Šta je novo?

Aerodrom Konstantin Veliki - Niš

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=530057#p530057:2j7v31y4 je napisao(la):
dragan » 04 Apr 2018, 09:14[/url]":2j7v31y4]

Vlada nije banka da daje kredit
nekom Javnom preduzeću koje nije njeno.
Jednostavno će preuzeti upravljanje aerodromom koji je na njenom
zemljištu i nastaviti ulaganja u razvoj koji je neophodan za aerodrom.

Влада има пуно право да даје развојне кредите свим заинтересованим предузећима, без обзира на власничку и пословну структуру. текст са Т6 на целу тему
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=530104#p530104:1srei76e je napisao(la):
DzonTravolta » 04 Apr 2018 12:32 pm[/url]":1srei76e] . . .tvojim tvrdoglavim držanjem i isključivim deljenjem stavova državnih zvaničnika i
bezvrednih papira si potpuno umrtvio, obesmislio i ubio bilo kakvu normalnu diskusiju, . .
Za tebe su Izvod iz katastra (vlsanički list) u kojem se vidi
ko je vlasnik i korisnik parcele aerodroma "bezvrednk papiri", kao
i dokumenta o poslovanju i planiranju investicija aerodroma ?!

A, pisao sam MOJE stavove i dao MOJ pogled na celu situaciju
uz citate nekih izjava zvaničnika iz medija, što je valda normalno.

Za tebe je normalna diskusija samo pljuvačina po "protivniku"
a ne sagledavanje šta se ustvari događa oko aerodroma u Nišu.

Sad kada su izbrisani ti postovi možeš svašta da izmišljaš i
klevećeš, jer ne može da se vidi šta sam ustvari postovao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=530106#p530106:3po10yyn je napisao(la):
Drakche » 04 Apr 2018 12:42 pm[/url]":3po10yyn]Pa to jeste i cilj, da se obesmisli, da se svima smuci tema i
onda da odustanu dok se ne zaboravi. naprenjakologija
Jel tebi neko brani da se izjasniš izmedju podrške
niškom ili beogradskom SNSu, tj. za grad ili državu?

Prvi post o ovoj situaciji na niškom aerodromu je
botovska podrška tvojim istomišljenicima i ništa više.
 
Nemaš ti pogled, ti si ovde po zadatku.
Bilo koji papir je bezvredan u ovakvoj "državi". Videti pod Hercegovačka.
 
Razlog preuzimanja aerodroma u Nišu od strane okupatorske vlasti nije samo ekonomska korist za Francuze, odnosno sprečavanje značajnog razvoja ovog aerodroma kao alternative ANT-u, već i bezbednosno-odbrambena. Kao što se da naslutiti, u narednim etapama okupator će u potpunosti uspostaviti potpunu kontrolu nad svim aerodromima u Srbiji, a to im je jako važno, jer jedini eventualni način dolaska i iskrcavanja ruskih trupa u slučaju eventualnog haosa u Srbiji, u vidu rata ili pak poziva, bio bi avionima preko aerodroma. Kopnenim ili morsko- rečnim putem bi bilo nemoguće, jer već imaju trupe u Rumuniji i Bugarskoj, a i trajalo bi mnogo duže.

U slučaju vanredne situacije, na jedan aerodrom dnevno može da sleti i do 50 000 vojnika. Izuzev aerodroma, ne bi teoretski imali gde da slete. To je ujedno i razlog zašto su se masovno gradili u Rusiji moto putevi I reda ( 2+2 ), bez ostrva između, a ne autoputevi, jer takav put može po prekoj potrebi da posluži kao pista za sletanje aviona, za razliku od polovine autoputa koji nema dovoljnu širinu. Kod nas takvih puteva nema, a da bi bili prikladni za eventualno sletanje vojnih aviona.
 
Puteva tj autoputeva za sketanje aviona ima cak se blentavi babic pohvalio pistom na autoputu sto se inace neradi u normalnim drzavama ali mi to odavno nismo mene zacudilo da su to uopste izgradili tu alternativu
 
Kakve veze ima u cijem je vlasnistvu ili nadleznosti aerodrom Nis kad Ruski avion ne moze da doleti do te lokacije bez prolazenja kroz vazdusne prostore NATO clanica? Da li ti Propeler stvarno mislis da bi u slucaju nekog konflikta ili blokade Srbije od strane zapada, Rusi tek tako poslali Antonove I Iljusine pune vojnika preko NATO teritorije? Pa Ukrajina prva im ne bi dala. A onda ih ceka sam NATO vazdusni prostor Madjarska, Rumunija I Bugarska.

Da ne pricam koliko su neverovatne sanse da bilo ko u Ruskom vrhu uopste dodje na takvu ideju, jer bi to bila cista samoubilacka misija. Al na stranu to, ne vidim logiku u ideji da u slucaju jednog ratnog ili vanrednog stanja, vlasnistvo nad aerodromom diktira ko ce na njega da sleti.

Sto se tice izgradnje puteva Sovjeti su pravili mahom magistrale bez ostrva jer im je tako bilo lakse I jeftinije. Cenu su na kraju platili ocajnim kvalitetom I nivoom bezbednosti, jer se na tim putevima jurca ko da su autoput, te svakog meseca na YT izadje novi dashcam snimak kako se dva vozila u suprotnim pravcima zakucavaju jedno u drugo.

Apropo alternativnih pisti kod nas, I dalje ih postoji nekoliko. I po tom pitanju uopste ne zaostajemo za svetom. Cak naprotiv. Mada su slabe sanse da ce Srbija ikad biti u situaciji da vodi rat u kome bi se one koristile.

Cisto da ponovim, za svaki slucaj - I ja sam protiv drzavnog preuzimanja Niskog aerodroma, sto sam I napisao par strana ranije. Ali stvarno ne vidim kakve veze to ima sa hipotetickim slanjem Ruskih vojnika u slucaju rata.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=530227#p530227:wq59sqfq je napisao(la):
Propeler » 04 Apr 2018, 23:04[/url]":wq59sqfq]Razlog preuzimanja aerodroma u Nišu od strane okupatorske vlasti nije samo ekonomska korist za Francuze, odnosno sprečavanje značajnog razvoja ovog aerodroma kao alternative ANT-u, već i bezbednosno-odbrambena. Kao što se da naslutiti, u narednim etapama okupator će u potpunosti uspostaviti potpunu kontrolu nad svim aerodromima u Srbiji, a to im je jako važno, jer jedini eventualni način dolaska i iskrcavanja ruskih trupa u slučaju eventualnog haosa u Srbiji, u vidu rata ili pak poziva, bio bi avionima preko aerodroma. Kopnenim ili morsko- rečnim putem bi bilo nemoguće, jer već imaju trupe u Rumuniji i Bugarskoj, a i trajalo bi mnogo duže.

U slučaju vanredne situacije, na jedan aerodrom dnevno može da sleti i do 50 000 vojnika. Izuzev aerodroma, ne bi teoretski imali gde da slete. To je ujedno i razlog zašto su se masovno gradili u Rusiji moto putevi I reda ( 2+2 ), bez ostrva između, a ne autoputevi, jer takav put može po prekoj potrebi da posluži kao pista za sletanje aviona, za razliku od polovine autoputa koji nema dovoljnu širinu. Kod nas takvih puteva nema, a da bi bili prikladni za eventualno sletanje vojnih aviona.

- Okupatorska vlast. Debela lolčina, tu vlast je naš narod demokratskim putem izabrao. Tačno ona vlast koju zaslužujemo. Nema tu neke posebne teorije zavere.

- Bezbednosno odbrambena korist. I da ne daj bože dođe do nekog većeg sranja Rusi prvo nekako trebaju da se dovuku vazdušnim putem do Srbije preko više NATO zemalja. Ajde eto došli su do Srbije, kako će civilni radnik Vansija da spreči ruske avione da slete na aerodrom? Će da mašu crvenim štapićima i da kažu stop? Misliš li da će Vansi da naoruža radnike i napravi paravojnu kombinaciju.

- U slučaju vanredne situacije bez gubitka može da sleti do 50k vojnika. Opet dolazimo do priče da Rusi moraju da prelete NATO zemlje gde su masivni gubici neminovani.

- Motoputevi 2+2 bez ostrva. Neki put je najjednostavnija stvar istina a to je da su ti putevi bili jeftini za izgradnju. I to je to.

- A kao i zadnje, Rusima nismo toliko bitni koliko bi želeli da budemo. Mi smo i njima samo žetončić u globalnoj igri. :violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=530227#p530227:v0xf2wnx je napisao(la):
Propeler » 04 Апр 2018, 23:04[/url]":v0xf2wnx]Razlog preuzimanja aerodroma u Nišu od strane okupatorske vlasti nije samo ekonomska korist za Francuze, odnosno sprečavanje značajnog razvoja ovog aerodroma kao alternative ANT-u

идиотизам на куб. како може аеродром, који је за целу годину имао 350к путника, да шкоди аеродрому који има толико путника за један (и то лош) месец? али, то је прича коју онај јахач може да продаје глупом народу срБском (да, са Б)
 
Vrlo teško da ovo ima veze sa nekim hipotetičkim ruskim mešanjem na Balkanu. I to je spin. Dobro: ne mogu 100% da isključim da to ima neke veze, ali su šanse za to veoma male.

Daleko više mi je zagolicala maštu današnja Zoranina izjava da će država preuzeti aerodrom, a onda od grada tražiti da daje subvencije za njega. ŠKK!?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=530264#p530264:lhxrxnww je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Apr 05, 2018 5:28 am[/url]":lhxrxnww]Kakve veze ima u cijem je vlasnistvu ili nadleznosti aerodrom Nis kad Ruski avion ne moze da doleti do te lokacije bez prolazenja kroz vazdusne prostore NATO clanica? Da li ti Propeler stvarno mislis da bi u slucaju nekog konflikta ili blokade Srbije od strane zapada, Rusi tek tako poslali Antonove I Iljusine pune vojnika preko NATO teritorije? Pa Ukrajina prva im ne bi dala. A onda ih ceka sam NATO vazdusni prostor Madjarska, Rumunija I Bugarska.

Da ne pricam koliko su neverovatne sanse da bilo ko u Ruskom vrhu uopste dodje na takvu ideju, jer bi to bila cista samoubilacka misija. Al na stranu to, ne vidim logiku u ideji da u slucaju jednog ratnog ili vanrednog stanja, vlasnistvo nad aerodromom diktira ko ce na njega da sleti.

Sto se tice izgradnje puteva Sovjeti su pravili mahom magistrale bez ostrva jer im je tako bilo lakse I jeftinije. Cenu su na kraju platili ocajnim kvalitetom I nivoom bezbednosti, jer se na tim putevima jurca ko da su autoput, te svakog meseca na YT izadje novi dashcam snimak kako se dva vozila u suprotnim pravcima zakucavaju jedno u drugo.

Apropo alternativnih pisti kod nas, I dalje ih postoji nekoliko. I po tom pitanju uopste ne zaostajemo za svetom. Cak naprotiv. Mada su slabe sanse da ce Srbija ikad biti u situaciji da vodi rat u kome bi se one koristile.

Cisto da ponovim, za svaki slucaj - I ja sam protiv drzavnog preuzimanja Niskog aerodroma, sto sam I napisao par strana ranije. Ali stvarno ne vidim kakve veze to ima sa hipotetickim slanjem Ruskih vojnika u slucaju rata.

Ima, itekako veze i sa bezbednošću i odbranom zemlje. Znamo svi da su Rusi u Nišu formirali humanitarni centar za vanredne situacije koji bi uz odgovarajuće opskrbljivanje u etapama, povećanje ljudstva i usložnjavanje logistike mogao da preraste u pravu malu vojnu bazu. Naravno, to se ne bi radilo javno. Sve što im je potrebno od opreme, pa i naoružanja dopremali bi avionima na niški aerodrom u etapama u formi humanitarnih letova i humanitarne pomoći Srbiji preko Rumunije koje zvanično ne bi bile odbijane, jer zvanično ne bi bilo osnova. U slučaju vanredne situacije u Srbiji, u vidu rata, taj centar bi, ako ništa drugo, mogao da pruži logističku pomoć Srbiji, a možda čak i određeno naoružanje. Mi danas nemamo vojsku, a bezbednosne službe su pod kontrolom zapada.

Danas se u svetu više ne vode klasični ratovi dve suprostavljene strane, već hibridni ratovi, koje malo ko od ljudi u narodu uopšte razume. U Siriji je npr. Amerika formirala ISIL, Al Nusru i druge koalicije protiv Asadovog režima koji je na izborima pobedio ubedljivo sa 88 posto glasova, sve sa ciljem da ga svrgne i potpuno okupira zemlju. Rusija je tu žestoko reagovala i vodila rat protiv ovih struktura, dok je Amerika ipak odustala od direktnog sukoba. Tako nešto bi moglo i kod nas da se desi u budućnosti. Ne kažem da hoće i nadam se da neće, ali bi isto tako mogli da formiraju neki novi ISIL na Balkanu, a mi ne bismo ni na kakav način mogli da reagujemo, jer smo potpuno razoružani. Naša vojska sada u stvarnosti broji manje od 15 000 vojnika, što nije dovoljno da spreči bilo šta značajno. Ono što je trebalo do sad svi da shvatimo je da zapad sistematski rasparčava Srbiju i smanjuje srpske teritorije poslednjih 30 godina i na tome neće stati. Posle potpunog završavanja priče vezane za Kosovo koju treba da overi Vlada Srbije na čemu ona uveliko radi i priprema narod za priznanje ( sever naravno nećemo dobiti ), radiće na daljem cepanju, postavljaće se i razvijaće se pitanje nezavisnosti i sama nezavisnost Sandžaka, Preševske doline, Vojvodine itd, elimisanje Republike Srpske.

Sovjeti su izgradili neverovatne građevinske projekte u to doba, koje mi nećemo biti u stanju ni za 100 godina, tako da su mogli da grade i autoputeve naravno, ali su iz više razloga davali prednost motoputevima, jer su između ostalog pogodni i za prinudno sletanje aviona u slučaju rata.

Komentare JohnyLee-a i Steve ne bih komentarisao, jer sam davno završio osnovnu školu.

Ono što postaje sigurno sa Aerodromom u Nišu je da nakon svega ovoga tu ruski avioni neće moći više da dopreme ni konzervu sardina, a kamoli šta drugo.
 
Čekaj, jel papir odlučuje o tome da li će u Nišu biti vojna baza, ili odlučuje vlast? Kakve veze ima u čijoj je nadležnosti aerodrom, kad o tome odlučuje vlast. Ne razumem šta hoćeš da kažeš, da je aerodrom ostao u vlasništvu Niša, mogao bi da preraste u vojnu bazu. A ovako pošto je u vlasništvu države, to nikad neće moći??? Pratim i vojne i geopolitičke teme već 10 godina al ovo je prvi put da čujem tako nešto. Da vlasništvo nad aerodromom odlučuje ko na njega sme da sleti, i to u ratnom ili vanrednom stanju, kad važe potpuno drugačija pravila, i kad se o svemu odlučuje direktno sa državnog vrha.

Sve što im je potrebno od opreme, pa i naoružanja dopremali bi avionima na niški aerodrom u etapama u formi humanitarnih letova i humanitarne pomoći Srbiji preko Rumunije koje zvanično ne bi bile odbijane, jer zvanično ne bi bilo osnova.
Imaju svaku osnovu da odbiju. Svaka zemlja ima pravo da zabrani prelet letelice preko svoje teritorije po svom nahođenju. Pogotovu kad postoji osnovana sumnja da se nešto prevozi mimo međunarodnih propisa ili u vojne svrhe. I pogotovu kada je ta zemlja u ingerenciji NATO saveza iza koga stoji ceo zapad i koji ujedno drži u šaci i UN i sve druge međunarodne organizacije.

Sovjeti su izgradili neverovatne građevinske projekte u to doba, koje mi nećemo biti u stanju ni za 100 godina, tako da su mogli da grade i autoputeve naravno, ali su iz više razloga davali prednost motoputevima, jer su između ostalog pogodni i za prinudno sletanje aviona u slučaju rata.
Ne, kao što rekoh, gradili su magistrale da glume autoputeve jer nisu imali para i sredstava za bolje. Što je sasvim razumljivo, jer mesta kroz koja prolaze neki njihovi putevi melju čak i kamen, a kamoli asfalt i ljude koji ga prave. Ali te priče da je to bilo iz strateških razloga ne piju vodu uopšte. Uostalom kao što rekoh, platili su cenu stotinama ljudskih života. O Ruskim podvizima znam puno, čak sam pisao tekstove o njima. Ali to ne znači da ću da ignorišem činjenicu da su neke stvari uvek radili naopako, među koje spadaju i putevi (u sovjetsko doba).

I da se napokon vratimo na početni kolosek diskusije - ideja o sletanju Ruskih vojnika u Srbiju je rusofilska fantazija koja se nikad neće desiti. A ČAK i da usvojimo na trenutak da je to moguće, džaba sve kada je em tehnički neizvodljivo em nema tog ruskog generala koji bi naredio takvu misiju, niti te rivalske zemlje (u ovom slučaju NATO) koja to ne bi provalila i stopirala. Na kraju krajeva, za sprovođenje takvog vojnog plana neophodan je celovit lanac logistike i podrške. Ako ne postoji bezbedan, stalan i pouzdan način da se dopreme trupe, oprema i zalihe, sve pada u vodu. Što se videlo na primeru Slatine 99te, kad su Rusi po povlačenju VJ s Kosova kopneno zauzeli aerodrom pre dolaska NATO (i to je zaista vredno poštovanja i hvale). Ali su morali da ga predaju kad je postalo jasno da nemaju lanac snabdevanja, jer im okolne zemlje neće dozvoliti prelete. I tu se ujedno završava i rasprava po pitanju dozvole preleta.

Dakle još jedanput - od Ruskih desanta na Niški aerodrom nema ništa, ni u kom scenariju. A sve i da neko pokuša tako nešto u nekom vanrednom stanju, niti bi uspelo, niti bi imalo faktora da li je aerodrom u vlasništvu države ili grada.
 
Cela priča oko državnog preuzimanja niškog aerodroma svodi se na to da država i Vinci u dilu hoće da se osiguraju od svakog mogućeg soliranja niškog aerodroma i ljudi koji bi ga mogli voditi. Koliko god vodja i ZLorana da pričaju kako se ništa neće promeniti i kako će sve u Nišu i dalje biti super-ne verujem im, jer su se do pre par meseci o tim aerodromu pričali samo hvalospevi. Sad odjednom kad je koncesija Tesle na stolu-ne može Niš da opstane, preti propast itd pa država koja je uvek prema tom Nišu bila maćeha-želi kao da pomogne. Čiste laži-da Niš ostane u lokalnom vlasništvu, tamo bi se pregovaralo sa avio prevoznicima, spuštale takse i šta god da treba. Cvetanje lcc iz Niša neće dovesti do propasti Tesle, ali može ozbiljno da gricka kolač. Ne bi se džabe vodja onako histerično pre koji mesec izlanuo kako eto Niš odvlači putnike Bg, a Bg to dozvoljava. Kad tako skiči na niških 350.000 putnika, šta bi bilo da ih bude milion..Jedino zato hoće da ga stave pod šape države-da se osiguraju od bilo kakvog mogućeg talasanja u Nišu, a pogotovo ako bi tamošnja vlast jednom bila drugačija od republičke.
 
Drugi razlozi zbog kojih sumnjam da je ovo preuzimanje aerodroma od strane državne, opet ću ponoviti, kvinslinške vlasti, jedna ozbiljna i opasna politička, strateška igra su i mnoge veoma neshvatljive pojave koje se dešavaju u Nišu poslednje vreme. Naime, mnogi analitičari tvrde da su Albanci u Nišu u poslednjih 10 godina kupili više hiljada stanova. Da li je taj broj kupljenih stanova zaista toliki, ne znam, ali ono što sigurno znam, je da se u Nišu na ulicama i parkovima, može videti dosta Albanaca sa porodicama, koji govore albanski, za koje stvarno blagog pojma nemam odkud su se tu pojavili, a očito da tu žive. Bio više puta u Nišu i video. Koliki je tačno njihov broj, zašto su oni tu došli, ko ih tu šalje i zašto, ne znam, videćemo.

Drugo, što je veoma sumnjivo, je predlaganje izgradnje autoputa Niš- Priština od strane izdajničke vlasti koji je za nas potpuno nepotreban i nerentabilan. Da li se taj autoput planira, jer je potreban NATO vojsci u eventualnom napredovanju kopnenih trupa prema Rusiji u budućnosti ili pak zarad ubrzane albanizacije, odnosno kolonizacije Niša ostaje nam da vidimo, kao i uostalom da vidimo šta će vlada uraditi sa niškim aerodromom.
 
“On je naglasio da država nema nikakvu obavezu prema „Vensiju”, koncesionaru „Nikole Tesle”, osim da se sa njima konsultuje ako bi broj putnika u Nišu premašio milion u narednih 12, 13 godina, što je, ističe, nemoguće.
Prognoza je da će 2027. niški aerodrom imati 774.068 putnika godišnje, te nikoga ni za šta ne moramo da pitamo, kaže predsednik i ponavlja da je i to jedna od laži kojima se obmanjuje javnost.”

http://www.politika.rs/sr/clanak/401337 ... na-Velikog
 
On je naglasio da država nema nikakvu obavezu prema „Vensiju”, koncesionaru „Nikole Tesle”, osim da se sa njima konsultuje ako bi broj putnika u Nišu premašio milion u narednih 12, 13 godina, što je, ističe, nemoguće.

Prognoza je da će 2027. niški aerodrom imati 774.068 putnika godišnje, te nikoga ni za šta ne moramo da pitamo, kaže predsednik i ponavlja da je i to jedna od laži kojima se obmanjuje javnost.


.On je poručio da postave koga hoće u rukovodstvo niškog aerodroma. „Nećete državu Srbiju u Nišu, izaberite sami i postavite koga hoćete, izaberite rukovodstva, samo nemojte da tražite novac. Ne tražimo od vas ni prihode, ni profit”, rekao je Vučić i dodao da država Srbija u tom slučaju od aerodroma u Nišu ne traži ni 55 miliona evra obaveza. „Evo vam otpust, idite sa nule, vodite aerodrom. Vas je sramota što Srbija hoće da da pare, zbog toga pravite proteste, ne znate ni sami zašto protestujete”, navodi Vučić.

http://www.politika.rs/sr/clanak/401337 ... na-Velikog
[/quote]
 
idemo...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3r01UxLWiZs[/youtube]
upsss prmasih temu (refren je dobar pa i nisam) :mrgreen:
 
Znao sam da će tako nešto da bude. Čujem da Mag ide dole da pokuša da hipnotiše ljude pre sednice.
 
Овој причи треба прићи на трезвен начин и извући одговарајуће закључке. А један је да, ипак, вероватно треба да постоји неки међуниво власти између "локала" и Републике, не само на северу земље. Ја се у основи слажем са државом да Град Ниш нема могућности (финансијских најпре) да развија цивилни аеродром, али, Град Београд и АП Војводина би, например, имали, јер су довољно велики. Некакав регион Јужне или Југоисточне Србије би то такође могао.

То не значи било какво комадање Србије, федерализацију или слично, већ, једноставно, давање свим деловима земље реалне могућности да воде бригу о свом развоју и да не зависе само од воље централне власти, од њених планова и приоритета делања.
 
Italija je cela visoko regionalizovana zemlja, Francuska takođe, a u susedstvu imamo primer Hrvatske (sa županijama). E, sad, pod pretpostavkom da bi aktuelni statistički regioni dobili više ovlašćenja, ovo bi verovatno moglo da uđe u nadležnost Južne i Istočne Srbije (https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%88%D1 ... 1%98%D0%B0).

Ili čak, što da ne, Nišavskog upravnog okruga.
 
Па, округ није облик децентрализације, већ "деконцентрације" државне власти, тј. продужетак прстију Немањине 11 до сваког краја Србије. Ту онда све одлуке опет доноси Вучић (пардон, Брнабић... :lol: ). А и мислим да јединице децентрализације треба да имају популациону базу од најмање милион, милион и по, а пожељно је и више људи, због солидније економске базе.

Иначе, требало би, у случају регионализације, обуздати неке лудачке тенденције какве се, услед људске природе, по правилу јављају - у поменутој Француској, например, данас сваки град има опремљен аеродром, сваки други без редовног саобраћаја, а верујем да би после Ниша по један одмах тражили Врање, Пирот, па тончев, па други Тончев... То се може дисциплиновати законима, тј. држава може да пропише да регион може да финансира само један аеродром, а лично и у другим сферама.
 
Ne, možda nisam bio precizan: ne govorim o aktuelnim okruzima, već o tome šta može da posluži kao neka osnova za regionalizaciju obaveznom promenom ustava.
Ovo što pominješ u Francuskoj (a još veći problem je u Italiji) se može rešiti time što će (za početak barem) decentralizacija obuhvatiti veća područja.
 
Vrh