Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

Vidi, Zuma, pošto znam da "ne znaš" kao što i sam stalno ponavljaš....

Evo ovako, recimo 2200. godine, bože zdravlja sa ova zemlja i Beograd još uvek postoje, urbani Beograd se proširi do maltene Mladenovca, EmEmEl i Kaluđerica završe isto kao svjevremeno varoš u šancu, na njihom mestu nikne moderni grad, lete automobili, autoput odavno postao deplasiran...

Slučajni neko kopa i iskopa temelje srušene naplatne rampe kod Bubanj potoka, sa sve zarđalom šiljatom armaturom...

I onda nekome padne na pamet: uuuuu, ovo su vredni arheološki ostaci, tu je nekada bio ulaz u Beograd, svako ko je iz tog pravca ulazio u Beograd morao je tuda da prođe, ljudi su se radovali kada su tu prolazili jer su znali da su stigli kući ... desetine miliona Turaka je prolazilo tuda u svojim karavanima punim robe i ćebadi kada su špartali od Austrije do rodnog kraja i nazad... Ovo je velika vrednost, veoma značajno, ovaj beton i armaturu treba "prezentovati" da se ljudi "edukuju".. i svako ko je protiv toga je neprosvećen, zadrt, zatucan, zaostao...

:D

E to ti je isto priča sa "Stambol kapijom", tj sa ovim bednim izgovorom od ostataka te građevine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=577135#p577135:13eesj42 je napisao(la):
grand master » 26 Oct 2018 09:22 pm[/url]":13eesj42]
89d2e79691202d9e6a724dceae716036.jpg


Sa reddit Srbije

NIje "reddit", nego

http://www.mgb.org.rs/images/godisnjaci ... 29-242.pdf

i spomenuto ovde više puta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=577146#p577146:2ru4hde8 je napisao(la):
relja » Pet Okt 26, 2018 10:55 pm[/url]":2ru4hde8]

Evo ovako, recimo 2200. godine, bože zdravlja sa ova zemlja i Beograd još uvek postoje, urbani Beograd se proširi do maltene Mladenovca, EmEmEl i Kaluđerica završe isto kao svjevremeno varoš u šancu, na njihom mestu nikne moderni grad, lete automobili, autoput odavno postao deplasiran...

Slučajni neko kopa i iskopa temelje srušene naplatne rampe kod Bubanj potoka, sa sve zarđalom šiljatom armaturom...
:lol:

Odličan uvod i onda BAM, baš sam se nasmejao! :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=577146#p577146:wv73degb je napisao(la):
relja » 26 Oct 2018 09:55 pm[/url]":wv73degb]Vidi, Zuma, pošto znam da "ne znaš" kao što i sam stalno ponavljaš....

Evo ovako, recimo 2200. godine, bože zdravlja sa ova zemlja i Beograd još uvek postoje, urbani Beograd se proširi do maltene Mladenovca, EmEmEl i Kaluđerica završe isto kao svjevremeno varoš u šancu, na njihom mestu nikne moderni grad, lete automobili, autoput odavno postao deplasiran...

Slučajni neko kopa i iskopa temelje srušene naplatne rampe kod Bubanj potoka, sa sve zarđalom šiljatom armaturom...

I onda nekome padne na pamet: uuuuu, ovo su vredni arheološki ostaci, tu je nekada bio ulaz u Beograd, svako ko je iz tog pravca ulazio u Beograd morao je tuda da prođe, ljudi su se radovali kada su tu prolazili jer su znali da su stigli kući ... desetine miliona Turaka je prolazilo tuda u svojim karavanima punim robe i ćebadi kada su špartali od Austrije do rodnog kraja i nazad... Ovo je velika vrednost, veoma značajno, ovaj beton i armaturu treba "prezentovati" da se ljudi "edukuju".. i svako ko je protiv toga je neprosvećen, zadrt, zatucan, zaostao...

:D

E to ti je isto priča sa "Stambol kapijom", tj sa ovim bednim izgovorom od ostataka te građevine.
Ne porede se objekti istog značaja. Stambol kapija je samo deo šanca i palisada oko čitavog grada, njihov "predstavnik", a TO je tokom dugog perioda diktiralo čitav razvoj grada, njegove zvanične granice i ozbiljna ulaganja, a zatim i svakodnevni život SVAKOG stanovnika, jer se iz grada mogao izaći i ući samo na tim kapijama. Bubanj potok nisu vrata u ogradi oko čitavog grada, niti sprečavaju pešake, niti se na svim gradskim izlazima plaća, niti se putarina zbog koje on postoji uopšte i odnosi na grad.

A što se tiče njene prezentacije u dalekoj budućnosti, kad recimo svi budu imali neka leteća kola (ili budu išli krouz Elonove hiperloop tunele ispod grada) ako bude zgodne prilike i ne smeta previše, čak i prezentacija nekadašnje naplatne rampe na autoputu bi mogla biti kulturno značajana i opravdana, da ljudi nauče kako smo se mi nekada mučili i kako smo sve upropašćavali okolinu. Za razliku od prethodnog (od značaja objekta po grad), tu POSTOJI izvesna paralela sa Stambol kapijom.
 
I obilaznica opasuje grad kao i bedemi zuma izgubio si priznaj 1:0 za relju
Bio bi srecniji da su nasli sine ispod asfalta sto neznaci da nece :kafa:
 
Ma mi treba da molimo Boga da ne nastave da ceprkaju po trgu (stigli do rimskih koscica) jer ako nastave da dube tu rupu eto njih u plеistocеnu i velike verovatnoce da nadju nekog mamuta (poznato je da su sе mamuti motali po rеcnim obalama a ovde ima zgodno usce dve povece reke) ili jos gore da stignu do jure i da nalete na nekog aleksosaurusa... prekopali bi pola grada i to bi trajalo i trajalo...pa od poplocavanja za 400 dana nece biti nista :)

edit:
mogli bi onaj nekadasnji olimpijski sat da montiraju na TR i da odbrojava vreme do ugovorenog roka zavrsetka radova na trgu :D
 
Ovaj put imamo 24-časovni video prenos kako se ništa ne događa. A to je, priznaćeš, veliki napredak za Beograd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=577160#p577160:2h53kkye je napisao(la):
direktor » 26 Oct 2018 10:52 pm[/url]":2h53kkye]I obilaznica opasuje grad kao i bedemi zuma izgubio si priznaj 1:0 za relju
Priznanje mora da se zasluži :)
Jer teško da su putevi prepreka razvoju i kretanju istog značaja kao kombinacija namerno neprekidne rupe i viskog zida.
 
Nakon gledanja ovih fotografija, slutim, ali naravno nikako ne želim, da će Stambol kapija opet da izađe na zao glas.

Neverovatno je šta se dopušta: radovi stoje, gradilište na trgu gotovo napušteno, građani - pešaci i vozači se snalaze kako znaju i umeju.
Uskoro će kiše, potom i sneg,...
Pribojavam se da će ovde neko da nastrada, neko će se okliznuti, neki automobil će proklizati, neko neće videti...

Ovo šta se dešava nije normalno.
 
Koja je poenta tih slika Zuma?

Trotoar kao i pesacki prelaz sa te strane su ukinuti i obelezeni kao takvi, kretanje pesaka tom stranom nije predvidjeno dok traju radovi.

Pesaci apsolutno imaju kuda da zaobidju zonu radova, to nije jedini pesacki prelaz na trgu, a sa druge strane postoji trotoar.

Kritikujes samo da bi kritikovao nesto bez ikakvog razloga, na svakoj temi si najpametniji i pozvan da komentarises i dajes svoj sud sta treba i kako treba.
 
Gradonacelnika i onu drugu budalu treba metlom isterati iz Beograda na neko poljoprivredno imanje na prinudni rad, zbog namernog odugovlacenja radova i ugrozavanja kvaliteta zivota Beogradjanima na svim infrastrukturnim projektima u gradu. Radovi se prolongiraju zbog ideje da se nesto radi, veceg kajmaka za pokupiti, a kvalitet zavrsenih radova je slican predjasnjem stanju, tako da u zatvor.
 
Glasumasi,
postoji veoma dobar i opavdan razlog zašto sam postavio te dve slike i on ima veze sa smislenošću ponuđene pešačke putanje za radove koji će dugo potrajati. Ali je apsurdno imati bilo šta sa agresivnim prostacima, a pogotovo odgovarati na očigledno formalna pitanja na koja autor odmah sam odgovori pošto su bila isključivo izgovor za budalasta vređenja. Ne znam gde si ranije pisao, ali Beobuild nije to na šta si navikao.
 
Postoje i pešački prelazi n̶a̶ ̶S̶l̶a̶v̶i̶j̶i̶ u blizini Slavije pa to ne znači da ih svi koriste kako je namenjeno.

Pešaci prolaze tu pored vozila zato što je napravljena glupost - imamo trotoar uz Muzej sve do ''ivice''. Onda ide zagrađen pojas Trga sa prelazom bez semafora ka Marriotom kao alternativom. Zatim ide prelaz sa semaforom ispred Pozorišta koji se posle nastavlja u prolaz za pešake do Kolarčeve. Iz svega toga ispada da pešaci treba da: dođu do ograde, pređu Vasinu, potom pređu Dositejevu, prođu 20 metara drugom stranom, čekaju semafor, opet pređu Vasinu i tek onda nastave put ka Kolarčevoj. Phah oće to. :roll: S takvom postavkom, naravno da će ljudi početi da skraćuju put i da prelaze tih 20 metara po kolovozu. Sad može da se filozofira do sutra o tome jel to u redu ili nije, ali praksa je pokazala da pešaci i saobraćaj ovde tako funkcionišu i rezonuju.


Reljo sumnjam da će biti nesreća jer u Vasinoj ionako saobraćaju samo GSP i taksiji koji tuda redovno prolaze pa znaju da se često nađe pešak na kolovozu kod tog ograđenog dela tako da uvek paze kada tuda prolaze.

Doduše, da su ovi u Strabagu pametniji, sklonili bi folije sa ograde na tom delu da bi vozači mogli da vide kroz ogradu i time izbegnu neprijatna iznenađenja i neizvesnost. A i samom Strabagu bi život postao lakši time jer im vetar onda ne bi obarao ogradu svaki treći dan i ne bi morali da prave piramide od ploča na svakom držaču. Pošto te folije ne služe ničemu osim da budu jedra koja hvataju vetar i zagorčavaju život i pešacima i čuvarima gradilišta.
 
Koliko ja znam, iz Dobračine je dozvoljeno levo ka Trgu...
 
Jeste. Ne samo iz Dobračine nego i svih ostalih ulica ka Kalemegdanu. Još jedna u nizu besmislenih odluka koje prate ceo taj potez Trg-Kališ otkako su trolejbusi sklonjeni iz Rajićeve. :D Ali i pored toga malo je privatnih automobila koji tuda zalaze. Najviše je JGP, taksija i dostavnih kombija. A i ovi što zalaze uglavnom pripadaju ljudima koji tu rade te znaju stanje na terenu.
 
Evo trotoara i pešačkog, od malopre

Pogledajte prilog 1


I odmah sam naišao na primer kako nered i neuređenost, nastali zbog onih čiji je posao da u gradu vlada red (urbanistički, građevinski, saobraćajni...) utiče na ponašanje običnih građana:



Jedan se parkirao na trgu (no comment), a ova devojka i momak se slikaju na kolovozu sa pozorištem u pozadini.. a i kako bi, kada je trg zatvoren na neodređeno... toliko o brizi o "sadržajima za turiste".
 
Jedini problem je vrlo kratak potez desno od pešačkog prelaza pa do muzeja, na prethodnoj slici, gde ograda neobjašnjivo skreće ka kolovozu. Međutim pogledajte to sa druge strane.


Obratite pažnju na položaj ograde, noge ispod njih i trolebus iza.

Stvar je dakle još i gora nego što Bender kaže jer sa druge strane ograde na tom kratkom potezu pločnik još nije sasvim uklonjen pa se ograda još uvek MOŽE pomeriti taman toliko da se može proći. Međutim oni su je NAMERNO pomerili ovako da ljudi ne bi mogli proći, bez uzimanja u obzir elementarne psihologije i velike subjektivne "cene" alternativnog puta u odnosu na kratkoću ovog poteza. Što znači da će se statistički naći taman toliko njih koji neće želeti da idu skroz okolo, da bi se obesmislila čitava ideje da na tom potezu pešaka neće biti, i da će oni ovakvim postavljanjem ograde tobože biti bezbedniji (iako ona NE MORA biti ovako blizu ivičnjaka). Pa je iz čiste gluposti stvar u praksi napravljena gorom nego da se nisu trudili da bude "bezbednija".

Ovde se vidi da se na ovom mestu ograda lako može pomeriti. Malo desno je već skinuto nešto više starog trotoara, ali se svejdeno tu odavno ne radi uopšte, kao ni bilo gde drugde, pa se ograda može staviti i na šljunak, a da pešaci ipak prolaze po ostatku trotoara, a ne da se po kolovozu guraju sa trolebusima za tih bednih par metara, pa još mesecima i mesecima idu okolo. A još je najbolje da se taj prolaz za pešake bude zatvoren samo kad se baš NA NJEMU radi, a inače da ili ne skidaju stari trotoar dok to zaista nije neophodno, ili da privremeno naspu malo peska kuda bi se bezbedno moglo proći. Ovo nije neko selo nego Trg Republike sa ogromnom protokom prolaznika, a radovi će DUGO trajati. Ovde nema mesta improvizacijama tipa: "Mi eto zagradili, pa će to jednog lepog dana možda biti i gotovo. U međuvremenu možete zaobilaziti iako na tom uskom potezu gde bi bio privremeni trotar ne radimo ništa 99,99% procenata vremena." Mislim da je takvog pristupa koji tokom radova u samom srcu grada interese prolaznika ne gleda baš ni malo ipak dosta.
 
Meni samo nije jasno, ako dugoročni plan kaže da je ovo sad tek jedna faza radova, te da će se se otom potom raditi i prostor od ''ćoška'' Muzeja do vrata Pozorišta... zašto sada ne uraditi pločnik Trga do ćoška Muzeja a ostaviti deo trotoara (širine 1-2 m) za prolaz pešaka do daljnjeg. A posle kad radovi pređu na sledeću fazu, na prostor gde je kolovoz, onda raditi taj drugi deo. Evo smandrljane slike da pojasni na šta mislim

P.S.
Malo sam previše prbližio ovu ''ogradu'' kolovozu, treba da ide malo više ka unutrašnjosti trga nego što je to ispalo na slici. Ali sve u svemu razumete poentu. Ako ćeš ionako kad tad da prekopavaš ceo Trg, i pločnik još uvek nema svoj krajnji oblik, tj. okvir... zašto ne ostaviti tih 20 metara trotoara za kasnije i u međuvremenu ne povuću ogradu malo ka unutra... Pogotovu ako imamo u vidu da će jednog dana ove 4 trake biti smanjene na 2 (1+1) te da će hteli ne hteli, ovaj ivičnjak kad tad morati da se vadi i pomera.
 
Ja vise Trg ni ne gledam kao da se rekonstrujise...I dok su radili to je bilo oko 5 sati setnje unaokolo...Kada ih bolje gledate stvarno se vrte u krug...Sada vise apsolutno nista ne rade...Ma STRASNO!!!!!!!
 
Zato sto svi cekaju da ih vodja pogura, a ako on to ne uradi, onda se nikom ne mili raditi. Tako je to u drzavama sa vodjama, one su osudjene na propast.
 
Ako je bilo 420 dana bez potpuno neočekivanih otkrića temelja Stambol kapije i drugih stvari... koliko će sada trajati rekonstrukcija, 700 dana? 1000 dana?
 
Prolazio sam trgom pa evo slika problematičnog dela neformalnog pešačkog prolaza. Ispalo je da ga ne koriste poneki, nego ga koriste skoro svi.

Ovde postoji odvojena žuta traka koju, zvaničnu ili ne, koriste bukvalno svi pešaci da bi došli do pešačkog prelaza ka pozorištu.

Pogledajte prilog 7
Međutim prolaz postoji samo do pešačkog prelaza, ali ne i dalje, iako je trotoar pored muzeja veoma blizu.

Pogledajte prilog 6
Zbog toga ljudi masovno nastavljaju pravo ili tuda idu dolazeći iz drugog smera.

Pogledajte prilog 5
Što je međutim sa ovako agresivno postavljenom ogradom veoma opasno, pošto mesta za prolaz skoro nema.

Pogledajte prilog 1
Jer pešak recimo može biti manje uočljiv uz ionako isključen deo javnog osvetljenja.

Pogledajte prilog 2
Tako da je krajnje čudno što na ovako malom delu gradilišta ogradu nisu povukli malo unazad, budući da je, kao što Bender kaže, ionako svejedno u kojoj se fazi radi ovako uska traka zemljišta.


Kad se pogleda unutra, vidi se da se to i sada može lako uraditi. U delu bliže muzeju čitav trotoar još postoji, a u daljem delu, na slici, treba samo da se izravna zemlja izbačena iz novog kanala koji je rađen nešto dalje od kolovoza (i odavno gotov).

Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Kad se uzme u obzir koliko dugo ćemo morati da idemo ovuda, da je ovakvo stanje veoma opasno, i da je ispravku bilo trivijalno uraditi, pitanje je zašto ipak sve stoji baš ovako.
 
Slažem se, upravo na to sam mislio u ranijim postovima. Evo iskoristiću tvoju sliku na kojoj se lepo vidi kako su mogli da ostave trouglasti deo starog trotoara koji ide od ćoška Muzeja do početka pešačkog prelaza odnosno žute trake - pešačkog koridora.

Jer kao što rekosmo, taj ivičnjak će ionako kad tad biti sklanjan, a sa njim i deo kolovoza. Tako da ne bi bilo nikakvih prekida odnosno ružnih prelaza u pločniku. Samo što bi se sve drugačije vremenski rasporedilo.

Mislim dobro sad je kasno za sve to. Sumnjam da će da se cimaju da stavljaju neku podlogu tu zarad tih 20 m2. Doduše, ako se prolongira status kvo, možda i hoće. Jer ako se ovo otegne, biće sve više ljudi koji će tu ''seći'' putovanje. Mada opet kažem, najmanje što mogu da urade je da skinu folije sa tog dela ograde da vozači vide šta je iza.

Ali u svakom slučaju eto objašnjenja zašto pešaci skraćuju tuda. Nije baš da nije moglo drugačije i bolje. Moglo je.
 
Vrh