Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680050#p680050:2vr7t43j je napisao(la):
Myah » 27 minutes ago[/url]":2vr7t43j]Ako nekog zanima ceo klip iz kog je slika iz onog mima:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UQ-uRojUj94[/youtube]


Apsolutna je istina da se u svetu danas aktivno radi na smanjenju broja traka i da je empirijski dokazano da širenje traka pomogne kratkoročno, ali dugoročno samo pogorša problem. Potrebni su metro i alternativni pravci, a ne da od tačke A do tačke B možete samo preko 2 rute u gradu.

Metro, tuneli, železnica su stvari koje mogu da doprinesu smanjenju gužvi u centru. Bicikli mogu, ali sigurno neće neko iz Zemun polja ili Resnika da ide bajsom do centra grada, već će bajsom do ž. stanice, pa do negde blizu centra, pa onda bajsom do posla.

Juče bio prilog na BGD hronici o našim ž. stanicama, bukvalno mi se plakalo kada sam gledao prazan Prokop i opštu nepovezanost sistema.

Pa samo zamislite da imamo normalnu, brzu, pouzdanu železnicu i metro, pa onda bismo imali čoveka iz Pazove ili Mladenovca koji lepo sedne na voz, pa presedne na metro i eto njega na Trgu republike brzo i tačno na vreme.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680050#p680050:1527m6at je napisao(la):
Myah » Čet Nov 14, 2019 12:59 pm[/url]":1527m6at]
Apsolutna je istina da se u svetu danas aktivno radi na smanjenju broja traka i da je empirijski dokazano da širenje traka pomogne kratkoročno, ali dugoročno samo pogorša problem. Potrebni su metro i alternativni pravci, a ne da od tačke A do tačke B možete samo preko 2 rute u gradu.
Tačno tako.
Inače i ova prva rečenica je isto na mestu. Samo što bi neki ljudi voleli da Beograd glumi Ljubljanu a da istovremeno bude Njujork Balkana. A sve to da se radi na srpski način (ni tamo ni vamo nego nešto mutantski između). Epa ne ide tako.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680079#p680079:1dfj6ptb je napisao(la):
Bender Rodriguez » 14 Нов 2019 01:46 pm[/url]":1dfj6ptb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680050#p680050:1dfj6ptb je napisao(la):
Myah » Čet Nov 14, 2019 12:59 pm[/url]":1dfj6ptb]
Apsolutna je istina da se u svetu danas aktivno radi na smanjenju broja traka i da je empirijski dokazano da širenje traka pomogne kratkoročno, ali dugoročno samo pogorša problem. Potrebni su metro i alternativni pravci, a ne da od tačke A do tačke B možete samo preko 2 rute u gradu.
Tačno tako.
Inače i ova prva rečenica je isto na mestu. Samo što bi neki ljudi voleli da Beograd glumi Ljubljanu a da istovremeno bude Njujork Balkana. A sve to da se radi na srpski način (ni tamo ni vamo nego nešto mutantski između). Epa ne ide tako.

Да, зато је потребно завршити УМП и СМТ а не ширити бесомучно постојеће улице до улаза у зграде.... :roll:
 
Ne treba gledati kruto neka tuđa i teoretska iskustva. Negde proširenje prosto vrište koliko su potrebna i to kod nekih skretanja gde se prave čepovi ili gde je jedna zgrada "izašla" do ulice.
 
Ja sam napisao da Zumin predlog nije toliko nakaradan kao što ga neki predstavljaju. Ne da sam automatski za to.
Po meni je prioritet izgradnaj tunela EF-DS. Pa tek onda treba gledati šta i kako dalje što se tiče ove deonice i pravca.

Evo linka ka postu gde sam o tome pisao, pa ko ne veruje ili sumnja u moje reči, može da proveri
viewtopic.php?p=679295#p679295

Tu sam ujedno podsetio, prvo, da za mene nije imperativ da se Balkan sruši. Samo da ne razumem zašto je svaka, svaka ali baš svaka pomisao koja njega izbacuje iz priče, za neke ljude svetogrđe i užas. A ne smeta im kad mnogo veći i bolji spomenici kulture propadaju. I drugo, podsetio sam da sam takav stav o njemu imao još pre nego što je Zuma uopšte i izneo predlog o proširenju Dečanske/BJ i rušenju Balkana zarad saobraćaja.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680095#p680095:2xafayig je napisao(la):
astrodule » Čet Nov 14, 2019 2:10 pm[/url]":2xafayig]Ne treba gledati kruto neka tuđa i teoretska iskustva. Negde proširenje prosto vrište koliko su potrebna i to kod nekih skretanja gde se prave čepovi ili gde je jedna zgrada "izašla" do ulice.
Tako je!
Evo Despota Stefana je savršen primer toga. Imamo one beše dve ili tri predratne oronule zgrade koje prave usko grlo i guše ceo taj pravac. I šta sad, zato što su stare, treba da stoje tako doveka i prave ne samo saobraćajni čep nego i vizuelno ruglo... ?

Mislim u redu, može i tako. Ako ćemo zaista da čuvamo sve starinsko, neka bude tako. Al onda odmah, ovog časa, da se pošalju advokati i pravnici u sve napuštene i zapuštene, a velelepne objekte širom grada, i da se pristupi njihovoj obnovi i glancanju. I odma za njima da se šalju vojske majstora i građevinaca da ih srede. Molim lepo. BIGZ, Vazduhoplovstvo u Zemunu, vile na Vračaru, vile na Dedinju, Stara šećerana... sve je to mnogo bitnije, upečatljivije i vrednije nego bioskop Balkan ili ove dve u Despota Stefana. Ajde onda odma sve to da se pravno sredi, ubeleži i obnovi. Ako ćemo tako... A ne ovo sa dvostrukim standardima. Ovo jeste spomenik, ono nije. Ovo slobodno daj investitoru da radi šta mu je volja, a ovo drugo da se nije ni taklo pa makar ometalo saobraćaj u pola centra...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680098#p680098:1es0ic63 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 14 Nov 2019 09:12 am[/url]":1es0ic63]Tu sam ujedno podsetio, prvo, da za mene nije imperativ da se Balkan sruši. Samo da ne razumem zašto je svaka, svaka ali baš svaka pomisao koja njega izbacuje iz priče, za neke ljude svetogrđe i užas. A ne smeta im kad mnogo veći i bolji spomenici kulture propadaju.
Veliki problem te sirote zgrade je što je u skoro svakom saobraćajnom planu odsečena od pešaka. Jedine rute do zgrade su ili mali razlokani trotoar ili probijanje kroz prenatrpana autobuska stajališta (još jednu opciju, prelazak ulice, sam namerno preskočio jer i do tog pešačkog prelaza treba stići okolo-naokolo).

Nema koristi sačuvati zgradu i opet izgraditi sve oko nje onako kako je sada - uvenuće svakako.
 
Ако би се рушио цео блок стакленца, онда би требало приступити скроз новом саобраћајном решењу, тј. кружном току.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680019#p680019:mdussanj je napisao(la):
stf » 14 Nov 2019 11:35 am[/url]":mdussanj]
Развијени свет је одавно схватио да се грдно з**** па улаже милијарде да исправи грешке из прошлости које ми нисмо стигли да направимо па не би било паметно ни да их направимо данас кад за то време није. Ево, овај "мим" најсликовитије објашњава колико је твој став ретроградан ипогрешан у свој својој суштини.

75196269_542536909644258_6756672787189858304_n.jpg
Ovo apsurdno poređenje nas i njih slušam već godinama i niko da kaže da su takve generalizacije duboko pogrešene i nemoguće. Kad mi budemo imali puteve od 12 traka, onda ću i ja žestoko navijati da se to smanji. Ne razumem kako iko može smatrati da jedna što se ulica tiče i dalje Turska kasaba treba da SMANJUJE širine ulica zato što to rade oni koji odavno imaju dobro razvijenu mrežu širokih magistrala. Kakva je to slepa logika: Ako oni rade nešto ... mora biti da moramo i mi, pa šta god to bilo? Nismo isti. Takve slepe generalizacije su duboko pogrešne. Zar je teško razumeti da i kad se usvoji inače sasvim zdrav i dobar princip da višak privatnih vozila treba terati iz centra grada, to i dalje podrazumeva razvijenu, dobro raspoređenu i povezanu mrežu osnovnih automobilskih trasa kroz grad? Koju mi nemamo. NEŠTO mora da prihvati minimalni nivo robnog, poslovnog i privatnog transporta jednog milionskog grada. Treba PRVO napraviti takvu mrežu ulica, ako treba proširiti gde je usko, doći do funkcionalnog minimuma saobraćajne mreže koja neće ni gušiti privredu niti će oni koji u njoj rade morati da u prevozu provedu dobar deo života, pa se ONDA možemo brinuti da li će po takvim ulicama početi da se ide previše vozila. Tek ONDA možete terati taj višak. Ne pre.
 
Predlazem protest kojim bi se blokirala neka vaznija raskrsnica da bi se napravio sto veci medijski pritisak, kao sto su uradili u Kotezu pre par meseci pa im je princ od cvetnog trga resio problem odmah.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680138#p680138:3n50cdhi je napisao(la):
Zuma » 14 Нов 2019 04:38 pm[/url]":3n50cdhi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680019#p680019:3n50cdhi je napisao(la):
stf » 14 Nov 2019 11:35 am[/url]":3n50cdhi]
Развијени свет је одавно схватио да се грдно з**** па улаже милијарде да исправи грешке из прошлости које ми нисмо стигли да направимо па не би било паметно ни да их направимо данас кад за то време није. Ево, овај "мим" најсликовитије објашњава колико је твој став ретроградан ипогрешан у свој својој суштини.

75196269_542536909644258_6756672787189858304_n.jpg
Ovo apsurdno poređenje nas i njih slušam već godinama i niko da kaže da su takve generalizacije duboko pogrešene i nemoguće. Kad mi budemo imali puteve od 12 traka, onda ću i ja žestoko navijati da se to smanji. Ne razumem kako iko može smatrati da jedna što se ulica tiče i dalje Turska kasaba treba da SMANJUJE širine ulica zato što to rade oni koji odavno imaju dobro razvijenu mrežu širokih magistrala.

Ау бре Зума, дал си буквално схватио илустрацију која само служи да покаже сликовито неку тезу ... :lol: :lol: :lol: У ствари, кад мало боље разлисмил не чуди ме. :lol: :lol: :lol:

Уосталом, скокни до Будимпеште, не треба даље да идеш. Они су типичан амерички аутомобилски град. Обале Дунава су им заузеле магистрале, све улице које су физички могле, проширене су до улаза људима у зграде, тротоари бедно широки ... Да ли су решили саобраћајне гужве? Нису. Исте су као у Београду. А имају и метро и озбиљну трамвајску мрежу.
 
Pa naravno da nisam bukvalno shvatio sliku, valjda sam do sada zaslužio toliko "kredita". Samo sam je i ja ponovio isto kao i ti, i u iste svrhe: kao "ilustraciji koja samo služi da slikovito pokaže neku tezu". A ta teza je da vi koji godinama kao mantru i bez ikakvih ograda ponavljate priču kako se automobili teraju iz gradova, imate na umu oprilike istu takvu sliku saobraćaja i u Beogradu. Ne bukvalno naravno, nego u smislu da kao što je ovo na slici preterano čak i na zapadu, isto tako i u Beogradu ima drastično više vozila nego što je NJEMU neophodno, pa MOŽEMO da proteramo višak i zadržimo istu širinu ulica i na kritičnim mestima jer nam više od toga neće trebati ni ubuduće. Što nije tačno jer nas tek čeka tendencija velikog porasta saobraćaja, i to po bar tri osnova. Povećanje standarda, razvoj i izgradnja Beograda, ali i drastično povećanje atraktivnosti baš centra grada. Smartplan kaže za skoro 50% za svega 13 godina, a kasnije i više.

Mi se razlikujemo samo u sledećem. Vi smatrate da će do sada predložene mere za rasterećenje saobraćaja u centru (metro, dva tunela, ump, smt) biti dovoljne ne samo da neutrališu rast od tih 50% ili već koliko bude, nego da SMANJE već sada nesnosne gužve UPRKOS tog rasta. Ja kažem da neće i da to nije moguće. Dakle moramo da odradimo i te do sada predložene mere rasterećenje saobraćaja, ali i da popravljamo uska saobraćajna grla gde god nam se otvori prilika za to. Kao na Slaviji i Trgu Republike gde onda dobijamo i niz drugih prednosti.

 
Zanimljiva slika. Malo je falilo da se pojavi nova ulica. Maltene direktna veza Knez Mihailove i Kosovske ulice. Smetala je samo još jedna čitava zgrada. Pretpostavljam da je ovo stanje posle bombardovanja 1941.?
 
Tri 41ice se sad naredjale na stajalistu na Trgu. Bukvalno nisu imale gde da stanu koliko ih je.A ovamo s**u kako nema potrebe za 19, 21 i 22. To je to napr'dno upravljanje JGPom...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680948#p680948:1buba7p8 je napisao(la):
Zuma » Нед Нов 17, 2019 2:45 pm[/url]":1buba7p8]Zanimljiva slika. Malo je falilo da se pojavi nova ulica. Maltene direktna veza Knez Mihailove i Kosovske ulice. Smetala je samo još jedna čitava zgrada. Pretpostavljam da je ovo stanje posle bombardovanja 1941.?

http://mpu.rs/zbornik/pdf/zbornik_8/9.pdf
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=680019#p680019:10lgkrst je napisao(la):
stf » Čet Nov 14, 2019 12:35 pm[/url]":10lgkrst]
А треба имати у виду и да је Београд град у коме 80% кретања бива обављено јавним превозом а тек нешто више од 10% аутомобилом што је за многе развијене метролопе фасцинантна и недостижна бројка. То наравно није резултат доброг јавног превоза већ ниском стандардом. Али сведоци смо последњих година да број аутомобила драстично почиње да се повећава а број становника је сличан. Број аутомобила ће само расти и расти а ми не можемо улице бесомучно ширити јер је свет доказао да је то бесмислено и констрапродуктивно. Уосталом, Дечанска је и сада једна од најнехуманијих улица у центру града. Не треба је додатно дехуманизовати да бисмо санирали саобраћајни проблем на две године, најдаље три.

Odakle ti ova statistika? Po broju automobila na ulicama meni ne izgleda da je tacna.
 
vozde, hvala na ovom linku, jako zanimljiv tekst. za sada sam samo preleteo a cim budem imao malo vise vremena sa uzivanjem cu mu pokloniti punu paznju
 
Mogu da priznam da bi sređivanje te ulice u to vreme bilo vrlo lepo rešenje :)

Da je tada urađeno imali bi zanimljivu, skoro simetričnu šemu ulica. Sad je naravno odavno kasno i puno toga se promenilo, kao i za mnoge stvari koje pogrešno radimo upravo sada i koje se više nikada neće moći ispraviti. Ulice su krvotok grada. Sve drugo se menja, ali one ne. Sem glavnog puta ka jugu, sve ostale ulice koje danas zrakasto prilaze bivšoj Stambol kapiji je verovatno nekada trasirao neki polu građanin - polu seljak koji je tuda svaki dan išao do svoje njive izvan šanca. I tako, sve se od tada promenilo, samo su te njihove staze ostale. Pošto su veoma otporne na promene, ma kako loše eventualno bile, kad god imamo šansu da poboljšamo mrežu ulica, kao sada na Trgu Republike, to se NE SME propuštati. One su najvažnije.

Svejedno,Vožde, lep prilog iz istorije samog centra Beograda. Znači nije mi se samo učinilo niti je u pitanju bombardovanje, ta neformalna "ulica" je zaista postojala i zvala se Kuzmanovićev prolaz ili Kuzmanovićev pasaž.


Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
 
Nisam bio na trgu od puštanja saobraćaja. Kako se drži kocka v2?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=681329#p681329:18bovrky je napisao(la):
wk_ » Uto Nov 19, 2019 1:29 am[/url]":18bovrky]Nisam bio na trgu od puštanja saobraćaja. Kako se drži kocka v2?

Ja sam sad prosao u nedelju. Iznenadjujuce, sve kocke se drze
 
Vrh