Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

71225652_883696065346840_3016251714031321088_n.jpg


:mrgreen:
 
Fuge su postavljene na ovom delu. Videćemo koliko dugo će biti vodonepropusne.

Pogledajte prilog 8
Pogledajte prilog 11
Pogledajte prilog 9
Pogledajte prilog 10
Poravnavanje i nabijanje kamenih blokova u podlogu.

Pogledajte prilog 7
Nema vidljivih granica dve zone Trga.

Pogledajte prilog 6
Pogledajte prilog 5
Nije mi jasno kako su uspeli da oštete toliko veliki procenat granitnih blokova sa bivše DONJE strane?

Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Takođe mi nije jasno šta je ovo na blokovima? Beton? Malter? Stvrdnuti pesak? Ako je pesak, zbog čega je ovako čvrst?

Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
 
Neko je ovde napisao u ranijim postovima da su ove fuge super stvar i da su veoma otporne, parafraziram - da imaju odnicno prijanjanje a toliko su otporne da se koriste za zaptivanje staklenih povrsina na velikim zgradama.....itd.

Ja tvrdim da samo totalni diletant i neko ko pojma nema o gradjevini moze da fuguje ove kocke fugama na bazi poliuretana, gume, silikona i sl. materijalima. Jedno su glatke staklene povrsine koje su vertikalne i koje osim sunca, vetra i kise ne trpe nikakav drugi fizicki pritisak, a drugo su kamene saobracajne povrsine koje su horizontalne, koje su prasnjave (nisu glatke kao staklo, pa se u pripremi ne mogu ocistiti detaljno radi postizanja prijanjanja elasticnih fuga) i koje trpe ogroman pritisak teskih vozila (trole, kamioni, autobusi). Samo da napomenem da pravcem Kolarceva - Francuska protutnji dnevno 60.000 vozila?! Pod takvim opterecenjem i veoma jakom frikcijom gumenih tockova - te kocke imaju toliko jaku vibraciju i trpe pritisak i pomeranje u svim pravcima i po horizontali i po vertikali da samo neko ko nikada nije napravio ni pristupni put do seoske catrlje moze da prstom i Sika kobasicama u dubinu od jedan centimetar, onako na rizlu i prasinu fuguje kolovoznu kocku i to kocku ovih gabarita. Neko ce reci, pa sta i kocka u Kralja Petra je fugovana bitumenom. Greska, kocka u Kralja Petra nije fugovana, nego je nakon postavljanja i sabijanja - zalivena tecnim vrelim rastopljenim bitumenom koji je ispunio svaku poru do samog dna i baze puta i ta kocka je redjana u tzv ``lepezu`` (zbog rasporeda pritiska) i ta kocka ima oko 500g svaka, a ova kocka od 25 Kg i 5 puta vecih dimenzija po kojoj gaze vozila od 20 tona, to je neka druga prica.
E sad vi vidite kako se izvode ovi radovi i koji su to ``strucnjaci`` koji svim gradjanima koji doprinose budzetu uzimaju 10 miliona evra za kocku fugovanu kobasicama i prstom.
Ranije sam mislio da sve ovo na trgu rade i krpe samo kako tako - bi to drzalo do izbora, ali sada sam siguran da to nece izdrzati do kraja januara.....Blam oko ovoga ce se tek ispostaviti veliki, a nije iskljuceno da ce ih kostati samog neslavnog pada sa vlasti......Sve je ovde uradjeno toliko diletantski, da ne iskljucujem mogucnost da je gradskim celnicima koji pojma nemaju sve ovo neko i namestio namerno....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664648#p664648:34ftng5f je napisao(la):
Darko78 » Sub Sep 28, 2019 10:57 am[/url]":34ftng5f]Astrodule veruj mi mnogo je dobra ako se postavi kako treba .Slicne stvari se koriste i na staklenim fasadama gde se staklo zaliva i sve fukcinise odlcno.
Nije uporedivo iz mnogo razloga ali njihova zaptivnost se ne moze osporit.
Zato je preporucljivo sa pneumatskim pistoljima mnogo je lakse i moze se radnik posvetit vise kvalitetu.
E sad kako trenje utice na sve nisam siguran mislim da je stari nacin zalivanja " katranom" mnogo bolji ali danasnje arhitekte samo lete za novim stvarima.
Moram samog sebe citirati zbog zluradog da ne kazem neku tezu rec komentara Aca.
Kad nekog citiras prenesi njegovu misao celu a ne izvlaci jednu recenicu .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664868#p664868:1kzjc8ne je napisao(la):
zexland » 29 Sep 2019 12:01 pm[/url]":1kzjc8ne]. . za okrznute i strokave kocke.
Stvarno je malo krezavo, ali ako bi se ofarbalo u braon, kao 'brodski pod' . . :)

Bolje da ste angažovali neku tursku ili arapsku firmu koja zna da radi kaldrumu.
 
Bio sam danas u obilasku.
Prvo usisivačem izvlače ispunu (pesak, rizlu, šta li je) između blokova a zatim fuge ručno nalivaju iz "pištolja" Sikaflex masu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664879#p664879:3r254tot je napisao(la):
asterix » 29 Sep 2019 11:54 am[/url]":3r254tot]Bio sam danas u obilasku.
Prvo usisivačem izvlače ispunu (pesak, rizlu, šta li je) između blokova a zatim fuge ručno nalivaju iz "pištolja" Sikaflex masu.

To su sigurno videli na svom gradjevinskom fakultetu registrovanom u Sava Centru (pomocna prostorija za odlaganje metli) - ako su im na strucnim predmetima prilikom predavanja - pustali emisiju TV-Shop i rekli im da se tako resavaju svi problemi sa putevima, probusenim decijim slaufima, decijim bazenima na naduvavanje, curenjem oluka na baraci pored poljskog wc-a ili na nadstresnici iznad letnje kuhinje ukraj seoske kucice.....

Van pameti je sta se ovde na Trgu radi! Otvoreno pitam ljude koji ce svojim potpisom overiti nadzor nad ovim radovima, da li su svesni da mogu trpeti ozbiljne zakonske posledice ukoliko overe papire za ovu gradjevinski katastrofu! Neka budu svesni da ce ih verovatno jednog dana neko pitati za detalje.....
 
Bila je siika tih usisivača rizle sa nekim custom nastavcima. Izgledaju kao od savijenog lima? To može da izvuče samo malo rizle sa vrha. Ostalo je zaglavljno i nabijeno dublje između blokova.

363bd8c3c36788d0bfe082707fbab921.jpg
 
Da, izvlače malo ispune, 1cm ili malko više i pune te fuge istiskujući sivu masu iz ručnih pištolja i koje stavljaju Sikaflex "kobasice"
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664868#p664868:86pml2yu je napisao(la):
zexland » 29 Sep 2019 10:01 am[/url]":86pml2yu]Koja je ovo havarija covece !

10 milioncica evrica za okrznute i strokave kocke.

Koliko to dodje po kocki?

or.jpg
 
"Umesto izrade betonske podloge za kocke, kako je bilo originalno projektovano, postojeća asfaltna podloga je u toku radova posuta peskom i to bez odgovarajuće drenaže. Odgovorni projektant nije želeo da potpiše takve izmene projekta, pa je to morao da uradi tehnički direktor CIP-a, koji uopšte nema licencu za to", naveo je Jovanović u pisanoj izjavi.

http://rs.n1info.com/Vesti/a529998/...tar-grada-i-izmeste-ga-u-Beograd-na-vodi.html
 
A ko je "dao nalog" da se izvrši ovakva promena? Ima li nekakve dokumentacije ili nešto zvanično, da se zna ko je tražio promenu iz betonske u asfaltnu podlogu? Ja osećam da su to iz napredne vlasti naredili kako bi se ubrzali radovi pre prvog septembra, jer bi tek tada bio haos i da ne bi izazvali gnev naroda, aka izgubili glasove.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664905#p664905:2afuaxmk je napisao(la):
zidar » 29 Sep 2019 01:56 pm[/url]":2afuaxmk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664868#p664868:2afuaxmk je napisao(la):
zexland » 29 Sep 2019 10:01 am[/url]":2afuaxmk]Koja je ovo havarija covece !

10 milioncica evrica za okrznute i strokave kocke.

Koliko to dodje po kocki?

or.jpg

Mnogo ! :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664577#p664577:1wrxa7t7 je napisao(la):
Zuma » 28 Sep 2019 01:10 am[/url]":1wrxa7t7]
file.php

Ovo je odlična fotografija. Vidi se razlika u dimenzijama stare i nove kocke.
Ne znam kako su došli do dimenzija nove kocke, da li su se vodili nekim standardima ili je nešto drugo u pitanju...arhitekta, dobavljač...

Ali stara kocka je rezultat vekovnog, zapravo višemilenijumskog iskustva u gradnji puteva i ulica, nije se slučano došlo do tih optimalnih dimenzija kocke - konačnog elementa.
Očekujem da se u veoma kratkom periodu po puštanju saobraćaja ponovo "otkrije" mudrost starih graditelja.
 
U Vasinoj, u kojoj su isrctali biciklisticke staze, skinut je asfalt i morace opet da ih obelezavaju. Ovakvi detalji dosta govore o organizaciji i planiranju, kao da donose odluke dan za dan. Zbog toga uopste nisam optimistican povodom obrnutih kocki, deluje mi da se uzdaju u srecu.

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Obrtanjem kocki postigao se efekat da je Narodno Pozorište na sred ulice, jer nema vidljivog prelaza u odnosu na kolovoz. Katastrofa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664984#p664984:3tyarw29 je napisao(la):
relja » Ned Sep 29, 2019 8:37 pm[/url]":3tyarw29]
Ali stara kocka je rezultat vekovnog, zapravo višemilenijumskog iskustva u gradnji puteva i ulica, nije se slučano došlo do tih optimalnih dimenzija kocke - konačnog elementa.
Gledali smo neki dan slike iz Rima. Mogu da budu i veće kocke i druga šara.
Ovaj lepezasti način slaganja trpi dobro horizontalne sile koje generišu vozila kod ubrzanja ili kočenja.
Ali mora da se zna zanat.
Struka, veština, zanat, poštenje, vaspitanje, tradicija, obraz.....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664984#p664984:uq0sg5pg je napisao(la):
relja » 29 Sep 2019 07:37 pm[/url]":uq0sg5pg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664577#p664577:uq0sg5pg je napisao(la):
Zuma » 28 Sep 2019 01:10 am[/url]":uq0sg5pg]
file.php

Ovo je odlična fotografija. Vidi se razlika u dimenzijama stare i nove kocke.
Ne znam kako su došli do dimenzija nove kocke, da li su se vodili nekim standardima ili je nešto drugo u pitanju...arhitekta, dobavljač...

Ali stara kocka je rezultat vekovnog, zapravo višemilenijumskog iskustva u gradnji puteva i ulica, nije se slučano došlo do tih optimalnih dimenzija kocke - konačnog elementa.
Očekujem da se u veoma kratkom periodu po puštanju saobraćaja ponovo "otkrije" mudrost starih graditelja.


Tema mi nije dala mira, pa sam potražio odgovore.
Bio sam ubeđen da su dimenzije kamenih blokova, od trenutka kada su putevi i ulice počeli da se popločavaju blokovima pravilnog i ujednačenog oblika, u vezi sa otpornošću blokova na lom pod težinom i na prenošenje opterećenja na donje slojeve konstrukcije puta.
Ne. :) Zapravo, pored ostalog, osnovna namera je bila da kopita teglećih životinja pri svakom koraku i kontaktu mogu da naprave dobar oslonac, da "upru" u podlogu.
Pošto ovde na trgu prolaze motorna vozila na gumenim pneumaticima, taj aspekt ne postoji. Ali, postoji i iskustvo Pariske komune...

Evo jednog zanimljivog štiva na ovu temu.
http://www.nyu.edu/classes/bkg/objectsb ... stones.pdf

U onom delu sveta koji živi od napretka i inovacija, asfalt je još u 19. veku počeo da menja kocku: ulice su bile čistije a i samo čišćenje (balega pre svega) je bilo daleko lakše, voda je lakše oticala, sneg se lakše čistio.... a saobraćaj je bio daleko tiši i naravno - brži.
Samim tim, vraćanje na staro iz nekih navodno estetskih razloga, će nam vratiti i mnogo problema. Kao bolesti za koje smo mislili da su iskorenjene, ali neuki i nestručni ljudi su postali uticajni i desilo se šta se desilo.

Kao što se i parafrazira u radu (slobodan prevod jedne interpretacije, ali krajnje primeljiv na ovo šminkanje Beograda):
"Grad nije naslikan pejzaž"... tj. nije slika koja se prodaje turistima, nije fotka na Instagramu ili promotivni video.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664996#p664996:34e62exn je napisao(la):
crveni karton » 29 Sep 2019 08:17 pm[/url]":34e62exn].... deluje mi da se uzdaju u srecu.

Kad obesmisliš projekat, nadzor, procedure,iskustvo ... struku, ništa drugo i ne preostaje.
Ovo je sada eskperiment bez plana. Kao kada bi bolesnicima davali nesipitan lek, pa šta bude.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664998#p664998:34e62exn je napisao(la):
srdjan » 29 Sep 2019 08:25 pm[/url]":34e62exn]Obrtanjem kocki postigao se efekat da je Narodno Pozorište na sred ulice, jer nema vidljivog prelaza u odnosu na kolovoz. Katastrofa.

Iscrtaće liniju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664952#p664952:1lcb4xlq je napisao(la):
dragan » 29 Sep 2019 05:11 pm[/url]":1lcb4xlq]To je bajata vest, ovde je Zuma pisao o nekih 7-8 promena projekta.

Ok, promene projekata se desavaju, nekada prosto nastaju zbog nekog sasvim neocekivanog, nepredvidivog problema i ok onda mora doci do promene projekta, ali takva promena verovatno (posto nisam gradjevinske struke) podrazumeva se, mora da bude potkrepljena nekim snimanjem terena, nekim elaboratom, studijom, predracunom, proracunom, nekim tehnickim ispitivanjima ili pozivom na neke tehnicke detalje, mozda cak i uz poziv na neku vec ranije slicnu izvedenu situaciju u praksi, kako li se sve vec to zove u gradjevinarstvu i naravno sve to uvek mora biti na papiru i to na papiru koji ima na sebi neke podatke o tome ko ga je i zasto izradio, neku adresu, neki potpis (i neki pecat po mogucstvu)...da ne kazem i poziv na neke licence.....Pa sve to odobrava investitor, pa neka kontrola, a isto se odnosi i na nadzorni organ tog projekta koji sve to ukljuciv i te izmene kontrolise na terenu.....itd, da se ne ponavljam ovde po sto puta....
Usisavanje 1 cm ispune od rizle inprovizovanim usisivacima i ubacivanje Sikaflex ispune izmedju kocki koje sluze kao saobracajna povrsina za veliki intenzitet saobracaja i meni kao laiku za gradjevinarstvo zaista govori da se neko ovde debelo pogubio....Samo da navedem da je dovoljno da se procita uputstvo za upotrebu Sikaflex kobasica, da se procita u uputstvu proizvodjaca namena za koju je taj materijal predvidjen, da se procita nacin primene i da bude svima jasno da je to takva improvizacija i rizik da to neko u strucnom smislu moze prihvatiti samo pod nekom pretnjom i teskom ucenom ili iz zle namere. To me podseca na onu anegdotu sa zidarima, kada ih gazda kuce koju zidaju, nesto ne ispostuje tokom tih radova, oni mu iz osvete dok zidaju dimnjak u otvor dimnjaka zazidaju cohani sesir kroz koji nozem proseku ``X``. I onda kad se gazda useli u tu novu kucu i pocne da lozi pec za grejanje ili sporet, vatra mu se stalno gasi i kuca mu stalno puna dima! On pozove dimnicara, ovaj se popne na krov i spusti kuglu i cetku da procisti dimnjak, kugla i cetka prodju kroz ono ``X`` i kaze dimnicar, evo gazda procisceno, ali avaj opet vatra ne moze da se razgori a kuca puna dima, gazda i ukucani se smrzli tokom zzime i tako sve dok se ne otkrije ili mu majstori uz naknadu ne kazu sta je po sredi......Ovo na trgu me podseca na taj fazon (ili stvaran dogadjaj)....Kao da neko namerno smesta nekome...izmena podloge je aka sesir iz ove price....
Evo kao sad da gledam momenat kada ce poispadali ``rezanci`` i dronjci od tog Sikaflexa i poceti da se kao neke vanzemaljske gliste i crvi kotrljaju po kolovozu nakon jedno dve nedelje saobracaja i jedno dve srednje uobicajene jesenje kise, i pod dejstvom trolejbusa. Onda ce se svi pitati, otkud ovi ``rezanci`` i ``dronjci`` po kolovozu......Otkuda ove kocke ponovo tonu, krive se, naginju se, trese se deci glavica u kolicima ponovo...
Ili evo posto je opste poznato da Srbi vole da jedu na klupama na Trgu i da tom prilikom obicno jedu pljeskavice, pizze, masan burek i sendvice sa majonezom (cak i po grobljima Srbi jedu slicne stvari), jasno je da ce fleke ispred i na samim klupama od tih jestivih masnoca nastati odmah i to na mestima neposredno ispod usta u sedecem polozaju konzumenata. OK, to se naravno odmah desilo i vec je debelo vidljivo na trgu od prvog dana, kamen ovog tipa dobro upija masnoce, to se zna, ali da li sada izmenom projekta treba da se po Trgu prospe dve tri cisterne majoneza i kecapa, da se to dobro razmaze i utrlja zogerima u postavljeni granit i da se tako izbegne dalje pravljenje fleka jer ce sve dobiti taj ujednaceni masan ton...? Slicno ce biti i na kolovozu od kapanja ulja iz buseva, trola, automobila. Majonez je buduce resenje....
 
Vrh