Vezano za ideju da se izgradi tramvajska pruga kroz Terazije i Kralja Milana, sve do Slavije, ponoviću svoje mišljenje (iskazano u temi ’’Proširenje Francuske ulice’’) da pruga treba da ide od Tašmajdanskog parka, pored Skupštine, a onda da se u jednom koloseku nastavi kroz Dečansku i deo Braće Jugovića, a na raskrsnici sa Makedonskom da skrene levo, ka Kolarčevoj i Terazijama. U delu Terazija, kod Igumanove palate bi se susrela sa kolosekom od pravca Slavije, koji kod Igumanove palate skreće ka Skupštini, od koje pruga opet postaje dvokolosečna. Naravno i u delu Terazija ka Slaviji, pruga je dvokolosečna. Zašto mislim da ne treba da se gradi krak pruge kroz Vasinu ulicu, preko Studentskog trga, do Pariske ulice? Zato što razdaljina od Pariske ulice do Trga Republike nije predugačka da bi bila bez javnog prevoza (to je praktično dužina Knez Mihajlove ulice), ona i sada ima samo jednu trolejbusku stanicu, preko puta hotela ’’Meriot’’, a to je već Trg Republike! Osim toga, mišljenja sam da je Uzun Mirkova previše uska za dupli tramvajski kolosek, a poseban je problem kako bis e dupli kolosek u Vasinoj ulici uklopio sa pravcima ulaska/izlaska automobila iz buduće podzemne garaže ’’Studentski trg’’. Međutim najveći problem predstavlja rasksnica Uzun Mirkove i Pariske, kod Pedagoškog muzeja, koja, po mom mišljenju ne može da primi skretanje tramvaja iz Uzun Mirkove u Parisku i obrnuto (posebno ne CAF-petodelne kompozicije! Zato mislim da bi pruga, ovako kao je predlažem, mogla da zadovolji zahteve ob predložene tramvajske linije (1 i 6), naravno, korigovane za deo istorijske trase od Studentskog trga do Trga Republike.
Što se tiče kretanja tramvaja u pravcu Slavije (u odnosu na postojeće stanje), radi ravnomernijeg korišćenja pruga predlažem da one linije koje idu ka Autokomandi budu preusmerene na pravac Starine Novaka-Beogradska-Slavija, one koje idu ka Novom Beogradu na pravac kroz Resavsku, a one koje kruže kroz ’’stari’’ deo BG na pravac Bulevar KA-Kolarčeva-Terazije-Slavija-Nemanjina.
Izvinjavam se što ću delom da skrenem sa ove teme ali ima veze i sa postojećim javnim saobraćajem preko Terazija:
Metro – Mišljenja sam da poslednje predložene 2 trase metroa treba graditi istovremeno, jer će se samo tako postići pun efekat uspostavljanja i ovog vida javnog saobraćaja. Takođe, mišljenja sam da trasu M2 treba delimično korigovati tako da ona obavezno ide preko Slavije (npr. od Ekonomskog fakulteta podzemno kroz Terazijski greben, recimo do parka ’’Manjež’’), da bi odatle u širem luku mogla da obuhvati Klinički centar, ŽS ’’Prokop’’ (koristeći već izgrađenu kasetu, ispod perona stanice) i Autokomandu, i dalje pravcem ka Ustaničkoj.
Trolejbusi – Mišljenja sam da ovaj vid saobraćaja treba zadržati u upotrebi u zonama kretanja:
- Takovska-Kneza Miloša, takođe sa odvajanjem kod Skupšine, preko Dečanske i skretanjem u Terazijski tunel ka Zemunu;
- Francuska-Makedonska-Takovska, možda (generalno sam protiv javnog saobraćaja u Francuskoj, više sam za njegovo na prebacivanje na deonicu Dunavska-Cara Dušana-skretanje u Despota Stefana, pa kroz staru početnu stanicu kod ’’staklenca’’ na Makedonsku i dalje ka Takovskoj);
- Medaković-Crveni Krst-Cara Nikolaja-Makenzijeva-Slavija (nova okretnica kod zgrade Narodne banke, ili samo da se jednostavno okrene oko kružnog toka i vrati u Makenzijevu).
Moj je predlog da se linije ka Zemunu, brojevi 84 (trasa kroz Glavnu ulicu-Cara Dušana, sve do okretnice kod Saobraćajne škole) i 15 (trasa kroz Prvomajsku ulicu) ponovo vrate pod segment trolejbuskog prevoza iz razloga što sam pristalica da se iz gradskih jezgara potpuno izbaci javni prevoz na fosilno gorivo, tako što gde god je to moguće ubacili tramvaje/trolejbuse/prigradsku železnicu i, naravno metro a autobusi na fosilna goriva bi bili upućivani na prigradske linije, sa terminusa koji bi bili na obodima gradskih područja, pokrivenih elektro prevozom.