[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662629#p662629:2542rxh7 je napisao(la):
Nurko7000 » 21 Sep 2019 06:48 pm[/url]":2542rxh7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662593#p662593:2542rxh7 je napisao(la):
Zuma » 21 Sep 2019 04:24 pm[/url]":2542rxh7]
Pa neko reče i da će pikovati kamen da ne bi bio previše gladak. Koliko je to pouzdana informacija?
Мислим да пиковање није помињано као да ће га засигурно радити, већ само као могућност како да реше проблем глатких површина.
Dobro, onda da kažem uslovno: AKO imaju nameru da rade pikovanje, onda se ono mora raditi pre zaptivanja vrhova kaldrme protiv prodiranja vode. Naravno, AKO upšte imaju nameru da rade i to. A ako nemaju nameru (ovo poslednje, zaptivanje), onda otvaraju potpuno slobodan put vodi, svim budućim polivačima ulica, svim kišama i otopljenom snegu. Naravno, čak i ako rade zaptivanje to neće previše pomoći, a svakako ne za dugo, jer ono ni u početku nije apsolutno, a pogotovo ne kasnije. Tako da će voda svejedno da prolazi. Pa, kako sada stvari stoje, i ako ostavimo za kasnije otvoreno pitanje da li će sada preduzete mere protiv tonjenja blokova zbog migracije peska ispod njih biti dovoljne, ostaju nam još bar dva očigledno loša izbora koja su sigurno suprotna svim prihvaćenim pravilima u pravljenju puteva:
1. Bušenjem rupa u asvaltu je otvoren put vodi direktno u osnovu puta, gde će ona sigurno početi da ga ispira.
2. Ako kaldrmu ne budu naknadno pikovali, površina fino rezanog granita je previše klizava za put. Bez naknadne obrade ovo je previše opasno, POGOTOVO na mestu gde ima mnogo pešaka i dece koja zbog velikog prostora slobodno trče, tako da uvek iznenadno mogu da izlete na ulicu pod točkove automobila koji na ovome NE MOGU dovoljno brzo da ukoče. A ako to misle da rade, onda moraju odmah, pre zaptivanja protiv vode. Što znači da ne mogu da otvore Trg Republike za saobraćaj sve do nabavke te mašine i završetka čitavog posla, i pikovanja i (privremene) zaštite od vode.