Studenti arhitekture istraživali javni prostor Starog grada
Neobično reklamiranje u Sremskoj
Autor: Svetlana Palić | 08.01.2008 - 06:01
Plato u Sremskoj, čuven po nekadašnjem otvorenom tržnom centru, zvrji prazan i ružan, a mogao bi, sa malo para i puno mašte da postane jedan od najinteresantnijih javnih prostora u gradu. Prema ideji četvoro studenata Arhitektonskog fakulteta, plato u Sremskoj predstavlja sjajan javni prostor za reklamiranje sezonskih događaja.
Sanja Veljković, Uroš Mićić, Slavko Milanović i Igor Stegić napravili su četiri verzije reklamiranja u Sremskoj: za "Bir fest" i premijeru u Narodnom pozorištu, za Kalemegdan i Zoološki vrt.
- Plato u Sremskoj, kao i Trg Nikole Pašića na koji smo primenili isti koncept sadrže potrebnu protočnost i koncentraciju ljudi za realizaciju ove ideje. Prostor je veoma atraktivan, ima karakteristike malog trga i dovoljan broj pešačkih staza. Oba prostora mogu da posluže da bi se neki događaji „reklamirali“ u njima, odnosno da budu interaktivni servis informisanja za određena sezonska dešavanja u opštini Stari grad - objašnjavaju autori.
Ovi prostori se stoga menjaju u zavisnosti od godišnjeg doba, datuma održavanja pojedinih manifesta, njihovog trajanja, kao i sezona pozorišta i postavki muzeja.
- Razrada koncepta je podrazumevala određene prototipove za različite vrste prostora i događaja, stoga ima po četiri varijante za svaki od ova dva prostora - kažu studenti.
U vreme reklamiranja "Bir festa", bio bi postavljen mobilijar koji odgovara ovom događaju. Klupe u obliku flaša piva, stolovi koji liče na ogromne krigle piva. Za reklamiranje Narodnog pozorišta, jednim i drugim trgom prostro bi se crveni tepih, a klupe bi podsećale na sedišta u pozorištu.
"Umetničke intervencije" u javnom prostoru
"Blic" je u petak i subotu predstavio ideje studenata arhitekture i za park na Kosančićevom vencu, kalemgdan, Skadarliju... Da li ovi projekti mogu da se izvedu u realnosti i koliko bi koštali?
- Insistirali smo na tome da oni budu izvodivi. Studenti su imali zadatak, pored ostalog, da ponude tri varijante, od maksimalne do minimalne, intervencija u istom prostoru. A što se troškova tiče, ovi projekti idu od veoma skupih, kao što je izmeštanje pruge sa Dorćola i sadnja polja makova, do sasvim malih izdataka. U oba slučaja, korist koja proizilazi iz umetničkih intervencija u javnom prostoru višestruko je veća od uloženog novca - kaže docent Zoran Đukanović.