Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Кефлавик је имао јак аст због ширења њихове нискотарифне компаније WOW air. повезују Исланд са Европом, САД-ом и Канадом
 
Da, i wizz dodaje destinacije ove god. 100ak evra je stvarno jeftino iz Evrope do njih


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
isti taj terminalcic bi bez iste te er srbije bio prazan, bacene pare, a jat bi drzavu skratio za isti iznos. profit nikole tesle bi pokrio gubitak drzave koja je pokrila gubitak jata i tako dalje

hakuna matata drzavne pare se prebacuju sa racuna na racun, zivot ide dalje, iskulirajte
 
Све што је ер србија успела је то да је преотела путнике конкуренцији и неким лоукостерима па зато исти све мање лете из Београда. Дакле, раст путника можда не би био 30+% у 2014 али био свакако био барем 20% и био би реалан, одржив раст а не последица нетржишног пословања и дамповања цена на појединим линијима. Но, ер србија је завршила са дампингом. Сада су већ скресали ред летења на ниво ЈАТ-а А ми, ми смо закључно са ових 35 милиона и уговором са етихадом скраћени за већ близу 100 милиона евра.

За то време инвестициони циклус аердорома је прекинут, пад путника траје већ од јесени и трајаће преко целе 2016е године а нове стране компаније не да не долазе на наш аеродром него неке постојеће беже или смањују број летова.

Дакле, уништавамо национални ресурс који је скоро 100% у нашем власништву зарад авиокомпаније губиташа у нашем власништву од 51% и под контролом стране компаније.

И дај сабери се човече. Џаба ти бројни путници ер србије ако је аеродром приморан да ту компанију сервисира за џабе. Дакле, аеродром троши своје ресурсе, људство и новце за џабе.

Као што рекох раније, овај народ никако да се ослободи окова титоизма у ком се не броје паре и профит него неке саме по себи бесмислене квоте, количине робе, људи...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367588#p367588:1pb1gaae je napisao(la):
Delija » 18 Jan 2016 17:51[/url]":1pb1gaae]
... За то време инвестициони циклус аердорома је прекинут, пад путника траје већ од јесени и трајаће преко целе 2016е године
а нове стране компаније не да не долазе на наш аеродром
него неке постојеће беже или смањују број летова....
---Џаба ти бројни путници ер србије
ако је аеродром приморан да ту компанију сервисира за џабе....

Drugačije bi bilo da je otvoren mix aerodrom u Bataji
konkurencija čuda čini ,
ovako jedan jedini, pa drpaj i muzi
:sesir:
 
Ima li ikoga na forumu za koga je ovakva vest neočekivana?

Ali iskreno, da li je ikome ovo iznenađenje?

I da dodam - Air Serbia ne duguje samo Aerodromu NT, dužni su i drugim državnim firmama i to fine sume (npr. Pošti...). I ne sme im niko ništa.

Ali, sve je to očekivano. I potrajaće.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367588#p367588:229jcy4y je napisao(la):
Delija » 18 Jan 2016 06:51 pm[/url]":229jcy4y]Све што је ер србија успела је то да је преотела путнике конкуренцији и неким лоукостерима па зато исти све мање лете из Београда. Дакле, раст путника можда не би био 30+% у 2014 али био свакако био барем 20% и био би реалан, одржив раст а не последица нетржишног пословања и дамповања цена на појединим линијима. Но, ер србија је завршила са дампингом. Сада су већ скресали ред летења на ниво ЈАТ-а А ми, ми смо закључно са ових 35 милиона и уговором са етихадом скраћени за већ близу 100 милиона евра.

Aerodrom u prethodnih 10 godina nijednom nije napravio rast od 20%. Dvocifren rast iz 2010. i 2011. godine nije bio zadržan u 2013-oj niti bi mogao da bude zadržan sa Jatom koji umire. Da je Jat na kraju otišao u likvidaciju to bi preko noći prepolovilo broj putnika na aerodromu i trebalo bi 2-3 godine da se taj šok apsorbuje.

Ekonomska aktivnost u Srbiji je sve manja kao i kupovna moć građana. Poslovni putnici su više anomalija nego pravilo. Na takvom tržištu jedino lowcost prevoznici mogu da se nadaju nekom ozbiljnom rastu - svi ostali će svesti operacije tačno na onu meru koju im tržište nudi. To znači da je stranim legacy prevoznicima prioritet da srpskom tržištu ponude konekcije za daleke destinacije i one koje nemaju direktnu vezu sa Beogradom - a i tu se gleda prvo dijaspora odnosno veza sa ekonomskim centrima pa onda sve drugo. Niko nema interes čak ni da povezuje glavne evropske turističke centre sa Srbijom. Kad nema čak ni lowcost linije za Barcelonu koja je najpopularnija city break destinacija na svetu onda znaš koliko je sati...

British Airways, KLM i Air France su mnogo pre Er Srbije zaključili da je tržište u Srbiji toliko jadno da njima sav posao tj. sve transferne putnike (i nešto malo O&D) može da završi codeshare sa Jatom. Zato su se i povukli iz Beograda pre nego što je bilo kakva Er Srbija postojala i neće se još dugo vratiti osim u slučaju da Srbija ostane bez bilo kakvog državnog prevoznika. Tek u toj varijanti bi se legacy prevoznici u nekom većem broju vratili na BEG.

To nas vraća na lowcost priču gde dominira Wizz kao najjači regionalni igrač. EasyJet je probao da se ubaci na tržište pa im nije uspelo, ugasili su sve osim Ženeve. Od drugih velikih lowcostera tu je još Ryanair koji se izgleda sprema za neki rat sa Wizzom i nije isključeno da u sklopu tog rata napadnu Wizz u Srbiji i otvore neke linije (već su najavili ozbiljan ulazak u Temišvar gde Wizz ima bazu). Isto važi i za Eurowings koji je još jedan lowcost monstrum na evropskom nebu i koji će isto kao i Ryanair pokušati da proguta manje regionalne igrače kao što je Wizz. Od sekundarnih lowcostera imamo Pegasus, od hibrida imamo FlyDubai, Norwegian i Ural. Srpsko tržište ne može čak da održi ni stabilnu lowcost liniju za Beč jer putnici koji žele da uštede neku paru imaju milion drumskih varijanti na raspolaganju.

Sve u svemu, Srbija je veoma daleko od neke održive "organske" potražnje za letovima koja može da raste dvocifreno svake godine. Takav rast je moguć jedino ako se domaćoj potražnji dodaju transferni putnici.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367581#p367581:3nqidijm je napisao(la):
Delija » 18 Јан 2016, 17:26[/url]":3nqidijm]http://rs.n1info.com/a126993/Biznis/KRIK-o-dugu-Er-Srbije.html

Ер Србија до сада скратила аеродром за 35 милиона евра. То му дође један пристојни терминалчић.

револуционарна вест. Крик открио топлу воду :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367588#p367588:4543g5wm je napisao(la):
Delija » Mon Jan 18, 2016 6:51 pm[/url]":4543g5wm]За то време инвестициони циклус аердорома је прекинут

Ovaj deo u principu jeste glavni problem i sa time se slazem. Sto se tice npr. poste nesto me i nije briga, mislim da nije bitno da li je jedno drzavno preduzece profitabilno na racun drugog jer svakako SABRAN gubitak/profit svih javnih preduzeca placaju poreski obveznici.

Dakle najpametnije bi bilo profit svih javnih preduzeca ciji trenutni razvitak u pogledu novih skupih tehnologija/kapaciteta nije od presudnog znacaja... "preusmeriti" na racun onih strateski bitnijih, i sto delija kaze podsticati investicione cikluse u njima. Da li su aerodrom i er srbija u vrhu liste prioriteta ove drzave mozemo da raspravljamo usiroko i nadugacko, ali bih rekao da su svakako prioritetniji od poste.

Jasno mi je doduse da ovaj potez nije legitiman i borderline legalan kada se uzme u obzir teznja za uspostavljanjem trzisne ekonomije :)
 
Pa oprost duga je bio i najavljen jos ranije, ne vidim problem. Aerodrom NT i AirSerbia jedno bez drugog ne mogu, kraj price.
 
Bravo, konačno jedan niz smislenih i analitičkih komentara. Naravno da taj krik vodi kampanju za određene stranke i tu nema ni N od nezavisnog novinarstva. Nezavisni novinari ne recikliraju stare teme čim vlast najavi izbore.
A od tih stranaka iza njih očekujem da javno kažu kako bi oni rešili taj problem umesto što vode negativnu kampanju.
 
Oprost duga kad su obe kompanije državne može imati nekog ludog smisla.

Da 100% državna kompanija oprašta dugove kompaniji koja je 49% u privatnom vlasništvu je skandal. I kriminal.

A za Air Serbia i BEG si u pravu da ne mogu jedno bez drugog, kao što ni BUD ne može bez Maleva... Oh, wait.
 
Sad je kriv krik a ne av av vladace on vjecno ili dok bude htjeo kako se uzme
Mogao bi eps da oprosti aerodromu racun za struju ili mozda zeljeznicama pa da one te pare uloze za prugu do aerodroma po toj logici ili da neplacaju uopsre kao mup racune telekomu
Ili zeljeznice fondu pio itd
 
Av av će vladati sve dok se opozicija ne uozbilji i ne pokaže da je suštinski drugačija od njega. Sad oni rade isto što je radio av av dok je bio u opoziciji sa onom smejurijom od novina Pravda.
Dakle šta je bio plan žutih? Da ostave JAT sa pet rashodovanih 733 i gubicima još većim od ovih danas?
 
они нису ни имали план за ЈАТ, осим да га пусте да се сам угаси
 
Nisu hteli da ga gase jer sve dok je makar nešto sa logom Jata letelo ta firma se mogla puniti proverenim partijskim kadrovima. Tako da nisu imali razloga da ubrzavaju proces, što duža agonija to bolje za pomenute kadrove. To naravno važi za svaku vlast i zato su strani investitori mnogo bolja opcija (iako strani investitori sami po sebi nisu idealna opcija). Problem je samo u tome što u zemlje kao što je Srbija strani investitori dolaze pod njihovim uslovima i država mora da se prilagođava njihovim interesima a ne obrnuto. Ali to nije krivica investitora već samo i isključivo političara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367581#p367581:2j1epqa3 je napisao(la):
Delija » 18 Jan 2016 05:26 pm[/url]":2j1epqa3]http://rs.n1info.com/a126993/Biznis/KRIK-o-dugu-Er-Srbije.html

Ер Србија до сада скратила аеродром за 35 милиона евра. То му дође један пристојни терминалчић.
Deo iz objavljenog Ugovora:

Etihad and GoS investment in AS
2.5
Without limitation, the RoS undertakes to and/or the Parties acknowledge that (as the case may be) the Ros:

2.5.4
between the Closing Date and 31 December 2016 (inclusive), fund including by way of grant AS's working capital requirements/cash shortfall as per the Strategic Plan, in the sum of:
- US$ 14 million in the year ending 31 December 2014
- US$ 14 million in the year ending 31 December 2015
- US$ 14 million in the year ending 31 December 2016

such funding to be equal quarterly instalments.

2.5.5
fund by way of grants or, subject to Etihad prior written approval in each case, by way of reducing operating cash expenses borne by JAT, additional amounts as may be specified in the Strategic Plan in the sum of:
- US$ 22 million in the year ending 31 December 2014
- US$ 18 million in the year ending 31 December 2015

7.2.8.
By way of reflecting the Company's much greater use of Belgrade Airport than any other carrier, the RoS shall ensure that during the term of the Support Services Agreement:

- the terms on which AS uses Belgrade Airport (including but not limited to the Passenger Service Charge (PSC), landing and parking and apron charges, charges for use of airbridges, charges for towing of aircraft, charges for use of office space, lounge space and fast track, and charges for security and insurance) are no less favourable than those offered to any other carrier.

- a volume discount which shall be the greater of the following:
a) any such discount that has been approved (whether now or in the future) to any airline company by Belgrade Airport
b) 50% on standard charges imposed by Belgrade Airport

- any financial incentive offered to a third party airline is equally available to AS

and the Parties agree that any of the above stated discounts as may be agreed between AS and Belgrade Airport during the period commencing on 4 September 2013 and ending on the date the Support Services Agreement ceases to apply (whether by termination, expiration or otherwise), that are additional to the contractual fees and discounts that were in existence on 1 August 2013 (e.g. for illustrative purposes, any discount that is additional to the existing PSC discount of US$4.50 per passenger), will be treated as a reduction of operating cash expenses for the purposes of paragraphs 2.5.4 and 2.5.5.

======================

Napisali ljudi da sve te popuste i oproste sa BEG računaju kao ''prebijanje'' obaveze Republike Srbije za ulaganjem keša u AS.
Na osnovu teksta ugovora, naslov linkovane vesti bi mogao da bude npr. ''Vlada nastavlja sa ispunjavanjem Ugovora sa Etihadom.''
Ali, kako da to bude naslov, kada ni KRIK, ni N1 nisu dobili pare da objektivno informišu javnost, nego da...pa, malo drugačije od objektivnog pokušavaju da informišu.

I, ne bi to bio ''problem''. Jaka stvar. Dobili ljudi pare da pokušavaju svojim izveštavanjem ovo ili ono.
''Problem'' nastane kada ljudi, koji bi trebalo da budu onaj bolje informisan deo građana (znaju engleski, na dnevnoj bazi koriste internet), koji za sebe vole da misle kako su oni onaj pametniji, obrazovaniji deo nacije, ustvari prvi polete za ovim smećem od teksta, i krenu da se nadovezuju sa komentarom poput gore citiranog oko terminala. I, što je najbolje, reciklaže ove vesti će biti opet kada BEG objavi sve papire za 2015. godinu, pa onda opet kada APR objavi izveštaj AS za 2015. godinu, pa onda opet negde sledeće godine u ovo vreme kada se budu videla plaćanja u toku 2016. godine...
 
Taj novac ANT nikada nece videti, iako je u drzavnom vlasnistvu. Da je taj novac uplacen na racun ANT od strane privatnih aviooperatera ili bilo koga drugog ko je koristio usluge aerodroma, kao redovan prihod je mogao da se iskoristi u svrhu novih investicija, ne razumem sta ti nije jasno u gorenavedenom komentaru....?
 
Ko je napisao da će videti? Gde piše u Ugovoru da će videti?
Evo, zamisli za trenutak da je napravljen Ugovor npr. bez ove odredbe da Republika Srbija može svoj deo keša da prebija kroz obaveze BEG.
Dakle, imamo one delove 2.5.4 i 2.5.5, ali nemamo deo 7.2.8 koji kaže da se ti popusti ustvari računaju kao ispunjavanje dela obaveze ulaganja keša Republike Srbije.

Samim tim, Vlada uplati ka AS keš. Još 22 miliona US$.
AS uplati to BEG-u.
BEG to uplati u budžet Republike Srbije.
 
Спин ти неће овде проћи! Апсолутно је небитно да ли је то део уговора или није јер уговор је штетан по аеродром који је жртва издајника и криминалаца на власти и исламиста који су нам доведени овде да нас додатно ојаде.

Дакле, аеродром је по уговору или по самовољи владе приморан да скоро 3 године сервисира ер србију и њене путнике за џабе. То ко хоће да прогута нега гута али немојте нас овде да зезате.

То је још један ужасно штетни "пословни" дил који су очигледно специјалност ове квислиншке неоосманлијске власти.
 
Vrh