Šta je novo?

Ноћни превоз / Noćni prevoz

Neka debilcina je stavila Lastin mali autobus na 29N. Zna li se ko je to, nabijem ga na k*****?

Pa ako Lasta održava tu liniju, Lasta ga je i stavila. Nije im niko rekao sigurno, nego izbacuju tako šta imaju očigledno. Na 31N sam viđao SOR redovno.
 
Ja bih pre rekao da je to do toga što je sa uvođenjem besplatnog noćnog prevoza ostalo sve isto kao i pre, što se tiče funkcionisanja, kada sa plaćanjem karata nisu uspeli ni da napabirče za solo bus da im bude isplativ, a sada je i solo malo. Ovo govorim generalno.​
 
Generalno, za Lastu takve stvari nisu nikakvo čudo. Na 401N su bukvalno slali sve i svašta. Čini mi se da je uletao ponekad i zglob, jako retko, al dugo drže tu liniju, pa je moguće da je to bilo dok su im još radile 201-ice. Isplativost mislim da sa tim nema nikakve veze. Ništa oni nisu kao prevoznici izgubili, jer im se plaća po kilometru, i to malo više nego dnevni verovatno. Sigurna kinta. Više je do odsustva kontrole, a Lasti je poslednjih nekoliko decenija svašta prolazilo, između ostalog i osnovna stvar u vidu zaustavljanja vozila na propisanim im stajalištima. Bahate, pa slobodno se može reći i dosta nebezbedne vožnje ludačkim brzinama kroz krivine, čak i kad ima snega po putu. Sve im ja pamtim. Deset godina sam živeo na Trešnji, a preko 30 godina mi je vikendica u tom kraju, tako da ih znam vrlo dobro. Dosta toga se i popravljalo s godinama, al eto na primeru noćnog prevoza se i dalje vidi koliko su neorganizovani, uz popriličnu dozu neozbiljnosti. Mada nije to samo kod njih. Manjak kontrole je najveći problem u celoj toj priči.
 
Noćni prevoz je funkcionisao ranije po sistemu koliko prodaš karata, tolika ti je zarada. Kako je bila loša zarada na solo 304N, tako je linija postala minibus. Kako ni to nije pomoglo, pripojena je sa 308N. Nakon toga je Šapić "reformisao" noćni prevoz u besplatni, ali tako da tamo gde su radili minibusevi, i dalje su ostali minibusevi. Isto i za solo linije. Odjednom je minibus postao premali da primi i 1% korisnika na početnoj stanici na Trgu. Slično i sa solo linijama. Nadam se da je sada jasnije šta sam hteo da kažem.​
 
Očigledno ih Lasta gura sa namerom jer nemaju uslov da šalju solo, a ovako im je jeftinije zbog goriva
 
Noćni prevoz je funkcionisao ranije po sistemu koliko prodaš karata, tolika ti je zarada. Kako je bila loša zarada na solo 304N, tako je linija postala minibus. Kako ni to nije pomoglo, pripojena je sa 308N. Nakon toga je Šapić "reformisao" noćni prevoz u besplatni, ali tako da tamo gde su radili minibusevi, i dalje su ostali minibusevi. Isto i za solo linije. Odjednom je minibus postao premali da primi i 1% korisnika na početnoj stanici na Trgu. Slično i sa solo linijama. Nadam se da je sada jasnije šta sam hteo da kažem.​

Jasno je meni šta ti pišeš. Moglo je ranije biti do profita, al čak i tada je bilo regulisano ugovorom gde šta treba da ide od vozila. Noćne linije jesu donosile zaradu od prodaje karata, i u mnogome zavisio im je opstanak od pomenute rabote. Al to nije značilo da baš ništa nije regulisano. Date su na kraju i u koncesiju sigurno. Polaske nisu ni tada regulisali prevoznici sa tipom potrebnog vozila. Zato i kažem da je odsustvo kontrole najveći problem. Sada GSP šalje redovno zgloba na 56 kad se videlo kolike gužve znaju da budu. A trebalo bi da je predviđen solo. Možemo i mi da se pravimo blesavi, pa pustimo lepo kombije, pa ko se ugura ugura. Ja o tome govorim. U GSP-u se bar koliko toliko vodi računa u nekim stvarima, a kod Laste je taj gore pomenuti vid bahatosti oduvek prisutan. Ko je kod njih radio sve, najbolje se vidi i po trenutnom rukovodstu GSP-a. Sadašnji VD je iz Laste, opšte poznata stvar, pa je dovukao gomilu svojih odande. Kod nas odavno ne cvetaju ruže, al lastin kadar nas je zasigurno samo dodatno srozao. I posle svega i dalje sam stava da smo po mnogo čemu, u smislu generalnog funkcionisanja, daleko ispred njih.
 
a kod Laste je taj gore pomenuti vid bahatosti oduvek prisutan.

Pogledaj šta šalju na međumesnom i biće ti jasno, prigradska Temsa za Sombor, za Ljuboviju im radi SOR, pa koliko puta im se dešvalao da šalju VDL Future za Smederevo...
Pa kada za takve relacije ne vode računa, onda je ovo sve očekivano.
 
A poznati su mi odavno i takvi slučajevi, iako van Beograda u 90% slučajeva idem kolima. Lasta je to prosto, kao što i sam kažeš. Vidi se sad i u GSP-u njihova filozofija rada, pomalo doduše. VD direktora je iz Laste, a dovukao je i dosta svojih, "vrlo sposobnih saradnika", odande. Mislim, to rade svi direktori u većini kad dođu iz drugih firmi, al iskreno se od Laste i njenih kadrova ježim.
 
Daj Bože da im uskoro Strela sve uzme i da se ugase, počeli su sa Lastrom, sledeća je cela Lasta
 
Ласте нема више у ноћном превозу,само ГСП ради на ноћним линијама.3528 на линији 37Н,коју би требало Ласта да ради.
 
Sad kad nema privatnika i nema ugovora mogli bi kad vec menjaju po nesto da konacno naprave normalan red voznje za 601N, da ide sa Trga u 12 i u 02, bez svracanja u Dobanovce, a 603N da pomeri polazak na 01.00 i 02.40 da moze da se stigne turaza. Po ovom redu voznje za 601N i dalje vazi ono svracanje do garaze Novi Beograd sto je bespotrebno posto svaki pogon ima svoje nocne lokale.
 
По мом мишљењу,треба да се уведе нека ноћна линија која би ишла кроз Милутина Миланковића на Новом Београду.Једна од битнијих улица на Новом Београду нема ноћни превоз.
 
Treba reorganizacija noćnih linija. Ono što su nam pre izvesnog vremena prezentovali je bila dobra polazna tačka zato što su razbili, barem što se tiče NBG, da maltene sve linije koje ga pokrivaju, idu Bulevarom Mihajla Pupina i Pariske komune, a potez 300 je razbijen na više od dve linije, i te linije su pokrivale i poteze koje ranije nije nijedna linija. Takođe je bilo i par drugih dobrih promena, ali je jedna od većih mana bila ta što je potez 400 ostao potpuno zanemaren. E da, tada nije bilo ni nikakvog rešenja za noćni prevoz do Aerodroma.​
 
Evo noćas, BMC koji se bori sa usponima Šumadije 😅

A ovo ne znam šta je 😶‍🌫️

Svakako je bolje nego minibus.

Ali treba reorganizacija noćnih definitivno.

Screenshot_2023-11-18-00-46-00-593_buslogic.beogradplus.jpg
Screenshot_2023-11-18-00-46-05-355_buslogic.beogradplus.jpg
 
ima li na nekoj nocnoj solarisa ili su sve samo "konzerve"?
 
511N 2 Solarisa, sve ostalo Higeri i Bmc solo. Da dodam da mislim na linije koje je Lasta dala Gsp-u, sve ostalo je isto kao sto je bilo
 
Не убацује ГСП ништа већ Секретаријат за јавни превоз. ГСП је само превозник, као Ласта, Арива, Стрела и други приватници, и плаћа му се превоз по километру.
 
Sta mislite o sledecem: da spojimo nekoliko linija koje su ranije isle na pola sata tako da dobijemo bolju vezu medju ostalim delovima grada, na primer:
68N + 29n Blok 45-Medak 3, sve linije bi imale jedno odredjeno stajaliste u centru gde bi cekale vreme polaska, npr za ovu liniju to bi bile Terazije ispred Moskve i ako bus krece u npr 00 iz bloka, da ne krece pre 00:30 iz centra da bi ljudi znali tacno kad im i odakle ide bus
74n plus 27n, Bezanijska kosa-mirijevo s tim da neki polasci idu do Mirijeva 3 a neki do Mirijeva 4, da se sto veci deo naselja pokrije
15n plus 32n Zemun-Visnjica
84 nova plus 56n Galenika- Petlovo brdo Takt na svim ovim linijama bi bio na sat,pola sata vikendom do prvih jutarnjih polazaka.
Na to ubaciti jos 7n i 9n, i 50n kako bi imali sto vise tih poprecnih linija, isto takt sat vremena.


Postojece linije:
26n na svakih pola sata tj. vikendom ubaciti jos jedno vozilo
31N isto
33n,kao i do sada
37N izmeniti trasu tako da ide kroz Maricku do Petlovog brda, posto donji deo kod opstine vec opsluzuje 47N
47n vikendom na pola sata,ili napraviti vikend 48n do Miljakovca 3
Takodje, linije koje idu ka razlicitim delovima grada a prolaze kroz iste centralne delove razdvojiti, tako da npr kroz Novi Bg kroz svaki bulevar ide po jedna nocna linija
51n staviti 2 autobusa takt na 45 min
E sad malo dalje linije:
101n Trg- Kotez- Borca- Pad. skela na sat
105n Trg-Kotez-Borca-Ovca na sat tako da idu naizmenicno na pola sata, isto vazi za sve ostale slicne linije
202n Trrlg- Veliko selo ali preko Bul. despota Stefana i tako se linija ubrza i dobije 3 polaska u 00 i 10, 01.20 i 02.30
304N Trg- Vinca-Ritopek
306N- Trg- Bolec- Lestane
309N Trg- Vml- Kaludjerica
301N ustanicka- Begaljica i 303N ustanicka-vrcin, na svaki sat, da se red voznje uklopi sa dolaskom tramvaja na Ustanicku
403N Trg-Pinosava-Zuce
405N Trg- Beli potok- Ripanj
511N kao do sada, vikendom na pola sata
551N Trg- Ostruznica-Umka- Velika Mostanica
534N Bankvo brdo- Ripanj
601N Trg- Surcin-Becmen-Jakovo
603N Trg- Surcin- Dobanovci- Ugrinovci, polasci na svaki sat tako da ka Surcinu idu naizmenicno na pola sata
704N Tr-Altina- Zemun polje, trasom do zemunskog parka a odatle kroz Altinu kao 81 i 81L pa za Z.P, polasci na 45 min
706N Trg- Batajnica na 45 min
Sto se trasa na Nbg tice, 706N kroz Bulevar N.Tesle, 15N i 704 N kao i do sada kroz Bul. Mihajla Pupina
75N kao eko1, tj. kroz Milentija Popovica pa u Bul. Z. Djindjica
601N i 603N trg- Kneza Milosa, Gazela pa odatle redovno kao dnevni 601 do Surcina.
Sto se starog dela grada tice, 48N staviti kao dnevni 28 pa pored Prokopa i dalje redovno.
Sta mislite? Za ovo sve ne treba ni mnogo ulaganja ni mnogo pomeranja a bilo bi mnogo smislenije nego sad samo treba kampanja i da ljudi naviknu.
 
Besmisleno je da se bilo koja noćna linija okreće na perifernom terminusu (Ustanička, Banovo brdo...).
Kotežu je 101N sasvim dovoljna. 105N bi bila suvišna za to naselje, kao nekada 96N.
Velika potreba postoji i za linijama 493N, 560N, 581N i 860N.
Po meni, treba da postoji i 108N koja bi išla do Pančeva, a 706N bih produžio do Nove Pazove.
Ostalo ne poznajem puno, pa ne bih ni komentarisao.
 
Nedostaje dosta noćnih linija. Mislim, nemali delovi i urbane gradske zone nisu pokriveni. Pisao sam i pre da nam je noćni prevoz po uređenju na nivou palanke od 50000 stanovnika. Ima više dnevnih linija koje bi trebalo da rade i noću. Nikako da sve što ide kreće isključivo sa Trga. Od tramvaja 7 i 9 ne treba da prestanu sa radom iza ponoći. Ne moraju ići baš na 15 i 20 minuta, al na pola sata mogu. Prigrad je tek posebna priča. Avalski potez je tu možda i najgori. Mada ni Ibarskom ne ide ništa, sem 56-ice do Rušnja. Kad se već pomenu i linija za Mladenovac, apsolutno nema smisla da to bude 493N, kad postoji 491 koji pokriva tolika naselja. Usput bi mogao pokriti čak i Sopot. Koliko god da traje vožnja, makar jedan polazak iza ponoći, tipa jedan pola dva, treba da postoji.
 
Ево неких од предлога за ноћне линије које иду са једног на други крај града:
23Н Миријево 4-Карабурма-Трг републике-Видиковац-Петлово брдо

Ишла би као 25П до Гсп погона, па кроз Карабурма трасом 16 до дома војске кроз Трг републике, Теразије и Трг Николе Пашића па онда до Видиковца трасом дневне 23 и продужава до Петловог брда. Овим би се покрио Миријевски булевар и Миријево 4 који немају ноћни превоз. Са друге стране, могао би да се укине 56Н и уведе 531Н који би ишао Ибарском магистралом до Рушња, уз свраћање у Церак Винограде.

40Н Звездара-Трг републике-Бањица-Миљаковац 1-Миљаковац 3

Ишла би као 28 до Трга републике па би ишла кроз Теразије и Трг Николе Пашића и наставила трасом 40/41 до бањичког тржног центра па скренула десно Баштованском до Миљаковца 1 па на Миљаковац 3. Ка Звездари, не би свраћао на Миљаковац 1, него директно на Канарево брдо. Осим што би се покрио Прокоп као насеље, истакао бих значај покривености Железничке станице након поноћи. А 304Н преусмерити на БКА.

50Н Трг републике-Баново брдо-Устаничка

Ишла би као дневна 37 од Трга републике до Општине Раковица и потом као дневна 50 до Устаничке. Линије 37 и 50 се доста поклапају, а свакако има путника који сиђу из ноћне 37 код општине и иду пешице према Миљаковцу, а ка Кнежевцу нема путника. Било је више предлога да се уведе ноћна 50 и мислим да нема потребе да се одвајају 37 и 50. Не видим смисао да иде са једне стране до Миљаковца и са друге стране до Бановог брда, стога мислим да је ово најбоље решење.

95Н Блок 45-Борча 3

Траса би била као ноћна 68Н (која би се укинула) и потом као дневна 95 ка Борчи. 101Н не би морала да свраћа у Борчу.

Иако нисам лично за ноћне линије које би ишле из једног дела града у други, првенствено због дужине, ипак сам изнео предлоге за такве ноћне линије, ако би се оне икада уводиле. Има поприличан број насеља који немају ноћну линију, као што су Кнежевац (део где иде 42), Кумодрашка, Браће Јерковић (део где иде 18), Насеље Степа Степановић, Овча, Крњача (део где иде 108), подавалска насеља, Остружница итд. Све то захтева увођење нових ноћних линија.
 
Zasto jednostavno neke od najfrekventnijih linija ne bi radile 24 h.....s tim da im polasci izmedju 00 i 04 h budu na 45 min do sat vremena...tu mislim na 26,29,50,65,95...neke od njih jesu vec u nocnom prevozu,ali ovaj grad je toliko veliki i toliko je veca i potreba za prevozom pogotovo tamo gde je i frekvencija ogromna preko dana...sve se svelo na Trg Republike i ajmo svi na Trg da cekamo nocni...

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
Vrh