Šta je novo?

Aerodrom Konstantin Veliki - Niš

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=530319#p530319:1wzuco6j je napisao(la):
Propeler » 05 Апр 2018, 14:52[/url]":1wzuco6j]Komentare JohnyLee-a i Steve ne bih komentarisao, jer sam davno završio osnovnu školu.

на основу овога бих рекао да си ти и даље у јаслицама, али 'ајде сад...
 
Još jedan tekst na tangosix.rs https://tangosix.rs/2018/10/04/kolumna- ... smeta-nis/

Oba teksta sa tangosix.rs meni kao osobi koja se ne razume previše u problematiku prilično jasno objašnjavaju situaciju. Ta situacija se ne može sagledati iz pojedinačnih priloga po medijima, ili postova na forumu.

Brojke su jasno istaknute kao i poređenja sa aerodromima u regionu, a i kontradiktorne izjave političara su tu.

Sve to na jednom mestu uz "gubitak" 10-ak minuta da se sve pročita doprinosi razumevanju situacije.
 
Čeka se ON..rekao je da će lično doći da im očita..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=531165#p531165:3lazi6qz je napisao(la):
Vox91 » Уто Апр 10, 2018 1:05 pm[/url]":3lazi6qz]Čeka se ON..rekao je da će lično doći da im očita..

Deus ex machina

Изнденадна сила која се појављује и решава ствар :grand:
 
настављамо да пратимо ситуацију око АКВ

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LRJ-utfssi0[/youtube]
 
Rjwk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvWXpNN01EQV8vNGYzMjA4ZWVkYjNjYWE4MDdhYzAzOWI2ZDM0ZjljYWMuanBlZ5GTAs0C5ACBoTAB
 
Ово је човек који је лобирао преко Танго сикса и гдегод је могао да се не отвара готово завршени аеродром у Краљеву, "јер је сат вожње од Београда" (!). У исто време, залагао се за отварање аеродрома Церкље, коликогод био близу Загреба.

Од тада веома сумњам у његове намере. У принципу бих радио супротно од онога што напише, јер углавном продаје муда за бубреге и у основи ипак јесте - колико год то "нијекао" - национално исфрустрирана особа (конкретно, стално провлачи љигаву хрватску националистичку тезу о фаворизовању Београда и Србије у бившој СФРЈ - не допада ми се уопште да такав забада нос у односе Београда и Ниша).


Дакле, ја, ето, не верујем да град Ниш сопственим средствима може (нити да треба) да развија међународни аеродром. Нити мислим да би било катастрофално продужити концесију на три-четири године ако Ниш пре стигне до милион него тесла до 12 милиона, што, колико сам схватио уговор и предвиђа.

Да сам концесионар, апсолутно бих инсистирао на таквој одредби, и без нечег сличног не бих потписивао уговор са државом, јер конкуренција већ није баш најздравија - довољно је рећи да постоји Aeroportus Constantinus Magnus - Naisus, који дампингује услугу, наплаћујући компанијама 3 евра по путнику. Ако је тржиште једино мерило, онда то треба да важи за све, или ни за кога.
 
мислим да је он овде поприлично објективан. и нигде не провлачи ту националистичку тезу за коју си се ти ухватио
 
Alen nekada greši, to i sam priznaje, ali se trudi da bude objektivan. Ja ne prepoznajem nacionalizam kod njega. Vrlo afirmativno govori o avio-saobraćaju kod nas.
 
Alen je jedino zestoki mrzitelj subvencija jer je video sta su uradili sa Plesom. Maksimalni kapaciteti novog terminala su vec dostignuti, a po postojecem ugovoru sva ulaganja su gotova ~ novi terminal moze samo ako ga Hrvatska plati u celosti. A uslovi su bili i gori od onoga sto smo mi postigli sa Vincijem.
 
Пантограф је лепо резимирао целу ситуацију.
Град већ кубури са смештајним капацитетима што због туриста, што због људи у транзиту, те до милион путника мора свеукупно много да се ради.
Ако је и услов због концесије, не видим како би неко ко буде политички постављен на чело аеродрома могао да се одупре притисцима централне власти да "олабави" с путницима.
пада ми још много начина на памет на који број летова тј.путника мога да буде ограничен, а да је аеродорм у власништву града.

Ја као особа која живи у Нишу, не видим смисао овог протеста.
Али морам да признам да је у граду неко опште незадовољство свих нас аполитчних, те да се буквално само чека разлог за излажење на улице.
Види Не давимо Београд, најавио прославу годишњице оснивања у Нишу.

Од најретардиранијег лика у исторји политике, добро можда два најретардиранија, видим неописиву жељу да протест политизује, мислим на Живковића. Али то је човек кога ћемо сви у граду да ишутирамо јер нам продаје м*да за бубреге, а кад је могао заборавио на "свој Ниш"
Само гура аргументе широј народној маси, да речи великог нам вође- да је урота опозиције против власти на делу, попију воду.
 
[url=http://.rs//viewtopic.php?p=529692#p529692:kijh6kth je napisao(la):
roland » Pon Apr 02, 2018 8:19 pm[/url]":kijh6kth]Ako aerodrom Niš posluje sa profitom, a potrebna su ulaganja u infrastrukturu aerodroma koja prevazilaze finansijske mogućnosti samog aerodroma i grada Niša, bolje bi bilo da je aerodrom privatizovan. Tako bi budžet grada Niša bar nešto prihodovao, ovako je grad Niš poklonio besplatno aerodrom republici, i ostao i bez prihoda i bez moći da odlučuje o budućem razvoju aerodroma.

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk
Ево још ово ми запало за око.

Мислим колко год да сам необјективни Нишлија, морам да се осврнем на ову ситуацију.

Па ниј аеродорм поклоњен Албанији или заклетим непријатељима Хрватима...
Градска власт је у потпуности зависна од Централне и то је увек било невезано за прошле, претпрошле, садашње, јер просто има много дугова и много људи у градским управама и предузећима.
Без буџетских трансфера, стало би и ово ништа што се у граду ради. С друге стране писта и онај назови терминал не могу да буду однесени у Београд, а руководство ће ко до сада бити бирано по партијској линији.
Напомињем да је град у никад горем стању, што комунално, што инфраструктурно.

Другу је питање респодела новца који се прикупља централно, пре свега мислим на акцизе и порезе на зараде, па град остаје закинут за те паре, но то је тако одувек. С друге стране знам какав је кадар био на власти у Нишу, и какав је сада, да можда је тако и боље!!
 
Најљигавија чињеница у свему овоме, уз бесрамно пренемагање потпуно ненадлежног председника републике, јесте то што у Нишу сада демонстрира Зоран Живковић. А он је изразити, можда и најгласнији противник територијалне децентрализације Србије међу активним политичарима. Мислим, ем што знам човека, ем су доступне његове изјаве на ту тему, док је Динкић гурао регионалну платформу.

А територијална децентрализација Србије је једини услов да се неким међународним аеродромом одрживо управља из неког места које није Београд (добро, и Нови Сад). Ниш је, људи, презадужен град, град-губиташ који живи на државној сиси. Наша опозиција неће много постићи феудалном агендом по сваку цену.

Сад, ко се спремио да напише како ја не волим Јужну пругу, нека зна да је мени мама Врањанка, а да сам ја мамин син. Волим југ колико и Београд; зато бих му и помогао - из Београда.

Апропо Алена Шћурица Пургера, професионалцу у сфери спиновања и јефтине пропаганде не може да промакне његова бесмислена, претерана и пренаглашена критика концесионара загребачког аеродрома. Мислим, питали су се људи још пре 35 година зашто Загреб има онакву рупу од аеродрома, онда коначно дође неко и направи супер терминал, а неки тамо... Шћуриц га пљује због тривијалности - све док концесија београдског аеродрома не постане готова ствар, када Шћуриц одједном, без икаквог реалног повода, окреће плочу.
Ненаивна особа ту схвата да пориви за толико писаније на Танго сиксу нису алтруистичке природе. Они други, међутим, верују у Дједа Божићњака.

Има и једна анегдота: Шћуриц Пургер написа дебилни текст како је осамдесетих у Југославији, конкретно у Загребу, за разлику од данашњег времена, летење авионом било доживљај и авантура, да су познаници са Јаруна две недеље унапред знали да ће његова кева са Трешњевке летети, кад му један Београђанин одговори да код нас то ипак није било тако, да је авионом са друговима из основне школе путовао и на рекреативну наставу у другом основне. Неколико пристојних порука касније, и Пургер одлепи као шипарица и поче да сикће. Кад Пера Војиновић убрзо доби љубазно али мушко писмо, и Пургер исте вечери одлучи да промени плочу.

И, наравно, тек не може промаћи пажљивом оку још бесмисленија апологија идиотског концепта "бутик компаније" Ер Србије - све док свима није постало јасно да је то пропало.
Тако се то ради, кад се ради - за некога. Живи ми били наивни, на вама је Царство Небеско;)

Али, чувајте се лажних пророка.
 
Kolika je ekonomska cijena takse ako je sadasnja 3 € ispod jer grad daje subvenciju koliko treba da bude sa pokriju troskovi i nesto zaradi 4 5 6 ili koliko vec
I da za sta treba da se ulozi 20 mil e minus 5 mil e za toranj posto to neide iz budzeta kojeg svi punimo pa i nislije znaci za 15 mil € treba da se ulozi u vremenskom periodu od koliko godina npr 5 pa po 3 mil godisnje
I naravno za sta za vatrogasna vozila nove stepenice prilazne staze parking pozicije itd
 
Izvor: Danas.rs
https://www.danas.rs/ekonomija/aerodrom ... ihajlovic/

Aerodrom Niš demantuje ministarku Mihajlović
Nadzorni odbor i direktor Aerodroma Niš Vladica Đurđanović demantovali su večeras kao “apsolutno netačne“ izjave resorne ministarke Zorane Mihajlović o “ugroženosti bezbednosti vazdušnog saobraćaja” na aerodromu , kao i o “nesposobnosti” rukovodstva grada i aerodroma da njime upravljaju.

Grad Niš i Aerodom preduzimaju sve mere kako bi se obezbedio nesmetan razvoj vazdušnog saobraćaja na aerodromu- naveli su oni, podsećajući pri tom i na “vidljive i očite rezultate” u poslovanju aerodroma u poslednje tri i po godine.

– Aerodrom Niš danas posluje bez ikakvih subvencija, nema ni dinara kredita, sprovodi javne nabavke opreme za više od 300.000 evra iz sopstvenih sredstava i beleži istorijski rast broja putnika, koji sada iznosi 331.000. Pre manje od četiri godine ovo javno preduzeće bilo je pred bankrotom, u dugovima od oko million evra, sa 1335 putnika, bez vidljivog vazdušnog saobraćaja i sa četiri neiplaćene zarade zaposlenima koji su zbog toga štrajkovali- navodi se u saopštenju.

Rukovodstvo Aerodroma navodi da “svi pokušaji da se ovi rezultati ospore stvaraju pogrešnu klimu koja šteti njegovom poslovanju”. Oni su u saopštenju potvrdili pisanje Danasa da je Aerodrom 30. marta podneo zahtev za produženje ugovora za 35 radnika, koji već skoro godinu dana rade na određeno vreme od po četiri meseca, da je Grad prosledio taj zahtev Vladi, a da mu još uvek nije stigla saglasnost Vladine komisije da ti radnici oni i dalje zaposleni. Vlada je, inače, sinoć navela da je njena Komisija dala ovu saglasnost na sednici održanoj 27. aprila. Nadzorni odbor i direktor Aerodroma Đurđanović takođe su demantovali i tvrdnje ministarke Mihajlović da između rukovodstva Grada i Aerodroma postoje “prepucavanja”, navodeći da rukovodioci aerodroma već godinama “besprekorno” sarađuju sa gradonačelnicima i drugim gradskim funkcionerima.

– Ne postoje nikakvi problem na relaciji Grad Niš- Aerodrom Niš i mi smo prezadovoljni saradnjom sa gradskim rukovodstvomm koje u potpunosti razume situaciju u kojoj se nalazimo i koje je uvek bilo tu za svoj Aerodrom- navodi se u saopštenju. Gradsko veće Niša je, međutim, 30. marta ove godine donelo odluku o besplatnom ustupanju osnivačkih prava, kompletne imovine, sertifikata i licenci niškog aerodroma „Konstrantin Veliki“ Republici, na preporuku Vlade Srbije.

Odluka je izazvala građanske proteste, kao i javne sumnje da država želi da preuzme upravljačku kontrolu nad niškim aerodromom kako bi ograničila njegov razvoj zbog koncesije francuskoj kompaniji Vansi erport za beogradski aerodrom.

Nakon više suprotstavljenih izjava, predsednik Srbije Aleksandar Vučić, ministarska saobraćaja Zorana Mihajlović i njen pomoćnik Zoran Ilić „priznali“ su da je u koncesionom ugovoru predviđeno da niški i drugi aerodromi u Srbiji, u radijusu od 230 kilometara od beogradskog, ne smeju imati više od po milion putnika godišnje sve dok beogradski aerodrom ne dostigne 12 miliona putnika. Inicijativa „Ne damo niški aerodrom“ pokrenula je zbog ovakvog ugovornog ograničenja za niški i druge aerodrome u Srbiji postupak pred Direkcijom za zaštitu konkurencije Komisije Evropske unije u Briselu.

Konačnu odluku o vlasničkom statusu Aaerodroma „Konstantin Veliki“ trebalo bi uskoro da donese Skupština grada Niša.
 
Ma tu naprednjacku bandu je davno trebalo raskantati...!
Toliko stetnih ugovora nije zabelezeno u novijoj srpskoj istoriji !!
 
Taко је то кад се на једном месту скупи највећишљамсвих до садашњих партија (СРС, СПО, Г17/УРС, ДС, ДСС, ЛДП, НС...).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536531#p536531:gxfdfarz je napisao(la):
Дошљак » 08 May 2018 06:06 am[/url]":gxfdfarz]Taко је то кад се на једном месту скупи највећишљамсвих до садашњих партија (СРС, СПО, Г17/УРС, ДС, ДСС, ЛДП, НС...).
Jesi slucajno ili namerno zaboravio SNS i SPS, dve ubedljivo najgore posasti Srbije u poslednjih 30 godina? :lol:
Ti si nabrojao "male mace", izuzimajuci ovde SRS koja zajedno sa SNS i SPS spada u anale rasturaca drzave Srbije.
 
Ma СНС је то место где су се сјатили сви најбољи из горе набројаних партија :D А СПС је верни сапутник. Реално је СНС само сконцентрисао све најбоље од горе наведених партија - СРС нарикача пропаганда и киоск урбанизам, СПО вашарско-кумовско пословање, Г17/УРС војска уцењених на запослење гласача и чланова послужника , ДС спиновање, ботовање, медијска доминација и замајавање јавности, ДСС/НС крадуцкање и гурање под тепих...
 
^^
5 у 1 :lol:


У јако незавидној ситуацији се нашло руководство Аеродорма које иза себе има неспорне резултате.
Тешко ће избалансирати ово а да се не одрази на пословање.

Написао сам да је хиљаду начина да централна власт саботира(ограничи) број путника на аеродорму, ево једног примера са овим радницима и давањем те сагласности по том закону о одређивању максималног броја радника у јавном сектору. Све и да аеродором има сопствени приход од 20 милиона евра годишње без сагалсности нема запошљавања.

Међутим добиће торањ од 5 милиона и ако су Вучић и Михајловић хтели да најаве као препород чим би преузели аердором.

Биће ово замимљиво за испратити, сага се наставља...
 
Ako ovako nastavi - "Konstantin" obara rekord
Niš -- Aerodrom "Konstantin Veliki" u Nišu za prva četiri meseca ove godine bio je odredište za 115.161 putnika, što je za oko 20.000 više nego u istom periodu 2017.


https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2018&mm=05&dd=09&nav_id=1390542

"U prvom kvartalu prošle godine preko niškog aerodroma letelo je bezmalo 95.000 putnika, a tokom cele prošle godine 331.582 putnika, što je rekord od njegovog osnivanja 1986. godine", izjavila je portparol tog javnog preduzeća Ivanka Stanisavljević agenciji Beta.

Ona je podsetila da je aerodrom u Nišu avio vezom povezan sa 11 evropskih gradova, a 15. novembra kompanija Viz er počeće da leti i do Beča.

Zvanična statistika pokazuje da je broj putnika koji su u 2017. godini leteli sa aerodroma "Konstantin Veliki" povećan u odnosu na 2016. godinu za 167,8 odsto što je taj aerodrom, po rastu putnika, plasiralo na drugo mesto u Evropi u kategoriji aerodroma do pet miliona putnika godišnje.

Gradsko veće donelo je 30. marta odluku da imovina i upravljačka prava niškog aerodroma pređu iz vlasništva grada u vlasništvo države, što je izazvalo brojne proteste gradjana Niša.

Konačnu odluku o sudbini tog aerodroma daće odbornici Skupštine grada Niša ali još nije odredjen datum zasedanja, nakon što je sednica zakazana za 10. april odložena.

Prema nezvaničnim informacijama šefovi odborničkih grupa danas bi trebalo da se sastanu i dogovore se o datumu skupštinske sednice.

Inicijativa "Ne damo niški aerodrom" najavila je da će na dan održavanja sednice održati veliki gradjanski protest pod nazivom "Veći od vlasti, veći od opozicije".
 
Vrh