Bender Rodriguez
Professional
- Učlanjen(a)
- 12.03.2017.
- Poruke
- 22.361
- Pohvaljen
- 48.143
Kada sam svojevremeno planirao da sa još nekoliko ljudi učestvujem u onom skandaloznom konkursu za uređenje Trga pre mnogo godina, uočio sam da se Trg, tj njegov gornji deo, saobraćajno može posmatrati kao klasična četvorokraka raskrsnica. Sa dominantnim pravcima Vasina-Makedonska i Francuska-Kolarčeva. Naravno, to je što se tiče gornjeg dela, donji deo je priča za sebe.
Onda sam oko toga smišljao neke predloge kako bi se to moglo urediti a da Trg postane bolji i humaniji. Posle razmatranja kružnog toka, koji bi sigurno naišao na kuknjavu pojedinaca što se daje prostora vozilima (mada bi on površinski jedva bio veći od postojeće kolovozne površi između Staklenca i Matijevića) razmatrao sam i opcije gde bi nešto od saobraćaja otišlo pod zemlju. Ali sam brzo shvatio da takvo rešenje, ma koliko dobra donelo, bi takođe donelo i dosta peripetija sa pristupnim saobraćajnicama. Naravno, stvar je dodatno otežavalo to što se u konkursu tražilo da se predvide mesta za stajanke turističkih autobusa, taksi stanice, buduću metro stanicu i ako se ne varam - garažu. Što dabome ništa nije ispoštovano i uključeno ni u jedno od ''pobedničkih rešenja''. Jer tako to biva na konkursu na kojima Kadija učestvuje, a Kadija proglašva i pobednika. :kafa:
Elem, to je bio i neki trenutak kad smo ja i ostatak tima shvatili da nema šta da tražimo na tom konkursu i da će se birati upravo onako kako sam opisao u prethodnoj rečenici. Tako da smo tu stali i nisam dalje razmišljao na tu temu.
Ali ono što je postalo očigledno nakon ove sadašnje izvedbe Trga, je da saobraćajni aspekt funkcioniše bolje nego što je bilo ko očekivao. Ne pričam sad o fijasku sa kaldrmetinom, to je druga priča, vezana za građevinarstvo. Pričam o saobraćajnim tokovima. Istina, ima krivudanja i obilaženja oko platoa, ima ona ogromna kolovozna površina ispred Matijevića, ima ono nezgrapno stajalište 28 i 41 ispred Dunav osiguranja... ali sve ipak funkcioniše bolje nego što je iko očekivao.
Jedini veći problem koji i dalje opstaje su reke vozila koje se iz Kralja Milana i Kolarčeve slivaju niz Trg, pored Dunav osiguranja, i čekaju u desnoj traci da se uključe u Dečansku da bi mogle da idu ka tunelu. Ali to ni do sad nije bilo toliko drastično, a donekle je ublaženo sad sa proširenjem Dečanske i dodavanjem još jedne trake za desno skretanje ka tunelu.
Istovremeno, sam plato Trga Republike u normalnom danu nije ispunjen ni 40%, a čak ni sa manifestacijama, masa se ne širi ni blizu ivice kolovoza. Dakle, ima sasvim dovoljno mesta za pešake i dešavanja. Samim tim, nema potrebe juriti ideju da se saobraćaj potpuno izbaci sa njega (pa makar i pod zemlju) jer je to bespotrebno komplikovanje nečega što već funkcioniše.
Što se tiče metro stanice, sve je izvesnije da ona neće biti ispod Trga nego ispod Terazija (ako grešim, ispravite me, toliko se najava i laži izmenjalo da ne stižem više da ispratim...) tako da to potvrđuje da nema potrebe ni za kakvim premeštanjima i kopanjima na Trgu. Mada podržavam i cenim entuzijazam Nika i svakog drugog ko želi da predloži nešto konstruktivno i pametno.
Onda sam oko toga smišljao neke predloge kako bi se to moglo urediti a da Trg postane bolji i humaniji. Posle razmatranja kružnog toka, koji bi sigurno naišao na kuknjavu pojedinaca što se daje prostora vozilima (mada bi on površinski jedva bio veći od postojeće kolovozne površi između Staklenca i Matijevića) razmatrao sam i opcije gde bi nešto od saobraćaja otišlo pod zemlju. Ali sam brzo shvatio da takvo rešenje, ma koliko dobra donelo, bi takođe donelo i dosta peripetija sa pristupnim saobraćajnicama. Naravno, stvar je dodatno otežavalo to što se u konkursu tražilo da se predvide mesta za stajanke turističkih autobusa, taksi stanice, buduću metro stanicu i ako se ne varam - garažu. Što dabome ništa nije ispoštovano i uključeno ni u jedno od ''pobedničkih rešenja''. Jer tako to biva na konkursu na kojima Kadija učestvuje, a Kadija proglašva i pobednika. :kafa:
Elem, to je bio i neki trenutak kad smo ja i ostatak tima shvatili da nema šta da tražimo na tom konkursu i da će se birati upravo onako kako sam opisao u prethodnoj rečenici. Tako da smo tu stali i nisam dalje razmišljao na tu temu.
Ali ono što je postalo očigledno nakon ove sadašnje izvedbe Trga, je da saobraćajni aspekt funkcioniše bolje nego što je bilo ko očekivao. Ne pričam sad o fijasku sa kaldrmetinom, to je druga priča, vezana za građevinarstvo. Pričam o saobraćajnim tokovima. Istina, ima krivudanja i obilaženja oko platoa, ima ona ogromna kolovozna površina ispred Matijevića, ima ono nezgrapno stajalište 28 i 41 ispred Dunav osiguranja... ali sve ipak funkcioniše bolje nego što je iko očekivao.
Jedini veći problem koji i dalje opstaje su reke vozila koje se iz Kralja Milana i Kolarčeve slivaju niz Trg, pored Dunav osiguranja, i čekaju u desnoj traci da se uključe u Dečansku da bi mogle da idu ka tunelu. Ali to ni do sad nije bilo toliko drastično, a donekle je ublaženo sad sa proširenjem Dečanske i dodavanjem još jedne trake za desno skretanje ka tunelu.
Istovremeno, sam plato Trga Republike u normalnom danu nije ispunjen ni 40%, a čak ni sa manifestacijama, masa se ne širi ni blizu ivice kolovoza. Dakle, ima sasvim dovoljno mesta za pešake i dešavanja. Samim tim, nema potrebe juriti ideju da se saobraćaj potpuno izbaci sa njega (pa makar i pod zemlju) jer je to bespotrebno komplikovanje nečega što već funkcioniše.
Što se tiče metro stanice, sve je izvesnije da ona neće biti ispod Trga nego ispod Terazija (ako grešim, ispravite me, toliko se najava i laži izmenjalo da ne stižem više da ispratim...) tako da to potvrđuje da nema potrebe ni za kakvim premeštanjima i kopanjima na Trgu. Mada podržavam i cenim entuzijazam Nika i svakog drugog ko želi da predloži nešto konstruktivno i pametno.