Šta je novo?

Студентски трг - Studentski trg

Не видим проблем да иду три жице паралелно изнад исте траке. Опет, могу троле од трга да скрену или ка Македонској или ка Француској, а трамвај да продужи право ка Калемегдану.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831421#p831421:2zsknpee je napisao(la):
Bender Rodriguez » 15 Mar 2021 01:02 pm[/url]":2zsknpee]Pa ni to se još ne zna. Ni to ni da li će biti tramvaja kroz KM i Vasinu.

Zato sam ja i odustao od pravljenja vizuelne predstave onoga što sam zamislio i o čemu sam pričao, jer sam shvatio da je toliko nepoznatih i neizvesnosti da je džaba sad razmišljati o tome. Još kad pomenuše i ostatke i iskopine ispod trga... pa ni bog otac ne zna kad bi se sve to raspetljalo i završilo. A još nisu ni blizu početka radova. Tako da ima vremena i ha haj...
Дошљак":2zsknpee je napisao(la):
Не видим ништа лоше у томе да се главном трасом градског центра крећу сва три вида превоза. Мада када би се 31 претворила из аутобуске у линију са тролејбусима веће аутономије, то би био чисто електрични коридор.
Morate da imate u vidu da je ulaz u Vasinu sada sužen na po jednu traku ispred Pozorišta. Što je s jedne strane razumljivo, ali s druge strane i malo rogobatno rešenje. Takođe, kombinovati mrežu za trolejbuse i mrežu za tramvaje iznad iste trake je vrlo pipavo. Ja čak ni ne znam za takve primere.

Ako već toliko hoće(te) tramvaj kroz Kralja Milana i Trg, onda neka bude samo tramvaj. Ne vidim smisao razvljačenja paukovih mreža kroz centar grada ako postoje alternative i druga rešenja. Što je samo još jedan razlog zašto 31 ne treba da se krati do Slavije. Ali avaj, SM(A)RT planeri znaju bolje...
Svi projekti kao i Studentski trg u uslovima sekretarijata za javni prevoz kao i GSP-a imaju izgradnju tramvajskih šina kao projektni zadatak.
 
Ако на потезу Трг републике - Васина - Студентски трг - Узун Миркова - Калемегдан буде само трамвај, онда би било пожељно следеће:
- да трамвајске линије на том потезу буду линије 6 (Калемегдан-Трг-Ташмајдан-Устаничка) и 1 (Калемегдан-Трг-Теразије-Славија-Бањица), уз могућност преусмерења и линије 3 (Калемегдан-Трг-Теразије-Славија-Савски трг-Сајам-Раковица), а никако да ту буде само тзв. туристичка трамвајска линија 1 Славија-Калемегдан, никаква губљења и глуматање Стамбола и Барселоне;
-да тролејбуске линије остану на потезу Славија-Теразије-Трг, заједно, паралелно са трамвајима, и да од Трга имамо или спајање мреже Коларчева-Македонска са спајањима линија 19/21/22/29 и 28/41, или да се направи мрежа низ Француску до мреже која се већ прави у Жоржа Клемансоа, као што је отприлике оригинално и замишљено;
-да се задржи линија 31 каква јесте, да вози трамвајском баштицом од Трга републике до Студентског трга.
Ако ово не буде, већ на овом потезу пусте само "туристичку линију 1 Славија-Калемегдан", то ће бити пуцањ у ногу систему градског превоза у Београду.
 
Tramvaj se neće napajati preko pantografa, tako da problem sa mrežom u jednoj traci neće postojati.
Trolejbusi isto se ne moraju napajati iz KM na toj deonici, tako da ne mora biti mreže uopšte tamo a prevoz može da funkcioniše.

I nije to nikakvo natrpavanje, tamo mora proći isti kapacitet prevoza uvek. Da li mi stavili više tramvaja, a manje trola ili kako god raspodelili, sličan kapacitet po času mora ostati. Tako da ne pravi nikakvu razliku da li išao samo tramvaj, tramvaj+trola ili tramvaj + trola + električni bus.

Nije poenta da su to različiti vidovi prevoza. Poenta je da su svi ti vidovi prevoza ekološki i da nijedan ne zahteva kontaktnu mrežu. Svaki od njih pokriva druge delove grada i dovodi ljude tamo gde žele da idu bez veštačkog prekida toka putnika. Time je sistem efikasniji i atraktivniji.

Ne postoje saobraćajni argumenti da se forsira samo jedan vid saobraćaja, koji ujedno pokriva samo jedan radijalni krak pristupa centru, a da se ostali ukinu, samo zato što su drugog tipa.
 
Tamvaj se forsira jer može da se uz njega "prilepi" i ceo potez kao pešačka zona.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831514#p831514:3hfy3zru je napisao(la):
Дошљак » Mon Mar 15, 2021 4:20 pm[/url]":3hfy3zru]Ако на потезу Трг републике - Васина - Студентски трг - Узун Миркова - Калемегдан буде само трамвај, онда би било пожељно следеће:
- да трамвајске линије на том потезу буду линије 6 (Калемегдан-Трг-Ташмајдан-Устаничка) и 1 (Калемегдан-Трг-Теразије-Славија-Бањица), уз могућност преусмерења и линије 3 (Калемегдан-Трг-Теразије-Славија-Савски трг-Сајам-Раковица), а никако да ту буде само тзв. туристичка трамвајска линија 1 Славија-Калемегдан, никаква губљења и глуматање Стамбола и Барселоне;
-да тролејбуске линије остану на потезу Славија-Теразије-Трг, заједно, паралелно са трамвајима, и да од Трга имамо или спајање мреже Коларчева-Македонска са спајањима линија 19/21/22/29 и 28/41, или да се направи мрежа низ Француску до мреже која се већ прави у Жоржа Клемансоа, као што је отприлике оригинално и замишљено;
-да се задржи линија 31 каква јесте, да вози трамвајском баштицом од Трга републике до Студентског трга.
Ако ово не буде, већ на овом потезу пусте само "туристичку линију 1 Славија-Калемегдан", то ће бити пуцањ у ногу систему градског превоза у Београду.

Nisu bitne linije, bitno je da se napravi pruga. Linije se lako promene kasnije. Infrastruktura će biti kompatibilna jer će ti tramvaji namenjeni u početku samo za "keca" imati oba tipa napajanja odnosno pod pantografom će iči do depoa. Vremenom njihov udeo u ukupnom voznom parku povećavati, pa uvesti i nove deonice bez KM gde bude bilo pogodno.

A trolejbuska veza Trga Republike i Dunavske već postoji (i nastaviće da postoji po planovima) kroz Dobračinu ulicu, čijom trasom je sekretarijat planirao da spusti 28/(29)/41 do Dunavske. Nikakva nova mreža nije potrebno da se gradi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831522#p831522:72ian5f0 je napisao(la):
solecar » Mon Mar 15, 2021 4:44 pm[/url]":72ian5f0]Tamvaj se forsira jer može da se uz njega "prilepi" i ceo potez kao pešačka zona.

To je već urbanistički argument. Striktno saobraćajno ta ideja nema smisla. Pitanje je sada kako će izbalansirati između te dve stvari.
 
Vi stvarno ozbiljno mislite da u jedan Beograd, duž iste saobraćajne trake, stavite dva vida prevoza koji mogu da zablokiraju ostatak saobraćaja, samo se oslanjajući na argument ''pa postoje varijante sa baterijama''?

A što se tiče argumenta ''pa treba nam više vidova prevoza, mora da se održi kapacitet pravca...'' Pa ne znam, evo Vesić i Tica ukinuše i osakatiše neke linije na tom pravcu već godinu dana pa nikom ništa. Ne vidim da se oni tangiraju oko održanja kapaciteta. Njima je do estet'ke i promocije novih Higer kršina.
 
Što se tiče 29 i saobraćanja paralelno sa tramvajem duž cele Kralja Milana, to je već ozbiljno pitanje. Tu postoji velika šansa da će 29 da završi na Slaviji kao što im je već bila ideja, osim ako se drugačije građani ne izbore. I odmah da kažem da je taj argument o blokiranju saobraćaja besmislen kada prvo neće ni biti ostatka saobraćaja osim javnog, a drugo, ti trolejbusi bi bili sa autonomijom. Videćemo u oktobru šta će biti sa tenderom za 20 zglobnih, 13.200.000 evra je spremno i najavljen je tender zvanično. Naravno, može se to otkazati u poslednjem trenutku, tako da pažljivo mora da se prati situacija.

Što se tiče 28 i 41, gotovo sigurno da će ostati paralelno i tramvaj i trolejbus, čak i sa sve kontaktnom mrežom. Preklapaće se samo na 160m od Kolarčeve do Dobračine u već planiranom koridoru. Tu apsolutno nikakav ni urbanistički ni saobraćajni ni bilo koji razlog ne postoji da se ukidaju ti trolejbusi koji imaju 99% trase drugačije od tog budućeg tramvaja.

Što se tiče kapaciteta, 29 je pojačan kada su 21 i 22 skraćene, odnosno prelili su kapacitet i nominalno ga održali na istom nivou. To što u praksi to drugačije funkcioniše je iz nekih drugih razloga. U principu se time nije ništa postiglo, jer je ostalo opterećenje isto na svim deonicama, samo su ljudima pogoršali kvalitet putovanja. A pošto ne vidim nešto da se građani koji koriste 21 i 22 bune, to bi iz perspektive vlasti moglo da znači da čak i odobravaju te poteze odnosno da im ne smetaju.
 
Vidi b'ate, ceo zivot zivim pored trolejbusa a jako blizu su mi i tramvajske sine. Znam vrlo dobro o cemu govorim kada kazem da ce biti blokiranja saobracaja.

A sto se tice cuvene "autonomije"... pricali su tako pre 10 godina da ce i tada novi BKMovi imati autonononiju do cak 500 metara i da se vise nikad nece praviti zastojim Pa ipak, za 10 godina, video BKMove kako koriste baterije svega 3 puta. Slovima - tri. I sva tri puta je bilo za kratka pomeranja unutar okretnice. Nikad nesto duze, da se zaobidje kvar ili zastoj.


Licno mislim da se mnogo vi ovde pecate na slatke pricice Vesica, Tice i pojedinih kvazi romanticara koji stavljaju estetiku ispred funkcionalnosti.

Kazem ja, jos samo fijakere da vratimo na taj pravac pa da bude kompletan cirkus.
Što se tiče kapaciteta, 29 je pojačan kada su 21 i 22 skraćene
Mislim da se korisnici iste, medju kojima sam i ja, ne bi slozili s tobom.
 
Bendere, tvoja mora da bude poslednja uvek koliko vidim.
 
Jok brate, nego mi se istrosilo strpljenje.
A gde ja to gresim, slobodno napisi...
 
Ipak je moguce :D
 

Prilozi

  • tt-essen.jpg
    tt-essen.jpg
    137,1 KB · Pregleda: 1.322
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831586#p831586:299l6srl je napisao(la):
Bender Rodriguez » Mon Mar 15, 2021 9:25 pm[/url]":299l6srl]Vidi b'ate, ceo zivot zivim pored trolejbusa a jako blizu su mi i tramvajske sine. Znam vrlo dobro o cemu govorim kada kazem da ce biti blokiranja saobracaja.

A sto se tice cuvene "autonomije"... pricali su tako pre 10 godina da ce i tada novi BKMovi imati autonononiju do cak 500 metara i da se vise nikad nece praviti zastojim Pa ipak, za 10 godina, video BKMove kako koriste baterije svega 3 puta. Slovima - tri. I sva tri puta je bilo za kratka pomeranja unutar okretnice. Nikad nesto duze, da se zaobidje kvar ili zastoj.


Licno mislim da se mnogo vi ovde pecate na slatke pricice Vesica, Tice i pojedinih kvazi romanticara koji stavljaju estetiku ispred funkcionalnosti.

Kazem ja, jos samo fijakere da vratimo na taj pravac pa da bude kompletan cirkus.
Što se tiče kapaciteta, 29 je pojačan kada su 21 i 22 skraćene
Mislim da se korisnici iste, medju kojima sam i ja, ne bi slozili s tobom.

Svi smo mi videli mnogo puta takve situacije, ali mi danas u gradu nemamo ni jednu značajnu deonicu na kojoj saobraća samo javni prevoz u toj dužini da bismo mogli porediti niti smo ikada imali trolejbuse sa autonomijom. Jedino što bi možda bilo slično je ona deonica Karađorđeve ispred Brankovog mosta, ali ni to nije baš uporedivo. U smislu saobraćanja se ova ulica ne bi razlikovala od npr. Jurija Gagarina, Vojvode Stepe ili Ruzveltove. Autonomni trolejbus (de facto autobus) se kreće istom saobraćajnicom kojom se kreće i tramvaj. Ne postoji kontaktna mreža, ne postoje stubovi, mnogo lakše i komotnije se može voziti bašticom. Samo ovde ne bi bilo parkiranja, drugih automobila, levih skretanja i ostalog što pravi problem na drugim mestima. U slučaju kvara tramvaja, trolejbus ga obiđe i održava se saobraćaj i dalje bez prekida. Trola ne može da se otkači sa mreže ako je nema, nema kidanja, mnogo manje potencijalnih problematičnih situacija. A u slučaju kvara trolejbusa, dovoljno je da se pomeri sa strane. Ne možemo porediti BKM-ove koji su klasični trolejbusi uz minimalne autonomne mogućnosti za vanredne okolnosti i kretanje u garaži sa pravim autonomnim trolejbusima koji mogu kilometrima ići bez mreže. Jedni nisu ni održavani jer im je ta funkcionalnost bila "za ne daj bože" a od drugih će se očekivati da svakodnevno koriste tu funkcionalnost u saobraćaju.

I ne bih rekao da se mi koji želimo funkcionalan i trolejbuski i tramvajski sistem pecamo na estetiku, kada želimo što efikasniji sistem. :D A njihove slatke priče ne treba prihvatati zdravo za gotovo, već uz ozbiljno kritičko sagledavanje, kao što manje više i radimo ovde.

To ne bi bio ništa veći "cirkus" od bilo koje druge deonice u gradu gde trenutno saobraćaju tramvaji i autobusi zajedno u traci, a takvih ima dosta.

A što se tiče 29 u praksi, slažem se oko konstatacije da se korisnici ne bi složili da je pojačana, iako ona nominalno jeste. To je posebna tema.
 
Znam tu fotografiju, to je iz starog kataloga o "guided buses" sistemima u Nemackoj. Ali ne znam da li ta deonica jos uvek postoji u toj izvedbi, sa sve trolejbusom i tramvajem na istom. To je stara slika, mislim iz 80ih ili 90ih.

Ni kada se na netu traze slike kombinovanja ta dva vida, ne nalaze se slike mesta gde oba vozila idu istom trakom, to jest po tramvajskoj bastici/traci. Uvek je to ovako:
tram-and-trolleybus-geneva-1-F5A33K.jpg


Bukvalno ne znam nijedan aktuelan primer grada, cak ni iz price, gde se trolejbuska i tramvajska mreza poduzno preplicu nad istom saobracajnom trakom.

Kao sto rekoh, ili tramvaj+autobus, ili trolejbus+autobus. Drukcije kombinovanje ne ide. Ko nadje primer, neka okaci. Ali ja koliko znam, nema. Na kraju krajeva, nije ni racionalno.
 
Pisem sa mobilnog, pa moram ovako
Jedni nisu ni održavani jer im je ta funkcionalnost bila "za ne daj bože" a od drugih će se očekivati da svakodnevno koriste tu funkcionalnost u saobraćaju.
Pa da, a ja mislim da GSP jos nije spreman za takvo odrzavanje.
 
Bender Rodriguez":25hg97wv je napisao(la):
Bukvalno ne znam nijedan aktuelan primer grada, cak ni iz price, gde se trolejbuska i tramvajska mreza poduzno preplicu nad istom saobracajnom trakom.

Kao sto rekoh, ili tramvaj+autobus, ili trolejbus+autobus. Drukcije kombinovanje ne ide. Ko nadje primer, neka okaci. Ali ja koliko znam, nema. Na kraju krajeva, nije ni racionalno.

Ponoviću... nema preplitanja mreža kada tramvaj neće imati mrežu. Isto tako, autonomni trolejbus od Slavije postaje autobus, ni on nema mrežu. Tramvaj dovlači ljude iz pravca Autokomande i Vuka a trolejbus iz pravca Šumica. To su različite trase, dužine, prirode kretanja i samo na samom kraju u centralnoj zoni bi saobraćali na jednoj deonici zajedno, ništa drugačije nego danas u Ruzveltovoj, Požeškoj, Stepi ili gde god. Ne uvodimo mi 2 nova podsistema na jednom jedinstvenom potezu već spajamo na jednoj deonici postojeće sisteme sa različitih poteza jer su tu bitne tačke atrakcije.

Mi imamo pogodnu situaciju da pravimo tu kombinaciju tram+"električni bus"(u stvari trola) u samom centru, bez ikakve mreže i emisija, a da onda taj bus nakon izlaska iz te zone postane običan trolejbus. Tako koristimo prednosti jeftinije cene nabavke i eksploatacije trolejbusa u odnosu na klasične elektro buseve a dobijamo svu njihovu funkcionalnost/estetiku tamo gde nam je potrebna.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831611#p831611:25hg97wv je napisao(la):
Bender Rodriguez » Mon Mar 15, 2021 10:37 pm[/url]":25hg97wv]Pisem sa mobilnog, pa moram ovako
Jedni nisu ni održavani jer im je ta funkcionalnost bila "za ne daj bože" a od drugih će se očekivati da svakodnevno koriste tu funkcionalnost u saobraćaju.
Pa da, a ja mislim da GSP jos nije spreman za takvo odrzavanje.

Iako se slažem sa ovime, moram dodati da ne postoji tu nešto puno stvari koje su kompleksnije za održavanje u odnosu na klasična vozila. Današnje baterije nisu one od pre 15 godina, većeg su kapaciteta, lakše, izdržljivije i ne zahtevaju neke specijalne režime održavanja. Bukvalno ne vidim šta bi mogli da "pokvare".
 
Ако сам добро схватио, онда ће на линији 6 возити само нови трамваји са аутономијом?
 
Vidim da se u zadnje vreme moji postovi bojkotuju uzduž i popreko (ne mislim samo na ovu temu), tako da neka bude kako bude.
Ne bi bio ni prvi ni poslednji put da ljudi traže jedno od Grada, onda dobiju to ali na ofrlje urađen način, i da se posle kaju što su to zahtevali.

A ionako se već emotivno distanciram od celog tog kraja. Pošto su posle 10ak godina kidisanja uspeli da mi ga ogade.


Što se mene tiče, proterajte i monorail kroz Vasinu. Dižem ruke više.
 
Дошљак":3phpmle6 je napisao(la):
Ако сам добро схватио, онда ће на линији 6 возити само нови трамваји са аутономијом?

Ne moraju biti sa autonomijom, ali neće biti kontaktne mreže u centru, tako da neće moći da vozi klasičan stari tramvaj. Postoji način i napajanja iz zemlje koji se vrlo često zaboravlja, a koristi se u svetu u situacijama poput naše.

Bender Rodriguez":3phpmle6 je napisao(la):
Vidim da se u zadnje vreme moji postovi bojkotuju uzduž i popreko (ne mislim samo na ovu temu), tako da neka bude kako bude.
Ne bi bio ni prvi ni poslednji put da ljudi traže jedno od Grada, onda dobiju to ali na ofrlje urađen način, i da se posle kaju što su to zahtevali.

A ionako se već emotivno distanciram od celog tog kraja. Pošto su posle 10ak godina kidisanja uspeli da mi ga ogade.

Samo diskutujemo, niko ništa ne bojkotuje. :sesir:
 
Да ли је такво решење одабрано за наш случај?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831625#p831625:rpbsbnzr je napisao(la):
NoLimit » Pon Mar 15, 2021 11:51 pm[/url]":rpbsbnzr]
Samo diskutujemo, niko ništa ne bojkotuje. :sesir:
Ma ok, nisam ja to napisao zbgo tebe/upućeno tebi. To je više moje razmišljanje naglas. Pošto zadnjih dana vidim kako postaje nepoželjno izreći neke stvari o kojima drugi ne žele ili ne smeju da pričaju. Pa se lako ispadne negativac. Ili u ovom slučaju, kada drugi pišu i predlažu to je ok, a kad ja kažem zašto se s time ne slažem, onda bude ''Eeee Bendere, baš mora tvoja da bude poslednja''. o.O

I na temi o epidemiji je isto. Ljudi tonu u Štokholmski sindrom i malo po malo, svako preispitivanje šizofrenih mera i nadležnih postaje nepoželjno, a suludi grafici, zidovi teksta i teorije zavere - samo upakovane na drugi način i okrenute u kontra smeru - postaju normalne i pohvaljene.

Za to vreme, na temama kao što su: Slavija, Savski trg, javni prevoz, rekonstrukcija 27. marta i sličnim, ljudi gledaju rezultate i glasno kukaju ''o bože, šta nam je ovo trebalo? Zašto smo ih slušali!? Zašto smo im tražili da rade to?! Kako smo mogli da budemo tako naivni?!''

Zato lepo neka bude kako bude, pa sad možda ispadne super, a možda ispadne i užasno. Videćemo. Ako ništa drugo, bar će biti uzbudljivo. Istina, postoji opasnost da bude tužno i mučno pošto se stvar završi a ne ispadne kako se očekivalo... Al dobro. Opet, i to je neko uzbuđenje.

Živi bili pa videli. Ja se u međuvremenu ionako evakuišem iz ovog kraja. Pa neka ljudi posle uživaju u plodovima svojih predloga i ideja. Ako ih ostane išta.
 
Nisam znao da postoje tramvaji sa autonomijom, ali nekako mi nema smisla da se kupuje toliko novih tramvaja zbog poteza Terazije - Kalemegdan ako vec imamo toliko tramvaja koji trunu u depou jer mreza ne moze da ih primi. Najbolje bi bilo ako bismo iskombinovali oba vida prevoza (ako ne postoji nigde ne znaci da ne moze da se napravi) ili samo ostaviti trole i spustiti ih do bazena. Mislim da ne bi bilo tesko i 31 da se pretvori u trolejbusku liniju, pa da autobusi ne prolaze vise kroz sam centar grada.
 
Ако би се набавили зглобни тролејбуси са већом аутономијом, и сачувала постојећа контактна мрежа, то би било веома изводљиво, пошто је део без мреже само 4,2 километра, од Шумица до Славије.
 
Vrh