Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

И мени је логично да се углави терминал уз Б платформу.
 
Bravo Džoni majstore, upravo sam na to i mislio. Jat
Tehnika može i na tu poljanu severno da dobije još jednu stajanku i taxiway. Ostaje pitanje veze sa legacy terminalima kao i da li bi taj terminal bio autobuski ili pešački poput Niša.
 
Okupator malo sleteo. Fuj!

213995492155bf55a15bae2760696699_v4_big.jpg


http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2015&mm=08&dd=03&nav_category=12&nav_id=1022943
 
Pa prošle nedelje je bio onaj manji al sa ,,tanjirom,, na ledjima, verovatno u nekoj civilnoj misiji
i bolje tako bar ANT za lending uzima neke pare , a da je na Bataji moralo bi za Dž :)
 
Boco, kauboji uglavnom nikada nisu u civilnoj misiji sa ovom skalamerijom, pa treba da sleću na vojni aerodrom, a ne da se ovako kur*e. Samo, ne možeš gazdama da naređuješ, to je to.
 
Pa jel lending naplacen ili je to Dž tj. na naš teret :roll:
 
Како се ови наши "лижу" са њима лако је могуће да су их частили бесплатним слетањем. Чак шта више убјеђен сам да је бесплатно.
 
Па ови из Б92 су могли барем да поставе и слику баш тог авиончића што је слетео, а не илустрацију.

Ево на Танго 6 и краћег видео записа унутрашњости тог авиона на једном од авио сајмова.


Stratotanker jutros na standu B7 aerodroma "Nikola Tesla" / Foto: Dragan Trifunović

Leteći tanker USAF-a KC-135R jutros u Beogradu

Jutros oko 11 časova na aerodrom „Nikola Tesla“ sleteo je avion američkog ratnog vazduhoplovstva KC-135R na direktnom letu iz Ohaja.

Letelica pripada Wisconsin ANG (Air National Guard) i njenom 128. ARW (Air Refueling Wing), doletela je sa aerodroma Rickenbacker International (KLCK) koji je inače matična baza Ohio ANG-a i njenog 121. ARW.

Letelica je, sudeći prema našoj fotografiji, na „Teslinom“ B7 standu istovarila teret.

Tango Six je pre tri godine dobio priliku da obiđe KC-135R koji je pripadao 121. ARW iz Ohaja. Nacionalna garda Ohaja i Vojska Srbije imaju dugogodišnju blisku vojnu saradnju.

http://tangosix.rs/2015/02/08/leteci-ta ... -beogradu/
 
tragac":3dcxem13 je napisao(la):
Ostaje pitanje veze sa legacy terminalima kao i da li bi taj terminal bio autobuski ili pešački poput Niša.

зависи на који мислиш. ако је варијанта 1 (на Б платформи), онда је искључиво за нискотарифне и чартере, јер би био пешачки терминал. ако је варијанта 2 (на месту хангара Технике) онда би био за legacy компаније, јер би имао авио мостове
 
Opustenooo":36ygxdyk je napisao(la):
Изгледа интересантно, али само тај део. Све заједно изгледа као "пилету цокуле". Било би скоро феноменоменално када би цео Ц фингер одрадили овако, али исти је недавно сређиван па мислим да је економски неоправдано поново га реконструисати.
Veća komercijalna ponuda dovešće do uvećanja prihoda. – rekao je Vlaisavljević za „Informer“.
Влаисављевићу, вероватније је да би већа куповна моћ могла да помогне увећању прихода.

Не чинили вам се да је посада џамбике мало попила? Чудно паркирање
 
simba222":3gxx951l je napisao(la):
Lepo ce izgledati samo kad ce se graditi?!!

U strategiji im stoji da će biti gotovo 2016. Zanimljivo je da je istim planom predviđeno da se ide u rekonstrukciju piste, a za to vreme se leti na Batajnicu.

Imam par pitanja, pa ako neko zna nek uskoči. Zna li neko šta je bilo od onog konkursa, nađoše li 50 inženjera? Ko je arhitekta koji je radio finger C? I na kraju, zašto je prezentacija išla u Informeru?
 
У мају месецу сам остао дужан да појасним како смо неколицина мојих колега и ја замишљали развој аеродрома "Београд". Додуше то је било у теми "Метро".
Почетком осамдесертих, тада свежи инжењери ваздушног саобраћаја и транспорта, претостављали смо да ће се будући већи аеродроми градити са две паралелне ПСС (Полетно Слетне Стазе) у правцима доминантног ветра и још по којом ПСС у правцу другог ветра. Паралелне ПСС би биле са осним размаком 2,5-3Кm. Управно на осе писта биле би постављене терминалне зграде. Паралелно са пистама по средини био би постављен шински систем са подземном станицом у геометриском центру испод терминала 1. Пропширење путничког простора видели смо у додавању пралелних терминала. У том тренутку такву идеју су имали и градитељи новог минхенског аеродрома Франц Јозеф Штраус.
kartevomflughafenmncheni.png


Са истом идејом реконструисан је берлински аеродром "Шонефелд" који ће се једног дана звати "Бранденбург". За сада касне неколико година са отварањем.
mapberlin-schoenefeldair.png


Taкo смо и ми замишљали развој Аеродрома "Београд"
aerodrom-nt-003za-forum.jpg
 
+1 Cika Brano vase resenje je i bilo najlogicnije za sirenje aerodroma i za izgradnju novog terminala.
 
По мени је план из 2006е који је ваљда и даље актуелан ипак рационалнији са оним угаоним новим терминалом поред нове писте.
 
@JohnnyLee
Гледао сам твој предлог и наоко изгледа изводљиво (II варијанта). АЛИ померање хангара је неизводљиво. За хангар би неко рекао да је само огромна хала и да није нека грађевина од вредности те да се иста или слична може подићи било где. Да јесте огромна хала али хангар још чине низ специјалистичких радионица са својим специфичним захтевима. Поједине радионице захтевају хидрауличну опрему и то жешћу, друге пнеуматску, трећа захтева заштиту од електо магнетног зрачења, четврта захтева посебно електрично напајање стабилисане изворе, пета захтева посебан систем проветравањја и тд.
Тамо где си поставио знак за паркинг је моторска радионица коју је можда још теже померити него хангар.
Стајанка за технику ће се сигурно проширивати и то баш према твом предлогу.
Уз све ово постоје нерашчишћени имовинско правни односи на релацији Аеродром-ЈАТ(АирСербиа)-ЈатТехника.
Прво, деобом ЈаtAirways-a на на авио компанију и технику није се водило рачуна шта коме треба већ је све са предзнаком Т припало техници па чак и техничка служба за одржавање зграда. Tако је јат у првом тренутку остао и без платформе где би паркирао авионе када не лете. Чак су и резервни делови припали Техници????

Некадашње ЈАТ-ово власништво.
jatovstina.png

Друго, постоји прича да је Југословенски АероТранспот (ЈАТ) дао део новца за изградњу Аеродрома "Београд" (пристанишне зграде), мимо новца за изградњу објеката за сопствене потребе (хангар, радионице, школство, кетеринг итд). По истој причи те паре никада нису враћене ЈАТ-у, те се ЈАТ може сматрати ортачким власником Аеродромске зграде. Како је аеродром пословао са профитом а део зараде по основу улагања никада није исплаћиван ЈАТ-у може се рачунати да је за годишње дивиденде растао удео ЈАТ-а у власништву аеродрома. То је основ за причу да је ЈАТ односно да су AirSerbia и Техника већински власници ако не и апсолутни власници Терминала 1. Да прича није без основа потврђује чињеница да је Етихад ангажовао адвокатску фирму која се бави имовинско правним односима да оспита наводе, а и све чешће приче да ће Аеродром препустити терминал 1 Ер Србији. У слади са тиме се и не иде у реновирање гејтова А6-А10 већ се дограђује Ц. Ако на Аеродрому буду 2 аеродромска предузећа АНТ и Ер Србија највероватније је да ће се наставити продужавање како А фингера тако и Ц фингера. Од терминала уз Б платформу неће бити ништа осим ако неко добро не отвори новчаник.

Што се тиче прве варијанте, мени је много прихватљивија. Б платформа би морала де се прошири најмање за 10-12m односно за 20-25m ако планирамо да ту примамо велике птице. Таман има довољно места да се зграда зимске службе претвори у терминалну зграду. Нормално зимску службу треба преместити на нову локацију поготово ако се гради нова ПСС. Исто тако треба изместити и ватрогасце на две локације. Нова терминална зграда би морала да има подзему везу са постојећом пристанишном зградом а и са евентуалном станицом шинског система која би могла да се укопа код садашњих гејтова А9 и А10 испод целе ширине А и Б платформе. Овакав положај станице оставио би у функцији рулну стазу "L", веза са техничким комплексом. Знам да би било боље да станица буде негде око средине терминала, али би то водило до затварања аеродрома и могућег сценарија Шонефелд.
 
Duleja":2ra9xlbh je napisao(la):
Boco, kauboji uglavnom nikada nisu u civilnoj misiji sa ovom skalamerijom, pa treba da sleću na vojni aerodrom, a ne da se ovako kur*e. Samo, ne možeš gazdama da naređuješ, to je to.

Vojni avion SAD sleteo u Surčin
Oprema za američki fudbal dopremljena u Srbiju na nesvakidašnji način. Poklon garde Ohaja i tamošnjih fakulteta i srednjih škola
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... o-u-Surcin

Mora da su u opremu ugradili osiromaseni uranijum, a? Eh ti zlotvori Ameri...
 
Vrh