[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=665055#p665055:b8xwd3lp je napisao(la):
Zuma » 30 Sep 2019 04:13 am[/url]":b8xwd3lp]Evo gde bi trebala da bude drenažna cev u osnovnoj podlozi puta. Dakle, put vode je ovakav. Prolazi kroz ispunu od rizle između kamenih blokova, ide kroz novoizbušene rupe u asvaltu, pa onda kroz osnovu ispod njega, eventualno usput ispirajući sitnije čestice osnove
gde bi zatim trebala da bude pokupljena pomoću izbušene drenažne cevi (žuto na tipičnom preseku jednog puta). Međutim, koliko sam video, takve drenažne cevi kod nas ne postoje iako gornji sloj kolovoza nije nepopusan, bar ne zadugo, tj nije ni asvalt ni beton kao na donjoj skici. Što znači da će, čim se pojave prve rupe u Sikinoj zaptivci, voda sa kolovoza uvek da se slobodno sliva baš u osnovu koja nosi put, gde verovatno i ostaje ako je ispod nje ilovača, jer drenažnih cevi izgleda nema. A i ako nije ilovača, svakako usput pravi kanale i polako ispira deo zemljišta.
Odlican je to prikaz Zuma, ali posto su improvizacijom oni izbegli postavljanje te drenazne cevi (zuto na tvojoj slici), koja je verovatno skolski primer kako treba to da se radi) oni su sada improvizovacijom pokusali sa busenjem asfalta simulirajuci drenazu vertikalnim busenim rupama pravo u bazu puta. Da bi izbegli pravu katastrofu, odnosno da bi odlozili pravu katastrofu, bar do izbora, sada pokusavaju da stvar spasu ubrizgavanjem, mazanjem i popunjavanjem fuga sikaflexom izmedju kocki kako bi prodor vode u podnozje kocki i dalje, kroz asfalt u granulat ispod asfalta bio sto manji, nadajuci se da ce sva atmosferska padavina otici povrsinski preko kaldrme u slivnike, a da ce samo neznatan deo prodreti pored sikaflexa ispod kocki i jos manje u fundament bez drenaze. Tu se otvara nekoliko novih problema: Prvo koliko ce Sikaflex pod opterecenjem teskog saobracaja (60.000 vozila dnevno) dihtovati i izdrzati vibracije, pritisak tezine vozila, koliko ce izdrzati frikciju i vakuum koji kretanjem stvaraju sami pneumatici (to je efekat kada se okretanjem pneumatika vakuumom ``isisava`` povrsinska voda sa kolovoza, obicnim vozacima poznata po tome, sto kada se kreces iza nekog vozila po vlaznom kolovozu, mora da upalis brisace iako je kisa prestala pre pola sata), pa zatim koliko je prijanjanje sikafleksa na kocke bilo prilikom nanosa....Ovde na slikama gde nesto radnici sa maskama mazu, predpostavljam da je doslo do problema - sto nakon usisavanja granulatne fuge izmedju kocki i nanosenjem sikafleksa isti nije imao dobro prijanjanje (ispadaju gliste od stvrdnutog sikafleksa nakon stvrdnjavanja), naravno zbog nanosenja na prasnjavu povrsinu, pa se sada opet improvizacijom na kocke u delu fuga, cetkicama nanosi neki prajmer u vidu tecnosti (iz familije sikabond prajmera) - otuda maske radnicima jer ta tecnost isparava i to ne bas naivnim isparenjima....Taj prajmer ce malo pomoci u otprasivanju i svakako ce poboljsati prijanjanje sikaflexa, ali prostim citanjem proizvodjacke specifikacije jasno je da sikaflex nije materijal predvidjen da se nanosi po povrsinama po kojima se gazi ili vrsi kretanje ni pesaka, a kamoli trolejbusa i autobusa? Pobogu, pa da li je neko citao uputstvo proizvodjaca na tim sika kobasicama? Postoji u familiji sika specijalni malter (cini mi ovako iz glave se da je to Sika Top 414 ili 212), to je malter koji u sebi sadrzi neka elasticna polimerna vlakna i koji je atestiran na to da trpi opterecenja pod saobracajem. Sikaflex sluzi za krpljenje nadstresnica i krovnih povrsina, itd i to privremeno.....
Ovo sa cetkicama i prajmerom ce poboljsati improvizaciju pokusaja smanjenja prodora vode u bazu puta, ali otvara se problem prihvata kolicine atmosferske vode u postojece odvode kisne kanalizacije (poznatije kao ``crta``)......Da li je sada to dovoljno i do koje mere ce ``crte`` prihvatiti svu padavinu koja ce sada u veoma kratkom roku (dok bude drzala sikaflex fuga) samo skliznuti preko celog trga pravo na ``crtu``. Koliko se time ugrozavaju okolne ulice ``niz vodu``, Francuska, Brace Jugovic, Mekedonska???.
I da ne duzim, ionako su mi postovi predugacki.......ne mili mi se da vise uopste pratim ovu temu, jer nivo improvizacija koji se pokazao prilikom ovog karabudzenja Trga je toliki da vise ne zelim da izrazavam misljenje o tome.
Recimo kod revizije finansijskih izvestaja postoji nekoliko nivoa ``ocene`` revizora: Najbolja ocena je kada revizori kazu da finansijski izvestaji prikazuju istinito i fer stanje nekog pravnog lica, slabija ocena je ista kao i prva, ali uz izrazavanje tzv - rezerve revizora po pitanju (pa navedu u vezi cega su izrazene te rezerve), sledeca slabija ocena je da revizori nsmatraju da izvestaji ne prikazuju pravo stanje i da stavljaju primedbu na finansijske izvestaje zbog propusta (pa navedu sve propuste), sledeca gora ocena je da po misljenju revizora finansijski izvestaji ne prikazuju pravu situaciju i da imaju znacajne propuste (pa navedu koje znacajne propuste) te da daju savet organima upravljanja da postoji potreba pokretanja zakonskih procedura, a najgori od svih revizorskih izvestaja je da revizori nisu u stanju da izraze misljenje o finansijskim izvestajima nekog pravnog lica zbog nemogucnosti pribavljanja relevantnih podataka i kraj izvestaja.....Kada sam pitao jednog revizora sa ogromnim medjunarodnim iskustvom koji je dao jednu takvu (nagoru ocenu) jednom pravnom licu ovde u Srbiji, sta to zapravo znaci, on mi je rekao: O gluposti se misljenje ne izrazava, barem ne u pristojnom drustvu! U takvoj situaciji vreme je da misljenje umesto revizora (citaj nadzora) ocenu i misljenje daju istrazni organi i Sud koji se bavi kriminalom.....
Time bih zavrsio svoje ucesce na ovoj temi.....