Šta je novo?

Студентски трг - Studentski trg

Sigurno, nego ono sto bih imao u vidu je cena takvih trola jer mozda ispadne jeftinije da se samo elektrifikuje trasa nego kupovina autonomnih trola za tu jednu liniju. Ipak kada bi se prosirila trolejbuska mreza (npr linije koje okrecu u Bircaninovoj, 25, 26...) na bar delove ovih trasa gde je to najizvodljivije, mislim da bi trole sa autonomijom i te kako nasle primenu u Beogradu
 
Треба видети шта је јефтиније. Ја бих набавио такве троле из практичних разлога - кварови на мрежи радови на траси, одлазак у депо. И тежио бих замени свих постојећих трола са зглобним аутономним тролејбусима. Не би само 31 била линија која би могла да постане тролејбуска, многе друге линије би такође могле да пређу на ова возила.
 
Došljak, zglobne trole su nepotrebne, evo na 28 su potrebne samo u špicu. Zglobna trola je skuplja i za kupovinu, i za eksploataciju to jest održavanja, da ne govorimo o skretanjima koja su problematična. Jasno je da će biti kupovane sa autonomijumom, pa je to praktično hibrid između trole i busa na struju.
 
Neko bi pomislio da je onda logičnije kupovati autobuse na struju... Mislim kad smo odjednom svi postali ekolozi. Al dobro... Kako god.
 
Зглобна трола са батеријама има више простора за путнике него соло са батеријом. То смо видели на примеру електрбуса са батеријом. Ок на 28 могу остати соло БКМ који се среде, али на линијама 29, 40 и 41 су неопходни зглобни тролејбуси. У суштини тролејбус јесте аутобус на струју. Ови Хајгери са батеријама које имамо су проблематични што немају трећа врата због батерија. Зглобни електробус са моткама за напајање док вози под мрежом би имао можда четворо врата што је свакако боље од двоја. А можда се набави и неки модела аутономног тролејбуса МАЗа 215 с петоро врата :D
 
Да, али морамо имати на уму да је и тролејбус са батеријама мањег капацитета као што је и аутобус са батеријама, и вероватно и са мање врата. Тако да боље да имамо зглоб са четворо него солаћа са двоје врата.
 
Постоје и тролејбуси са резервним дизел мотором и није ми познато да су мањег капацитета.
 
Вероватно су капацитета као и аутобуси.
 
117594313_10157620167608131_477179692637345146_o.jpg

https://www.facebook.com/MuzejGradaBeog ... 167603131/
 
Vole konjine da se posade na izlaz iz okretnice pa to ti je... :roll:
IMG-000000-000000.jpg

Kasnije na drugu temu kacim slike JGP vozila sa okretnice.
 
После рата практично направљене две другачије на њеном месту.
Интересантан је податак и да су и зграде са којима је требало да се граничи уништене..

Студентски трг 8
StBg-8.jpg


и Васина 22

Screenshot_2021-03-25 Photobucket Vasina22 jpg.png


и то на језив начин, наиме Немци су у повлачењу зграду минирали са станарима у подруму..

Uporedo sa teškim borbama na potezu od Narodne skupštine prema palati „Albanija” i Narodnom pozorištu, nemački okupator je uništavao i pljačkao stambene objekte i javne zgrade i ubijao civilno stanovništvo u delu grada od Trga Republike prema Kalemegdanu. Najmasovniji zločin okupatora iskusili su stanari zgrade u Ulici Vase Čarapića 22, gde su ubijene 23 osobe. Nemački vojnici su 18-19. oktobra primorali stanovnike zgrade u Ulici Vase Čarapića 22 da siđu u podrum, nakon čega su minirali zgradu. Tom prilikom ubijen je 21 stanovnik ove zgrade i dve prolaznice koje su se sklonile u zgradu kako bi se zaštitile od uličnih borbi.

O ovom zločinu izvestila je Državna komisija za utvrđivanje zločina okupatora i njihovih pomagača 1945. Na osnovu saopštenja Državne komisije poznata su imena 21 stanara zgrade (od 6 do 49 godina starosti) stradalih u miniranju. Takođe, u saopštenju komisije pominje se da su „u istoj zgradi poginule jedna žena i njena kćerka od tri godine. One su se u podrumu našle slučajno, sa ulice, te ih niko nije znao po imenu. Jedino se doznalo da je muž te žene bio poslastičar, a da je i on nastradao negde prilikom borbi za oslobođenje grada.” U saopštenju se ističe da su nemački vojnici „sa uperenim revolverima oterali u podrum” stanare zgrade, „zatvorili i zaključali podrumski kapak i nakon toga minirali zgradu”. Napominje se da je „u drugom delu podruma iste zgrade bilo takođe sklonjenog građanstva” kojima su nemački vojnici namenili istovetan kraj. „Ali za ovaj odvojeni deo zgrade bila je nameštena zasebna mina – oko 300 kilograma ekrazita. Pukim slučajem, prilikom eksplozije prve mine, neki odvaljeni komad zgrade pao je na fitilj između njenog gorućeg dela i pripremljene mine i prekinuo ga. Na taj način, eksplozija mine je izostala, a devet ljudi ostalo je u životu. Docnije su ih izvukli kroz jedan uzan podrumski prozorčić.”1 Napominjemo da na ovoj lokaciji ne postoji nikakvo spomen-obeležje koje bi podsećalo na navedeni zločin.

U izveštaju Državne komisije navodi se da su nemački vojnici minirali zgradu hotela „Makedonija” u Ulici Vase Čarapića 24, neposredno pored minirane zgrade na broju 22. „Susedna zgrada br. 24 u Vasinoj ulici, hotel ’Makedonija’, takođe je rano ujutro, 19. oktobra miniran na taj način što su Nemci eksploziv uneli kroz provaljeni izlog štamparije Baronek sa Kraljevog trga [danas: Studentski trg] i celu štampariju posejali minama. Najveći deo zgrade je porušen, ali srećom ljudskih žrtava nije bilo, jer je 11 stanara bilo sklonjeno u zapadnom delu zgrade u podrumu.” Na Studentskom trgu u produžetku ulice Vase Čarapića, nemački okupator je poslednjih dana okupacije zapalio nekoliko stambenih i javnih zgrada. U saopštenju Državne komisije ističe se kako su nemački vojnici 18. oktobra 1944. zapalili stambenu zgradu na Studentskom trgu 20 „dok su se stanari nalazili u podrumu, pa su ostali živi samo zahvaljujući tome što su na vreme osetili da kuća gori, te izleteli kako je ko stigao na ulicu pod paljbom mitraljeza i bacača.” Takođe, zapaljena je i stambena zgrada na Studentskom trgu 22. Isto tako, nemački vojnici su 18. oktobra 1944. minirali stambene zgrade na Studentskom trgu 6 i 8. „Pre nego što će minirati zgrade 6 i 8, nemački vojnici su obili zaključanu kapiju kuće br. 8, gde su se bili sklonili stanari susedne prizemne kuće br. 6, upali unutra sa dva velika sanduka mina koje su počeli odmah montirati, a stanarima naredili da siđu svi u podrum. Tek na molbe nekih stanara, koji su znali nemački, zločinci su odveli ove ljude – oko 70 lica – u Feldkomandu, gde su ih zadržali izvesno vreme, a potom oterali prema Savskoj padini. Jedno lice zadržali su u Feldkomandi i za njegovu sudbinu se ne zna.
https://princip.info/2017/10/20/zlocini ... okupacije/



P_2689_1939_03_24_008 - Copy.jpg
 
Инстант депресија ...
 
GSP Beograd raspisao tender za izgradnju privremene okretnice trolejbusa na Studentskom trgu

GSP Beograd raspisao je tender za radove na izgradnji privremene okretnice trolejbusa na Studentskom trgu, sa izradom projekta.

Kako se naovodi u tenderu, potencijalni ponuđač je dužan da izradi tehničku dokumentaciju sa tehničkom kontrolom, kontaktne mreže za privremenu okretnicu na Studentskom trgu, stoji u dokumentaciji.

Prilikom izrade navedne dokumentacije potrebno je predvideti izmeštanje tj. zaštitu svih infrastrukturnih objekata u zonama koje je moguće ugroziti postavljanjem napojnih kablova, nove kontaktne mreže i trolejbuske okretnic, stoji u tenderu.

Kako se navodi, potrebno je da se postojeća kontaktna mreža na celoj okretnici zadrži, kao i da projektant predvidi prekid kontaktne mreže na mestu ukrštanja sa novoprojektovanom kontaktnom mrežom nove okretnice.

Dodaje se da je planirano projektovanje nosećih konstrukcija koje će prekinutu kontaktnu mrežu zadržati na postojećoj geometriji, kao i uklapanje mreže nove okretnice na dva voda u smeru Trga Republike pre odvajanja za Dobračinu ulicu.

Najduži rok izvođenja radova na izgradnji privremene okretnice trolejbusa, sa izradom projekta koji je 3 meseca od dana uvođenja u posao.

Rok za prijavu je 14. april. Više o tenderu možete pogledati OVDE.

https://www.ekapija.com/news/3216007/gs ... tskom-trgu
 
Minimalno izmeštanje KM na ulasku na trg kako bi mogli arheološki radovi da počnu i kako bi trolejbusi mogli nesmetano da rade dok traju arheološka istraživanja. Ako mene pitate ovo znači da grad više brine o trolejbuskom podsistemu.
 
Баш ме интересује шта ће све пронаћи испод.
 
Mene mnogo više interesuje da li će da doživi sudbinu Pariske - Tadeuša Košćuškog i Trga republike ili će se neko "zaj****" da to bude javnosti dostupno, a istovremeno i da Studentski trg rekonstruisan.
 
Studentski trg tokom okupacije u drugom svetskom ratu, vidi se produžetak tramvajske mreže za Tadeuša Košćuška.
 

Prilozi

  • Studentski trg Uzun Mirkova.jpg
    Studentski trg Uzun Mirkova.jpg
    983,1 KB · Pregleda: 2.835
  • studentski trg 2.jpg
    studentski trg 2.jpg
    730,7 KB · Pregleda: 2.811
Produžen je za 14 dana rok za dostavljanje ponuda za javnu nabavku za izmeštanje trolejbuske okretnice na Studentskom trgu. S obzirom da radovi mogu početi tek negde u maju-junu verovatno će i arheološki radovi kasniti i biti odloženi negde za avgust-septembar, rok radova od maja je nerealan.
 
Trebalo bi da je slika Studentskog parka iz 1978. godine.
 

Prilozi

  • studentki park 1978.jpg
    studentki park 1978.jpg
    258,4 KB · Pregleda: 1.405
Vrh