Šta je novo?

Славија - Краља Милана - Теразије

Pa bice samo 3 semafora od toga jedno ukrstanje sa tramvajima u resavskoj i kneza milosa i kralja milutina gdje tramvaj moze da dobije prednost
 
Ето, сметнух с ума да ће се укинути 4-5 семафора од Славије до Студенткског трга. Испада да ће ипак бити брже него сад.
 
Ako je tako jednostavno, hajde onda neka se sutradan proglasi celodnevna pesacka ulica Studentski trg - Slavija i neka Beograd put sutra izadje na teren da skida 4-5 suvisnih semafora. Za prvo vreme neka postojeci trolejbusi i autobus 31 nastave da saobracaju do Studentskog trga zutom trakom, samo neka se sutradan izbrisu slova TAXI iz zute trake jer putnickim vozilima vise nije dozvoljen prolaz. Neka se pesacki prelazi na tom potezu sutradan izbrisu sa kolovoza, tako da pesacima bude dozvoljeno prelazenje ulice na svakom mestu.

To bi prakticno bila implementacija pesacke ulice sa nula budzeta, to moze za jedan dan da se napravi. A posle naknadno nek se raskopa ulica, postave sine, trolejbuska kontaktna mreza premesti u Njegosevu, nabave dodatni niskpodni tramvaji, nemam nista protiv. Cim se obezbedi budzet za takav projekat.
I Knez Mihajlova je postala pesacka ulica sedamdesetih godina dekretom, bez rekonstrukcije, pa je tek 1987. obezbedjen budzet za poplocavanje u sklopu domacinstva Beograda za samit nesvrstanih 1989. godine.
Zasto to sutradan ne uraditi na potezu Studentski trg - Slavija, ako cemo imati bolji javni prevoz?
 
@Pantograf
Pa da, i mene zbunio tvoj post pa sam se i ja presao :)
Znaci bice cak i jos brze nego sada.
Najvise se radujem ukidanju Cedinog semafora.
 
И ја исто. А укинуо бих тај прелаз и да остане улица.

Станиславе, слажем се с тим. Крајем осамдесетих је, иначе, једне суботе у месецу (прве или последње, не сећам се) Улица маршала Тита (данас Краља Милана) била пешачка зона и то је било супер.
 
Upravo to Stanislave, ostaviti samo javni prevoz i postepeno navikavati vozace na alternativne pravce. Moze se krenuti od toga da svaki vikend bude pesacka zona, pa onda povecavati broj dana i ostavljati npr samo petak i ponedeljak do konacnog potpunog ukidanja saobracaja.
Naravno ovde treba puno koordinacije vise sluzbi ali nije neizvodljivo.
Konacno treba uvesti tramvaj i on ce prirodno zauzeti svoje davno oteto mesto.
 
Ali mora se poraditi na osposobljavanju alternativnih pravaca!
Na primer, ako se potez Terazije - Slavija pretvara u pesacku zonu, onda bi imalo smisla otvoriti vezu Njegoseva - Masarikova, uspostaviti dvosmerni saobracaj ispred Narodnog fronta od Kneza Milosa do Balkanske, kompletno ukinuti okretnicu Zeleni venac pa omoguciti skretanje u Jug Bogdanovu.
Onda trolejbusi vise ne bi isli preko Slavije, vec trasom Njegoseva - Masarikova - pored Narodnog fronta u Jug Bogdanovu, ukljucenje rampama iz Pop Lukine na Brankov most, pa nek okrecu na Uscu. Poseban kuriozitet je da na podvoznjaku Brankovog mosta u Pop Lukinoj jos uvek stoje drzaci za kontaknu mrezu koja je skinuta pre 40 godina!
 
Pa to je i sustina, sistem mora da se posmatra u celini.
 
Треба правити алтернативне правце који нису "сви путеви воде на Славију"

Тај очигледан проблем је требао бити одавно решен али не морали су да штанцују панелне зграде по Коњарнику и Новом Београду а оставе страћаре по центру
 
Terazije-Slavija da bude pesacka moze, ali pod uslovom da se napravi metro na tom pravcu.
 
Боља је варијанта метро, него трам у сваком случају..
 
Slazem se...to je najlogicnije resenje, ali imam utisak da gradska vlast trazi nacin da se "opere" jer zna da metro tuda nece proci jos dugo,dugo pa da zamazu oci do tada ubedjujuci nas u zelju za romanticnom retro slikom "grada na tramvajskim sinama".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=424085#p424085:finjx8l9 je napisao(la):
MarcBg » 20 Dec 2016 11:55 pm[/url]":finjx8l9]Slazem se...to je najlogicnije resenje, ali imam utisak da gradska vlast trazi nacin da se "opere" jer zna da metro tuda nece proci jos dugo,dugo pa da zamazu oci do tada ubedjujuci nas u zelju za romanticnom retro slikom "grada na tramvajskim sinama".

S'tim sto je potez Terazije-Slavija kao istorijska osovina razvoja Beograda logicno trebao prvi da dobije metro trasu.
 
Po cemu je to logicno?
 
Cek ljudi, zaletesmo se...
Ako je tako, onda i od Terazija pa niz Prizrensku, Brankovu i dalje ka Zemunu, zar ne.
Uostalom, ovde (u Srbiji) izgleda je ponovo u modi "Resavska skola" (prepisivanja) ;)
Pa ajd onda da prepisemo predratna resenja :D

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Da li je ono isti Tica koji je žario i palio po GSP-u u svoje vreme?
 
Наравно да је метро опција број један за овај потез, проблем је што нико на власти нема реалну жељу да га прави. Сад поготово. Због тога сам на истим таласним дужинама са Пантографом поводом трамваја, већ је вођена расправа на некој другој теми.

Неке ствари сам запазио у досадашњој дискусији па да додам понешто. Краља Милана као пешачка зона само са тролама није довољно безбедна. Троле су значајно брже, посебно када их ''пусте'' на правцу, бојим се да би било доста несрећа. Када је трамвај у питању, лакше се примети, није толико брз, а опет није ни спор. На Тргу, Коларчевој, Теразијама, било би свеједно, са овог аспекта. Један од аргумената за уређење овог потеза као пешачке зоне, какав год да је јавни превоз, је и бука. Велики је број пешака, а понекад не можете да причате од буке око вас. А када понекад пусте улицу као пешачку, кад су неке манифестације, уопште се не претвара у ''музеј'' на отвореном.

Може улица да буде пешачка, а да се ивичњацима направи разлика између тротоара и дела где су шине на правцу. Пример: https://www.google.rs/maps/@48.584332,7 ... 312!8i6656

На делу где има више пешака (тргови), разлика може да се прави визуелно, другим типом/бојом плоча/начином поплочавања: https://www.google.rs/maps/@48.5831034, ... 312!8i6656
https://www.google.rs/maps/@43.6970153, ... 312!8i6656

Провео сам доста времена у Стразбуру и Ници, навикну се људи на присуство трамваја у уским улицама и на опрез приликом преласка. А велика је корист када на сваком кораку може да се пређе улица.

С друге стране, могуће је све ово направити и са тролама/електробусевима а да лепо изгледа. Пример из Варшаве:
https://www.google.rs/maps/@52.2449425, ... 312!8i6656

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=424005#p424005:2u0ac6c1 je napisao(la):
stanislaw » 20 Dec 2016 04:35 pm[/url]":2u0ac6c1]Ali mora se poraditi na osposobljavanju alternativnih pravaca!
Na primer, ako se potez Terazije - Slavija pretvara u pesacku zonu, onda bi imalo smisla otvoriti vezu Njegoseva - Masarikova, uspostaviti dvosmerni saobracaj ispred Narodnog fronta od Kneza Milosa do Balkanske, kompletno ukinuti okretnicu Zeleni venac pa omoguciti skretanje u Jug Bogdanovu.

Везано за болд, незгодно је ово спровести у делу око породилишта. На страну што се ту често непрописно паркира/зауставља, доста је медицинских возила испред, понекад ни немају места на делу паркинга издвојеном за њих, па заузму једну траку коловоза. Укратко, у том селу је једна трака често заузета, што непрописно, што због потреба самог породилишта. Једино да се дода нова трака са друге стране, укидањем паркинга испред Руског дома и школе.

Није место, али кад је већ поменуто, укидањем окретнице на Зелењаку одакле би кретале линије 51, 52, 53 и 56?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=424152#p424152:3pi5d4lg je napisao(la):
Barkley » 21 Dec 2016 10:14 am[/url]":3pi5d4lg]
Неке ствари сам запазио у досадашњој дискусији па да додам понешто. Краља Милана као пешачка зона само са тролама није довољно безбедна. Троле су значајно брже, посебно када их ''пусте'' на правцу, бојим се да би било доста несрећа. Када је трамвај у питању, лакше се примети, није толико брз, а опет није ни спор.

Meni je ovo najzabavniji momenat u celoj diskusiji. Misljenja na forumu su podeljena da li bi na potezu Terazije - Slavija brze saobracali tramvaji ili trolejbusi :) Neki su ubedjeni u jedno, neki u drugo, interesantno je da je najmanje onih koji misle da je svejedno, sto se brzine tice.

Moje misljenje: ni tramvajima ni trolejbusima nije nikakav problem da ubrzavaju do 50km/h, a brze po gradskim ulicama ne bi ni smelo. Pri tom se slazemo da bi u pesackoj ili polupesackoj zoni ta krstareca brzina bila jos i niza. Prema tome, dilema tramvaj ili trolejbus je potpuno lazna dilema sa stanovista brzine kretanja, naravno mozemo diskutovati o potrebnim kapacitetima, intervalu itd.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=424152#p424152:3pi5d4lg je napisao(la):
Barkley » 21 Dec 2016 10:14 am[/url]":3pi5d4lg]
Везано за болд, незгодно је ово спровести у делу око породилишта. На страну што се ту често непрописно паркира/зауставља, доста је медицинских возила испред, понекад ни немају места на делу паркинга издвојеном за њих, па заузму једну траку коловоза. Укратко, у том селу је једна трака често заузета, што непрописно, што због потреба самог породилишта. Једино да се дода нова трака са друге стране, укидањем паркинга испред Руског дома и школе.

Porodiliste Narodni front je rak rana sto se tice komunalnog reda, zaista mislim da su tu potrebna radikalna resenja. Ne poznajem zgradu dovoljno, ali vidim da postoje neki kolski ulazi, ukljucujuci i one iz Balkanske. Da li je moguce da vozila hitne pomoci moraju da leze po ulici i da se njihovo kretanje ne moze normalno regulisati u dvoristu objekta?
Drugo, situacija sa parking mestima ispred zgrade za taksi i novopecene tate je potpuno nenormalna. Ne shvatam zasto je neophodno da bilo koje putnicko vozilo bude parkirano ispred ulaza u porodiliste, umesto da tu bude cistina na kojoj se vozila mogu zaustaviti iskljucivo dok traje ulaz i izlaz putnika? Kako na ulazu u urgentni centar nemamo gomilu taksija i automobila clanova porodice koji leze na gomili? Mislim da je problem u tome sto je samo rukovodstvo porodilista dozvolilo da se ispred ulaza u zgradu pravi vasariste, u cemu naravno prednjace sama sanitetska vozila koja su parkirana ispred ulaza i kada nisu u akciji. Neshvatljivo.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=424152#p424152:3pi5d4lg je napisao(la):
Barkley » 21 Dec 2016 10:14 am[/url]":3pi5d4lg]
Није место, али кад је већ поменуто, укидањем окретнице на Зелењаку одакле би кретале линије 51, 52, 53 и 56?

Zvanicno, gradice se okretnica ispod Mostarske petlje, pa putnici mogu da presedaju na tramvaj. Naravno, licno mislim da je to nedovoljno i deo vozila bi mogao da nastavlja Sarajevskom i Gavrila Principa, pa da se penje na Brankov most i okrece kod usca.
 
Хвала на одговору за бусеве.

Пази, све је ово лични утисак, али троле мени делују брже. Притом, имају и веће убрзање, а није на одмет ни начин вожње истих код нас па је много цимања код убрзавања/кочења. Укидањем семафора на Чединој зебри, код Путника и код Теразија, могу само да замислим какви би се неостварени Шумахери појавили. Па се ти усуди да пређеш улицу. Слично је и сада код нпр. вечерњих вожњи викендом, кад су празне улице па се ухвати зелени талас. Летиш на све стране по троли. :)

На та три км разлика у просечној брзини троле и трамваја не би била велика а тиме ни временска дужина путовања. Посебно у делу од Теразија до Студентског трга где је највећа концентрација пешака и потреба за преласком улице/трга.

И мени је несхватљив хаос код породилишта, а често га гледам. Какав се само чеп направи иза. Ужас.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=424181#p424181:aova6i2p je napisao(la):
Barkley » 21 Dec 2016 12:16 pm[/url]":aova6i2p]Укидањем семафора на Чединој зебри, код Путника и код Теразија, могу само да замислим какви би се неостварени Шумахери појавили. Па се ти усуди да пређеш улицу.

Tacno, sustina je da svuda u svetu gde javni prevoz ide kroz pesacku zonu, postoji cvrsto ogranicenje brzine koje je kao sveto pismo. Da li bi se to strogo postovalo od strane GSP vozaca kada bi Beograd dobio pesacku zonu sa javnim prevozom, ne znam. Kao ni da li bi bilo mrtvih ljudi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=424152#p424152:11akq7pu je napisao(la):
Barkley » 21 Dec 2016 10:14 am[/url]":11akq7pu]
Може улица да буде пешачка, а да се ивичњацима направи разлика између тротоара и дела где су шине на правцу. Пример: https://www.google.rs/maps/@48.584332,7 ... 312!8i6656


С обзиром да бисмо кроз Краља Милана имали велику фреквентност трамваја, мислим да би решење слично овом из Стразбура било адекватно.

Уопште, трамвајско-пешачко решење у централним градским зонама је много пута примењено током последње две деценије, тако да сигурно постоји велики фонд знања (скуп искустава са пописом грешака) и немало људи у Европи који би као консултанти могли да нам помогну при пројектовању.
 
Kralja Milana I Terazije su dovoljno siroke ulice da mogu da imaju po sredini 'basticu za tramvajski prugu' koja bi na svakih 100m imala prelaz za pesake naravno bez semafora, nisu ni pesaci muve bez glave, neka pogledaju levo i desno pa neka predju preko pruge - 'bastice'.

U kraljice Natalije policija treba da bude radikalna i da ne dozvoli nikome parkiranje na kolovozu.
Bolnica za svoja voliza treba da dobije rezervisana parking mesta ako ne mogu da ih parkiraju u dvoristu (ako ga imaju), taksiste treba rasterati ili napraviti taksi stanicu negde u blizini, a ispred ulaza u samu bolnicu ostaviti 20m prostora sa dozvolom zadržavanja do 5 minuta što je dovoljno da majka uđe u automobil sa detetom a porodice neka se malo organizuju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=424100#p424100:9v5l66x3 je napisao(la):
Igor » 21 Dec 2016 12:37 am[/url]":9v5l66x3]Po cemu je to logicno?

Pa ako se pretvori u pesacku zonu kroz koju prolazi 80% trolejbuskih linija, treba to zameniti adekvatnim prevozom, a najbolja opcija je metro za to.
 
Pa moze i tamvaj koji mjenja sve trole i bus 31
 
Vrh