Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=677617#p677617:1z90awkq je napisao(la):
Markoni1 » Wed Nov 06, 2019 2:52 pm[/url]":1z90awkq]Izvolte Trg Republike i vesicev vašar. Pogledajte I bare na kaldrmi jer je drenaza uradjena fantasticno.

https://youtu.be/V358cHFq8Ac



Sent from my SM-G970F using Tapatalk

Ali je bar muzika do j, AC/DC TNT :D
 
Ukinuli linije pa prate gužve
lol2.gif

S. B. M. | 06. novembar 2019. 16:02

Polemike oko izmene trasa nekoliko autobusa javnog prevoza. Sekretarijat: Na Trgu republike manje vozila

BEOGRAĐANIMA je obećan bolji javni prevoz od 1. septembra! Gužve, kašnjenja, preskakanje polazaka i manjak vozila tokom leta pravdan je rekonstrukcijama koje su bile u toku i lošim voznim parkom. Obećano je da će, kada obnova Trga republike bude gotova, a na ulice stignu 244 nova vozila, saobraćaj funkcionisati mnogo bolje. Umesto toga, trolejbuske linije 19 i 28 su ukinute, linije 43 i 96 skraćene do "Pančevca", a 21 i 22 do Slavije. Posle ovih restrikcija, Sekretarijat za javni prevoz analizira novonastalu situaciju.

Od početka radova na Trgu republike, a i ranije, dok su najavljivani, znalo se da će ovo područje zapravo biti velika pešačka zona sa delovima "usporenog saobraćaja". Međutim, da bi se ova zamisao ostvarila, potrebna je mnogo jača mreža vozila na linijama koje "prihvataju" putnike sa linija koje su ukinute zbog pešačke zone. To se nije dogodilo, pa su žitelji leve obale Dunava, Konjarnika i Zvezdare na velikoj muci.

Iz Sekretarijata za javni prevoz ukidanje pravdaju preklapanjem pojedinih linija i optimizacijom trolejbuskog saobraćaja, kao i potrebom da se smanji broj gabaritnih vozila koja prolaze Trgom republike.

Linija 28 uvedena je posle Drugog svetskog rata i godinama se preklapala sa linijama 40 i 77, za koje iz Sekretarijata tvrde da su sada Zvezdarcima opcija. Studentima koji žive u ovom delu grada, ali i ostalim putnicima, značila je direktna veza do Studentskog trga gde se nalaze fakulteti. I skraćenje 43 i 96 palo je teško žiteljima leve obale Dunava, jer na stanicama posle Pančevačkog mosta ne mogu da se uguraju u autobuse koji ih vode do centra.

Linije su ukinute i skraćene, a one koje ih zamenjuju nisu pojačane. Isti broj vozila ostao je na liniji 40, 77, 95... Nisu uvedeni ni dodatni polasci.

- Organizovali smo snimanje linija 5A, 22A, 24, 26, 29, 31, 40, 41, 77, 79 u centralnoj zoni kao i onih koje voze Bulevarom despota Stefana. Po dobijenim rezulatima izvršiće se detaljna analiza, na osnovu koje će se preispitati postojeći režim rada linija javnog prevoza u centru grada, kao i pojačanje linija za koje se utvrdi da je to neophodno - kažu u Sekretarijatu.

Radojičić: Ako treba, vratićemo 28

GRADONAČELNIK dr Radojičić kazao je juče da predstavnici Sekretarijata rade analizu da li postoji dovoljan broj linija koje pokrivaju trasu ukinute trolejbuske linije 28 i da li postoji potreba za njeno ponovno vraćanje.

- Ako bude bilo potrebe da se ukinuta linija vrati, ona će biti ponovo uspostavljena. Najvažnije je obnavljati vozni park GSP i Beograđani će osetiti poboljšanje u gradskom prevozu do kraja godine, kada stignu sva nova vozila - kazao je gradonačelnik.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... rate-guzve

https://i.postimg.cc/8z6DvMsc/bu****.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=677528#p677528:1c63ny8j je napisao(la):
astrodule » 06 Nov 2019 11:06 am[/url]":1c63ny8j]

Koliki id*** treba da budeš da ukineš jednu liniju koja postoji "sto godina" i ODMAH ne pojačaš linije koje se delom poklapaju sa trasom ukinute linije?!?! :bash:

Pošto je očigledno da je primarni razlog ukidanja čuvanje kolovoza na trgu bar koji mesec (do izbora), tako ni opcija pojačavanja linija koje će proći trgom im ne dolazi u obzir... Ovo sređivanje "sređenog" je ono čuveno kako se "kockar" vadi... samo što smo mi svi ulog...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=677699#p677699:3c4ymd0s je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Nov 06, 2019 7:52 pm[/url]":3c4ymd0s]Kupio im tata Alek trolejbuse pa se igLaju deca s njima... :kafa:

Изненађења у јавном превозу – скраћене трасе линија 21, 22, 43 и 96

Надлежни се правдају захтевима Београђана. – Ово личи на увод у гашење терминуса Студентски трг и Трг републике - Следи ли убрзо гашење окретнице?

Шок за шоком погађа ових дана Београђане који се возе јавним превозом. Звездарци, Палилулци и Старограђани остали су без линије 28, житељи Коњарника без линије 19, а они који путују ка Учитељском насељу и Крушевачкој немају директну везу до Трга републике и Студентског трга јер су скраћене линије 21 и 22. Али, свима њима, иако им то не значи пуно, барем је још у петак стављено до знања да морају да рачунају на ове трајне измене.

Већу непријатност доживели су становници Котежа и Борче, када су тек од возача на линијама 43 и 96 сазнали да ови аутобуси не иду до Трга републике, већ само до Панчевачког моста.

Јер, док су новине за линије 19, 21, 22 и 28 објављене јасно на сајту града 1. новембра, за линије 43 и 96 та информација је изостала. Појавила се тек само на сајту ГСП-а, али и ту не видљиво, него у одељку који само упућени могу да нађу.

Грађани се питају коме је пало на памет да се тако невешто игра линијама, које су, иако нередовне, ипак биле важне. Јер, сада ће сви они који су до центра ишли аутобусима 43 и 96 морају да преседају на линије 35 и 95 које су и без овог додатног оптерећења биле крцате.

Секретаријат за јавни превоз одговара – управо грађани су тражили све ове измене.

– Што се тиче линија 43 и 96, секретаријат се консултовао са представницима општине Палилула који су предложили да оне остану на окретници испод Панчевачког моста уз оправдање да то одговара већини грађана. Иначе, линија 43 је са окретнице на Новом Београду скраћена првобитно на Трг републике управо на захтев Удружења грађана Котеж који су тада првобитно захтевали да се ова линија скрати на Панчевачком мосту – навели су у секретаријату, али су избегли да прецизирају да ли су ово трајне измене.

Тешко је поверовати да су Београђани који су користили старе линије 19, 21, 22, 28 и 96 тражили нешто од чега ће имати искључиво штету, али када је реч о линији 43, речи надлежних и нису потпуно без основа.

Ако се погледа интернет страница Удружења грађана Котеж, врло брзо се схвата да Котежани више личе на рогове у врећи. Живо се води расправа о томе да ли треба да се врати аутобус 43 до Трга републике или до Ушћа или да остане код „Панчевца”. Чини се да ће превагу ипак однети „лоби” који се залаже за хитно враћање ове линије до Трга. На фејсбук страници удружења организовано је и гласање где је та идеја однела убедљиву превагу. Осим тога, једна од последњих вести са те странице јесте и да је удружење од председника општине Палилула Александра Јовичића добило уверавање да ће наредног уторка 43 бити враћен до Трга републике.

– По његовим речима, ово садашње измештање линије до Панчевачког моста било је привремено решење – наводи се на фејсбук страници удружења.

Ово отвара питање ко не говори истину јер и секретаријат и Котежани тврде да су уверавања добили од представника највеће градске општине.

Од овог је ипак много важније што су се тектонске промене догодиле на шест прометних и важних градских линија чије трајно укидање и скраћивање је исто тако тектонски пореметило свакодневицу више хиљада Београђана.

Надлежни упорно уверавају да су овај корак предузели после озбиљних анализа и разговора. Али, иако смо затражили да нам доставе прецизно које су анализе показале да су овакве промене неопходне, они то нису учинили. Изостао је и одговор на питања да ли је ово увод у годинама најављивано гашење окретница на Тргу републике и Студентском тргу, као и да ли слична судбина предстоји и линијама 27, 29, 31, 32E и 41 чија траса се завршава на ова два терминуса. Јер, последњи потези надлежних неодољиво асоцирају на тихо гашење окретница на централном тргу и код Академског парка, а потребе грађана служе само као изговор. Зато Београђане не треба да чуди ако ускоро, на пример, чују да се аутобуси 27, 31 и 32Е продужавају до Ушћа. Наравно, „на захтев грађана”.

Као клинци са аутићима

Надлежни се градским линијама у последње време, играју као деца аутићима. Мало тамо, мало овамо, па опет назад. Можда би било смешно да није трагично за свакодневицу Београђана који месецима не могу да похватају конце јавног превоза. Један од најпарадоксалнијих примера је баш линија 43. Пре само три године она је у пакету са линијама 27Е и 35 продужена до Ушћа, како би почело постепено ослобађање терминуса на Тргу републике. И док су 27Е и 35 продужени до Блока 20, где је изграђен нови терминус, линија 43 продужена је до такође потпуно новог терминуса, али код Скејт парка. Онда је овог пролећа изненада враћена на Трг републике, опет уз образложење – потребе грађана (у овом случају Котежани се јесу заиста жалили да им је продужена линија до Ушћа закомпликовала живот). А онда једва пола године касније, одлучено је да 43 и 96 не иду даље од „Панчевца”.

http://www.politika.rs/scc/clanak/44132 ... 22-43-i-96
 
Utakmica je u toku a nikoga na vašarištu.
Čemu ograda, ekran, tribine, šatori?
Očigledno je da se neko bogato dogovorio.
 
I marakana je poluprazna, a tek na trgu neće niko da gleda

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 
Proslu kad su igrali dosli pijani klinci i huligani na ove tribine dok je na svakom cosku policija bila. Nepotrebno potpuno.
 
Al ajde što blokira trg, nego što vidim da im je ta manifestacija baš posećena... :lol: Nisam nijednom izbrojao više od 20 ljudi na tim tribinama.
Ali hej... Groxy i ekipa imaju svoju fiks zamisao i baš ih briga za realnost.

P.S.

Откако су трајно скраћене линије 43 и 96, житељи Котежа и Борче 3 на стајалишту код палилулске установе културе трче из возила у возило да што пре ухвате место у неком крцатом аутобусу који иде ка центру

Али, ових дана, Котежанима можете да поменете све, само никако центар јер су остали без њега, односно без директне линије до њега. Скраћивањем линија 43 и 96 житељи Котежа и Борче 3 остали су после много година без везе са Тргом републике.

„Коме ми припадамо? Какав црни центар? Па да нас заиста сматрају житељима централне општине не би нам ово урадили! Сад је прилика да се отцепимо и направимо своју општину, кад Палилулу није брига за нас”, револтиран је био један од житеља овог београдског нaсеља.

Сличне реакције стижу и са линије 96. Са Борчанцима смо се нешто краће возили, али сасвим довољно да осетимо да им је јед једнак као и котешким сапатницима.

„Видела сам негде где се хвале како су ово грађани тражили? Па како их није срамота да тако масно слажу? Уместо да нам унапреде ионако лоше линије, они их још нагрдише. Вероватно да им не хабамо нове коцке на Тргу”, с једом је истакла суграђанка Марија Нешић.
 
Posmatrac":3h8e2t8f je napisao(la):
Proslu kad su igrali dosli pijani klinci i huligani na ove tribine dok je na svakom cosku policija bila. Nepotrebno potpuno.
Kako nepotrebno?
Pa to će sve lepo da fakturišu jedni drugima pa onda pola tih para u džep...

Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
 
Nekada sam redovno pratio ovaj forum. Davno nisam bio pa sad malo pogledao oko Trg. Ne mogu da verujem koliko gluposti ima.
Prvo kome treba Trg gde ima ovoliko autobusa i trolejbusa. Ovo je uzas. Trg treba isprazniti od gradskog prevoza.
Vidim ovde se ubise od plakanjem sto su ukinute 2 linije trola. Treba ih ukinuti sve i uvesti elektroautobuse i ukinuti sve ostale autobuse.
Drugo vidim da ljudi ne poznaju strateguju grada.
Ukida se Studenski trg, prave se Garaze, oketnica se ukida i sve se seli u terminus u Dunavskoj. Koji treba da se gradi a koliko znam to je trebalo davno da se izgradi.
Na taj nacin Trole nestaju sa Trga. Taj Terminus ce biti trolejbusko autobuski. Tada ce se i veliki deo autobusa prebaciti sa Trga.
Trg treba gradjanima a ne autobusima.
Konkursno resenje je uradjeno za pesacku zonu. Jedina greska je ta sto je to promenjeno i pesacki Trg pretvorili u autobusku i trolejbuski koridor. To je zlocin prema Trgu.
Intezitet saobracaja gledano u prelazu osovina vozila preko Trga je veci nego na auto putu.
Zar takav treba da bude najveci gradski Trg.
Za ovakav saobracaj se pravi asfalt a ne kamena kocka i to ovih ovih dimenzija.
Ni jedna kaldrma na svetu ne moze da podnese ovoliki saobracaj.
Trg je nekad bio kaldrma i jos 60- 70 godina kad se povecao saobracaj na Trgu, Trg je preasfaltiran.
Ovde su ugradjene najbolje kamene kocke, granit debljine 20 cm, ali to nije za ovaj saobracaj. Za ovaj saobracaj je jedino asfalt.
Nadam se da ce gradske vlasti doneti mere i sacuvati Trg od saobracaja.
Verujem da hoce.
Koliko znam radi se projekat Vasine u kojoj je planirana tramvajska pruga i izrada idejnog resenja tramvajske pruge od Savije do Kalemegdana.
Sto znaci da neko razmislja i da ce se jednog dana skloniti autobuse i provuci tramvaj.
Sta god treba raditi na saobracaju napraviti takva resenja da se sa Trga drasticno redukuje saobracaj i da pojavom metroa i da se skroz ukine osim jedne linije tramvaja koja bi.povezivala Saviju u Kalemegdan.
 
A kako misliš da kroz pešački Trg republike prolaze sledeće kategorije:
1) stanovnici tog dela grada
2) studenti i radnici u tom delu grada
3) turistički autobusi
4) vozila komunalnih službi
5) vozila hitnih službi
6) dostavna i vozila sa specijalnim potrebama

Evo recimo da neko uzme i u svoj svojoj mudrosti ukine i te dve poslednje zloglasne trake saobraćaja na Trgu, i time spoji njegove dve celine - plato koji večito stoji zakrčen vašarima, sa parkićem prekoputa koji večito stoji prazan jer ne liči ni na šta. Dakle, dobije se jedna celovita pušačka zona sve od Kolarčeve pa do Etnografskog muzeja. Reci ti sad nama, kojom trasom bi ti onda sprovodio gore navedene kategorije ljudi i vozila?


Što se ukidanja trolejbusa tiče, pa naravno da se kuka kada se radi o imbecilnom potezu Megatrend brigade koji je osakatio desetine hiljada ljudi koji su zavisili od tih linija. Kukao bi i ti da si među njima i/ili da razumeš koliko je to štete donelo, ne samo putnicima nego i samom gradu, jer su se povećala putovanja automobilom i stvorile još veće gužve.

Ideja o potpunoj zameni trolejbusa elektrobusima je lepa. Šteta samo što Grad i GSP nemaju para a ni vozača da drže u životu i ova postojeća vozila, a kamoli da menjaju celu jednu flotu. Isto važi i za metro. Jeste, da ima metroa sve bi bilo drugačije. Problem je samo što ga nema, i po svemu sudeći, neće ga biti ni naredne decenije. A do tada ljudi moraju da se prevoze a grad mora da funkcioniše. Jer grad od toga živi. Ne od prodaje razgledanica šetača sa polupraznog Trga.
 
Valjda su prece potrebe stanovnika ovog grada za prevozom od vasarista u centru grada?
Prevoz moze da se ukida tek kada se obezbedi povezanost, sto kroz metro, sto kroz tramvaj, sto kroz linije koje prilaze negde blizu (ako ne prolaze bas preko trga.
(za dosta toga si ti u pravu, samo je redosled koraka katastrofalan, i dok se taj imaginarni sinski prevoz ne uspostavi, bolje da ove kocke odu u neki podrum i vrati se asfalt)
 
Da treba raditi na tome da se strateski resi problem saobracaja u centru Beograda. Nenermalno je da kako sam procitao u saobracajnim studijama da preko Trga predje dnevno od 1800 vozila gradskog prevoza. To je oko 1.5 vozilo u minutu u proseku, a vise od 4 vozila prosecno u minutu u spicu.
Problem Trga je saobracaj.
 
A to je problem za Trg... kako?

Šta bi to Trg dobio da se sutra zatvori za saobraćaj od Boška Buhe do olinjalog Staklenca, što sada ne može da ima?

Inače, još malo komike vezane za temu:

Javni prevoz u Beogradu: U centru samo "trole" i elektrobusevi
G.N. | 07. novembar 2019. 07:30 | Komentara: 0

Otvoren dvodnevni međunarodni seminar pod nazivom "Tendencije razvoja u javnom prevozu"
Vesic-mitic_620x0.jpg


Međunarodni seminar pod nazivom "Tendencije razvoja u javnom prevozu", otvoren je u ponedeljak u hotelu "M" u okviru saradnje i članstva Grada Beograda, Sekretarijata za javni prevoz, u Internacionalnoj asocijaciji za javni prevoz sa sedištem u Briselu. Tema skupa je finansiranje sistema javnog prevoza, tiketing i uvođenje savremenih tehnologija, kao i uvođenje elektroautobusa u sistem javnog prevoza.

Nezaobilazna tema bila je metro, čija će izgradnja početi krajem iduće godine.
- Do sredine sledeće godine usvojićemo plan generalne regulacije šinskih sistema na teritoriji grada, kojim ćemo proširiti tramvajske linije za nekoliko desetina kilometara - rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić na skupu.

Prema Vesićevim rečima, u najužem centru grada opredelili su se za trolejbuse i električne autobuse, što je u skladu sa politikom širenja pešačkih zona:
- U Beogradu imamo 514 linija, 2,5 miliona vožnji svakog dana i skoro 5.400 stajališta. Ove godine kupili smo 70 autobusa iz Turske i 174 iz Kine, a u planu nam je da ovog meseca raspišemo tender za kupovinu 100 novih zglobnih autobusa. Kupićemo još 40 novih trolejbusa i 10 elektrovozila .

Za prevoz 250 miliona

ZAMENIK gradonačelnika na skupu je podsetio da Grad Beograd godišnje izdvaja oko 250 miliona evra za javni prevoz. Od toga se od kupovine karata naplati oko sedamdesetak miliona, što znači da se sa 180 miliona evra direktno subvencioniše javni prevoz.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ktrobusevi

''Samo trole i elektrobusevi'' a ovamo sakate linije, ukidaju trole i menjaju ih dizel autobusima. :lol: :bash:
 
E kako bi lepo bilo da i ovde sav saobracaj izbace i samo da ide tramvaj.Samo izvade one stubice i sve postane celina .
 
Bas zbog planiranja uvodjenja tramvaja je izmenjen prvobitni projekat kolovoza, preslo se sa krute na fleksibilnu konstrukciju.
Izbacena je betonska konstrukcija i postavljanje granitnih kocki u cementntnom malteru visoke marke, kako bi se kasnije mogla izvesti konstrukcija za tramvajske sine, a da se sacuvaju granitne kocke i izbegnu veliki troskovi.
Znaci da je planiran tramvaj.
 
Znaci mi smo krivi jer su se kocke vec jednom raspale, a verovatno ce i drugi put. Vlast i izvodjaci radova nemaju odgovornost i ne treba da snose posledice.

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=678030#p678030:3v9y1b68 je napisao(la):
Inzenjer011 » Čet Nov 07, 2019 9:34 pm[/url]":3v9y1b68]Bas zbog planiranja uvodjenja tramvaja je izmenjen prvobitni projekat kolovoza, preslo se sa krute na fleksibilnu konstrukciju.
Izbacena je betonska konstrukcija i postavljanje granitnih kocki u cementntnom malteru visoke marke, kako bi se kasnije mogla izvesti konstrukcija za tramvajske sine, a da se sacuvaju granitne kocke i izbegnu veliki troskovi.
Znaci da je planiran tramvaj.
Da ali to ispada iz kalupa "nezavisnih arhiekata " i odmah nije prihvatljivo .Jer je Beograd samo njihov i niko ne sme drugacije da razmislja i nedaj boze nesto uradi bez njihovog odobrenja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=677993#p677993:2d57rghz je napisao(la):
Inzenjer011 » 07 Nov 2019 05:55 pm[/url]":2d57rghz]
Drugo vidim da ljudi ne poznaju strateguju grada.

Potpuno si u pravu, i dalje ime previse ljudi koji ne poznaju strategiju grada ili se prave da je ne poznaju, da je nema, pa ih svaki novi potez gradske uprave iznenadi. Tada krece kukanje o bahatosti dok je zapravo u pitanju cista doslednost gradskih celnika.

Strategija grada je vec godinama jasna i svodi se otprilike ne sledece:

"Jeste da je skupo, jeste da je sporo, ali je zato fuš."

Pritom niz projekata tu doslednost dokazuje, cak je i procedura bas svaki put ista:

- prvo se unisti ono sto valja
- zatim se podigne kredit da se napravi nesto novo
- a onda to sklepano novo propadne pre nego sto se pusti u koriscenje

Galerija doslednosti:

- Srusimo svapsku obaloutvrdu, sklepamo novu, nova obaloutvrda propadne u Savu.
- Raskopamo Slaviju, napravimo plato, plato se raspadne jos pre nego sto se useli info centar.
- Ukinemo Glavnu zeleznicku stanicu, ne zavrsimo novu (Prokop), prebacimo vozove na Prokop koji nema pokretne stepenice/liftove/gradski prevoz i Topcider koji nema...pa bas nista.
- Raskopamo trg Republike, izmenimo projekat u hodu tako da kocke na kraju zaplivaju, nasumicno izbusimo podlogu i preslozimo kocke do sledeceg busenja i obrtanja.

Ima toga sijaset, da ne nabrajam, ali vrhunac doslednosti je ipak rusenje nove novcate obaloutvrde u BnV da bi nov novcat kolektor mogao da izliva g o v n a pravo pred prozore zdepastih samozapaljujucih luksuznih demitusa.

Tesko je ovakvu doslednost prevazici, na svu srecu gradska uprava je puna maste i volje tako da ocekujem niz novih poduhvata koji ce zaseniti prethodne.

:kafa:
 
darko78 je nakon zavrsene misije na temi o koridorima presao na gradske teme..

dakle darko78 zakljucuje da gradska vlas ima pravo da za svog mandata okrece kocke koliko god puta da je potrebno, da crta biciklisticke staze bez kraja i pocetka, otvara i napusta gradilista kako joj padne na pamet, menja projekte u hodu... jer beograd je grad vesic gorana
 
Vrh