Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788161#p788161:3kkxkt31 je napisao(la):
wexy » Sre Okt 28, 2020 1:54 pm[/url]":3kkxkt31]Meni sve ovo lici na kukanje radi kukanja.

To sto se neko navikao da negde prelazi ulicu ne znaci da tu mora vecito da ostane pesacki prelaz zbog njega, ulica se prelazi tamo gde je pesacki prelaz, ne tamo gde nekome odgovara.

Pa sta ako mora duze da se pesaci nego pre, zasto je to TOLIKI problem?
Zato što je odraz lenjosti i ku***bolje nadležnih prema svim svojim građanima.
Jer rešenje može da se napravi i tako da nijedan od vidova saobraćaja ne ispašta.
Kao što je moglo i na Slaviji ali nisu hteli da ulože pare niti da započinju nešto što ne mogu da završe do sledećih izbora i pokupe jeftine političke poene.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788074#p788074:s3ceyx47 je napisao(la):
astrodule » Сре Окт 28, 2020 8:58 am[/url]":s3ceyx47]Kačili smo primere "praznih" glavnih trgova glavnih evropskih gradova. Zar opet treba da vam pokazujemo šta je trg, šta je park, šta je šuma?
Изгледа да треба, јер неки не контају да то што је један од десет тргова неког велеграда пошумљен, не значи да и наш једини треба бити.

Волим зеленило, волим хлад, презирем да проводим време на ужареном асфалту осунчаних летњих улица, али то не мења чињеницу да наш једини прави трг мора бити трг.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788161#p788161:32dnkz1p je napisao(la):
wexy » 28 Okt 2020 13:54[/url]":32dnkz1p]Meni sve ovo lici na kukanje radi kukanja.

To sto se neko navikao da negde prelazi ulicu ne znaci da tu mora vecito da ostane pesacki prelaz zbog njega, ulica se prelazi tamo gde je pesacki prelaz, ne tamo gde nekome odgovara.

Pa sta ako mora duze da se pesaci nego pre, zasto je to TOLIKI problem?
Hipotetički, zamislimo situaciju u kojoj je potrebno da se pređe samo pešački prelaz širine kolovoza da bi se stiglo do željenje lokacije. Sada zamislimo situaciju u kojoj je taj pešački prelaz ukinut, a ostavljen drugi, koji je, primnera radi, 150m udaljen. Koliko znaš ljudi, pored tebe, da će da ide 350m da bi došao na suprotnu stranu ulice, po novome?
Meni nije problem uopšte da prelazim velike razdaljine peške, ali me recimo to bespotrebno kruženje da se pređe ulica, užasno nervira.
Do skoro, dok nije uvedeno stajalište "Rudo" za linije 34, 36 i 38A u smeru ka Prokopu, velika većina ljudi je pretrčavala Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića, kako ne bi morali da pešače 500m da stignu do Prokopa. Po uspostavljanju pomenutog stajališta, ako sam samo jednom video pretrčavanje. Maltene svi redovno i uredno čekaju autobus na pomenutom stajalištu, po napuštanju trolejbuskog stajališta.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788197#p788197:32dnkz1p je napisao(la):
Bender Rodriguez » 28 Okt 2020 15:40[/url]":32dnkz1p]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788161#p788161:32dnkz1p je napisao(la):
wexy » Sre Okt 28, 2020 1:54 pm[/url]":32dnkz1p]Meni sve ovo lici na kukanje radi kukanja.

To sto se neko navikao da negde prelazi ulicu ne znaci da tu mora vecito da ostane pesacki prelaz zbog njega, ulica se prelazi tamo gde je pesacki prelaz, ne tamo gde nekome odgovara.

Pa sta ako mora duze da se pesaci nego pre, zasto je to TOLIKI problem?
Zato što je odraz lenjosti i ku***bolje nadležnih prema svim svojim građanima.
Jer rešenje može da se napravi i tako da nijedan od vidova saobraćaja ne ispašta.
Kao što je moglo i na Slaviji ali nisu hteli da ulože pare niti da započinju nešto što ne mogu da završe do sledećih izbora i pokupe jeftine političke poene.
:kk:
 
Ta hipotetička situacija polazi od pogrešne pretpostavke da je početna tačka kretanja osobi koja treba da pređe ulicu jedna strana pešačkog, a krajnja tačka druga strana tog pešačkog.

U realnosti se treba gledati šira slika (bukvalno) i videti odakle taj pešak kreće i gde se zaputio. Tada tih 350m postaje 200, 150, 100, 50m duža putanja.

Naravno, duže će se sigurno pešačiti, ali je realno pitanje koliko duže i ne treba zaboraviti ni čekanje na semaforu i gutanje smoga.

Mogao bi neko da nacrta gde su bili pešački i gde su novi pešački, pa da vidimo koliko se gubi metara u najgorem slučaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788255#p788255:1h5jrn7j je napisao(la):
solecar » 28 Окт 2020 05:30 pm[/url]":1h5jrn7j]Hipotetički, zamislimo situaciju u kojoj je potrebno da se pređe samo pešački prelaz širine kolovoza da bi se stiglo do željenje lokacije. Sada zamislimo situaciju u kojoj je taj pešački prelaz ukinut, a ostavljen drugi, koji je, primnera radi, 150m udaljen. Koliko znaš ljudi, pored tebe, da će da ide 350m da bi došao na suprotnu stranu ulice, po novome?

Prvo ti nadji primer gde to mora da se ode 150 metara vise, a kamoli 350... ovo je rasprava na nivou APP.

Oko celog ovog dela gde je staklenac i plato ima skoro 15 pesackih prelaza, a ceo taj potez da se obidje je manje od 350m.
 
Pa na Slaviji je tako. Ja sad ne znam tačne mere napamet, ali da ima da se obilazi, vala ima.

Govorili im svi da stave podzemne prolaze. Pošto će im ionako trebati za jedno 30 godina kad se izgradi metro stanica. Ali nisu hteli.
 
Ja sam za podzemne prolaze, i krivo mi je sto ih na Slaviji nisu uradili kad je bila rekonstrukcija, to je po meni bio jedan od glavnih razloga da se uopste i radi rekonstrukcija. Koliko vidim na brzinu, pomereni su po 40/50 metara dalje od kruznog toka, da li je preci 100m vise zaista toliki problem?

Ali da ne zaboravimo da svuda gde imamo te podzemne prolaze, obavezno moramo da imamo i OGRADE da bi ih ljudi koristili a ne pretrcavali (Sajam, Usce..).
 
Istina, mada i na Terazijama su podzemni prolazi pa u proseku bude jedno pretrčavanje na sat (ovo kažem onako grubo i statistički govoreći).
A slažem se za Slaviju i da je glupost što nisu uradili podzemne prolaze s njenom rekonstrukcijom.
Mislim što rekoh na temi o njoj - tamo će pre ili kasnije nešto morati pod zemlju. A svako novo odlaganje tog poduhvata je samo uvećavanje problema.
 
wexy":18rheuq7 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788255#p788255:18rheuq7 je napisao(la):
solecar » 28 Окт 2020 05:30 pm[/url]":18rheuq7]Hipotetički, zamislimo situaciju u kojoj je potrebno da se pređe samo pešački prelaz širine kolovoza da bi se stiglo do željenje lokacije. Sada zamislimo situaciju u kojoj je taj pešački prelaz ukinut, a ostavljen drugi, koji je, primnera radi, 150m udaljen. Koliko znaš ljudi, pored tebe, da će da ide 350m da bi došao na suprotnu stranu ulice, po novome?

Prvo ti nadji primer gde to mora da se ode 150 metara vise, a kamoli 350... ovo je rasprava na nivou APP.

Oko celog ovog dela gde je staklenac i plato ima skoro 15 pesackih prelaza, a ceo taj potez da se obidje je manje od 350m.
Slavija, Makenzijeva ulica. Na početku ulice je bio pešački prelaz. Nakon rekonstrukcije Slavije, pešaki je izmešten tako da ljudi da bi prešli na drugu stranu i nastavili dalje, moraju da pređu 150m.
Eto ja našao, a sad ti odgovori na moje pitanje.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788277#p788277:18rheuq7 je napisao(la):
wexy » 28 Okt 2020 18:30[/url]":18rheuq7]Ja sam za podzemne prolaze, i krivo mi je sto ih na Slaviji nisu uradili kad je bila rekonstrukcija, to je po meni bio jedan od glavnih razloga da se uopste i radi rekonstrukcija. Koliko vidim na brzinu, pomereni su po 40/50 metara dalje od kruznog toka, da li je preci 100m vise zaista toliki problem?

Ali da ne zaboravimo da svuda gde imamo te podzemne prolaze, obavezno moramo da imamo i OGRADE da bi ih ljudi koristili a ne pretrcavali (Sajam, Usce..).
Slažem se, što se tiče podzemnih prolaza. Ali, to ponavljam od ranije, njihov odgovor je bio da su podzemni prolazi prevaziđeni i da to više niko ne radi u svetu. Jedino mesto gde su uboli sa izmeštanjem pešačkog na Slaviji, je u Bulevaru Oslobođenja. Gde god postoji podzemni prolaz, koristim ga, jer mi je tako brže. Jedan takav na delu Braće Jugović - Dom vojske - Narodno pozorište bi umnogome olakšao prelazak. Pešački kod Doma Omladine je ukinut nakon uspostavljanja stajališta za trolejbuse 28 i 41, kod bivše Alpha banke na Trgu.
 
Primer je primer i ne vezujem se isključivo za Trg, zato što ovo sa izmeštanjem pešačkih nije usamljen slučaj. Te tako i dalje čekam odgovor.
 
Pa ti mozes da cekas sta hoces, lupis ladno da se 350m mora vise pesaciti zbog izmena na Trgu i onda odbijas da to dokazes, znaci ne vredi ulaziti u raspravu s tobom.

A i taj primer na Slaviji je 130m vise, ne 150, zaista strasno :).
 
Pa kad nemaš odgovor, onda pričaš kako lupam, a lepo napisah da govorim uopšteno. Ovako možemo do sutra da ga natežemo, pošto vidim da si raspoložen, a ni meni nije teško da to nastavimo.
 
Jedan od retkih preostalih pravih novinara u Politici, Dejan Aleksić, piše o novonastalom st(r)anju u Dečanskoj i Despota Stefana posle ukidanja peščkih prelaza.

Srdačan pozdrav za Dejana od mene i hvala mu. :sesir: I nadam se da ne zamera što prenosim ceo tekst, tj. da njemu nije bitan i potreban ''traffic'' ka web stranici njegovog teksta. Jer prenosim ovde da bi više ljudi videlo i pročitalo.

Пешаци остали без прелаза

Надлежни обрисали зебре у Браће Југовића и Булевару деспота Стефана јер тако се „смањује број конфликата и повећава ниво безбедности посебно семафоризацијом пешачког прелаза код Скадарске улице”

677z381_pesacki-kod-Skadarlije.png


Просечна особа потроши 14 дана живота чекајући на семафорима, указује недавно је објављен податак. Београдски пешаци би вероватно оспорили овај статистички показатељ. Многим суграђанима, с правом, делује да им на семафорима, односно пешачким прелазима, прође знатно више времена од тих пола месеца. Београђани који као „превозно средство” пре свега користе своја стопала готово сигурно би оценили да им у чекању на прелазима прође добар део живота.

Градски оци последњих година декларативно се залажу за реорганизацију саобраћаја у којој би предност имали управо пешаци и бициклисти па тек онда јавни превоз и аутомобили. Али у пракси не делује да је тако. На то упућује и последњи свеж пример укидања два пешачка прелаза на раскрсници Булевара деспота Стефана и Браће Југовића и једног на улазу у Скадарлију (недалеко од аутобуског стајалишта).


На местима где су донедавно били ови пешачки прелази постављене су ограде, вероватно да пешаци не би по навици туда наставили да прелазе.

После овакве одлуке и потеза надлежних убрзо се огласио Секретаријат за саобраћај који је навео да „пешачки токови у овој зони нису прекинути већ усмерени како би се смањио број конфликата и повећао ниво безбедности посебно семафоризацијом пешачког прелаза у Булевару деспота Стефана код Скадарске улице”.

– Укидање пешачких прелаза у Булевару деспота Стефана, Улици браће Југовића и у Дечанској код Дома омладине има за циљ повећање проточности возила у левом и десном скретању на овим раскрсницама, а осетно побољшање проточности већ је евидентно за возила јавног градског превоза у Дечанској код Дома омладине – наводе из секретаријата додајући да ће они анализирати и пешачке и токове возила и да ће предузимати неопходне мере и измене режима саобраћаја, уколико то буде било потребно.

– Саобраћајни режим, који је примењен на потезу од Булевара деспота Стефана до Теразијског тунела, представља део решења добијеног на основу студијe коју је за потребе овог секретаријата израдио Саобраћајни факултет Универзитета у Београду – додаје се у саопштењу.

Колико год надлежни правдали овакав потез, пешаци који свакодневно пролазе овом трасом оцењују да се укидањем неколико прелаза пре свега подилази возачима аутомобила.

– Ко мисли да је ово ситница, нек само сваког дана чека да пређе улицу код Дома омладине или нешто ниже, на семафору код Браће Југовића, Трга републике и Булевара деспота Стефана. Ту није реч о тридесетак секунди чекања, већ минути и минути чекања јер се, наравно, предност даје аутомобилима. Зато нека нам не продају причу да се улице прилагођавају пешацима – став је Милице Павловић, једног од пролазника у Браће Југовића.

И други пролазници у овом делу града сматрају да, када се већ укидају пешачки прелази, није у реду да у граду причају како се саобраћајнице прилагођавају пре свега пешацима и бициклистима.

– Мислим да на прсте могу да набројим семафоре у ширем центру града на којима се не чека дуго, односно на којима пешаци имају предност. О каквом то демотивисању возача у центру говоре, када је већина раскрсница и семафора баш њима прилагођена. Ово што су урадили у Браће Југовића и околини је безобразлук – оцена је студента Марка Милојевића који је видно био изненађен оградама на месту доскорашњих пешачких прелаза.

Својеврсну агонију за пешаке већ неколико година, и то од завршетка реконструкције, представља Славија. У зони овог трга, после обнове, пешачки прелази у околним улицама померени су дубље, односно даље од раскрсница са овим тргом, што је за пешаке у пракси знатно више кружења и обилажења око трга. На све то, на прелазима који су семафоризовани у зони Славије пешаци и по више минута не могу да прођу преко зебре јер веома дуго семафори држе зелени сигнал за возаче. Зато и не чуди што многи пешаци ту прелазе на црвено. Последњих година врло лоше подешени семафори за пешаке, на којима се чека и по четири и пет минута да би се прешло преко зебре, налазе се и на више тачака дуж Булевара краља Александра.

Politika
 
Svaka čast za tekst, šta god neki mislili o novim tendencijama u reorganizaciji saobraćajnih tokova. Bukvalno poslednji pasus ono što godinama ističem ovde, tj. što sam kao pešak primetio, a neki misle da preterujem.
 
Prioritet nad prioritetima u uobicajenom saobracaju su prirodni pešački tokovi
svako ukidanje, preusmeravanje je neprirodno
tj. nastrano.
Preusmeravanje prirodnog pešackog toka toleriše se samo kod presecanja autoputeva i železničke pruge i to se posebno vodi računa da preusmetavanje bude minimalno pri grafnji podzemnih prolaza i nadzemnih pasarela
Ovolika nastranost je mozda genetski prirodna al za ceo svet nastranost je nastranost.
Neko reče
uspeli su i kamenu kocku da pokvare-
baš tu na vojaerskom vašaristu republke
pa nije ni ocekivati ništa dr. do same nzranoti
Kad god mogu ovakav sada ova koj trg zaobilazim
u širokom luku. Nije više moj... eto im ga vakav neka bude samo njihov
 
Ja još ne mogu da poverujem da sam upravo prošao pored ukinutog glavnog pešačkog prelaza u Beogradu, kod Doma omladine...

Dole ka Domu vojske ulica ograđena, takođe nema pešačkog.

Pa, iz ovog grada se treba seliti.
 
Иначе, кад су ширили Дечанску за скретање у тунел, заборавили су да замене оборене ивичњаке укинутог прелаза високим.
 
Sve se nadam da je ovo prolazni eksperiment, ali, mrka kapa. Protiv Beograda se vodi specijalni rat.
 
План је да се центар града учини неподношљивим за становање, како би се уселили хостели, хотели, кафићи и остали мотори привреде.
 
Beograd je urbanistički katastrofalan. Nemamo nikakav "ring", nemamo obilaznicu, imamo sada jednu pravu magistralu koja ide kroz sam centar (Bulevar despota Stefana - Dečanska - Tunel)

Pečaci tu najviše trpe, a na papiru se zalažemo da sve prilagođavamo pešacima.

Uvek kada gledam Beograd iz vazduha se smorim jer je to ogroman haos i što se tiče arhitekture i saobraćajnih pravaca.
 
Zanimljivo, moj utisak je upravo suprotan. Meni Beograd iz vazduha izgleda mnogo sređenije i pompeznije nego na zemlji. Obožavam da ga gledam iz aviona prilikom sletanja.
 
Vrh