Šta je novo?

Стајалишта

Стигла "пресуда".

ИмамоПлан кажњен са 60 000 РСД због реновирања стајалишта на Устаничкој.

За овај новац, ИмамоПлан могао је да реновира још 4 терминусна стајалишта У градској управи раде идиоти.

10700305_802650769791763_9217904658312696651_o.jpg

10411177_802650729791767_2304745359961856822_n.jpg

10801675_802650746458432_6222200198933827111_n.jpg
 
Izvinjavam se administraciji foruma što citiram svoj post i što remetim funkcionisanje foruma, ali JEDNOSTAVNO MORAM! Ovo je stajalište na kome su se dešavale saobraćajne nesreće, čak je i televizija MAG izveštavala o tome, gde živi ljudi čekaju autobus na sred autoputa, i pitam da li za tih 60.000 može da se uredi ovo stajalište?
Ko je kažnjen za ovo ruglo???
EUKALIPTUS":2h5pdud2 je napisao(la):
VEOMA OPASNA I NEBEZBEDNA STANICA!
Stajalište "Mislođin R" (redni broj stajališta: 9062) nalazi se na sred raskrsnice autoputa sa lokalnim putem, na malom i neograđenom ostrvu, koje nema čak ni ivičnjak. Pravo je čudo kako do sada niko nije poginuo, s obzirom da su se više puta dešavale saobraćajne nesreće.
Jeziv prizor, putnici koji čekaju prevoz ka gradu čekaju autobus na ovoj površini pokrivenoj rizlom koja nije cak ni pešačko ostrvo. Zanima me ko je bio toliko inteligentan da postavi autobusko stajalište na sred rizične raskrsnice...
EDIT: Da naglasim, nemojte gledati "pečurku", to je stajalište u smeru ka Obrenovcu, verovali ili ne, ovaj nasip šljunka u prvom planu, to je stajalište 9062, u smeru ka Beogradu.

 
Zbog cega je Filip kaznjen? Zalosno je kakve se prljave radnje desavaju, zlo im je kada neko izdvoji iz svog dzepa i uradi njihov posao, ali kada oni treba da obezbede osnovne uslove za putnike, onda nikom nista. Ove slike gore to dokazuju, ali da prica bude jos tragicnija, takvih stajalista ima po celom gradu. Kada bi neko izbetonirao to, stavio nadstresnicu, klupicu, rasvetu, stubove sa informacijama, popio bi kaznu. A kada direkcija to ne cini, onda opet narod bude kaznjen, i to vrlo opasno, ugrozavanjem zivota. Sramota.
 
katastrofa jbt :shock: gde mi to zivimo kad se za ovo dobija kazna :bash:Stajaliste u Ustanickoj izgleda bolje al ne vredi izgleda covek ne treba nista da radi kad se ovako ponasaju :notok:
 
Sam renovirao stajališta, Beograd ga kaznio sa 60.000 dinara
Objavio: Luka MatićDatum objave: 10.11.2014
Filip Vukša, poznati beogradski aktivista koji se već godinama samostalno bori za uređenje grada, kažnjen je sa 60.000 dinara zbog samoinicijativnog renoviranja dva stajališta gradskog prevoza u Ustaničkoj ulici.
10169465_10205270537025964_3298746439247671772_n.jpg

Kako je Vukša objavio na svojoj Fejsbuk stranici, gradski Sekretarijat za inspekcijske poslove izrekao je dve zasebne kazne – 10.000 dinara Udruženju građana “Imamo plan!”, čiji je Vukša član, i 50.000 dinara direktno njemu.

Sekratarijat za inspekcijske poslove teretio je Filipa Vukšu i UG “Imamo plan!” za neovlašćeno korišćenje grba Grada Beograda u marketinške svrhe, a u vezi sa postavljanjem istog na po propisima Grada Beograda renoviranog stajališta. Gradska inspekcija je prvo teretirala Vukšu za neovlašćeno renoviranje stajališta, a navodno po prijavi građana, ali je od toga odustala jer za takav postupak ne postoji pravna osnova.

http://ekonomskevesti.com/srbija/sam-re ... 00-dinara/
 
Ma kakva "banana" država, kamo sreće da smo. Ovo je Paja Patak država.
 
Stajalište Julino Brdo sa obe strane su simbol tradicionalne srpske aljkavosti i nemara. Ogromne rasklimane betonske ploče na koje busevi naleću kao pravolinijski na neki visoki ivičnjak niko nije menjao iako su takve 10 god
 
Ne znam tačno gde sam to čitao , ali neko je pitao nadležne za to , i odgovor je bio da su za reš'avanje tog problema potrebni obimniji radovi , jer su stajališta pod uglom , i da to trenutno nisu u mogućnosti da urade , jer nije predviđeno godišnjim planom da se uradi za tu godinu.
 
Ovo sam napisao Filipu na FB stranici, ali napisaću i ovde neko moje viđenje svega.
[b:1c4b2f8b je napisao(la):
Приградски превоз Београд[/b]":1c4b2f8b]Njima nije u interesu da vi uređujete stajališta, jer ako vi uredite 8 stajališta za 60.000 dinara (i to terminusna stajališta, sa redovima vožnje), oni bi za to napravili tender, i tu bi neko stavio bar 600.000 za isti posao, u svoj džep. Žalosno je što birokrate koče Beograd da se razvija, što ne daju ljudima sa idejom da rade.
Ta stajališta nekom možda izgledaju kao jedna kap u moru, i na neki način marginalna stvar, ali ako kao društvo nismo u stanju da se pomerimo sa mrtve tačke bar tako što ćemo početi od tih marginalnih stvari, kako očekivati da ćemo uraditi nešto krupnije.

Moju borbu za predgrađe nadležni odlično razumeju, i u razgovoru sa njima mogao sam da zaključim da jednostavno ne žele da se ta ideja ostvari, žele da se takve ideje zaustave.
Evo, na primer, šta bi se postiglo i šta se ne bi postiglo SAMO POSTAVLJANJEM STAJALIŠNIH STUBOVA SA BROJEVIMA LINIJA I NAZIVOM STANICA na sva stajališta u rubnim opštinama: ti ljudi ovim ne bi dobili češće polaske, ne bi dobili povoljnije cene, ne bi dobili bolje autobuse; dobili bi bolju dostupnost informacija, veći komfor čekanja prevoza i lakše planiranje presedanja, naizgled mala korist, ALI, TO BI ZA GRAD ZNAČILO MNOGO VIŠE. Beograd bi svoj vizuelni identitet proširio na svoju kompletnu teritoriju, a time bi se podstakao i razvoj. Sigurno svi znate onaj osećaj kada se vraćate sa nekog dalekog puta. Кada se osetite da ste stigli kući, da ste se vratili? -Onda kada vidite duž puta prepoznatljive zelene stubove i plave (nekada bele) stajališne table, i po koji, doduše trocifren, GSP-ov autobus. Tada se osećate da ste stigli, iako ste možda tek na Rušnju a treba da stignete u Batajnicu. To je vizuelni identitet Beograda, a ne samo puko bavljenje autobuskim stajalištima.
 
Ne znam postoji li mogućnost da se tuži grad, odnosno direkcija zbog nemara, neodgovornog ophođenja prema javnoj imovini, zbog svega ovoga oko nas, od nepostojećih redova vožnje, preko neobeleženosti stajališta itd. Lista problema je dugačka.
Sada imate jaku osnovu i sada Filip ima jaku podršku kako naroda, tako i dela institucija, to bi mogao da iskoristi da konačno nešto promeni i da konačno sedne na neku poziciju sa koje će mnogo lakše upravljati reformama u javnom prevozu.
Ako već direkcija nije sposobna da adekvatno održava svoje stanice, onda nek zaposle 5 ljudi odavde i nek im daju plate svih svojih stotinak nesposobnih ameba i garantujem da će ljudi uraditi i napraviti više nego cela direkcija za 5 godina.
 
Imene zanima mogu li građani da tuže Direkciju za nepostojeće redove vožnje na terminusnim stajalištima po periferiji. Redova vožnji nema skoro nigde.
 
Pa što bi kažnjavali sebe? Logično!
Treba iskopati odluke grada ili se raspitati u saobraćajnoj inspekciji, pa krenuti na posao.
 
Tek sam sad shvatio zbog cega su sredili okretnicu u Ustanickoj. Posle nedelju dana izdejstvovana kazna.
 
Apsolutno se slažem da treba da preduzmemo sve što možemo da sistematski rešimo problem sa stajalištima!

Kao što ne postoji npr. zakonska kazna za zakonsku odredbu koja kaže da je komunalni inspektor dužan da u roku od 8 dana obavesti podnoioca prijave o preduzetim merama, kako ne postoji zakonska kazna ni za Direkciju za javni prevoz ukoliko ne poštuje propise, tako ne postoje ni mnoge druge kazne za nadležne organe.
Ali u slučaju saobraćaja prpisan je mali milion kazni za putnike i vozače.

Zakonom je regulisana mogućnost organizovanja Narodne inicijaive u skladu sa Zakonom o referendumu i narodnoj inicijativi, a bliže smernice su date Statutom grada Beograda. Cilj Narodne inicijative jeste omogućavanje promene zakona i odluka po zahtevu građana.
Ali Zakon kaže da prikupljanje potpisa za inicijativu ne može trajati duže od 7 dana, a Statut Grada kaže da je potrebno minimum 30.000 potpisa građana koji imaju biračko pravo na teritoriji Beograda.

Uz sprovođenje prividne demokratije zaštićeni su kao beli medvedi...
 
I ti misliš da nebi sakupili 30.000 potpisa za 7 dana? Vas ima tu desetak koji bi sakupljali, ja sam raspoložen da dam udela u tome, znam toliko što vozača, što mehaničara, što ljudi iz sveta saobraćaja uopšte, svi oni bi vrlo rado podržali da se malo lopta prebaci i u njihovo dvorište, možda sam i previše optimističan, ali smatram da je upravo sada pravo vreme za tako nešto, jer sada si u centru pažnje i u centru dešavanja, pa možda i ta cifra od 30.000 nije nedostižna.
 
Iskreno bih bio jako skeptičan i da traže samo polovinu tog broja potpisa, zvuči nemoguće uz rok od 7 dana.
Zato sam i napisao da je ovo prividna demokratija.
Da je rok minimum mesec dana nešto bi boglo da se uradi, a ovako zvuči dostižno koliko i BG na vodi...

Mada činjenica je da sam uvek za akciju, naročito kao je ona usmerena u to da se DJP pozove na odgovornost, kao glavni izazivač 70% haosa u javnom prevozu.
 
Sta treba pojedinacno da se dostavi od podataka uz tih 30 000 potpisa.
Uz dobro isplaniranu logistiku, na nekoliko atraktivnih lokacija u gradu + medijska pokrivenost mozda je i moguce.
Ukoliko se pokrene i mreza NVO i udruzenja gradjanja, pazljivim odabirom nekog predvodnog udruzenja koje je povezano saradnjama sa ostalim udruzenjima, kao i opozicija koja bi cini mi se to i docekala, pa cini mi se da je mozda i moguce.

Isplanirana logistika + volonteri + volja = uspeh
 
Cek ajde da ponovimo i da utvrdimo koji bi tacno povod bio za skupljanje potpisa. Tesko je gradjane aktivirati a da nisu politicki motivisani da potisu nesto. Ako je jasan i nedvosmislen cilj onda nista nije nemoguce ;)
 
Cilj je da konacno neko.odgovara za ovako izivljavanje nad narodom. Bolje je uredjen sistem prevoza u nekim selima, nego u prestonici.
Smatram da bi sad trebalo iskoristiti ovo situaciju, jer je sada veliki gnev na direkciji zbog ove sramote sa Filipom, pa da to treba da se iskoristi.
Da samo jedna ameba iz direkcije ostane bez posla, videli bi mi jel bi se tako bahatili, a po vazecem zakonu to nije moguce...
 
Jasno je sta je opsti cilj nego koja je to konrektna stvar za koju bi se potpisivala a koja bi tako nesto omogucila
 
Izmena Odluke o javnom linijskom prevozu na teritoriji grada Beograda, u koju bi pored već postojeće obaveze uređenja stajališta bila uvedena i kaznena mera za neodržavanje istih.
I dalje mislim da je to izuzetno teško, ali ukoliko bi se ludački dobro organizovali možda bi nešto i postigli.
 
Vrh