Šta je novo?

Ноћни превоз / Noćni prevoz

U normalnim državama je klincima zabranjen izlazak posle tipa 22h bez roditelja. Šta će bilo koje dete na ulici nakon 20h kad se završi škola. Ja do 18te nisam pomislio da igde izađem, a počeo sam tek negde sa 20-21. godinom i nigde nisam zakasnio, niti išta propustio.
Koncert ili svirka omiljenog benda recimo!
 
Analizirao sam relativno grubo, šta bi trebalo da ide celu noć minimum na sat vremena po dnevnim linijama, i došao sam do sledećeg spiska linija:
Tramvaj: 2, 7, 9, 12
Trolejbus: 29, 40 (varijanta 28+41)
Autobusi radijalne linije (polazak u centru): 15N, 26, 27, 31, 32N, 33N, 42N, 43, 47N, 51N, 56N, 68N, 72, 81N,
Autobusi prolazne i linije sa kraja na kraj: 18, 23, 37, 65N, 88, 95
Autobusi kružne linije: 45, 50, 85
Prigradske linije: 101N (u Ovču svraća, preko Vukovog spomenika), 202N, 301N (preko Vrčina), 304N, 309N (sa svraćanjem u VML), 405N (preko Kumodražke, sa svraćanjem u Beli Potok i Pinosavu), 450N (sa svraćanjem u Zuce), 491N, 511N, 551N (Stari obrenovački put), 560N (do Naselja Gaj), 581N (sa svraćanjem u Vranić), 603N, 604N (preko Vojvođanske, neizmenično ove dve, 604 svraća i u Progar i u Petrovčić), 702N, 709N (umesto 704N i 706N, te dve neizmenično do Zemun Gornji grad), 861N (preko Male Moštanice i do Zabrežja).

- Za gradske barem jedan polazak na sat, za prigradske barem jedan svaka dva sata. Mislim da će nekim linijama trebati brzo polasci na svakih sat.
- Ulazak na prednja vrata, važe dnevne karte, vozač kondukter.
 
Dešava se da bude zglobova i na 15N i 75N što se tiče Novog Beograda.
Ovako je samo 101N gotovo uvek zglobna, bar po onome što sam viđao.
 
Ко преузима 304 ноћну хоће ли остати гсп?
 
Poslednja izmena:
zaboravih da podelim, prvi nočni 603 nakon pomeranja sata, 3366, toliko se napunio da od nemogućnosti da se izađe putnici su odvalili oba krila srednjih vrata nekih 20 stepeni ka spolja, bio je opšti haos.
 
Nema zglobova na noćnim linijama što je poseban problem. Ceo sistem ali i trase linija noćnog prevoza trebaju da se promene.

I da Ponovim ne postoji noćna Linija od Vuka do Cvetka Već jedino da se Hvata 304 sa trga Republike koja ide na Dimittrijalu pa kao 79 skreće u Bulevar iz Batutove . Ludilo mozga.

Vraćajte nam makar 308N sa Slavije pa od Pravnog da ide do Ustaničke što pre!
 
Poslednja izmena:
Nema zglobova na noćnim linijama što je poseban problem. Ceo sistem ali i trase linija noćnog prevoza trebaju da se promene.

I da Ponovim ne postoji noćna Linija od Vuka do Cvetka Već jedino da se Hvata 304 sa trga Republike koja ide na Dimittrijalu pa kao 79 skreće u Bulevar iz Batutove . Ludilo mozga.

Vraćajte nam makar 308N sa Slavije pa od Pravnog da ide do Ustaničke što pre!
Apsolutno da se vrati 308N, jer je ludilo da 304N ide i vrti se po Mokrom lugu na prvom noćnom polasku.
 
Važno je da je besplatno :ROFLMAO: Ludilo mozga.

Neka postoji pojedinačna karta do 1,5 sat od 100 dinara za 1 zonu, 150 za dve zone (do Lazarevca). Neka nepersonalizovana mesečna bude 2000 za prvu zonu, 3000 za drugu zonu, dnevna 300 dinara za obe zone, nedeljna 1000 dinara za obe zone. Da samo povlašćeni imaju personalizovanu kartu, da sistem budejeftin i jednostavan za stalne korisnike. Ali da za to što se plaća postoji neki kvalitet. Izgleda da noćni prevoz ima mnogo izraženiju neravnomernost od dnevnog. Utoliko je važnije da se karte učitavaju i prate tokovi i zahtevi, i na osnovu istih pojačava sistem. Ovako, za nikad skuplji prevoz imamo nikakav kvalitet, čak i noću kada saobraćaj ne ispašta zbog zastoja.
 
Od uvođenja naplate ponovo nema ništa. Pa čak i za noćni. Jednom dato besplatno, teško više posle navići ljude da usluga odjednom nije besplatna. Em je neozbiljno, em su, sem noćnog, prevoz plaćali u procentu, verovatno, ne većem od 50%. Sad je tu šta je. Moraće se kompletan prevoz ko zna koliko godina pokrivati 100% iz budžeta Grada.
 
Pa dobro, ni sad nije besplatan. Plaća se kroz račune. Meni je to ok, s obzirom da svi drugi prethodni pokušaji nisu davali nikakve rezultate.
 
S obzirom na budžet grada Beograda i već blokadu kupovine novih vozila jasno je da ćemo uskoro videti vraćanje naplate prevoza jer 100% subvencionisan javni prevoz nije održiv ni u bogatim zemljama sa minimalnom korupcijom, a kamoli u Beogradu.
 
Ja @Bender Rodriguez nisam to nikada gledao tako. Mi kroz račune plaćamo druge komunalne usluge, a ne prevoz. Porez na dodatu vrednost, kao i onaj na imovinu treba da ima potpuno drugu svrhu i namenu. Prevoz je stavka za sebe, i trenutno se pokriva sredstvima iz budžeta, uglavnom prihodi iz različitih tipova poreza. Ljudi vole da kažu kako baš plaćajući razne dažbine i porez, plaćaju time već i prevoz. Po meni to nikako ne stoji, što nekom logikom, što čisto ekonomskim parametrima. Prevoz je usluga, komunalna usluga kao i svaka druga, ne policija, ne vojska, ne zdravstvo, ne školstvo, pa i čak i sve pobrojano, sem vojske, ima prihode kroz razne naknade, kazne i slično.
 
S obzirom na budžet grada Beograda i već blokadu kupovine novih vozila jasno je da ćemo uskoro videti vraćanje naplate prevoza jer 100% subvencionisan javni prevoz nije održiv ni u bogatim zemljama sa minimalnom korupcijom, a kamoli u Beogradu.
Sacekajmo tendere za nova vozila pa da vidimo da li postoji ikakvih prepreka. Nemojmo trčati pred rudu i verovati izvorima Cls-a koji nekad znaju da budu tačni, ali nekad znaju i da omanu. Daj Bože da je istina, jer ako tender pada, pada im i ova starosna granica od 10 godina jer bez Solarisa neće moći da rade, takođe im pada i ta ludačka ideja o povlačenju svih dizel vozila na koje je ulupano 50 miliona evra 2019. minimum 100-120 Solarisa, kao i većina Higera i ovih solo Bmc. Nisu to sjajna vozila, ali sad da ih bacamo dok su u voznom stanju je potpuna ludost i to da bi se jedan ludak hvalio kako je potpuno obnovljen vozni park.
 
Ja @Bender Rodriguez nisam to nikada gledao tako. Mi kroz račune plaćamo druge komunalne usluge, a ne prevoz. Porez na dodatu vrednost, kao i onaj na imovinu treba da ima potpuno drugu svrhu i namenu. Prevoz je stavka za sebe, i trenutno se pokriva sredstvima iz budžeta, uglavnom prihodi iz različitih tipova poreza. Ljudi vole da kažu kako baš plaćajući razne dažbine i porez, plaćaju time već i prevoz. Po meni to nikako ne stoji, što nekom logikom, što čisto ekonomskim parametrima. Prevoz je usluga, komunalna usluga kao i svaka druga, ne policija, ne vojska, ne zdravstvo, ne školstvo, pa i čak i sve pobrojano, sem vojske, ima prihode kroz razne naknade, kazne i slično.
Prvo, javni prevoz jeste usluga ali usluga specijalne vrste i namene. Javni prevoz služi da grad cirkuliše i funkcioniše, i da demotiviše ljude da koriste automobile i time doprinose gužvi. I zato on nije uporediv sa kioskom koji služi samo da pravi profit. I iz istog razloga on nigde u svetu nije profitabilna delatnost već nešto na šta se daju pare da bi pomagalo funkcionisanju i razvoju grada pa i društva.

Drugo, u Srbiji su budžeti relativne stvari a razgraničenja između njih nepostojeća. Ne treba gledati šta kažu teorija i papir nego kako je u praksi. U praksi, sve budžete određuje i kontroliše par istih ljudi koji odlučuju ko koliko dobija. U praksi, naplate javnog prevoza skoro da nije ni bilo ni pre. A bilo je mnogo incidenata i problema. U praksi, Grad je odlučio da to reši tako što ukine naplatu prevoza a uvede novu stavku u drugim računima ili poskupljenje tako da na kraju dana isti taj Grad ima iste prihode kao da je 60% plaćalo mesečnu kartu. Ali je razlika u tome što nema više incidenata i nema više jurnjava po vozilima. A ima više putnika po JGPu i malo manje privatnih vozila na ulicama.

Svi mi smo svakako plaćali taj prevoz i pre, a plaćamo ga i sada. Samo što sada kroz ovaj model ima manje problema, a više koristi i učinka. Po meni je to bolje nego kako je ranije bilo. Ovde ne kažem da sam za to da Grad Beograd bude sponzor za Strelu i slične bandite. Naravno da sam protiv toga. Ovde komentarišem samo to da li da bude naplate JGPa ili da bude ovako kroz ovaj model. Ja sam svakako radije za ovo sada.
 
Vrh