Šta je novo?

Ноћни превоз / Noćni prevoz

Da, ni meni nije jasno sto šalju solo buseve, na 29N i 31N je isto haos, a šalju ni manje ni vise nego Higere (bar je tako bilo kad sam se ja vozio par puta). Čemu nam služe oni silni zglobovi
 
Osim što je noćni prevoz postao besplatan, ništa drugo se nije promenilo u funkcionisanju. Zbog toga i imamo da su nam kapaciteti vozila ostali iz doba kada se plaćao prevoz i kada su isti bili zadovoljavajućeg kapaciteta.​
 
A i dok se plaćao bilo je gužve na većini tih jačih linija. Sada je samo još gore. Time što se ne plaća, možda se malo ubrzao, a realno nije potpuno besplatan, bar za one koji imaju mesečnu pretplatu. Uvek sam bio protiv izdvajanja noćnog prevoza nekom posebnom tarifnom. Nema potrebe da se tretira kao nešto posebno, niti da predstavlja neki luksuz. On je čista i vrlo neophodna potreba. Kam lepe sreće da je organizovan na nivou nekih evropskih metropola. Neke od njih su nam tu u komšiluku, gde je organizacija noćnog prevoza nestvarna za naše pojmove.
 
На 27Н и 101Н иду Солариси који су радили последње поласке тог дана.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
3432 na 202N
20230710_011902.jpg
 
Poslednja izmena:
Kakav sam egzodus preživeo na 33N.
U isto vreme Ramstein se završio i slavlje Delija, usput i klasična gužva zbog noćnih subotnjih izlazaka.

Sve u svemu, na stajalištu Studentski Trg preko 100 ljudi, i to sam se setio na Terazijama da se spustim na početnu, jer sam lretpostavio šta će se dogoditi i bio sam u pravu.

Putovali smo neverovatnih 35 minuta od Studentskog do Super Vera gore.
Vozač je odmah otvarao i zatvarao vrata, al kako se neko odmah ubaci, trajala je manipulacija putnika na svakom stajalištu oko 5 minuta, ako je od Trga do Hrama ušlo 5 putnika biće dobro.
Ljudi su visili svuda, Higeru je pod strugao asfalt od preopterećenosti, nije mogao da izvuče Stepu sa više od 30 km/h.
Jeste linija haos vikendom, ali ovo danas ne pamtim da je ovako bilo.
Pritom je kasnio 10 minuta, jer jbg ne može da prati red vižnje od ovolike gužve.

Ovo sa besplatnim noćnim je dokrejčilo linije, pritom večeras je pored toga moralo da saobraća još jedno dodatno vozilo.
 
Poslednja izmena:
Isto mi se desilo nakom žurke u Sudenjaku, kad je preko 150 ljudi pokušavalo da se ugura u bus, al je Ik 112M dobro podneo to i opet je uspevao da dobro vuce. Taj motor me stvarno fascinira svojom snagom.
 
Sto izbegavaju da salju zglobne na noćne? U čemu je fora? Bolje i prazniji zglob (sto svakako ne bi bio slučaj) nego prepun solo u koji ne moze da se udje. Zanima me da li postoji neka logika iza slanja solo buseva na krcate noćne
 
Ноћне линије где може зглоб: 15, 27, 29, 31, 37, 51, 56, 68, 75, 101, 511, 601, 603, 706
Ноћне линије где не може зглоб: 26, 32, 33, 47, 202, 301, 304, 401, 704

Ја мислим да поред трасе, јесте и мање плаћање од стране града за соло возила.
 
Ovo sa besplatnim noćnim je dokrejčilo linije, pritom večeras je pored toga moralo da saobraća još jedno dodatno vozilo.
Iz jednog ekstrema smo otišli u drugi. Od toga da 304N koji je pridobio i VML (uz ukidanje 308N) jedva punio minibus, do toga da je na nekim linijama i zglob nedovoljan.
 
A i dok se plaćao bilo je gužve na većini tih jačih linija. Sada je samo još gore. Time što se ne plaća, možda se malo ubrzao, a realno nije potpuno besplatan, bar za one koji imaju mesečnu pretplatu. Uvek sam bio protiv izdvajanja noćnog prevoza nekom posebnom tarifnom. Nema potrebe da se tretira kao nešto posebno, niti da predstavlja neki luksuz. On je čista i vrlo neophodna potreba. Kam lepe sreće da je organizovan na nivou nekih evropskih metropola. Neke od njih su nam tu u komšiluku, gde je organizacija noćnog prevoza nestvarna za naše pojmove.
Ja sam sam na Peticija24 pokrenuo peticiju da karte za dnevni važe u noćnom, produženje vremena rada BG:VOZ, i linije do svih predgrađa. Da se plaća noćni (ali sa ulazom na prednja vrata, obavezna naplata), to bi bio samoodrživ sistem. Postojala bi i čisto ekonomska računica da se dodaju polasci u određene dane. Ovako kada je besplatno i samo trošak, nema ni govora da se nešto uradi ni po pitanju reda vožnje, ni po pitanju mreže linija.

Recimo: Noćni N50: Mirijevo - Smederevski put - Medaković - Jerković - Trošarina - Banjica - Miljakovac - Cerak - Žarkovo - Banovo brdo - Ž.St.Novi Beograd - Opština Novi Beograd - Zemun kej, na svakih sat. Ima tu sigurno još nekih dobrih ideja. Noćni za Lazarevac može svratiti u Barajevo, razno može samo da mnogi dobije minimum noćnog prevoza.
 
Ne samo da su neki busevi ostali iz doba kad se placala karta, nego su i smanjeni kapaciteti na pojednim linijama, tipa 32. Nocni je sraman vikendom, sve sa trga sto polazi mora da se ugura i da visi , polsaci u 1 i 2 petkom i sibotom katastrofalni.

Do dolaska ove vlasti postojala je i linija 7n i 9n, zatim poslednji polasci trola su bili u ponoc, ja se secam da je zadnja za grad isla u 12:30 kod krsta. Ovo sada ni na sta ne lici. Sramota je sta se trpi u onim dusegupkama za vikend
 
Ja sam sam na Peticija24 pokrenuo peticiju da karte za dnevni važe u noćnom, produženje vremena rada BG:VOZ, i linije do svih predgrađa. Da se plaća noćni (ali sa ulazom na prednja vrata, obavezna naplata), to bi bio samoodrživ sistem. Postojala bi i čisto ekonomska računica da se dodaju polasci u određene dane. Ovako kada je besplatno i samo trošak, nema ni govora da se nešto uradi ni po pitanju reda vožnje, ni po pitanju mreže linija.
Ali Karlo, dok se plaćala karta bednih 150 dinara, putnika je bilo mnogo, mnogo manje.
 
Карта би требала важити као и у дневном превозу,одатле би и могло неко проширење мреже линија ноћног превоза и да све линије не крећу баш само са Трга републике,може и са Славије, Београда на води,Устаничке...
 
Pa poenta je valjda da kreću iz centra, gde će svima biti najbliže odnosno najmanje udaljene.
 
Карта би требала важити као и у дневном превозу,одатле би и могло неко проширење мреже линија ноћног превоза и да све линије не крећу баш само са Трга републике,може и са Славије, Београда на води,Устаничке...​
Pa poenta je valjda da kreću iz centra, gde će svima biti najbliže odnosno najmanje udaljene.​
Ne moraju sve linije da kreću sa Trga, ali je najbolje rešenje da što više njih kači Trg radi lakšeg presedanja. Takođe je potrebno i da za isti pravac budu identična polazna stajališta, odnosno da potez 300 koristi jedno stajalište, potez 400 drugo, 500 treće, da linije ka Zrenjanincu koriste isto stajalište, ITD. Pored postojanja tih linija koje bi išle od centra ka periferiji, potrebno je i da postoje linije koje bi povezivale neke druge delove grada, poput linija 45N, 50N, 85N, i sl. za kojima postoji podjednaka potreba kao i za prethodnopomenutim.​
 
Ali Karlo, dok se plaćala karta bednih 150 dinara, putnika je bilo mnogo, mnogo manje.
Dok sam živeo u Beogradu, do 2015. tih 150 dinara uopšte nije bilo bednih. Ja sam do Gornjeg Voždovca obično birao da idem peške da uštedim tih 150 dinara. Tada je neka običnom čoveku dostupna plata bila oko 30.000 dinara, i za nekoga ko radi u ugostiteljstvu 20x150 dinara mesečno je bio dosta veliki harač. Kada sam anketirao putnike u Ripnju, jedna od primedbi je bila "Ja ne mogu da radim u ugostiteljstvu, zato što kada se završi smena nemam prevoz kući". Kada sam išao u Meljak, tada sam plaćao tih 150 dinara za noćni 511, pa 5 km peške uz Ibarsku noću.

Tek sada kada su plate porasle dva puta, a mnoge druge potrebštine i više od dva puta, cena 150 dinara je stvarno umerena, i može biti jedan od koncepta ekonomski održivog noćnog prevoza.
 
Ma to neće niko da plaća. U mom noćnom busu, dok se plaćalo, radnim danom je bilo 1-3 putnika, vikendom do 15-20 ako je baš lepo vreme. Sad pun bus svaki dan. Za 150 dinara radije ljudi ostanu pola sata kraće ugradu i vrate se zadnjim dnevnim. :)

Ok, znam da je to samo jedna linija itd... Ali čitam ovde da se i drugde povećao broj putniak otkako je eliminisano tih 150 kinti.
 
Jeste istina, ali ta nova publika su većinom klinci 14-18 godina, tkzv "gaseri".
Nije mi uopšte jasno šta će klinac od 15 godina na noćnom polasku u 1:15 usred Beograda.
Možda da se uvede ulazak na prednja vrata i pokazivanje lične karte (minimum 17 godina za ulazak)
 
Ima i ovo razmišljanje, zamislite da su svi ti ljudi išli taksijem kakav bi haos u saobraćaju bio u noćnim satima ili da su ti klinci išli peške pa pravili buku po gradu (po meni bolje da se na stanici deru nego da jurcaju po gradu - ako baš moraju da se deru ali svi znamo kako razmišljaju u tim godinama)
Lepo što je noćni besplatan samo da malo grad razmišlja da kada su koncerti da pojačaju noćnu liniju.
Takođe uveo bih da policija sem što divlja po gradu u džipovima bude prisutna na početnim stanicama i stanicama gde je obično gužva radi regulisanja javnog reda i MIRA.
Noćni svakako (ogradjujem se) koristi čovek koji nema para za taksi tako da bih voleo da ostane besplatno.
 
Ne znam zašto konstantno izmišljamo toplu vodu. Iste karte da važe i na dnevnim i na noćnim linijama, kao u gotovo celom svetu. Ako je problem sa redom i mirom, po komunalni policajac u svaki autobus. Kako u Budimpešti u noćnom prevozu (koji inače ima mnogo više linija i mnogo gušći raspored) - kontrolor karata i obezbeđenje i nikakav problem. Samo dajem primer grada iz okruženja, iako iste vozne karte važe skoro svuda, pa i tamo.
 
Vrh