Šta je novo?

Музеј јавног градског саобраћаја

Ево шта на сву ову хистерију изазвану мањком информација и текстом блица који уместо да их контактира лупа глупости, има да каже секретар музеја
Поштовани,



Много је неистина изнето у претходних неколико дана везано за тролејбус, чак су и новинари потпуно паушално изнели низ тврдњи које су дигле панику без иакве потребе.



На овај начин се нашој установи наноси велика штета, а заправо се ради о следећем:

- Тролејбус је довезен у наш Музеј јер се веровало да има својства културног добра, а врло брзо истраживањем кустоса је утврђено да се уопште не ради о 1. тролејбусу, већ да исти има само гаражни број 1, те да ни на који начин исти не може бити утврђен за културно добро и као такав стављен под законску заштиту коју предвиђа Закон о културним добрима.

- Музеј је годинама уназад настојао да ступи у контак са Удружењем љубитеља возила ГСП-а, затим смо настојали да од свих релевантних чинилаца евентуално добијемо средства за његово сређивање, јер ми по закону не можемо радити рестаурацију предмета који нису културна добра и за то никада не бисмо добили средства из буџета, међутим на нашу жалост нико се годинама не оглашава нити интересује да нам помоге везано за то, што је довело до тога да се тролејбус налазио у изузетно лошем стању и представљао је опасност за посетиоце, али пре свега децу која долазе у оквиру организованих посета (некада и по 300 деце одједном).

- Како смо свесни били да тролејбус никада неће бити доведен у стање да буде музејски експонат, јер нити представља културно добро, нити се неко интересује да донира средства за његово сређивање, ми смо стицајем околности урадили најбољу могућу ствар, успели смо да ступимо у контакт са човеком који је члан Удружења љубитеља возила ГСП-а, који је пристао да нам да неколико предмета који имају својства да буду утврђени за културна добра, а ми смо њему дали тролејбус (који никада неће бити утврђен за културно добро) да покуша да га сопственим знањем и средствима колико толико доведе у стање да више не представља опасност, тако да ће о његовој даљој судбини бринути неко ко жели најбоље, а о евентуалном даљем излагању, ако се за то икада стекну услови и свему осталом ће се координирати са нашим Музејом.

- За разлику од многих који се годинама нису јављали нити искрено занимали за тролејбус, али су се одмах одлучили да критикују и износе низ потпуних неистина када се коначно појавио неко ко жели да помогне овај племенити човек и искрени љубитељ возила је након низа неистина замолио и нас и све за поштовање његове приватности из потпуно разумљивих разлога, а Ви слободно будите без бриге, јер и поред тога што су сви спремни на критику, али мало ко за помоћ, ми ћемо сигурно урадити оно што је најбоље за тролејбус.



С поштовањем,
 
Штета што се у игри глувих телефона и ширењу дезинформација често лотегну и тешке речи. Колико видим сам музеј је бирократски везаних руку. Занимљива прича око трампе са овим човеком и надам се да ће иста дати задовољавајуће резултате. Многа историјска возила су код нас сачувана пре свега приватном иницијативом. И стари Пакард камион из 1. светског рата који је био буквално распаднут и зарастао у шуму, и стари аутобус ТАМ Пионир који је после постао атракција и често је виђен у филмовима, спотовима и рекламама, и аутобус Лејланд, и неколико савршених примерака милицијских Фића и Тристаћа које виђамо по скповима олдтајмера. Да не спомњем музеј аутомобила или музеј трактора Жеравица, па и железнички музеј уског колосека у Пожеги који је исто настао личним залагањем.
 
Svi nasi muzeji su uglavnom zaslugom pojedinaca nastali
Pa struja je uvedena zaslugom pojedinca ...
 
Зна ли неко има ли каквог помака у рестаурацији Зијаче #1? Знам да је отишла у руке неког колекционара...
 
Не зна се ни који је колекционар у питању. Мада скоро сам сазнао да има један човек код надвожњака између Медаковића и Коњарника што колекционари стара возила, има неки уникатни ФАПов аутобус-штабно возило из 60 и милицијског фићу, можда је код њега завршио кец.
 
Ваљда је и он отишао код истог човека. Трева отићи до музеја и испитати то.
 
Pitam zato što sam naišao na neke snimke garažnog broja 298 iz 2018, gde se vidi da je 50% autobusa korodiralo.
 
To није искључено, у суштини је МНТ послужио само као паркинг.
 
Kojie bi po vama autobuse trebalo ostaviti za muzej
1.man gumar uz sredjivanje
2.ik gb 700 uz sredjivanje
3.fap neki koji je u najboljem stanju
3.karosa ako je pretkla neka
4.zglobna trolza kad bude vrijeme
5.katica
6.man japanac
7.solo ziju trola
8.trola bonito
9.tram t4
10.ik barbika
11...dodati po zelji ...
 
Као прво гумар није МАН већ Мерцедес О305
Моје мишљење:
1.нису нешто обележили историју обична донација а тај 21 излази једном месечно
2.исечен
3.није заслужио
3.286 давно исечен
4.мислим да је 2153 музејски примерак
5.ДА!
6.тешко
7.тај је отеран ко зна где
8.не
9.јел то 1004? (Већ је у музеју)
10.можда
 
@ direktor
Диваг са приколицом ОБАВЕЗНО. :gobb: И, по могућству, да врате овог ПЦЦ-а из Белгије: :wink:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LVcBKcoEGCE[/youtube]
Ово је, иначе, некадашњи београдски #131. :wink:
 
IK-161 ako ih geniji nisu već sve isekli - u Poljskoj ih i dan danas voze i slave kao neuništive.
IK-201 iz prvih serija, jedan od retkih žilavih dostojnih nasledika IK-161 a i kad god se vozim njim osećam se ko da sam pored Spejs Šatla koji poleće. :lol:
IK-103 visokopodni/srednjepodni (jesu deformiteti u zadnje vreme, ali ipak kad su se prvi put pojavili pre skoro 20 godina bili su veliki iskorak napred).
Zglobna Trolza već jeste takoreći muzejski primerak, mada ja lično ne vidim ništa specijalno kod njih.
Solo Trolza svakako, onaj nesrećni Kec da se već jednom sredi, a sa njim i onaj Ikar pored.
Katica može, ipak su obeležile jednu epohu a i jesu simbol jednostavnosti a neuništivosti.
Neki od Japanaca definitivno, pošto su uz 201-eve preturili preko leđa sve i svašta a i dalje su pojam za neke... novije modele... Isto važi i za Konektose.
Za Bonito BKM nisam siguran da li su vredni(vredan) čuvanja jer oni ipak nisu bili ništa drugo do mutanti između starih Trolzi i budućih punokrvnih BKM AKSM. A i nisu toliko dugo služili da možemo da kažemo da su bili simbol grada.
FAPovi me ne zanimaju, ružni krševi koji su mi ostali u sećanju kao bogalji pošto bi ih redovno gledao nakrivljene u stranu. Bukvalno bih radije držao na oku onaj GSPov vojni FAP 2026 što služi za vuču, pa jednog dana kad njemu dođe kraj, njega turio u muzej, nego bilo koji od njihovih skorijih autobusa. Ili kamiona.
 
Под хитно истерати "Дебељка" на Ноћ музеја следеће године. 3 пута сам био у СП Дорћол никада га нису истерали.
и MBO405 у музеј.
 
Што се тиче Зијаче, скоро сам шетао поред депоа на Дорћолу, имају једну ал изграфитирану. По мени највећа штета су онај Ик-5 што је на неком отпаду претворен у шупу и Ик-161/166 што нису неки сачували. Стара Мечка Гб.21 би ваљало да се сачува због занимљивог и архаичног изгледа иако нема неку историјску вредност у нашем ЈГП конкретно, а за постојећа возила у употреби којима се ближи пензија свакако треба сачувати бар по један Ик-103 и Ик-201, као и ФАП који сви подцењујемо, али ипак се ради о возилу домаће производње, шта би смо дали данас да поред Лејланда имамо сачуване Гошине тролејбусе, Ик-4, и остала возила домаће производње која нажалост нисмо сачували. Ја се надам да ће ентузијаста са Вождовца који је преузео Зијачу кеца, Саноса и Ик-111 успети да их спасе, ако погледамо, ни Лејланд није био у сјајном стању када су узели да га сређују.
 
Dajte ljudi neke predloge opet da sastavljam listu
1.mecka gumar jedini donirani bus za muzej
2.mecka konekto 157
3.neki Fap
4.mutant 106
5.barbika ik 103 neka od gb 2 do gb 12
6.zglob ik202 gb 421
7.ziju solo
8.ziju zglob
9.bonito trola
10......
 
1.mecka gumar jedini donirani bus za muzej
2.mecka konekto 157
3.neki Fap
4.mutant 106
5.barbika ik 103 neka od gb 2 do gb 12
6.zglob ik202 gb 421
7.ziju solo
8.ziju zglob
9.bonito trola
10. Sanos S200
11. MAN krmača 890 UG iliti Ikarus IK5 ima ga na nekom otpadu uz ibarsku
 
Нису баш возила ГСПа, али бих ја у музеју волео да видим старе зглобне Икарусе који су чини ми се на аеродрому и кругу фабрике Икарбус.
 
Spisak se pravi od vozila koja se nalaze u vlasnistvu gsp
Pravi se i spisak vozila koja se ne nalaze u krugu gsp a interesantna su tipa taj ik5 pa fap u unutrasnjosti tram preko grane...
I da man japanac jedan ....
Sto se Tice sanosa S200 on je valjda zabiljezen vec kao eksponat koji je gbroj sanos ....
Moze li neko da postavi spisak sa fotkama
1.Tipa merecesc konekto gb 157 sp kosmaj fotka
 
@ direktor
Да се не понављам, не знам да ли сте видели мој предлог горе... Шта мислите? :) Заслужили су! :dil: Швајцарци, иако су донација, представљају не баш мали део историје ГСП-а и као такви су завредели своје место у музеју. А могли би да врате и чувеног ,,Белгијанца" (ПЦЦ #131) из тамошњег музеја, ипак је то наш трамвај био. :gobb:
 
Vrh