Iz jednog ekstrema smo otišli u drugi. Od toga da 304N koji je pridobio i VML (uz ukidanje 308N) jedva punio minibus, do toga da je na nekim linijama i zglob nedovoljan.Ovo sa besplatnim noćnim je dokrejčilo linije, pritom večeras je pored toga moralo da saobraća još jedno dodatno vozilo.
Ja sam sam na Peticija24 pokrenuo peticiju da karte za dnevni važe u noćnom, produženje vremena rada BG:VOZ, i linije do svih predgrađa. Da se plaća noćni (ali sa ulazom na prednja vrata, obavezna naplata), to bi bio samoodrživ sistem. Postojala bi i čisto ekonomska računica da se dodaju polasci u određene dane. Ovako kada je besplatno i samo trošak, nema ni govora da se nešto uradi ni po pitanju reda vožnje, ni po pitanju mreže linija.A i dok se plaćao bilo je gužve na većini tih jačih linija. Sada je samo još gore. Time što se ne plaća, možda se malo ubrzao, a realno nije potpuno besplatan, bar za one koji imaju mesečnu pretplatu. Uvek sam bio protiv izdvajanja noćnog prevoza nekom posebnom tarifnom. Nema potrebe da se tretira kao nešto posebno, niti da predstavlja neki luksuz. On je čista i vrlo neophodna potreba. Kam lepe sreće da je organizovan na nivou nekih evropskih metropola. Neke od njih su nam tu u komšiluku, gde je organizacija noćnog prevoza nestvarna za naše pojmove.
Ali Karlo, dok se plaćala karta bednih 150 dinara, putnika je bilo mnogo, mnogo manje.Ja sam sam na Peticija24 pokrenuo peticiju da karte za dnevni važe u noćnom, produženje vremena rada BG:VOZ, i linije do svih predgrađa. Da se plaća noćni (ali sa ulazom na prednja vrata, obavezna naplata), to bi bio samoodrživ sistem. Postojala bi i čisto ekonomska računica da se dodaju polasci u određene dane. Ovako kada je besplatno i samo trošak, nema ni govora da se nešto uradi ni po pitanju reda vožnje, ni po pitanju mreže linija.
Ali Karlo, dok se plaćala karta bednih 150 dinara, putnika je bilo mnogo, mnogo manje.
Карта би требала важити као и у дневном превозу,одатле би и могло неко проширење мреже линија ноћног превоза и да све линије не крећу баш само са Трга републике,може и са Славије, Београда на води,Устаничке...Pa poenta je valjda da kreću iz centra, gde će svima biti najbliže odnosno najmanje udaljene.
Dok sam živeo u Beogradu, do 2015. tih 150 dinara uopšte nije bilo bednih. Ja sam do Gornjeg Voždovca obično birao da idem peške da uštedim tih 150 dinara. Tada je neka običnom čoveku dostupna plata bila oko 30.000 dinara, i za nekoga ko radi u ugostiteljstvu 20x150 dinara mesečno je bio dosta veliki harač. Kada sam anketirao putnike u Ripnju, jedna od primedbi je bila "Ja ne mogu da radim u ugostiteljstvu, zato što kada se završi smena nemam prevoz kući". Kada sam išao u Meljak, tada sam plaćao tih 150 dinara za noćni 511, pa 5 km peške uz Ibarsku noću.Ali Karlo, dok se plaćala karta bednih 150 dinara, putnika je bilo mnogo, mnogo manje.