Šta je novo?

Студентски трг - Studentski trg

Нема шта да се дода. Коме смета Студентски трг, има бројне друге широм града.
 
Bez da ulazim u aktuelnu diskusiju samo da podsetim da će prolaz za sva vozila koja moraju tuda proći postojati preko 1+1 tramvajskog koridora. To je uvek pisalo u dokumentaciji kroz svaki deo procesa pripreme projekta. Nije mi jasno zašto se ovde na forumu ponavlja često ta priča da neće moći hitne službe ili dostavna vozila proći, kada je prolaz oduvek bio planiran. Preporučujem da se manje obraća pažnje na medijske izjave a više na tehničku dokumentaciju. I kad smo već kod toga, onaj render idejnog rešenja ne treba shvatati preozbiljno, konačni projekat će izgledati drugačije.
 
A hvala bogu pa se uvek ispoštuje 100% ono što piše u dokumentaciji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830359#p830359:qmv8efzq je napisao(la):
NoLimit » Pet Mar 12, 2021 12:52 am[/url]":qmv8efzq]Bez da ulazim u aktuelnu diskusiju samo da podsetim da će prolaz za sva vozila koja moraju tuda proći postojati preko 1+1 tramvajskog koridora. To je uvek pisalo u dokumentaciji kroz svaki deo procesa pripreme projekta. Nije mi jasno zašto se ovde na forumu ponavlja često ta priča da neće moći hitne službe ili dostavna vozila proći, kada je prolaz oduvek bio planiran. Preporučujem da se manje obraća pažnje na medijske izjave a više na tehničku dokumentaciju. I kad smo već kod toga, onaj render idejnog rešenja ne treba shvatati preozbiljno, konačni projekat će izgledati drugačije.
Nemam ni vremena ni volje da gledam dokumentaciju za nešto što će da se izmenja još 300 puta do konačne realizacije.
Pisalo je tako svojevremeno i u dokumentaciji za konkurs za uređenje Trga Republike, da treba između ostalog predvideti: taksi stajalište, stajalište za turističke autobuse, mesto za buduću stanicu metroa... pa NIŠTA od toga na kraju nije ispoštovano u ''pobedničkom'' ''rešenju''.

Tako da to sve šta kažu mrtva slova na papiru, renderi, opisi... to mene ne zanima. Ja reagujem na ono što se poslednje izjavi i objavi, i što se čini kao trenutna aktuelna priča.

A što se tiče moje bojazni da li su slepci predvideli pristup i koridor za vozila hitnih službi, ona proizilazi iz godina iskustva i znanja da su se dešavali požari u postojećoj pešačkoj zoni, a da službe nisu mogle da priđu. Požar u Rajićevoj pre 4 godine, zatim požar u Zmaj Jovinoj pre nekoliko...

I opet ponavljam, ja ne znam da li slepci shvataju da je Studentski trg do skora (do Kurone) bio glavno stajalište i parking za turističke autobuse na putu od Trga/Terazija do Kalemegdana. Gde oni misle da proteraju te autobuse u budućnosti? Kroz onaj sokak od Zmaja od noćaja? Pa srećno im bilo.

A ako misle da će kobajagi da ''demotivišu'' vozače tur. autobusa i njihove organizacije da idu tim koridorom, pa će vozač kobajagi od jednog Trga vozeći turiste da ide skroz okolo do Skupštine, do GŽS, pa kroz Karađorđevu, pa uz Parisku... malo su se zeznuli. Malo više.

Sve to gore je dokaz da ovde aspekte funkcionisanja grada vode ljudi koji isti gledaju samo iz vazduha, sa mrtvih planova ili iz svojih automobila. Prevoz kroje ljudi koji u njega ne ulaze, urbanističke planove prave ljudi koji nikad nisu ni prošli predmetnim lokacijama, a saobraćaj uređuju ljudi koji su asfalt videli prvi put sa 20 godina.
 
Evo kako je to izgledalo (pre kurone) i kako će izgledati opet kada svet prodiše i nastavi da živi:
St1.jpg

St2.jpg

A gde je ostavljeno mesto za takve stvari na ovom ''rešenju''?
St3.jpg

Na tom rešenju ovaj asfaltni koridorčić nije čak ni za ''Vrapca''. A kamoli za mimoilaženje javnog prevoza ili kamiona hitnih službi.
Ali hej... bitno je da lepo izgleda na renderu. Pa jasno. Tako i ona ekipa dobi' milionče dinara za najbolje ''rešenje'' za Trg Republike.
Iskuliraše nekoliko kriterijuma i uslova, nabacaše kul rendere i sličice, žiri sastavljen od njihovih kolega im dade medalju... i op! Milionče u džep. :kafa:

E zato ja na vreme pišem i proveravam. Da se posle gradski oci i mi ostali koji želimo da živimo u ovom gradu, a ne da budemo muzejski eksponati i gosti u svom mestu, ne bi gledali na sudovima i kroz rešetke.
 
Bilo bi steta da Studentski Trg izgubi svoje istorijske komponente i oblike jedne od najstarijih urbanih celina u gradu.

maxresdefault.jpg


Stavise, bilo bi najbolje to potencirati ucinivsi ga "jos starijim", kroz kaldrmu, ivicnjake, lapme, ogradice, mobilijar.. Prezervacija, umesto hiper-modernizacije.
Meni je i dalje atraktivna ideja o tramvajskoj liniji Studentski Trg - Slavija, ovom rekonstrukcijom sa rendera se, kako vidim, definitivno odustaje od toga.
 
Povratak tramvaja je planiran posle zavrsenog konkursa, tako da to resenje ionako otpada. Tesko je pratiti koji je plan uopste aktuelan.
 
Ne kažem da se ispoštuje uvek ono u dokumentaciji, daleko od toga, ali postoje neke konzistentne stvari, među kojima je i ovaj koridor. Ako će moći da prođe tramvaj, onda će moći da prođu i druga vozila. Studentski trg neće izgubiti saobraćajnu funkciju, samo će ona biti ograničena na određenu vrstu saobraćaja.

I ponoviću, taj render je nebitan. Novinari vole da ga trpaju u svaki članak jer je jedini koji postoji, ali trg neće tako izgledati. To je idejno rešenje, skica samo, i nisu tada uzeti u obzir mnogi parametri. Pogledajte samo da postoje klupe na sred buduće saobraćajnice na tom renderu, sve je jasno odmah koliko je to daleko od onog što će biti. Aktuelno rešenje će biti kombinacija tog pobedničkog idejnog rešenja od pre već dosta godina i aktuelnih uslova. Zamislite taj stil sa rendera, ali ispomerano, malo izmenjeno i sa tramvajem u sredini.

Što se tiče turističkih autobusa, slažem se da je to problem.
 
Koмпромисан предлог - који, опет, није решење за све - би био да се само део улице испред Капетан Мишиног здања, Филолошког факултета и Коларца претвори у пешачки део и споји с платоом код Филозофског. Саобраћај, онолико колико иде и сада, ишао би између Парка и средине садашњег трга са цветним лејама и дрвећем.
Морао би да се смањи број линија градског превоза, као што је предвиђено, пребацивањем тролејбуса на трасу према Дорћолу, а аутобус 31 би окретао испред Етнолошког музеја.

Тако би тај потез био неупоредиво лепши и знатно би се подигао визуелни дигнитет те три значајне зграде. Овако, са само неколико метара обичног тротоара и улицом испред, и тролејбусима и разним аутобусима практично испод прозора, имамо најскромније могуће решење.
 
Pošto je danas godišnjica ubistva Đinđića, možda će neko danas pomenuti spomenik i šta će biti sa njime s obzirom da puno zavisi od njega.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830401#p830401:wopufkhs je napisao(la):
NoLimit » 12 Mar 2021 09:29[/url]":wopufkhs]Ne kažem da se ispoštuje uvek ono u dokumentaciji, daleko od toga, ali postoje neke konzistentne stvari, među kojima je i ovaj koridor. Ako će moći da prođe tramvaj, onda će moći da prođu i druga vozila. Studentski trg neće izgubiti saobraćajnu funkciju, samo će ona biti ograničena na određenu vrstu saobraćaja.
Da li si čuo za postojanje pešačkog koridora sa tramvajima preko koga je dozvoljeno samo tramvajima i pešacima? E pa upravo tako nešto je zamišljeno ovde, tačnije čitavim potezom od Pariske do Slavije, sa izuzetkom raskrsnice Kralja Milana i Kneza Miloša.
 
Ја бих троле и 31 продужио до окретнице 79 код МГМ улицом Тадеуша Кошћушког а поплочао само део између парка и цветних башти које бих задржао у изворном облику. Тиме би се задржала живост простора, а добила би се и додатна веза дорћолских блокова са центром града (а да није само 26) као и центра града са МГМ-ом.

Цео простор претворити у пешачки нема упориште у досадашњим таквим изведбама јер ће простор бити празан иако има потенцијал да не буде (због факултета, Коларца, музеја) јер је он и поред потенцијала и данас празан (као и у осталим сличним просторима у Београду, људе генерише окретница а не остали садржаји)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830444#p830444:28woqlpe je napisao(la):
solecar » Fri Mar 12, 2021 11:47 am[/url]":28woqlpe]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830401#p830401:28woqlpe je napisao(la):
NoLimit » 12 Mar 2021 09:29[/url]":28woqlpe]Ne kažem da se ispoštuje uvek ono u dokumentaciji, daleko od toga, ali postoje neke konzistentne stvari, među kojima je i ovaj koridor. Ako će moći da prođe tramvaj, onda će moći da prođu i druga vozila. Studentski trg neće izgubiti saobraćajnu funkciju, samo će ona biti ograničena na određenu vrstu saobraćaja.
Da li si čuo za postojanje pešačkog koridora sa tramvajima preko koga je dozvoljeno samo tramvajima i pešacima? E pa upravo tako nešto je zamišljeno ovde, tačnije čitavim potezom od Pariske do Slavije, sa izuzetkom raskrsnice Kralja Milana i Kneza Miloša.

Dok ja pričam o detaljima planova, dokumentacije i konkursa, ti nalaziš za svrsishodno da me pitaš da li znam za ideju tramvajsko pešačke zone. Šta uopšte da iskomentarišem na to. I ujedno, nije planirana takva zona od Pariske do Slavije, već postoje izuzete deonice.

Da ne bi bilo više praznih nagađanja, evo kopiraću vam ono što je bilo u najnovijoj dokumentaciji. Pri sledećoj javnoj nabavci nakon arheoloških istraživanja će najverovatnije 95+% stvari ostati isto, jer tako uvek biva u ovoj fazi. I bilo je isto i ostaće isto. A ko hoće nek se bavi renderima ako smatra da je to pouzdaniji izvor informacija.

Пројектом саобраћајница обухватити пројектовање деонице трамвајске пруге (трамвај са аутономијом без контактне мреже) из усвојеног Идејног решења трамваја дуж потеза Славија-Калемегдан. Трамвајски коридор ће уједно бити и коридор интервентне стазе за комунална и доставна возила чији је улазак предвиђен из правца Трга републике. За положај трамвајске пруге усвојити коридор који најмање угрожава постојеће инсталације. Усвојити ширину предметне пруге од 7,30m за двосмерни саобраћај.

У Васиној улици, на делу од Доситејеве до Добрачине је предвиђено саобраћање тролејбуса који ће се кретати планираним трамвајским коридором и који ће постојећом трасом кроз Добрачину улицу остваривати техничку везу за депоом „Дорћол“. На том делу саобраћајнице је неопходно прилагодити коловозну конструкцију као и контактну мрежу новопројектованом стању саобраћајнице.

Узун Миркова, од Улице краља Петра до Улице Тадеуша Кошћушка је предвиђена за двосмерни саобраћај, са по једном траком по смеру, док је део Улице Узун Миркова, од Улице краља Петра до Студентског трга, предвиђена за посебан режим саобраћаја, само до гараже хотела „Square nine“.

Znači predviđeno je da komunalna i dostavna vozila saobraćaju, kao i da Uzun Mirkova od Kralja Petra ostaje za dvosmerni saobraćaj. Toga na renderu nema.

Evo nešto o biciklističkim stazama koje će isto biti drugačije nego na renderu:
Поред трамвајске пруге/интервентне стазе, пројектом саобраћајница је потребно обухватити пројектовање обостране бициклистичке стазе, од почетка Васине улице до уклапања са преласком у Калемегданску тврђаву, минималне ширине 2,00m по смеру.

Što se tiče ulaska drugih vozila u tu zonu:
Пројектном документацијом предвидети контролу приступа предметној пешачкој зони, применом фиксних и потапајућих стубића и видео надзором за аутоматско препознавање регистарских таблица, којим се контролише улазак/излазак у предметну пешачку зону аутоматским подизањем и спуштањем урањајућих стубића, на основу услова Секретаријата за саобраћај.

Inače slažem se da bi prolaz trolejbusa ka Tadeuša Košćuška bio bolji od trenutno planiranog kroz Dobračinu i sa ostalim što je stf izneo.
 
Za one koji nisu tip ličnosti ala "Zuma", u citiranom je sve lepo objašnjeno.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830369#p830369:26hz2ldq je napisao(la):
Bender Rodriguez » 12 Mar 2021 02:35[/url]":26hz2ldq]Nemam ni vremena ni volje da gledam dokumentaciju za nešto što će da se izmenja još 300 puta do konačne realizacije.
Pisalo je tako svojevremeno i u dokumentaciji za konkurs za uređenje Trga Republike, da treba između ostalog predvideti: taksi stajalište, stajalište za turističke autobuse, mesto za buduću stanicu metroa... pa NIŠTA od toga na kraju nije ispoštovano u ''pobedničkom'' ''rešenju''.

Tako da to sve šta kažu mrtva slova na papiru, renderi, opisi... to mene ne zanima. Ja reagujem na ono što se poslednje izjavi i objavi, i što se čini kao trenutna aktuelna priča.
 
Meni deluje da ljudi ovde mešaju konkurs za idejno rešenje, izabrano pobedničko rešenje i samu tehničku dokumentaciju po kojoj će se izvoditi projekat. Prve dve stvari su ekvivalent WC papiru, treća stvar nije. Ako su u julu 2020. hteli graditi ovako, ali su stali zbog uslovljenosti sa arheološkim istraživanjima, ne vidim šta to je moglo da im promeni mišljenje i da odjednom žele da odseku sav saobraćaj, puste ljude da gore u požarima i slične stvari koje se ovde pominju.

Uglavnom, vreme će reći svoje.
 
Toliko puta su radili te stvari koje spominješ i sl. , da se više ne može ni ta dokumentacija uzimati zdravo za gotovo. Najbolji primer za to je park vojvode Vuka. Dokumentacija je odrađena za jedan veliki plato na mestu parka, pa je menjano nakon što su se građani pobunili.
 
Da, ali polazna tačka su uslovi JKP-ova i Sekretarijata za javni prevoz na osnovu kojih se tehnička dokumentacija. Ukoliko se građani bune i izbore onda se menja rešenje ali se to već zna na koju stranu, u ovom slučaju građani će se očigledno buniti zbog smanjivanja saobraćajnih površina i izmeštanja okretnice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830448#p830448:2jnlacmf je napisao(la):
stf » Пет Мар 12, 2021 11:52 am[/url]":2jnlacmf]Ја бих троле и 31 продужио до окретнице 79 код МГМ улицом Тадеуша Кошћушког а поплочао само део између парка и цветних башти које бих задржао у изворном облику. Тиме би се задржала живост простора, а добила би се и додатна веза дорћолских блокова са центром града (а да није само 26) као и центра града са МГМ-ом.

Цео простор претворити у пешачки нема упориште у досадашњим таквим изведбама јер ће простор бити празан иако има потенцијал да не буде (због факултета, Коларца, музеја) јер је он и поред потенцијала и данас празан (као и у осталим сличним просторима у Београду, људе генерише окретница а не остали садржаји)
Морам признати да ми се овај предлог веома допада :kk:
 
EDIT: Ok, sad vidim da je Vožd slučajno okačio zastarelu vest pa je to obrisano dok sam ja pisao svoj post. Tako da sam izmenio post da se nadovežem na nešto što se tiče rendera. (što je dobro, jer me Vožd taman podsetio na tu problematiku)

--------

Ovo je razlog zašto ne volim igre sa renderima. Postoji ogromna funkcionalna razlika između ovoga

i ovoga


A novinari, pa i gradski čelnici, se frljaju i jednim i drugim naizmenično. I onda više čovek ne zna šta da misli i očekuje. A uopšte nije svejedno.
I to ne kažem samo sad za Studentski trg nego generalno. Kao kad bi npr neke novine malo pred radove na Trgu objavile prvo jedan render sa konkursa, a onda posle toga drugi medij objavio drugi render sa aktuelnog plana. I mislim šta onda, bukvalno se javnosti predstavlja nešto što nema veze s realnošću... To jest jedna opcija nema veze. A ti gledaj u pasulj pa tako saznaj šta će da naprave.
 
Render ne znači ništa i tačka. Suština je da će prolaziti šine preko Studentskog Trga i da ništa ne košta da tuda prolaze i trole i eventualno 31 pa dalje duž Tadeuša Košćuška do 25. maja.
 
Pa, ukoliko bude skraćena 31 do Slavije onda neće biti autobusa.
 
Не видим ништа лоше у томе да се главном трасом градског центра крећу сва три вида превоза. Мада када би се 31 претворила из аутобуске у линију са тролејбусима веће аутономије, то би био чисто електрични коридор.
 
Pa ni to se još ne zna. Ni to ni da li će biti tramvaja kroz KM i Vasinu.

Zato sam ja i odustao od pravljenja vizuelne predstave onoga što sam zamislio i o čemu sam pričao, jer sam shvatio da je toliko nepoznatih i neizvesnosti da je džaba sad razmišljati o tome. Još kad pomenuše i ostatke i iskopine ispod trga... pa ni bog otac ne zna kad bi se sve to raspetljalo i završilo. A još nisu ni blizu početka radova. Tako da ima vremena i ha haj...
Дошљак":3609cf3g je napisao(la):
Не видим ништа лоше у томе да се главном трасом градског центра крећу сва три вида превоза. Мада када би се 31 претворила из аутобуске у линију са тролејбусима веће аутономије, то би био чисто електрични коридор.
Morate da imate u vidu da je ulaz u Vasinu sada sužen na po jednu traku ispred Pozorišta. Što je s jedne strane razumljivo, ali s druge strane i malo rogobatno rešenje. Takođe, kombinovati mrežu za trolejbuse i mrežu za tramvaje iznad iste trake je vrlo pipavo. Ja čak ni ne znam za takve primere.

Ako već toliko hoće(te) tramvaj kroz Kralja Milana i Trg, onda neka bude samo tramvaj. Ne vidim smisao razvljačenja paukovih mreža kroz centar grada ako postoje alternative i druga rešenja. Što je samo još jedan razlog zašto 31 ne treba da se krati do Slavije. Ali avaj, SM(A)RT planeri znaju bolje...
 
Vrh