Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

пошто је тема авијација, додаћу једну вест на енглеском

Latvia approves cash injection for airBaltic

The Latvian parliament has agreed to increase the equity of national carrier airBaltic by €80 million ($87 million) as part of a deal to consolidate and increase its operations in the Baltic region.

The parliament authorized the country’s finance minister to increase the appropriation for his department by up to €80 million, which will then be funneled into the airline.

“The appropriation is needed to ensure further development of the national airline,” the parliament said in a statement.

It follows on from an agreement last month for a further €52 million to be provided by German investor Ralf Dieter Montag-Girmes, whose short-term loan will be converted into a 20% share of the airline’s stock. The new infusion of cash from the government will similarly be converted into equity.

The increase in equity will pave the way for airBaltic to start to take delivery of its planned new fleet of Bombardier CS300s, for which the Latvian carrier is the lead customer. If the airline’s previously negative equity had not been resolved, it would not have been allowed to have the CS300s on its balance sheet and would have had to acquire them through a sale-and-leaseback deal.

A rider to the deal from the Latvian parliament specified that airBaltic and its affiliated companies “are prohibited from purchasing, renting or otherwise utilizing equipment produced by military industrial complexes and their affiliates subject to sanctions imposed by the European Union or the international community and ratified by Latvia.”

This is a clear reference to Russia, which at one point was thought to be in the running to supply airBaltic with Sukhoi SSJ100 SuperJet.
 
Znači država će dokapitalizovati AirBaltik. Ko misli da će Air Serbijin dug prema Aerodromu. Jat Tehnici, Keteringu, a pogotovu poreski oprost kroz nenaplatu akciza za gorivo biti konvertovani u vlasnički udeo?
 
Er Srbija nema dug prema aerodromu jer ga je država platila/otpisala.
Ketering je njihova zavisna firma.
Dug prema Jat tehnici je preuzela država.
Er Srbija nije dobila oproštaj akciza na gorivo nego je NIS pristao da im spusti cenu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=361956#p361956:lnic7dtq je napisao(la):
beowl » Thu Dec 10, 2015 8:17 am[/url]":lnic7dtq]Er Srbija nema dug prema aerodromu jer ga je država platila/otpisala.
Ketering je njihova zavisna firma.
Dug prema Jat tehnici je preuzela država.
Er Srbija nije dobila oproštaj akciza na gorivo nego je NIS pristao da im spusti cenu.

veruj mi da je dzabe, ne pokusavaj da objasnjavas
politika je toliko usla u svaku diskusiju da se projekti dele na sns i ds, ostali argumenti su nebitni
imas plus od mene za donkihotisanje :D
 
Izvor: Beobuild.rs

Aerodrom Beograd: stari planovi u novoj godini
131004-ANT-15b.jpg


Nakon inicijalno uspešnog poslovnog povezivanja domaćeg prevoznika Air Serbia sa Etihad Airways iz Ujedinjenih Emirata, veći obimi saobraćaja pokrenuli su novu fazu razvoja i za aerodrom ”Nikola Tesla”. Promet putnika na aerodromu u 2014. bio je 31% veći nego prethodne godine, dok se manjim stopama rast usluženih putnika održao i u 2015. Nešto usporeniji rast u 2015. godini posledica je konsolidacije u regionalnoj i evropskoj mreži linija nacionalne avio kompanije, ali i nešto dužim procedurama za pokretanje letova ka Sjedinjenim državama. U 2015. rast prometa putnika biće na nivou od oko 3%, međutim direktni letovi ka SAD obećavaju novu ekspanziju. Pošto je nacionalna kompanija konačno dobila dozvolu za letove ka SAD u decembru, očekuje se dodatna podrška rastu u narednom periodu.

Da bi se aerodrom “Nikola Tesla” pripremio za ovaj rast i da bi kvalitetno mogao da izvši svoju funkciju potrebne su velike investicije u postojeću infrastrukturu. Nažalost investicioni plan 2014-2017 samo delimično poštuje rokove, dok je deo planiranih investicija još uvek u pripremi i nije u potpunosti jasno zbog čega projekti kasne i kada će njihova realizacija krenuti. Ipak, projekti su u pripremi pa se nadamo da bi mogli da uđu u realizaciju tokom 2016.

Imajući u vidu da aerodrom gradi poziciju regionalnog centra za presedanje, jedna od najvažnijih investicija je svakako dogradnja novog fingerskog hodnika C. Taj dograđeni deo hodnika C treba da ima odvojene hodnike za dolazak i odlazak kao i objedinjenu čekaonicu, što je jako važno za putnike koji čekaju vezan let. To putnicima omogućava kvalitetno provedeno vreme između letova, sa kretanjem i pristupom komercijalnim sadržajima i uslugama; što ovako organizovan prostor čini važan standard za tu funkciju i često kriterijum putnika pri izboru mesta presedanja. Iako je plan bio da izgradnja novog fingerskog hodnika C počne još u novembru ove godine, još uvek nije aplicirano za građevinsku dozvolu. Studija opravdanosti sa idejnim projektom je završena i predata Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture na stručnu kontrolu (reviziju), ali se jos uvek čeka na saglasnost. Nije poznato kada bi ceo proces na izradi tehničke dokumentacije mogao da bude gotov, pa tako ni kada bi radovi na izgradnji mogli da počnu.

Sa druge strane, završene su investicije na izgradnji novog službenog prolaza D, kao i radovi na otvaranju novih graničnih prelaza u okviru terminala 1. Veoma obimne investicije izvršene su kao priprema za prekookeanske letove, pa je za nove bezbednosne standarde nabavljena najsavremenija oprema, poput 2 nova rentgen uređaja za predati prtljag, prenosivih detektora eksploziva u tečnostima, tzv. “vatrenog zida” za obuku pripadnika spasilačko-vatrogasne službe u realnim uslovima, kao i nabavke dodatne opreme za vanredne situacije i korišćenje kod udesa ili oštećenja vazduhoplova. Sproveden je i postupak za nabavku dodatnih rentgen uređaja za detekciju eksploziva u tečnostima, zatim rentgen uređaja za pregled robe i pošte manjih dimenzija, kao i novi sistem za kontrolu transfernog prtljaga i detektora eksploziva u tragovima. Do kraja februara biće u funkciji i radarski sistem za zaštitu perimetra.

Od važnih građevinskih radova u planu je i rekonstrukcija fingerskog hodnika A (A6-A10), ali je projekat u ranoj fazi pripreme. Za ovaj projekat je u toku izrada konkursne dokumentacije, sa kojom će biti raspisan tender za projektanta. Treba imati u vidu da je efikasna rekonstrukcija hodnika A moguća tek po izgradnji novih kapaciteta na hodniku C. Dodatno je planirano da se u nivou platforme, ispod fingerskog hodnika A (u zoni parking pozicije A8) formira čekaonica sa dva izlaza, A8a i A8b. Nova čekaonica služiće za putnike koji će se prevoziti autobusom do vazduhoplova parkiranih na otvorenim pozicijama.

Vidi se da je fokus prethodnih meseci bio na pripremama za ekspanziju nacionalnog prevoznika "Air Serbia" na američko tržište. Da bi krenuli prvi letovi ka SAD potrebno je da se okonča kontrola amerčikih inspektora koja će trajati 120 dana. Očekuje se da bi sa nabavkom širokotrupnih aviona mogli krenuti direktni letovi ka Kini, što bi bila još jedna dobra vest za beogradski aerodrom i njegov razvoj u narednom periodu.
 
radovi na C fingerskom hodniku kasne jer je Air Serbia bacila šapu na to. prvo su hteli da uzmu sve šaletere za čekiranje na T2, a da proteraju strane kompanije u prolaz ka T1 gde bi se postavili novi, dodatni šalteri, ali su ovi radovi nedavo zaustavljeni, jer je Air Serbia sad iskazala želju da zapravo hoće svoje šaltere da stavi u novi prošireni deo C fingerskog hodnika, što bi zapravo značilo da dobijamo ne proširenje hodnika već sasvim novi terminal.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362344#p362344:269y1sl4 je napisao(la):
belgrey » 13 Dec 2015 12:53 am[/url]":269y1sl4]radovi na C fingerskom hodniku kasne jer je Air Serbia bacila šapu na to. prvo su hteli da uzmu sve šaletere za čekiranje na T2, a da proteraju strane kompanije u prolaz ka T1 gde bi se postavili novi, dodatni šalteri, ali su ovi radovi nedavo zaustavljeni, jer je Air Serbia sad iskazala želju da zapravo hoće svoje šaltere da stavi u novi prošireni deo C fingerskog hodnika, što bi zapravo značilo da dobijamo ne proširenje hodnika već sasvim novi terminal.
Nek sami naprave svoj terminal i tamo da izdvoje sve svoje i partnerske slotove.
 
Mene zanima iz ugla obima saobracaja i avio operacija kolike su zaista potrebe AS i Etihada u okviru ANT-a
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362344#p362344:31r9gy8h je napisao(la):
belgrey » 13 Dec 2015 12:53 am[/url]":31r9gy8h]radovi na C fingerskom hodniku kasne jer je Air Serbia bacila šapu na to. prvo su hteli da uzmu sve šaletere za čekiranje na T2, a da proteraju strane kompanije u prolaz ka T1 gde bi se postavili novi, dodatni šalteri, ali su ovi radovi nedavo zaustavljeni, jer je Air Serbia sad iskazala želju da zapravo hoće svoje šaltere da stavi u novi prošireni deo C fingerskog hodnika, što bi zapravo značilo da dobijamo ne proširenje hodnika već sasvim novi terminal.
И још једном, невероватно какав деструкција читаве једне провредне гране. Скинути тог назадно-исламистичког паразита са грбаче овог народа што пре!
 
I posle godinu ipo dana od kako sam pokrenuo ovu temu sa jedim potpuno realnim i minimalističkim predlogom za organizovanje 3 linije integrisanog tarifnog sistema do aerodroma, što je zaista više nego minimalno za grad od 2.000.000 stanovnika koji ima samo jedan putnički aerodrom, desilo se sledeće - kriminalno redukovanje polazaka na jednoj jedinoj ITS liniji, koja je pritom linija veoma široke namene. Komentare putnika možete pročotati ispod:
 
Predložio bih metro-bus liniju koja bi išla zasebnom trakom trasom autoputa od Lastine garaže na Istoku do aerodroma Nikola Tesla na zapadu. Na toj liniji bi bili visokokapacitetni autobusi, koji bi imali sopstvenu traku i stajali bi na stanicama koje bi bile transferne za presedanje na druge linije GSP-a. Stanice: Lastina garaža - Konjarnik (V. Ilića, presedanje na 50, trole) - Dušanovac (presedanje na 17,25,26,30) - Autoput (Franš, presedanje na BG i Beovoz, tramvaje 9,10,14, buseve 31,33,47,48,59...) - Hitna pomoć (Prokop) - Mostarska (presedanje na linije ka 17,18, 23,37, 46, 5x)- Sava Centar (presedanje na 17,18,74, 88 ne znam šta sve tu staje) - Arena - Omladinskih brigada (73...) - Tošin bunar (7x...) - Bežanijska kosa - Zmaj - Nadvožnjak za TV Prva - Radio far - Aerodromska petlja (veza sa međugradskim autobusima iz SM, RU, ST, IN, NS, ŠA, LO...) - Aerodrom.

Za stajalište na aerodromskoj petlji bih napravio podzemni prolaz sa pokretnim stepenicama kako bi putnici iz drugih gradova mogli lako da hvataju ovaj bus i da idu do aerodroma. Ovo ne bi bila velika investicija).

Eh, da, ovu liniju bih nazvao jednostavno "A"
 
Da li je moguće da neka firma organizuje low cost shuttle polaske sa BG aerodroma kao u svim većim gradovima?
 
Nije baš da je sad niska sezona... Btw, ko dolazi sa 739?
 
Swiss sigurno nema 739, a mislim da se i Turkish zaustavio na seriji -800.
 
Турци имају 739, али конфигурацију са 151 местом (16+135, што значи да је вероватно било доста бизнис путника)
 
Vrh