Dugo vremena mi se mota po glavi kako bi izgledalo kada bi se napravila neka radikalna intervencija na trgu, inspirisana ranije iznetim razmisljanjima clanva foruma. Konacno, posle vise (evo vec) godina :roll: uspeo sam da odvojim danas malo vremana za grubu skicu. Napomena: Detaljnom analizom se nisam bavio, vec samo okvirnim postavljanjem koncepta.
Postavio sam sebi tri glavna cilja:
1. Resiti se tranztnog saobracaja
2. Formirati trg sa jasnim granicama, pravilno oibvicen postojecim i planiranim objektima
3. Formirati podceline sa razlicitim sadrzajima
Skica 1: Formiranje cetiri prostorne celine u sklopu trga
-Celinu jedan formiraju zgrade Narodnog Pozorista i Muzeja sa spomenikom Knezu Mihajlu kao centralnom figurom. Glavna namena: Okupljanje posetioca dok cekaju na ulazak u muzej ili pozoriste.
-Celinu dva cini glavni trg, pravougaonog oblika koji formiraju okolni objekti. Ovaj prostor ima razne namene, okupljanje ljudi, sedenje, koncerti itd, idtd... Na njemu ima mesta za zelenilo, fontane, otvorene i prostorne povrsine, klizaliste, a blago i kaskadno se spusta niz Francusku ulicu prateci konfiguraciju terena.
-Celinu tri cine ulica Makedonska i Brace Jugovica, gde je cilj ocuvati stare objekte poput bioskopa Balkan i na neki nacin konzervirati ih. Resiti se tranzitnog saobracaja, i stvoriti ugostiteljsku zonu. Taj deo Trga bio bi neka vrsta ekstenzije Skadarlije, sa usporenim, pre svega dostavnim saobracajem i usluznim sadrzajima, kako privremenim tako i dugorocnim.
-Celinu cetiri cini veza izmedju Knez Mihajlove i Trga.
Tu bi se svakako naslo mesta za neki javni objekat (opera, muzej, filharmonija,...) koji bi definisao jugoistocnu stranu trga.
Skica 2: Da ne duzim, kruzni tok ispod trga koji cine tranzitne saobracajnice. Gde bi bili ulazi u podzemni tunel, kako bi izgledali, koliko su smisleni? Nisam se time trenutno bavio. Verujem da bi se moglo naci neko smisleno i konstruktivno-estetski prihvatljivo resenje.
Skica 3: Zona usporenog saobracaja. Verujem da ovde ne bi bilo puno automobila, obzirom da se verovatno 99% saobracaja koji generise guzve odvija ispod zemlje. Sa tim u vezi, ove ulice treba da prihvate vozila iz manjih okolnih ulica i sprovede ih ka kruznom toku.
Sigurno mi je promaklo puno aspekata, pa eto, ako ih je neko od vas bolje od mene sagledao slobodno neka udari po kritikama.