@JohnnyLee
Гледао сам твој предлог и наоко изгледа изводљиво (II варијанта). АЛИ померање хангара је неизводљиво. За хангар би неко рекао да је само огромна хала и да није нека грађевина од вредности те да се иста или слична може подићи било где. Да јесте огромна хала али хангар још чине низ специјалистичких радионица са својим специфичним захтевима. Поједине радионице захтевају хидрауличну опрему и то жешћу, друге пнеуматску, трећа захтева заштиту од електо магнетног зрачења, четврта захтева посебно електрично напајање стабилисане изворе, пета захтева посебан систем проветравањја и тд.
Тамо где си поставио знак за паркинг је моторска радионица коју је можда још теже померити него хангар.
Стајанка за технику ће се сигурно проширивати и то баш према твом предлогу.
Уз све ово постоје нерашчишћени имовинско правни односи на релацији Аеродром-ЈАТ(АирСербиа)-ЈатТехника.
Прво, деобом ЈаtAirways-a на на авио компанију и технику није се водило рачуна шта коме треба већ је све са предзнаком Т припало техници па чак и техничка служба за одржавање зграда. Tако је јат у првом тренутку остао и без платформе где би паркирао авионе када не лете. Чак су и резервни делови припали Техници????
Некадашње ЈАТ-ово власништво.
Друго, постоји прича да је Југословенски АероТранспот (ЈАТ) дао део новца за изградњу Аеродрома "Београд" (пристанишне зграде), мимо новца за изградњу објеката за сопствене потребе (хангар, радионице, школство, кетеринг итд). По истој причи те паре никада нису враћене ЈАТ-у, те се ЈАТ може сматрати ортачким власником Аеродромске зграде. Како је аеродром пословао са профитом а део зараде по основу улагања никада није исплаћиван ЈАТ-у може се рачунати да је за годишње дивиденде растао удео ЈАТ-а у власништву аеродрома. То је основ за причу да је ЈАТ односно да су AirSerbia и Техника већински власници ако не и апсолутни власници Терминала 1. Да прича није без основа потврђује чињеница да је Етихад ангажовао адвокатску фирму која се бави имовинско правним односима да оспита наводе, а и све чешће приче да ће Аеродром препустити терминал 1 Ер Србији. У слади са тиме се и не иде у реновирање гејтова А6-А10 већ се дограђује Ц. Ако на Аеродрому буду 2 аеродромска предузећа АНТ и Ер Србија највероватније је да ће се наставити продужавање како А фингера тако и Ц фингера. Од терминала уз Б платформу неће бити ништа осим ако неко добро не отвори новчаник.
Што се тиче прве варијанте, мени је много прихватљивија. Б платформа би морала де се прошири најмање за 10-12m односно за 20-25m ако планирамо да ту примамо велике птице. Таман има довољно места да се зграда зимске службе претвори у терминалну зграду. Нормално зимску службу треба преместити на нову локацију поготово ако се гради нова ПСС. Исто тако треба изместити и ватрогасце на две локације. Нова терминална зграда би морала да има подзему везу са постојећом пристанишном зградом а и са евентуалном станицом шинског система која би могла да се укопа код садашњих гејтова А9 и А10 испод целе ширине А и Б платформе. Овакав положај станице оставио би у функцији рулну стазу "L", веза са техничким комплексом. Знам да би било боље да станица буде негде око средине терминала, али би то водило до затварања аеродрома и могућег сценарија Шонефелд.