[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634302#p634302:3mp6d6zp je napisao(la):
Дошљак » Пет Јун 28, 2019 2:18 am[/url]":3mp6d6zp]Мислим да Суботица има лепе примерке Ик-111, Ик-161 и први Ик-103 и даље у употреби и у пристојном стању. Моје мишљење је да можда треба проширити збирку музеја аутомобила када се пресели из Мајке Јевросиме на НБГ у бившу гаражу савезних и ту скупити сва вреднија возила из Србије и из ГСПова, и других превозника који могу имати неке моделе (различити стари Икари, Саноси и ТАМови аутобуси без обзира да ли су за јавни превоз или су раднички, туристички итд) , и возила која стоје по фабрикама, нпр. први ФАПов камион који пропада у кругу фабрике ватрогасни ФАП из 50их који стоји у кругу ваљаонице бакра Севојно, као и други значајнији модели домаћих камиона (ФАП бомбардер и ФАП креденац ,ТАМ Пионир, Тамић, Заставини камиони) неку ИМР Прагу ако постоји негде сачувана, службена возила - милиције/полиције (фиће, тристаће, кечеве , флориде), стара ватрогасна возила каквих има доста по ДВД широм Војводине, неке старе санитете ако имају сачувани, грађевинске машине домаће производње - ИМК и Радоје Дакић, пољопривредне, тј. трактори ИМТ и ИМР као и Змај комбајни (производи Београдске индустрије, мада генерално за пољопривредне машине имамо савршен и за мене за нашу земљу нестваран приватни музеј трактора породице Жеравица у Новом Милошеву, проверите на интернету њихов сајт).
Читање ове теме изазива стварно мучан утисак, али и целог форума. Погледате тему о радовима у Душановој, видите и поред блиставог сунчаног дана и плавог неба - отужно сивило велике већине фасада. На овој теми свратите у Музеј ГСП, који је у истом том крају, видите да су врата закључана, а музеј као и музеј Београда и даље у причи и некој магловитој будућности која стиже, али увек сутра, данас не још...
Кад год се погледа тема, иста прича о експонатима, изгубљени, зарђали, бачени, избачени...
И сетим се једног музеја читајући ову поруку, кад и он поменут при крају поруке. Е видите то је оно што нама писцима недостаје, деценију неки врте исте приче, за то време неко направи цео музеј или засади хиљаде стабала, направи врт или бар окречи кућу. Корисно је и писање и указивање, али потребна су и нека видљивија дела. Свима нам то недостаје. Ретки су изузеци као људи који су нпр. успели да створе праве музеје, Музеј књиге, Музеј аутомобила, Музеј трактора, пољопривредних машина и уређаја за домаћинство...Тајна тог успеха је у посвећености, ентузијазму и личном односу и залагању појединца, за разлику од професионалаца, чиновника, међу којима неко такав и може да се појави, али редовно остане без разумевања и подршке. И зато и даље имамо велике музејске и туристичке могућности, битне за укупни привредни развој и приходе, али само као списак лепих жеља које чекају будућност на станици београдског метроа.
Музеј науке и технике би требало да уступи место музеју ГСП, јер тај део града историјски њему припада, а за музеј технике има неколико простора, али то је једно од питања на које не знам тачан одговор, зато што када су простори у питању, некада и нико други не зна шта ће бити са њима и у њима. Али није ми јасно како возила јавног превоза могу да буду део музеја аутомобила, када не само што ту не спадају трамваји, него ни аутобуси !