj je svakako lakše sa Etihadom iza leđa nego da sama samcijata pokušava nešto okružena Star Alijansom sa svih strana, i da joj jedina nada bude sposobnost i inovativnost državnih kadrova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368178#p368178:oqtrfbn0 je napisao(la):
Пантограф » 22 Jan 2016 02:33 pm[/url]":oqtrfbn0]Овде не знам шта да мислим. Држава дефакто узима од аеродрома и даје авиокомпанији. А то је у суштини исто као да узме паре од аеродрома у буџет, па их онда проследи Ер Србији. Мање регуларно, али реално исто.

Е, али ја бих волео да аеродрому остане више за инвестиције...
А шта онда мислиш о давању наших пара полуприватној компанији, на страну то да ли директно из буџета или из зараде аеродрома?
 
Ljudi pa vi svi brkate loncice i ne svatate najbitniju stvar AirSrbija nije 100% u drzavnom vlasnistvu!!!
Takodje pojedini svesno ili nesvesno mesaju profit i prihod kompanije tj Aerodroma. Aerodrom u drzavni budzet uplacuje profit a ne prihod!
Da su te sve nadoknade za usluge aerodroma uplacene od strane privatnih kompanija na racun aerodroma deo tih prihoda aerodrom je mogao da iskoristi za nove investicije a samo visak profita kada se sve sabere i oduzme uplati drzavi.
 
Vrh