Šta je novo?

Музеј јавног градског саобраћаја

U staru centralu kod Marine Dorćol smestiti Muzej nauke i tehnike i Teslin muzej.
A u sadašnji objekaz Muzeja nauke i tehnike prebaciti Muzej automobila i dodati mu Muzej javnog gradskog prevoza.
 
Sve je to lepo , ali i jedan i drugi prostor se pretvara u poslovno - stambeni.
 
Мене је непријатно изненадило да ће у пакету са Марином ићи и стара електрана. Музеј науке и технике је овакакв какав је лепо замишљен за збирке које се налазе у унутрашњости. За возила ипак и није баш најбољи, видело се како су збринути тролејбус и два аутобуса. Чак је и ватрогасни камион и 1936. који је био код њих враћен у ватрогасну бригаду пошто је у музеју лоше чуван - није испуштена вода током зиме па је цистерна страдала.
 
Nije uključena TE Snaga i svetlost u te parcele što se prodaju prema njihovoj skici
f824058ba47509640cceedbd78b473fc.jpg
 
Добро је, значи има наде. Нешто сам у разним чланцима можда и погрешно закључио да се продаје и електрана у пакету уз обавезу реконструкције и адекватне намене. Надам се да ће заживети идеја о музеју Николе Тесле на том месту. А за музеј јавног превоза, боље је дати сачуване експонате музеју аутомобила, лепо би се уклопили сви скупа, само да се уреди адекватно гаража испод Бранковог моста.
 
Obaveza investitora je da obnovi crpnu stanicu i kran koji ide od marine do termoelektrane preko tih parcela.
To je ok, ali im je loš tajming za prodaju. Prvo su trebali renovirati termoelektranu i napraviti linijski park pa tek onda prodavati. Tako bi izvukli mnogo veću cenu, nego ovako za ledinu okruženu ruševinama.
Što se tiče muzeja GSP-a najbolje bi bilo da preurede postojecu lokaciju zbog šina i mreže za tramvaje.
 
Нажалост, постојећа гаража у депоу где држе старе трамваје, која је уз сам музеј науке и технике иде на добош као и цео депо. Теоретски, могу да издвоје њу и стару ковачницу коју увек отварају за ноћ музеја. Али то је скоро трећина депоа, сумњам да би се одрекли тог профита. Ево да прикажем то и на мапи. Црвено је трамвајска гаража са ковачницом, зелено музеј науке и техније, а наранџасто остатак депоа који би се рушио и продао.
Као што можете видети, капацитет самог музеја би се удвостручио, и добила би се гаража која би могла фино да прими доста експоната возила којих има доста широм Србије да треба збринути у музеју, поред колекције возила јавног превоза. Такође и радионице и гаража би значили музеју за одржавање и рестаурацију експоната.
 
Nema teorije da će seliti upravu iz centra grada u Kosmaj, pa realno mogu da ostave i taj stari tramvajski depo.
Takođe kod nas od najave do realizacije (ako uopšte dođe do nje) prođu decenije, tako da na to ne treba još ozbiljno računati...
 
Kada treba da se proda zemljište i na njemu grade poslovno stambeni objekti , i te kako umeju da se potrude da to ubrzaju , pogotovu ako je u pitanju neki posao gde uleće i privatnik.
 
Моји предлози возила за будући музеј:
1. Mercedes O405
2. Mercedes Conecto
3. MAN SG313
4. IK201
5. Karosa B-923-E
6. ZIU 682
7. ČKD-KT4 YUB-M
8. Duwag GT6 + приколица
 
Плашим се да нема сачуване Каросе.
 
Штета. Може да се купи од друге фирме, што је скупље, а ГСП у тим случајевима одустаје.
 
Мени се чини да ГСП неће радити на увећању своје музејске збирке чим су старог Икара и Каросу и Зијачу кеца дали музеју науке и технике.
 
Да. Боља им је промашена реплика коњског трамваја од возила којим ће се неко у будућности дивити.
 
Ја бих искрено све те експонате возила пребацио у музеј аутомобила који ће се преселити у гаражу испод Бранковог моста. Ни ГСП ни музеј науке и технике се нису баш најбоље показали.
 
Ono što sam ranije spominjao ovde , spojiti GSP muzej sam muzejem automobila , koji je već spojen sa milicijskim , kako je rečeno u jednom članku u novinama , i mirna Bačka. Svi srećni i zadovoljni. Što GSP , što Muzej , što posetioci.
 
+ изузети Зијачу, Икаруса и Саноса из збирке музеја науке и технике и дати том спојеном музеју аутомобила и ГСП. И прикупити по Србији још потенцијалних експоната (Икаруси из Суботице, први ФАП из круга фабрике у Прибоју, стара ватрогасна возила по ДВДима у Војводини, возила из бившег Заставиног музеја која су италијани избацили напоље и још нешто ако се пронађе).
 
Трамвај десно је чувена Корњача из 1936. После завршетка каријере смештен је у посебну гаражу на депоу ГСП Централа, намењеној музејским возилима. Изгорео је у пожару са још неколико возила.
 
Има л' још наде за Зијачу #1, је ли завршила код оног приватног колекционара који се пре 2 године помињао?
 
Зна ли се ко је тај господин и како му напредују радови?
 
Sasa hodzic kako napreduju radovi nzm njegov otac je sredio pakard kamion srb vojske iz prvog svjetskog rata...
 
Надам се да ће му некако набавити или реплицирати оригинална тапацирана седишта, ако би га оставили са дрвењарама то би био историјски фалсификат. :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764837#p764837:10abeauv je napisao(la):
direktor » Пон Авг 10, 2020 7:05 pm[/url]":10abeauv]Sasa hodzic kako napreduju radovi nzm njegov otac je sredio pakard kamion srb vojske iz prvog svjetskog rata...
Одлично, презадовољан сам том информацијом, све похвале за досадашњи драгоцен рад породице Хоџић на очувању националне техничке баштине :sesir: Надам се да ће средити још пуно возила.
 
Vrh