Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

A sta funkcionise za rasterecenje saobracaja? Da ga ukinemo skroz i da svi predjemo na trotinete?

I nikad necu razumeti sta je toliko specijalno i posebno kod bioskopa Balkan da je vredan opstruiranja celokupnog saobracajnog toka u centru. Dok su neka mnogo vrednija zdanja rusena ili ostala uskracena statusa spomenika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679129#p679129:1a4rruve je napisao(la):
Пантограф » 11 Nov 2019 05:44 pm[/url]":1a4rruve]Nije mi baš jasno šta bi se dobilo rušenjem. Proširenja pred nova suženja? Sigurno je da tu ne treba navlačiti još kola, već i deo postojećeg saobraćaja sklanjati. I to se može, pametnim projektovanjem, bez bager-urbanizma.

I Đorano je u pravu.
Dobilo bi se da mesto gde se ukrštaju sve ove ulice ima veću propusnost, jer što se saobraćaj sa više ulica sabira na sve užem prostoru, to raste broj vozila u jedinici vremena koji tuda prolazi, pa tako i gužva i zastoji. Što znači da sve takve "sabirne" ulice ili raskrsnice, moraju da budu za toliko šire, inače se zastoj širi iz te tačke na sve strane. To se već dešava, a saobraćaj će se još drastično povećati. Naravno da treba težiti da se on izmesti iz centra, i tome treba da služi i metro i tuneli i obilaznice. Ali "izmestiti" nažalost ne znači da ga neće biti, već samo da će deo saobraćaja koji sada ide kroz centar biti realizovan na drugi način ili drugim putevima. Međutim i to je na dalekom štapu, a dok se sve to napravi, saobraćaj će samo prirodno porasti verovatno taman za toliko za koliko će ga svi oni ukloniti iz centra. Centar grada sa svojom proširenom pešačkom zonom će postati veoma privlačan za još mnogo više ljudi nego danas, obale reka takođe, broj turista će se drastično povećati, isto tako i broj kafića i svih drugih atrakcija. Pa nas tek čeka velika gradnja u BNV-u, i duž desne obale Dunava, i na ušću, i na svim praznim placevima centra grada, pa i na levoj obali Dunava i Save. Nema nikakve nade da se saobraćaj kroz centar u zbiru svih tih efekata povećanja i smanjenja, može u ukupnom iznosu smanjiti. Sve što sam spomenuo, metro, tuneli i zaobilaznice, može u najboljem slučaju samo da u budućnosti drži intenzitet saobraćaja na istom nivou kao sada, ali čak i u to sumnjam.
 
Danas obidjoh trg pesaka i zagledao sam kolovoz. Dal se varam ili se kocke dobro drze za sad? Ne videh neku da je upala.
Prosli put kad su su bile na hrapavoj strani posle 2-3 dana su utonule.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679158#p679158:l59u5q9l je napisao(la):
Bender Rodriguez » 11 Nov 2019 07:04 pm[/url]":l59u5q9l]A sta funkcionise za rasterecenje saobracaja? Da ga ukinemo skroz i da svi predjemo na trotinete?

I nikad necu razumeti sta je toliko specijalno i posebno kod bioskopa Balkan da je vredan opstruiranja celokupnog saobracajnog toka u centru. Dok su neka mnogo vrednija zdanja rusena ili ostala uskracena statusa spomenika.
Al koji to saobraćaj opstruira Balkan, nije mi baš jasno, kao vozaču? Da se tu doda još jedna traka, hoćemo li onda da rušimo i ceo red zgrada do tunela, da bi bilo nekog boljitka? A da ne govorimo da je tunel jadan i bedan, sa 3,5 trake na izlazu...

Mnogo će biti bolje da se napravi još neki tunel.
 
Pa za pocetak opstruira ciscenje bloka gde je Staklenac i uoblicavanje celokupnog Trga.

A koliko sam razumeo, Zuma ima predlog koji bi mogao da se realizuje samo ako bi se naslo jos mesta za prosirenje ulice.

Za kraj, trotoari u Decanskoj i kod okretnice su smesno uski, bas zbog pozicije Balkana i nemogucnosti da se ulica dalje prosiri.

Ne radi se o tome da je imperativ da se Balkan srusi. Ne. Ja samo ne razumem sto je uvek pomisao na njegovo uklanjanje tolika dogma.

Spomenik kulture... Pa i Generalstab je spomenik kulture pa svi savrseno znamo da se vise nikad nece obnoviti. S druge strane, imamo zgradu BIGZa, koja je biser arhitekture, i a kojoj treba renovacija ali ne strukturalna obnova... a ona pak stoji poluraspadnuta jer eto... Takve stvari mi nisu jasne. Drzimo se za neke stracare i kucerke, a onl sto mogu da budu simboli i zastitni znaci Beograda, to ignorisemo.
 
Vox91":2oj3umu3 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=678875#p678875 je napisao(la):
astrodule » Ned Nov 10, 2019 5:54 pm[/url]":2oj3umu3]Da li je potojao ijedan iole logičan razlog da se to ne radi unutar 420 dana koliki je bio rok za ceo Trg?
Pošto sam bio jedan od onih koji je na ovom forumu najviše" zvocao" da se spomenik obnovi - i to još prošle godine na 150. godišnjicu kneževog ubistva, rekao bih da je bolje da se sredi i sada, nego da stoji u onakvom stanju na sramotu svih nas..A i dobro je da vidimo da ovaj forum ipak ima uticaja na one koji donose neke odluke, pošto je Zavod za zaštitu spomenika ranije saopštavao da Kneževom spomeniku obnova nije potrebna..

Ovakva odluka je suprotna takvom ranijem stavu Zavoda - dakle - jedna mala pobeda za nas sa foruma!

Inače, vlast očigledno nema ko da podseća na važne jubileje, tako je propuštena šansa i da se obnovi spomenik na Avali na stogogišnjicu od završetka Prvog svetskog rata, a evo i monitor Bodrog više niko i ne spominje, iako je obnovljen i predvidjali su postavljanje na Ušću još prošlog novembra..
Dovro sad nemojmo preterivati...
Forum ima uticaj?
Malo realnosti ne šteti, a i vezivati forum za odluke ove lopovske družine, ne ide na ugled forumu...


Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
 
Kad sam razmišljao kako bi sve moglo da se otčepi usko grlo kod Doma Omladine išao sam tamo da detaljno pogledam zgrade, pa je ispalo da je proširenje kolovoza u Dečanskoj, od tunela do Doma Omladine sasvim moguće, mada uz mali trik. Ako bi se pored toga i srušile zgrade iza Staklenca, u Braće Jugovića, dobili bi prošireni ceo potez od tunela do Doma Vojske, a upravo je on kritičan. Evo i slika koje sam tada snimio.

Kad se razmišlja o proširenju, u Dečanskoj su problematične samo ove dve zgrade do raskrsnice. Jer kao što vidite, samo su one isturene u odnosu na fasadu muzičke škole.

Pogledajte prilog 10
Sama škola ima malo dvorište sa ogradom ispred sebe.

Pogledajte prilog 7
Pogled ispred škole ka isturenom delu susedne zgrade.

Pogledajte prilog 6
Pogledajte prilog 5
Međutim, evo i mogućnosti za proširenje. Prvo, trotoar je prlično širok, a ovuda zbog tunela ionako ide vrlo malo ljudi. Pa on ovde može malo da se suzi. Takođe, kao što vidite, deo zgrade gde je banka nose samo stubovi, a sve ostalo u ovom, spoljnem delu prizemlja nema konstruktivnu ulogu, pa je prizemlje do trotoara ustvari prazno (sem staklenih zidova banke, naravno). Ali kad bi smo iselili banku, pešački trotoar bi mogao da se proširi i na ovaj prostor unutar zgrade, unutar reda spoljnih stubova zgrade. Onda bi i druga, spoljna ivica ionako širokog trotoara mogla da se pomeri ka zgradi, a tada bi se i kolovoz mogao proširiti. Slično je i kod sledeće zgrade. Tako dobijamo prošireni kolovoz u Dečanskoj, a u Braće Jugovića je po pretpostavci sve srušeno, pa smo dobili široku ulicu od tunela do Doma Vojske, tačno na mestu gde se sve zrakasto poređane ulice starg centra grada spajaju.

Pogledajte prilog 4
Širina trotoara plus širina proširenja unutar zgrade je ono što imamo na raspolaganju za još jednu saobraćajnu traku i pomereni trotoar.

Pogledajte prilog 2
Pa tako oslobođena širina izgleda sasvim dovoljna. Takođe, pogledjte koliko je ulični front zgrada u Braće Jugovića pomeren ka ulici u odnosu na ovaj u Dečanskoj. I zato treba da se ruši. Ulica ovakve važnosti i položaja je po širini očigledno zaostala iz ko zna kog perioda, pa je zaista preterano uska za centralnu vezu glavnih magistalnih i radijalno raspoređenih saobraćajnica centra grada.

Pogledajte prilog 3
Zbog toga je ovde saobraćaj uvek ovakav. A pogledajte šta je ostalo od trotoara.

Pogledajte prilog 1
Ovaj red treba se ruši.


Dakle unutrašnja ivica pomerenog trotoara bi išla ovom linijom.

Pogledajte prilog 9
Pogledajte prilog 8
 
Zuma, saobraćaj je tu takav zato što se uliva u tunel, tj. 'udara' u glavni pravac Trg NP - tunel. Zato sve stoji, jer desna strelica za ulazak u tunel nema efekta, pošto se u njega sa konfliktnog pravca konstantno ulazi u dve kolone, dakle i u desnu traku.

To ti je, ukratko, zašto to proširenje nikakav saobraćajni efekat ne bi imalo, a, osim toga, takvo 'budženje' ulica nauštrb trotoara i... zgrada, zaista, ne priliči ni urbanizmu DR Konga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679251#p679251:21d3w6sv je napisao(la):
SerbPacker » Pon Nov 11, 2019 11:33 pm[/url]":21d3w6sv]
Vox91":21d3w6sv je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=678875#p678875 je napisao(la):
astrodule » Ned Nov 10, 2019 5:54 pm[/url]":21d3w6sv]Da li je potojao ijedan iole logičan razlog da se to ne radi unutar 420 dana koliki je bio rok za ceo Trg?
Pošto sam bio jedan od onih koji je na ovom forumu najviše" zvocao" da se spomenik obnovi - i to još prošle godine na 150. godišnjicu kneževog ubistva, rekao bih da je bolje da se sredi i sada, nego da stoji u onakvom stanju na sramotu svih nas..A i dobro je da vidimo da ovaj forum ipak ima uticaja na one koji donose neke odluke, pošto je Zavod za zaštitu spomenika ranije saopštavao da Kneževom spomeniku obnova nije potrebna..

Ovakva odluka je suprotna takvom ranijem stavu Zavoda - dakle - jedna mala pobeda za nas sa foruma!

Inače, vlast očigledno nema ko da podseća na važne jubileje, tako je propuštena šansa i da se obnovi spomenik na Avali na stogogišnjicu od završetka Prvog svetskog rata, a evo i monitor Bodrog više niko i ne spominje, iako je obnovljen i predvidjali su postavljanje na Ušću još prošlog novembra..
Dovro sad nemojmo preterivati...
Forum ima uticaj?
Malo realnosti ne šteti, a i vezivati forum za odluke ove lopovske družine, ne ide na ugled forumu...


Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
Da, da, ima uticaja..nije prvi put da vlastodršci uvažavaju neke, ovde iznete ideje..Šteta samo što to češće ne rade.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679269#p679269:s9ve1xfi je napisao(la):
Пантограф » 11 Nov 2019 11:24 pm[/url]":s9ve1xfi]Zuma, saobraćaj je tu takav zato što se uliva u tunel, tj. 'udara' u glavni pravac Trg NP - tunel. Zato sve stoji, jer desna strelica za ulazak u tunel nema efekta, pošto se u njega sa konfliktnog pravca konstantno ulazi u dve kolone, dakle i u desnu traku.

To ti je, ukratko, zašto to proširenje nikakav saobraćajni efekat ne bi imalo, a, osim toga, takvo 'budženje' ulica nauštrb trotoara i... zgrada, zaista, ne priliči ni urbanizmu DR Konga.
A šta ćemo sa vozilima koja od Doma Vojske žele da odu prema Skupštini i dalje? A ne mogu zato što se sa obe trake skreće u tunel, pa su obe zauzete. Što znači da i ta vozila čekaju iako uopšte nemaju nameru da skrenu u tunel. Njima bi koristila treća traka rezervisana za njih. Isto i u suprotnom smeru. Oni koji iz pravca Doma Omladine idu u Despota Stafana, Francusku ili Braće Jugovića imaju izbor da odu u tri ulice. A ipak, ako se formira kolona zbog zastoja u biilo kojoj od tih izlaznih ulica, tako da se zastoj produži samo do druge strane te iste raskrsnice, do dela ulice gde je bioskop Balkan, time su odmah blokirana i sva vozila koja i ne žele da idu u zakrčenu ulicu nego u neku od druge dve. I ovde bi koristila treća traka u tom smeru. Dakle, u oba smera se zastoji na samo nekim putnim trasama (par izvor->odredište) automatski i sasvim nepotrebno šire i na sve ostale putne trase. I to samo zato što svim tim trasama zajednički deo ulice nije širi.

A što se tiče Konga i "budženja na uštrb trotoara", trotoar se za početak samo kompletan, takav kakav je, pomera u stranu i delimično uvlači u prizemlje zgrade, a zatim dalje sužava samo ako ovde nema puno pešaka (a nema) i ako se smatra da je to potrebno. Što se tiče zgrade, lokali u prizemlju se ionako ne koriste za stanovanje već su izdati, pa se ni od stambenog prostora zgrade ne oduzima ništa. Tako da ne vidim šta je ovde problematično, "budženje na uštrb nečega", ili "Kongoanski".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679269#p679269:1sgndvqj je napisao(la):
Пантограф » Pon Nov 11, 2019 11:24 pm[/url]":1sgndvqj]Zuma, saobraćaj je tu takav zato što se uliva u tunel, tj. 'udara' u glavni pravac Trg NP - tunel. Zato sve stoji, jer desna strelica za ulazak u tunel nema efekta, pošto se u njega sa konfliktnog pravca konstantno ulazi u dve kolone, dakle i u desnu traku.

To ti je, ukratko, zašto to proširenje nikakav saobraćajni efekat ne bi imalo, a, osim toga, takvo 'budženje' ulica nauštrb trotoara i... zgrada, zaista, ne priliči ni urbanizmu DR Konga.
Njegov predlog, iako radikalan, uopšte nije nerealan. Posmatrajmo prvo samo ovaj od Makedonske do Nušićeve.

Na tom potezu imamo parking mesta na trotoaru pod uglom od 45' koja zauzimaju približno istu širinu ulice kao jedna saobraćajna traka. Njihovim uklanjanjem, dobio bi se taj dodatni prostor za još jednu saobraćajnu traku a bez ikakvog sužavanja trotoara. Dakle, u Dečanskoj, na potezu od tunela do Makedonske, ima itekako mogućnosti za ubacivanje još jedne trake bez pogoršanja uslova za pešake. E sad... ovaj predlog može da dobije dve velike kritike.

Prva kritika bilo bi (retoričko) pitanje da li je u redu da se sklanjaju parkirani automobili sa trotoara samo da bi se zamenili vozilima na kolovozu. Moj odgovor na to bi bio: ako će to da unapredi protok i funkcionisanje celokupnog saobraćaja, pa samim tim i javnog prevoza koji želimo da promovišemo i učinimo više zastupljenim... onda je dobitak od toga vredan te cene.

Druga kritika bi bila da nije u redu da se ruše dva predratna objekta u Braće Jugovića samo radi saobraćaja. Najpre da kažem da mislim da nema dovoljno argumenata da Bioskop Balkan ostane netaknut po svaku cenu. Pre nego što krene halabuka, da podsetim da sam ovaj stav zastupao još pre nego što je bilo ko predložio njegovo uklanjanje radi saobraćaja. Taj stav sam iznosio i ranije u kontekstu priče o uobličavanju Trga republike, zato što ceo taj blok gde je Staklenac smatram odvratnim, tesnim, beskorisnim i zapuštenim kancerom koji služi samo da ometa: pešačke tokove, saobraćaj, vizure i celovitost Trga republike odnosno prostora između Doma omladine, Doma vojske, Pozorišta, Muzeja, Doma štampe i Jugoeksporta.

Tako da ovaj Zumin predlog, iako naizgled deluje radikalno, uopšte nije ni nemoguć, ni nakaradan ni na bilo koji način štetan. Bar što se tiče poteza Makedonska-Tunel. Slažem se da je blok ''Staklenca'' već d(r)uga priča i da tu ima dosta da se raspravlja, zbog tri predratna objekta u njemu. Ali ne vidim ništa loše u tome da se sadašnja parking mesta ispred škole Mokranjac iskoriste za dodatnu saobraćajnu traku i time smanje gužvetine koje bukvalno dave i guše ceo kraj samo zbog te jedne tesne 2+2 deonice.

Štaviše, cela ova ideja postaje još relevantnija ako uzmemo u obzir planove da se Čumićevo sokače dodatno sredi i revitalizuje. Jer bi onda taj prostor, kao i pasaž iza Dunav osiguranja, mogli da postanu novi pešački koridori. Tako da osoba koja putuje do/od škole Mokranjac može da joj priđe koristeći neke od tih pasaža umesto da kao što sad većina radi (kažem iz svog nekadašnjeg iskustva) radije idu do ''ćoška''.

Sve što bi se izgubilo ovim predlogom (proširenje od tunela do Makedonske) jesu samo ta parking mesta. Ništa više. Čak ni jedan cm širine trotoara. A drastično bi pomoglo saobraćaju, uključujući i javni prevoz, koji je meni i najbitniji i najprioritetniji, pa tek onda sve ostalo.
 
I nešto čisto teorijski. Na ovakvom delu ulice koja povezuje dve raskrsnice, svaka sa ulaznim ili izlaznim putevima sa po jednom trakom u samo jednom smeru, zajednički deo mora imati DVE trake, a ne jednu. Čim je propusni opseg ulične veze dve raskrsnice manji od zbira kapaciteta ulaznih traka, nastaje usporenje na ulaznoj raskrsnici. A ako postoji zagušenje na jednom od dva kraka izlazne raskrsnice, propagacijom zagušenja će se zatvoriti i vezna ulica ako je njena širina samo jedna traka, a NEĆE se zatvoriti ako ima dve trake u veznom delu pri čemu je svaka od njih rezevisana za samo jednu traku u nastavku izlazne raskrsnice. To manje-više važi i za složenije slučajeve iako je onda analiza veoma komplikovana. Ovako se ipak dobija bar osećaj da je za ulične veze dve opterećene raskrsnice obično korisno što više traka imaju u svom veznom delu, iako je to više traka nego što ima bilo koja pojedina ulica koja se uliva u taj vezni deo ulice.

 
Da nabrojim šta bi se ovim rešenjem izgubilo a šta dobilo.

Muzička škola bi izgubila onaj uski ali dugački betonirani plato unutar svoje ograde ispred zgrade u kome nikada nikog nisam video. A dve zgrade nasuprot Domu Omladine bi izgubile zakupce lokala u prizemlju. Ili možda samo deo površine za izdavanje ako se lokali mogu povući dublje u zgradu. Što se tiče bloka zgrada gde je Staklenac, to bi se kompletno srušilo, dakle sve što postoji u tom bloku. Međutim, pošto bi se zatim tu napravila ogromna, visoka i moderna zgrada velike površine, jer bi tada prostora za nju bilo u izobilju, svi oštećeni rušenjem bi ako žele umesto starog dobili novi prostor na istom mestu, bilo stambeni bilo poslovni, zavisi šta su imali ranije. Tako bi efektivno njima platili samo troškove zamene starog za novi prostor, a ne punu cenu eksproprijacije imovine koju su tu imali, što je obično znatno povoljnije za investitora koji ionako već pravi novu zgradu. I to je, uz kulturnu štetu za zgradu bioskopa Balkan, sve na strani gubitaka.

Dobici su međutim ogromni. Možemo na prizemnom nivou proširiti plato Trga Republike sve do Doma Vojske. Pravljenje moderne prostrane raskrsnice, delom u podzemlju, kod Doma Vojske i na izlazu Francuske i Despota Stefana, a zatim i proširenjem Dečanske do tunela, bitno poboljšavamo saobraćaj u centru i oko Trga. U podzemnju su moguće garaže, metro stanica ili trgovine. U novoj i modenoj zgradi, gde možemo ići na recimo 6 ili 7 spratova iznad zemlje i tri ispod na još daleko većoj površini zemljišta nego iznad zemlje, dobijamo ogromnu korisnu površinu, drastično veću i kvalitetniju od izgubljene rušenjem. Okolina trga se najzad može zaokružiti na najbolji način, velikim i modernim objektom čijem rešenju ne smetaju stare zgrade.
 
Зума, нажалост, понављам ти да саобраћајно не добијаш ништа. Ако би хтео да повећаш број кола која из Дечанске могу ка Скупштини, то значи да би скратио фазу за скретање из правца Скупштине у тунел. Тиме би направио колону до Главне поште, и то ван шпица. Не схвата се довољно да раскрснице, много више од ширине коловоза, утичу на пропусну моћ на неком потезу. Исто важи и за други смер, с тим што би се једино добило да 16 и 95 могу брже да стигну на станицу и отворе врата путницима. И после би се једнако заглавиле као и досад.

Ако игде рушењем зраде може да се допринесе бољем протоку саобраћаја у свим тим улицама, онда је то - са друге стране тунела. Реч је о згради (или беше две) чији темељи сужавају излаз из тунела (десна трака је непрописне ширине и уме да стори застој, додуше, краткотрајан). То је и било предвиђено за рушење давних деценија, авај, зграда је стара и лепа, недавно је добила нову фасаду, а о њеном уклањању се одавно више ни не размишља.

Постоје и зграде на углу 29. новембра и Џорџа Вашингтона које такође треба срушити.

Кад смо, Зума, код Конга и Киншасе, да напишем да је тешко наћи цивилизован град где се данас тротоари у центру сужавају науштрб коловоза; напротив, рецимо у Москви се ради баш супротно, шире се тротоари, док се за аутомобиле простор прави на другом месту - граде се три градска аутопута, од којих су два укупне вредности 6 милијарди долара США (не знам за трећи). Тако треба и овде.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679269#p679269:391yuojs je napisao(la):
Пантограф » 11 Nov 2019 10:24 pm[/url]":391yuojs]Zuma, saobraćaj je tu takav zato što se uliva u tunel, tj. 'udara' u glavni pravac Trg NP - tunel. Zato sve stoji, jer desna strelica za ulazak u tunel nema efekta, pošto se u njega sa konfliktnog pravca konstantno ulazi u dve kolone, dakle i u desnu traku.

Desna strelica za ulazak u tunel bi mogla da bude bolje uradjena nego sto jeste. Trenutno nije upaljena u trenucima kada je moguce skrenuti desno, tj. dok se iz Decanske ide pravo ka skupstini. A upaljena kad nije moguce skrenuti, kad se od skupstine skrece u tunel levo.
 
Колико год да се прошири и шта год да се прошири, то не би у многоме отчепило саобраћајни чеп који се овде ствара. Пада ми на памет једна ствар, али не знам да ли би то помогло или одмогло у овом случају. Да се укине лево скретање из Дечанске у тунел, а да се возила која из булевара желе у тунел преусмере на тргу Николе Пашића лево ка Теразијама па Коларчевом и Македонском да направе круг како би у тунел ушла десним скретањем. Онда на самој овој раскрсници тунела остаје спорно само лево скретање из тунела.
 
Time bi stvorio neviđeni čep na Terazijama, u Kolarčevoj i Makedonskoj.
 
Онда су једино решење довршетак УМП и СМТ са планираним тунелом Екоф-Ботаничка.
 
За почетак. После ће се наћи још понешто. Проблем је што ми тек намеравамо да градимо оно што је требало завршити - јуче.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679325#p679325:37wi5t37 je napisao(la):
Пантограф » 12 Nov 2019 09:13 am[/url]":37wi5t37]Зума, нажалост, понављам ти да саобраћајно не добијаш ништа. Ако би хтео да повећаш број кола која из Дечанске могу ка Скупштини, то значи да би скратио фазу за скретање из правца Скупштине у тунел. Тиме би направио колону до Главне поште, и то ван шпица.
Ne, nema to veze sa promenom režima rada semafora. Kad je tunel začepljen u smeru ka Zelenom Vencu, onda vozlla koja iz pravca Doma Omladine žele ka Skupštini ne mogu da prođu čak ni onda kada imaju zeleno svetlo, zato što se u tunel skreće iz OBE trake. I tunel i Dečanska su 2+2. Pa kad su zaglavljene obe trake u tunelu, kolona vozila koja u njemu čeka se odmah produži i prelije i u Dečansku, i tako zauzme OBE njene trake, pa onda svi stoje i tamo. Niko ne može da prođe pravo ka Skupštini bez obzira kakvo svetlo kod tunela ima. Ali kada bi u Dečanskoj postojalo više traka nego što ih ima u tunelu za taj smer, onda bi sa recimo treće trake bilo zabranjeno skretnja u tunel, pa bi bar ona bila slobodna za kretanje pravo. To su uobičejeni problemi na izlazima raskrsnica kad se zastoj na njenom izlazu propagira unazad pa zakrči i druge trake unutar nje.

Što se tiče suprotnog smera u Dečanskoj, imamo uobičajni problem ulaza u raskrsnicu, tj neusaglašenosti protoka koji kod tunela ulaze u ovo parče ulice, i maksimalnog protoka koji može njome dalje da prođe. Decanskom se ka Domu Omladine od Skupštine dolazi po tri trake, a iz tunela po dve trake. Dok pored Doma Omladine prolaze samo dve trake. Iako njih naizmenično pušta semafor kod tunela, to je računato (broj kola na sat recimo) u dužem periodu vremena nebitno, jer je to svejedno protok 5 maksimalno opterećenih traka koje kod tunela treba da se spoje i uliju u samo 2 trake bez obzira kako se i kojim režimom rada semafora realizuje to učešljavanje dva toka. Pa se sada za prosečno toliko, tj 2/5, usporava zbirni dolazni protok iz oba dolazna pravca (pod pretostavkom da svi idu samo ka Domu Omladine, zbog lakšeg računa u ovom primeru). Kad bi u delu Dečanske kod Doma Omladine u tom smeru postojale tri trake umesto dve, kod tunela bi imali ulivanje ukupno 5 traka u 3 (zanemarite mikro efekte semafora tokom pojedinih njegovih faza, to je za veoma opterećene ulice i u dužem prerodu usrednjavanja broja kola koja tuda prolaze sasvim nebitno), pa bi imali zbirno usporenje te raskrsnice od 3/5, što je ipak bolje.

 
U najstrožem centru grada vi predlažete da se ruše zgrade i saobraćajnica sa 4 trake dodatno proširuje? Šta je ovo, 1975-a?
 
Mislim da u centru treba osmisliti sistem jednosmernih ulica
 
Stigao mi je odgovor na mejl koji sam uputio gradskom sekretarijatu za saobraćaj u vezi zahteva za vraćanje ukinute trolejbuske linije 28.
 
Vrh