Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679394#p679394:1ioi5woz je napisao(la):
stf » 12 Nov 2019 12:58 pm[/url]":1ioi5woz]U najstrožem centru grada vi predlažete da se ruše zgrade i saobraćajnica sa 4 trake dodatno proširuje? Šta je ovo, 1975-a?
Objasnio sam to. Ovo je sasvim poseban slučaj zbog činjenice da topologija ulica u centru ima klasičan radijalni oblik jedne najvažnije, centralno postavljene "raskrsnice" (ne stvarno jedna, ali kad se posmatra šira slika kao da je jedna raskrsnica), iz koje zrakasto izlaze praktično sve ulice većeg kapaciteta ovog dela grada, pa zato ulice koje čine samo središte te "centralne raskrsnice puteva" (Dečanska i Braće Jugovića) moraju biti šire od onih koje dolaze do njih da bi savladale sav saobraćaj koji se tu koncentriše na malom prostoru.

file.php
 
Pošto je već prošlo neko vreme da li je neko bio na Trgu i video stanje kocki,ima li znakova pomeranja nadole i kakva su iskustva vožnje po vlažnim kockama?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679451#p679451:a7cqthxd je napisao(la):
Zuma » Уто Нов 12, 2019 3:38 pm[/url]":a7cqthxd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679394#p679394:a7cqthxd je napisao(la):
stf » 12 Nov 2019 12:58 pm[/url]":a7cqthxd]U najstrožem centru grada vi predlažete da se ruše zgrade i saobraćajnica sa 4 trake dodatno proširuje? Šta je ovo, 1975-a?
Objasnio sam to. Ovo je sasvim poseban slučaj zbog činjenice da topologija ulica u centru ima klasičan radijalni oblik jedne najvažnije, centralno postavljene "raskrsnice" (ne stvarno jedna, ali kad se posmatra šira slika kao da je jedna raskrsnica), iz koje zrakasto izlaze praktično sve ulice većeg kapaciteta ovog dela grada, pa zato ulice koje čine samo središte te "centralne raskrsnice puteva" (Dečanska i Braće Jugovića) moraju biti šire od onih koje dolaze do njih da bi savladale sav saobraćaj koji se tu koncentriše na malom prostoru.

file.php
Насупрот, треба тежити одвлачењу саобраћаја из најстрожег центра алтернативним правцима. Значи треба на друге начине повезати Звездару и Палилулу са НБГ, а за сада је најбоље решење томе планирани тунел ЕкоФ-Ботаничка башта, уз УМП и СМТ. По мени је велика штета што Теразијски тунел није урађен дужи, до раскрснице Џорџа Вашингтона и булевара Деспота Стефана, са подземном раскрсницом и порталом код Дечанске за правац булевара Краља Александра. Мада мислим да би то и данас било исплативо.
 
Ja sam Dosljak na temi o SSM bio razumeo da ti nisi za izgradnju tunela Karadjordjeva - 29. novembra? Pitam samo

Licno mislim da bi to moglo dosta da pomogne situaciji. U tom slucaju i ne bi vise bilo potrebe za prosirenjem Decanske.
 
Нисам за изведено решење везе моста и портала тунела са кружним током и четири Х ракрснице, већ сам за денивелисану трасу од моста до портала тунела без раскрсницама са рампама за укључење и сукључење са Вилсоновим булеваром Карађорђевом и Гаврила Принципа. Тунел са семафором испред портала је катастрофално решење, већ виђено на Теразијском тунелу.
 
Kada su gradjene neke od zgrada na trasi Terazijskog tunela, vec su imale obavezu da predvide da postoji ispod njih koridor za tunel. U ovom slucaju zgrada iznad portala u Decanskoj i poslovna zgrada bivse Agrobanke u Sremskoj.
Nekada se planiralo i deset, petnaest godina unapred i tome se prilagodjavali planovi novih objekata.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679460#p679460:2ebnfr6c je napisao(la):
Дошљак » 12 Nov 2019 04:10 pm[/url]":2ebnfr6c]
Насупрот, треба тежити одвлачењу саобраћаја из најстрожег центра алтернативним правцима. Значи треба на друге начине повезати Звездару и Палилулу са НБГ, а за сада је најбоље решење томе планирани тунел ЕкоФ-Ботаничка башта, уз УМП и СМТ. По мени је велика штета што Теразијски тунел није урађен дужи, до раскрснице Џорџа Вашингтона и булевара Деспота Стефана, са подземном раскрсницом и порталом код Дечанске за правац булевара Краља Александра. Мада мислим да би то и данас било исплативо.
Naravno da treba težiti odvlačenju saobraćaja iz centra, ali to ne menja činjenicu da će ulice trajno ostati ovako raspoređene. Pa koji god deo saobraćaja ostane na ulicama posle svih tih mera rasterećenja i budućeg razvoja grada, on će se opet nagomilavati u središtu ove "zvezde." Što znači da opet centralne vezne ulice celog sistema ulica treba da budu šire od onih koje vode do tog središta. Pa sem ako misliš da ubuduće u čitavoj ovoj zoni grada neće ni biti automobila, ili da će ih uz sva nova naselja, razvoj i invaziju turista biti bitno manje nego sada, opet povezujuće ulice u centru moraju biti šire nego one koje vode do njega.
 
Zuma, retko koji Beograđanin dolazi na Trg republike kolima. I na Terazije. Zbog toga stari centar nikad nije mogao da generiše gužve kao sadašnje poslovno središte grada na Novom Beogradu. Taj saobraćaj oko trga je velikom većinom tranzitni i tu mu nije mesto.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679460#p679460:3icx93bj je napisao(la):
Дошљак » 12 Nov 2019 04:10 pm[/url]":3icx93bj]По мени је велика штета што Теразијски тунел није урађен дужи, до раскрснице Џорџа Вашингтона и булевара Деспота Стефана, са подземном раскрсницом и порталом код Дечанске за правац булевара Краља Александра. Мада мислим да би то и данас било исплативо.
Normalno da je isplativo. Trajnog rešenja za civilizovanje Brankove ulice nema, osim da se ispod nje napravi tunel. Dakle, kola pod zemlju, tramvaj (električni bus), bicikli, dostava i vozila stanara gore. U Karlsrueu upravo sada tako nešto grade. https://www.rnz.de/politik/suedwest...sstrasse-wird-zum-Boulevard-_arid,270203.html
Ulaz u tunel kod mosta, izlaz na Bulevaru, kod Češke ambasade. Veza sa Terazijskim tunelom i Kraljice Natalije preko rampi. Preporođen centar. Pre ili kasnije, i ovo će se raditi. Al pre toga mora - mnogo toga...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679454#p679454:3i2s4uc9 je napisao(la):
Bonvivan » Uto Nov 12, 2019 3:45 pm[/url]":3i2s4uc9]Pošto je već prošlo neko vreme da li je neko bio na Trgu i video stanje kocki,ima li znakova pomeranja nadole i kakva su iskustva vožnje po vlažnim kockama?
Za sad se drže po onome što sam mogao da vidim kao pešak i kao putnik.

I dalje mi nije jasna logika da preko njih sme da prođe solo vozilo, dakle smeju da prođu dve osovine sa određenim opterećenjem, a da ne sme da prođe zglobni trolejbus, dakle sa manje više istim opterećenjima po osovini, samo što ih ima tri zaredom umesto dve.
Kao što mi nije jasno kako to može zadnja osovina BKM trolejbusa da bude toliko pogubnija po njih od zadnje osovine Solarisa (a u oba vozila motori su nazad, u prikolici, i pogonske osovine su one zadnje).

Ali to je izgleda neka viša, napredna fizika... :kafa:

Meanwhile, autobusi 22A lade... vrata na okretnicama duže nego što zapravo voze svoje rute, a trolejbusi 29ke i 31 su uvek večito prepuni. I opet, solo 29ke i zglobni 31evi 100% smeju preko kaldrme, a solo 19 i 28 i zglobni 41 80% puni ne smeju... Kažem ja, neka napredna fizika...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679499#p679499:2akyh8h4 je napisao(la):
Пантограф » 12 Nov 2019 06:08 pm[/url]":2akyh8h4]Zuma, retko koji Beograđanin dolazi na Trg republike kolima. I na Terazije. Zbog toga stari centar nikad nije mogao da generiše gužve kao sadašnje poslovno središte grada na Novom Beogradu. Taj saobraćaj oko trga je velikom većinom tranzitni i tu mu nije mesto.
Vi izgleda očekujete da će mere za smanjenje saobraćaja kroz centar (metro, tunel) zaista smanjiti saobraćaj kroz centar? Neće, samo će sprečiti da on poraste onoliko koliko bi porastao kad se te mere ne bi preduzele. Jer evo šta se kaže u Smartplanu koji je modelirao razvoj saobraćaja u gradu.

U scenariju Do Nothing, prognozirano je da će broj zahteva za putovanjem putničkim automobilom značajno porasti između 2015. i 2033. godine: u jutarnjem vršnom času za oko 43% (29,000 putovanja) i u popodnevnom za oko 49% (45,500 putovanja). Broj vozilo-km na putnoj mreži u glavnoj gradskoj zoni tokom jutarnjeg vršnog časa je prognozirano da će porasti za oko 148,000 (39%)
I to je koliko sam ja shvatio uglavnom samo porast modelovan na projektovanom rastu BDP-a, odnosno bogatstva i standarda pojedinaca. Ne uzima u obzir lokalni porast privlačnosti nove proširene pešačke zone i obale Save, niti nove velike gradnje, kao one kod bivše fabrike Beko i na drugim sada zapuštenim ili nedovoljno iskorišćenim parcelama, pa bi tendencija rasta saobraćaja oko glavne raskrsnice Trga Republike mogla biti i bitno veća. Dok su procenti smanjenja saobraćaja koji se pominju kao posledica projekata za njegovo rasterećenje (naprimer most+tunel) manji od toga. Iako je Smart plan u tome vrlo nejasan, pretpostavljam da se u najboljem slučaju možemo nadati da će saobraćajne gužve ovde ostati iste, a verovatno će se povećavati, i uz predložene mere u Smart planu saobraćaja. A ove gužve sada su već sada neizdržive.

Zbog toga se moraju preduzimati i dodatne mere kao što je predloženo proširenje ulice kod Doma Omladine i Doma Vojske.
 
Nisam stručnjak ali prilično sam siguran da kad grad dostigne nivo zakrčenja saobraćaja, da tu nema povratka nazad. Sve što može da se uradi je da se stanje olakša. Rešenje za centar ne postoji u centru, već je rešenje da saobraćaj uopšte ne uđe u centar. Npr. kao što je izgradnja Pupinovog mosta sklonila teretni saobraćaj sa Dorćola. U tom smislu izgradnja kod bivšeg Beka je ludost. Izmeštanje BAS-a je dobar potez ako zaboravimo da je napravljen problem na novoj lokaciji. Izgradnja bilo čega na njenom oslobođenom mestu osim parka je ludost. Tunel ispod Despota Stefana je skup ali verovatno dobar potez. Poboljšanje postojećeg gradskog prevoza bi bio relativno jeftin a dobar potez. Metro skup i dobar, međutim odlučilo se za skup i loš. Ima naravno koraka koji mogu da se urade kao što je uklanjanje suženja u Despota Stefana, ali sistemsko rešenje ne može da se napravi popravkama u samom centru jer su ulice u centru prosto preuske. Sa gužvama koje će da prave privatni automobili se moramo pomiriti i zato mora da se sve podredi javnom saobraćaju.
 
Upravo tako. A javni prevoz nikad gori. Sa ukinutim linijama, proređenim polascima, propalim vozilima i ozbiljnom nestašicom vozača.

Al bitno da se Groxy hvalisa kako Grad ne zna šta će s viškom para u budžetu...
I onda se pose isčuđava otkud toliko ljudi u autima i otkud tolike gužve.
 
А тек предстоји изградња дуж целог Подунавског дела Београда, дуж Дунавске улице и по тзв. доњем Дорћолу, па преко Вилиних вода и луке, па на Ади Хуји, скроз до Вишњице.
 
Zuma, klin-ploča, ne vredi.

Još ovaj put: sve to što si naveo - da će saobraćaj u Beogradu u špicevima rasti, makar napravili i najbolji metro na svetu, i to odmah - može svako ko se malo zainteresovao za materiju i zna koji se procesi u Beogradu odvijaju, da ti potvrdi. Ali, sav taj porast ni slučajno kao odredište nema prostor oko Trga republike, već nove poslovne zone (NB, ostale dalje i bliže periferije difuzno raširene u prostoru tako da ih linije javnog saobraćaja ne mogu nikad efikasno ni pokriti - u fazi razrade plana trenutno je satelitski grad u blizini Dobanovaca, planira se ono sa Kinezima u banatskom bespuću itd.). Dovoljno je pogledati koliko je u današnje vreme opterećen autoput već oko aerodroma, pa da se shvati odakle će tek da nam dolaze gužve. I taj proces su prošli svi veliki gradovi.

Centar Beograda se poslovno gasi, uz to se i narod iseljava i ustupa mesto turistima, a to sve neće privući nikakav dodatni automobilski saobraćaj - u zonu u kojoj se je i inače veoma teško parkirati.
 
Pa dobro, šta da se radi. Bitno se razlikujemo u proceni budućeg intenziteta saobraćaja tik uz novu, drastično proširenu i obogaćenu pešačku zonu grada, koja je uz to još i tačka ukrštanja svih glavnih gradskih magistrala centra grada: Kralja Milana, Kralja Aleksandra, Despota Stefana, Francuske, saobraćaja sa mosta, Zelenog venca i od Kalemegdana. Za 10 godina će već samo turistički autobusi i GSP vozila da nadoknade svako eventualno smanjenje drugog saobraćaja na ovako zahtevnom i popularnom mestu. Videćemo ko je bio u pravu.
 
"Centar Beograda se poslovno gasi, uz to se i narod iseljava i ustupa mesto turistima, a to sve neće privući nikakav dodatni automobilski saobraćaj - u zonu u kojoj se je i inače veoma teško parkirati."
Pritisak na centar neće prestati još dugo. Jer se centar ne gasi dovoljno brzo, niti će se ugasiti ikada potpuno, uvek će tu neko stanovati, pogotovo ako se firme isele odatle. I nažalost, još dugo će se ljudi voziti kroz centar jer ne postoje alternative koje bi ga zaobišle. Jedina bitna promena će biti tunel DS-EF, ali to treba dočekati. Ja sam prilično ubeđen da će gužva ostati bukvalno zauvek, ali nisam stručnjak, pa priznajem da to ne mogu da dokažem nepobitnim argumentima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679604#p679604:glqu7oyu je napisao(la):
Пантограф » 13 Nov 2019 12:13 am[/url]":glqu7oyu]
Centar Beograda se poslovno gasi, uz to se i narod iseljava i ustupa mesto turistima, a to sve neće privući nikakav dodatni automobilski saobraćaj - u zonu u kojoj se je i inače veoma teško parkirati.
Ne bi se reklo da se u opštini Stari Grad nešto bitno gasi, čak i u privredi, a pogotovo ne u uslugama, uzevši u obzir da je i po najnovijim poslovnim podacima na prvom mestu. Plus njihove mušterije, kojih kod usluga može biti jako mnogo na jednog preduzetnika, i kola tih mušterija. Dovoljno je pogledati Brankov most i tunel u petak uveče. A i to su samo oni kojima je ovde cilj, dakle bez onih koji zbog opisane radijalne konfiguracije ulica moraju baš ovuda da prođu.

Ideja da će centar grada nekako magično ostati sa DRASTIČNO manje automobila, ili da će oni čak biti totalno zabranjeni posle puštanja dve linije metroa i tunela od Save do Dunava (ako se to uopšte i uradi do 2033.), je veoma pogrešna uzevši u obzir očekivani rast zahteva za automobilima od skoro 50% do 2033. (Smartplan) i drastično povećanje atraktivnosti centra grada.



https://zis.beograd.gov.rs/index.php/20 ... -2018.html
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679451#p679451:ochrugu6 je napisao(la):
Zuma » 12 Нов 2019 03:38 pm[/url]":ochrugu6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679394#p679394:ochrugu6 je napisao(la):
stf » 12 Nov 2019 12:58 pm[/url]":ochrugu6]U najstrožem centru grada vi predlažete da se ruše zgrade i saobraćajnica sa 4 trake dodatno proširuje? Šta je ovo, 1975-a?
Objasnio sam to. Ovo je sasvim poseban slučaj zbog činjenice da topologija ulica u centru ima klasičan radijalni oblik jedne najvažnije, centralno postavljene "raskrsnice" (ne stvarno jedna, ali kad se posmatra šira slika kao da je jedna raskrsnica), iz koje zrakasto izlaze praktično sve ulice većeg kapaciteta ovog dela grada, pa zato ulice koje čine samo središte te "centralne raskrsnice puteva" (Dečanska i Braće Jugovića) moraju biti šire od onih koje dolaze do njih da bi savladale sav saobraćaj koji se tu koncentriše na malom prostoru.

Сем што се развијени свет има управо супртну тенденцију (да смањује број трака у центру), овај предлог има и неке друге озбиљне пропусте. Он неће направити никакво одгушење одлива у Теразијски тунел зато што ће хаос правити возила која од Трга иду десно у Дечанску па право на Трг Николе Пашића. Она ће се у тој додатној траци престројавати лево, а возила из правца Деспота Стефана десно и ето озбиљног конфликта у најави, чукања, трубљења, псовања и свега редом.

И нешто битније од тога. Најављени базисни тунел Карађорђева-Деспота Стефана са новим мостом преко Саве ће растеретити овау деоницу транзитног саобраћаја који чини озбиљан проценат укупног саобраћаја те је оваквва интервенција и потпуно непотребна.
 
Ma ne treba nam metro bre, imamo tramvaj preko Mosta na Adi što tutnji 30 na sat...

A i zar ne vidite da nam je prevoz toliko dobar da imamo čak i višak linija pa ih ukidamo...
 
Vox91":2ctsvo8l je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679251#p679251 je napisao(la):
SerbPacker » Pon Nov 11, 2019 11:33 pm[/url]":2ctsvo8l]
Vox91":2ctsvo8l je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=678875#p678875 je napisao(la):
astrodule » Ned Nov 10, 2019 5:54 pm[/url]":2ctsvo8l]Da li je potojao ijedan iole logičan razlog da se to ne radi unutar 420 dana koliki je bio rok za ceo Trg?
Pošto sam bio jedan od onih koji je na ovom forumu najviše" zvocao" da se spomenik obnovi - i to još prošle godine na 150. godišnjicu kneževog ubistva, rekao bih da je bolje da se sredi i sada, nego da stoji u onakvom stanju na sramotu svih nas..A i dobro je da vidimo da ovaj forum ipak ima uticaja na one koji donose neke odluke, pošto je Zavod za zaštitu spomenika ranije saopštavao da Kneževom spomeniku obnova nije potrebna..

Ovakva odluka je suprotna takvom ranijem stavu Zavoda - dakle - jedna mala pobeda za nas sa foruma!

Inače, vlast očigledno nema ko da podseća na važne jubileje, tako je propuštena šansa i da se obnovi spomenik na Avali na stogogišnjicu od završetka Prvog svetskog rata, a evo i monitor Bodrog više niko i ne spominje, iako je obnovljen i predvidjali su postavljanje na Ušću još prošlog novembra..
Dovro sad nemojmo preterivati...
Forum ima uticaj?
Malo realnosti ne šteti, a i vezivati forum za odluke ove lopovske družine, ne ide na ugled forumu...


Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
Da, da, ima uticaja..nije prvi put da vlastodršci uvažavaju neke, ovde iznete ideje..Šteta samo što to češće ne rade.
Dobro, lepo je misliti da te ideje nigde i nikome nisu pale na pamet.
Prosto čovek ima želju da bude deo tog genijalnog skupa ljudi.
Ali onda bi bilo lepi da se i prihvate i sve gluposti koje vlasti rade, jer i takvih ideja ima?

Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
 
Trenutno sr/tanje na potezu Studentski trg - Hram:

Dve 41ice krecu sa Studentskog trga prazne, jedna za drugom. Jer, raspored, interval, raspodela... sta je to?
Dve 29ke stoje na okretnici, valjda cekaju prosvecenje s neba pa da onda krenu.
Solo 22A krece uporedo s 31 ali preskace stajaliste na Studentskom trgu. Dalje vozi prazan sve do Slavije
Zglobni 31 polazi i na Teraziiama se puni, na Slaviji postaje pun a vec kod Hrama je nemoguce vise uci u njega.
Na putu do Slavije vide se jos dve 29ke koje idu ka centru, obe pune.

To je ta famozna "optimizacija JGPa" na delu. Rezultat je ocigledan i fantastican - vise dizel vozila u centru, vise automobila, vise guzvi, jedna vozila voze prepuna a druga prazna. Svaka cast. Napredno upravljanje saobracajem uz pracenje "svetskih trendova" i distanciranje od 1975te. :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679715#p679715:1gy0thdw je napisao(la):
Bender Rodriguez » 13 Нов 2019 02:09 pm[/url]":1gy0thdw]Trenutno sr/tanje na potezu Studentski trg - Hram:
Zglobni 31 polazi i na Teraziiama se puni, na Slaviji postaje pun a vec kod Hrama je nemoguce vise uci u njega.
На основу само ове реченице могу да посумњам у твоје виђење целокупне ситуације. 31 користим цео живот и он се 50% испразни код Храма у апсолутно сваком могућем поласку и то је заправо станица на којој се у њега најлакше улази. :wink:

А ако алудираш да је укидање троле 19 направило гужву у 31, то је такође нетачно јер број путника у 19 који заправо иду до окретнице у Устаничкој могу да се изброје на прсте једне руке и у шпицу.

Што наравно не значи и да је укидање 28 паметан потез - напротив.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679265#p679265:2qxa6hix je napisao(la):
Zuma » 11 Нов 2019, 22:49[/url]":2qxa6hix]Kad sam razmišljao kako bi sve moglo da se otčepi usko grlo kod Doma Omladine išao sam tamo da detaljno pogledam zgrade, pa je ispalo da je proširenje kolovoza u Dečanskoj, od tunela do Doma Omladine sasvim moguće, mada uz mali trik. Ako bi se pored toga i srušile zgrade iza Staklenca, u Braće Jugovića, dobili bi prošireni ceo potez od tunela do Doma Vojske, a upravo je on kritičan. Evo i slika koje sam tada snimio.

Kad se razmišlja o proširenju, u Dečanskoj su problematične samo ove dve zgrade do raskrsnice. Jer kao što vidite, samo su one isturene u odnosu na fasadu muzičke škole.

тебе треба одмах поставити за градског урбанисту

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679295#p679295:2qxa6hix je napisao(la):
Bender Rodriguez » 12 Нов 2019, 01:21[/url]":2qxa6hix]Njegov predlog, iako radikalan, uopšte nije nerealan. Posmatrajmo prvo samo ovaj od Makedonske do Nušićeve.

а тебе за његовог првог заменика
 
Vrh