Šta je novo?

Ко им ово дозволи? (nelegalna, divlja gradnja)

Trzisna vrednost je takva. Kada niko ne bi hteo da kupuje stanove i parking mesta na toj lokaciji, i cena bi pala. Niza cena parkinga za manje stanove bi samo motivisala vlasnike automobila da se tu nastane. Ako neko kupuje stan od 60k e, a parking kosta 20k e, onda takva osoba ne treba da kupuje stan na toj lokaciji, nego na mestu gde je parking besplatan, ako vec nema za oba. A ne mora ni svako da ima kola, ja ih nemam pa sam ziv.
 
Вози ли се овде ико линијама 25, 25П и 26? Мислите ли да је чекање и то 15-20 минута у колони у Синђелићевој уреду? Да ли сте шетали некада кроз Тодора Дукина и Струмичку док туда пролазе аутобуси?
 
@shade
Nigde nije parking besplatan osim ako je na divlje ili upravo u tom mirijevu 5 tj u tom sirenju koji se stalno spominje pa da ima mesta. Ako osoba hoce tu stan neka mu, mozda mu je posao blizu, mozda mu je porodica blizu, cena kvadrata diktira da li ce on uopste razmisljati da tu kupi stan i koliki ali ne moze parking mesto i to vecinom klackalica da kosta kao trecina stana. Ko ce normalan kupiti parking mesto? Tu su vec krivi investitori jer bi da sve pare izvuku na parking mestima, zgrade ako mogu do ulice bez trotoara, a stanovi da budu cist profit. Zato skoro niko i ne kupuje parking mesta kada vec em nije obaveza em kostaju ko garsonjera u sirem centru grada. Ja koliko vidim parking mesta (garaze) obicno bleje prazna u novogradnjama.

Naravno da moze da neko nema auto ali to bi podrazumevalo da nema malu decu i kolica, da ima adekvatan prevoz do posla i odgovarajucih aktivnosti kao i da ne ide dalje od beograda vikendom i na odmor.
 
Ni ja nemam automobil.

@Kailane,
Ti upoređuješ ovo

s ovim


To nije isto. Ni blizu. Nije čak ni ista urbanistička škola. Prvo zbog gustine i veličine, a drugo zato što se do Američkih predgrađa putuje automobilom, po autoputu, i po sat vremena. Dok se do (bivših) satelitskih naselja Beograda poput ovog putuje 30 minuta autobusom. To jest putovalo se do pre 10ak godina, pre nego što je ceo grad propao pod investitorskom kaubojštinom.

Nema to kod nas veze sa američkim urbanizmom. Američki urbanizam podrazumevao je i izgradnju mnogo saobraćajnica, radijalne mreže, metro... Ovde to nije bio slučaj. I hvala bogu što nije, pošto nema ničeg jadnijeg nego kad u Američkom gradu (npr Nešvilu) uveče skreneš sa glavnog Brodveja i već na sledećem bloku je potpuno, ali potpuno mrtvilo. Ako misliš da je Beograd rastegnut u širinu, grdno se varaš. Treba da vidiš Američke, pa i Ruske gradove. E to se zove rastegnutost. Beograd je daleko od toga. Ma kako se vama subjektivno činilo.

Što se tiče slika autoputeva kroz grad, te pamfleta ''veće ulice = više automobila'', nagledao sam se i naslušao ja toga i na faksu. Ali džaba, nikad me nisu ubedili u to. Ti primeri koje volite da kačite i da se pozivate, to su primeri iz Detroita i sličnih rupa od gradova. Koji nije uništila gradnja većih bulevara i puteva sama po sebi, nego što su se gradili bez ikakve integracije sa okolinom, i to posred centra grada. A kakve veze ima naše ovdašnje pozivanje da se prošire Maksima Gorkog, Katanićeva, Kruševačka... sa takvim pojavama? Tebi je isto truditi se da se prošire ulice iz 19. veka sa po jednom trakom i nepostojećim trotoarom i uvuku imbecilne građevinske linije... sa fenomenom Detroita gde sadi autoput 6+6 posred stambenog naselja ili bulevar 3+3 posred gradskog istorijskog jezgra? Pa, ne. Nije isto. Niti iko želi ovo drugo. Ali ne može da ostane ni ovo prvo.

Dalje, ti i još neki insistirate dakle na toj čuvenoj ideji ''veće ulice = više automobila''. Epa imam jednu šokantnu vest za vas. U Beogradu je VEĆ VIŠE AUTOMOBILA. Pravili velike ili male ulice, ovde automobilizacija raste pa raste. A sa tom količinom automobila je lakše izlaziti na kraj kada ulice i zgrade u njima izgledaju ovako nego kada izgledaju ovako.


To je taj vaš problem, što se pecate na pamflete raznih karijerista i foliranata, koji vam tovare glave da ako se u Beogradu ne šire ulice, da će to odbiti ljude da kupuju automobil. Ne, neće. Samo će pogoršati već užasnu saobraćajnu situaciju. Druga stvar koju vidim da pominješ je zagađenje. Već smo utvrdili na ovoj temi da zagađenje vazduha u Beogradu dolazi tek 20-30% od automobila. 70% dolazi od grejanja, industrije i kućnih Černobilja. Zato su vrednosti i indeksi u Beogradu zimi ok o150, a leti ispod 30.
Јавни превоз много боље функционише на малом простору него када градски аутобус мора да путује сат и по са краја града на други крај. Такође, не мора да прође кроз сваку малу улицу да би био функционалан; нико кога знам није на Врачару одсечен од јавног превоза зато што му аутобус не стаје баш испред зграде него пролази кроз оближњу већу улицу или Булевар.
Ovo nije tačno. Neke od najgorih linija u Beogradu su takve upravo zato što su oduđene da se provlače kroz male i zbijene ulice i delove grada. Lako je tebi da pričaš kako neće nikome na Vračaru faliti što mora da ide 5 blokova do prve linie javnog prevoza (a i za tu liniju pitanje je da li mu je od koristi i da li ga vodi gde mu treba) kada ne živiš tamo.

To je stari problem ovog foruma i dela ljudi na njemu. Ljudi koji nemaju veze s nekim delovima grada komentarišu i predlažu rešenja ko da se igraju SimCityja, a da ne poznaju probleme i stanje stvari na samoj lokaciji. Otud i tolika ljubav i odbrana investitora. Zato što sa Gazele i iz drona, fensi zgradurine na Vračaru izgledaju fantastično. A to što u praksi samo mesto i njegovo (ne)funkcionisanje izgleda ovako


i što ljudi moraju svaki dan da se probijaju kroz sajmove automobila, da hodaju kolovozom i da pešače 5-10 blokova do prvog stajališta prevoza da bi tek započeli sam tranzit ka poslu... to vas baš briga. Jer prosto, vi ne živite tu. A volite lepe filmove i lepe poglede. I onda ko veli ''ma samo gradi''. Praćeno, naravno, čuvenim frazama ''pa kome se ne sviđa tako, nek se tornja iz grada''.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858546#p858546:b301ni6f je napisao(la):
Дошљак » Čet Jun 17, 2021 5:21 pm[/url]":b301ni6f]Вози ли се овде ико линијама 25, 25П и 26? Мислите ли да је чекање и то 15-20 минута у колони у Синђелићевој уреду? Да ли сте шетали некада кроз Тодора Дукина и Струмичку док туда пролазе аутобуси?
Ja sam u zadnje vreme redovan u tom delu grada. Otud i ona fotografija imbecilne barijere posred pešačkog u imbecilnoj Kruševačkoj iz 19. veka.

Mogu da kažem da je stanje katastrofa. 25 i 26 jesu sada dobrano opslužene vozilima (mada neki od nas pamte i 2000te, kada su bile među najgorima) ali to i jeste urađeno baš zato što je shvaćeno da imaju katastrofa rute kroz katastrofa naselja. To je i sam Tica pričao. Lakše im je bilo da ih natovare vozilima i tako povećaju učestalost jer planirati i tempirati bilo šta na tim trasama je nemoguće.

U tom delu Vračara (mada nisam siguran da li je to tehnički Vračar, al nema veze), između Južnog Bulevara i Ustaničke je jedan servis u koji idem svake godine od 2009. Od nedavno idem i iz drugih razloga, ali eto da naglasim da ga gledam uživo svake godine već 12 godina. Dobro se sećam kako je izgledao taj kraj kad sam prvi put išao tamo, a kako izgleda sada. Mislim lep je bio i tada, i sada je lep. Ali što se tiče količine automobila, količine ljudi na trotoarima, kao i zakrčenosti ulica... pa to je nebo i zemlja. Maksima Gorkog puca po šavovima. Pogotovu od skora kako su ponabijali one plakarčine u Južnom Bulevaru (naravno, tik uz kolovoz, fak jea, Budva stajl...) a počeli da sade šestospratnice u ovim okolnim ''manjim'' ulicama.


A sve to zato što šlajm iz Grada nikad nije hteo da širi glavne i tranzitne ulice po tom i okolnim naseljima, ali su rado i brže bolje dopuštali svakom bilmezu da sadi zgradurine kako mu se ćefne. Polako... ići ću ja u narednom periodu i češće do tog kraja, pa ću da slikam i pokazujem kako to izgleda kada se ulica pretvori u kanjončinu, u mini Menhetn bog te mazo... a saobraćaj i urbanizam ostanu na nivou 19. veka.
 
Господара Вучића је граница Врачара и Вождовца. Део између Крушевачке и Грчића Миленка је мени ту лепши, ближе су Шумице, а улице су све паралелне. Посебно ми се свиђа Видска са калдрмом :) Од Крушевачке па до Тужног булевара ми је мучно, разне геометрије раскрсница, на све то и падина, брдо слепих улица.
Штета што Максима Горког нису извукли право до Устаничке, већ је слепа. Такође штета што нису регулисали Максима Горког, Крушевачку и Грчића Миленка тако да се увученом линијом регулације за новоградњу стекну услови за њихова ширења.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858470#p858470:2upxuk7v je napisao(la):
Bender Rodriguez » 17 Јун 2021 12:05 pm[/url]":2upxuk7v][
Ti i stf mislite da to tako danas funkcioniše, da ako ja npr živim na Konjarniku i ekonomista sam, a radim u NCRu u Bloku 42, da kad/ako neko izgradi novi poslovni prostor kod mene u Konjarniku, ja mogu opušteno da dam otkaz u NCR Blok 42 i samo uradim transfer u NCR ispostavu Konjarnik?

Не, него продаш стан и купиш га ближе послу. То је толико уобичајено и нормално. Колико је само случајева на овом форуму било на темама Белвил и Вест 65, односно форумаша који су пратили градњу управо из разлога што желе да купе стан и преселе се ближе послу. Уосталом, то је и основни разлог зашто су на Новом Београду раних двехиљадитих ненормално скочиле цене по квадрату - јер је потражња расла паралелно са градњом пословног простора.


Значи брате, не дајеш отказ јер ти је далеко посао, него продаш стан и купиш ближе послу. И решиш се саобраћајних гужви. Зато и треба да се гради пословни простор на Аутокоманди, за почетак, а онда даље дуж аутопута кроз целу Маринкову бару и Душановац.

Опет ћу да поменем много веће и уређеније градове од Београда који се буквално гуше у саобраћајним гужвама. Будимпешта, Атина, Барселона. Значи гужве у БГ за време шпица су шала комика за те градове. Спрдња од гужве. А сва три града имају далеко већи степен изграђености центра града и већу спратност на "инфраструктури из 19 века". Паркинг је мисаона именица у сва три града. Имају и одлично организован метро. и гуше се у гужвама.
 
To što ima forumaša koji su se javljali i rekli da će da se sele zbog posla ne znači da je to opšta i masovna praksa među ljudima. Daleko je to od uobičajene prakse. Nije ovo Amerika.

Nisam baš primetio da se Budimpešta guši u gužvama. A bio sam zadnji put 2018.
Atina i Barselona jesu katastrofa. Mada ima tu i faktora turizma, pošto i jedna i druga imaju priliv turista ne samo autobusima i avionom nego i sa brodova.

Kao što rekoh gore, nema spora: 1) da su gužve neminovne sa rastom grada i 2) da svi koji dolazimo na ovaj forum dolazimo jer želimo da se Beograd gradi. Problem je u stavu i ideji ''pa dobro, to je neminovno pa dignimo ruke od bilo kakvog pokušavanja da se to smanji'' i ''ma samo nek se gradi, bitan je kvanitet umesto kvaliteta''. Pa čekaj majku mu, čovek kada stari, jel jede i živi kako mu se ćefne, ili pokušava da bar za trunku uspori i ublaži taj proces? Pa naravno da se trudi. Pa otkud onda taj stav odjednom ''eh, pa gužve su neminovne, daj da dignemo ruke u startu i da pustimo da teče sve svojim tokom''? Pa ako ćemo tako, onda daj da ukinemo i sve druge propise.


Meni je takođe čudno - i ovo kažem bez napadanja, jer da nije tako, ne bih koristio termin ''čudno'' - da ste ti i Kailan toliko za gradnju u visinu a toliko protiv širenja ulica i uvlačenja građevinskih linija. Ne znam za druge na temi, i neka govore u svoje ime, ali meni se čini da niko ovde nije za to da ceo Beograd bude ograničen na 5 spratova i da se takav rastegne od Pazove do Vrčina. Ali mora da se zna, i poštuje, gde je u redu graditi oblakoder, a gde treba da postoji ograničenje. Ja sam potpuno za gradnju oblakodera i visoke gustine na Novom Beogradu, tamo gde ima mesta i uslova za to. Čak nisam od onih što se bune zbog BnV koji zaklanja vizure, a za šta znam da si ti vodio krstaške ratove protiv toga. Ja da imam problem s time, ne bih pohvalio taj projekat, ni Skyline, ni Voždove kapije. Ali sam za ograničenje spratnosti na određen broj u delovima kao npr između Južnog Bulevara i Ustaničke. I sličnih krajeva koji nisu izašli iz 19. veka po širini i konfiguraciji a siluju se za sve pare usled investitorskog divljanja (čast izuzecima) i potpune ku...bolje nadležnih.

Ovde kad se priča o širenju sokaka iz 19. veka na normalne ulice profila 2+2, ti i Kailan reagujete kao da se predlaže autoput posred Pop Lukine i Pariske. Ne jbt. Predlaže se nešto što ionako postoji u planovima i idejama već 100 jbnih godina. Panta je na temi o Bulevaru Oslobođenja objasnio da je proširenje Maksima Gorkog u planu. Vučko je na drugoj temi okačio PDR sa proširenjem Tužnog bulevara i krštenim spajanjem na Gospodara Vučića. Ali ostaje problem ulica poput onih gde saobraćaju 25 i 26, kao i cele Kruševačke. A da bi se to rešilo, ne može da se sadi zgradurina gde god. A pogotovu ne odmah uz kolovoz, Budva stajl.

Paradoksalno, vi se gnušate proširenja (tj predloga proširenja) zaostalih 1+1 sokaka iz 19. veka na obične normalne ulice 2+2, a famozni UMP, koji ja nisam ni pomenuo uopšte, će mnogo mnogo više ličiti na ono što je Kailan kačio na prošloj strani nego dodavanje JEDNE trake duž 5 najbitnijih saobraćajnica u tom delu grada.
 
Није проблем гужва, проблем је застој.

Опет, говори се како не треба узети лењир (мада Београд је превише брдовит за тај концепт) и цртати улице као да је у питању ледина, али Београд је таква фавелетина да је то и једино решење иначе ће бити гужви и застоја заувек.

Пошто се све увек временом поставља на место заслужено, наравно ово о чему причам ће се полако остваривати, али непотребно скупо. Боље да севне бол него да буде дуг и туп.
 
Bendere, guši se Pešta još kako. Kako se samo začepih na Hungarija korutu... Tamo se desilo ono što će da bude u Beogradu: gužve su se preselile na prilaze gradu, kako je stanovništvo, masovno migriralo ka predgrađima. To je donelo i da pre neku godinu šer automobilskog saobraćaja bude dvaput veći nego u Beogradu (45 naspram 22%). Nažalost, to je scenario koji i nama sledi, sa još gorim posledicama ako radikalno ne dogradimo putnu mrežu, jer imamo najveći levak u Evropi, autoput sa Gazelom. Ja se, dakle, nikako ne slažem da ne treba graditi nove puteve, baš nikako.

(Od svih gradova uporedive veličine sa Beogradom, ili malo većim, na čitavom svetu najgore gužve su u obližnjem Bukureštu, a po meni je to zato što nemaju ekspresnu saobraćajnicu unutar gradskog tkiva.)
 
VRAČARCI ZABRINUTI ZA SVOJ KRAJ: Još jedna višespratnica mogla bi da "nikne" na Neimaru

ZABRINUTI žitelji Neimara okupili su se danas u Hadži Milentijevoj ulici kako bi iskazali svoje nezadovoljstvo povodom urbanističkog projekta, kojim je na uglu ove i Ulice Janka Veselinovića planirana izgradnja višespratnice.

Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove stavio je na javnu prezentaciju urbanistički projketa za izgradnju poslovno stambenog objekta, a prezentacija će trajati do 28. juna. Na uglu ove dve ulice sada se nalazi kuća, koja je građena početkom prošlog veka, kao i veći broj kuća u blizini. Prema planu, investitor bi na ovom mestu izgradio objekat sa pet spratova.

Svojim okupljanjem žele da je Neimar do decembra 2020. godine, bio pod privremenom zaštitom Zavoda za zaštitu spomenika.

- Prethodna zaštita je istekla, i sada ne postoje ograničavajući uslovi za ovaj deo grada, investitori su pohitali sa svojim predlozima i projektima - govore zabrinuti građani. - Izgradnjama višespratnica širom Vračara, smanjuje se kvalitet života, povećan je pritisak na saobraćajnu, grejnu, vodovodnu i generalno svu infrastrukturu.

Prema rečima žitelja Neimara, oni nemaju ništa protiv gradnje, ali samo ako se ona odvija nakon usvajanja i u skladu sa planovima zaštite koje pravi Zavod.

https://www.novosti.rs/beograd/vesti/10 ... ne-neimaru

Mislim da se radi o ovoj kući - https://goo.gl/maps/CBN5dKEcCzVrBbh8A
Treba to sravniti što pre.
 
И ове привремене заштите немају смисла.
 
Da, gužve u Beogradu, i prosečna vremena putovanja, su male mace, u poređenju sa Budimpeštom i Bukureštom. A to će postati mnogo bolnija i očiglednija i ogoljenija činjenica za desetak godina, kada budemo 5 milijardi evra tanji, sa metro i po linijom. Tada ćemo dostići ovaj nivo gužvi, koje veće B metropole od nas imaju sada.
 
Isto kao što je pre deset godina bilo bolje nego danas. Ja nemam problem s tim da će biti gužve još veće, imam problem s tim da mi to sve znamo, i videli smo drastične primere na sve strane, a umesto da se poboljšava infrastruktura, razvoj grada se svodi na "tu između bi mogli još jednu zgradu realno".

I ne pričam samo o saobraćajnoj infrastrukturi, gubici samo na mreži epsa su mnogo veći nego što dobijemo struje iz svih tih silnih mhe, bvk jedno 30-40%, pa to još prouzrokuje i sleganje i pucanje nekih od najznačajnijih zgrada, i slično. A mi radimo Džordža Vašingtona tri godine i ne vidi se kad će kraj. Ali to se ne vidi, ne donosi ni glasove ni pare, šta će nam.
 
Predimenzionirana zgradurina na uglu Presernove i Kumodraske. Pride opremljena velikim staklima da prolaznici mogu da gledaju stanare sa ulice.
_IMG_000000_000000.jpg
 
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Човече који су ту умови умешани, да се најежиш... направио брвнару на крову... па колики мораш да будеш ид****... :kafa:
 
Još malo pa ćemo početi da popunjavamo i sa ovakvim zgradama slobodan prostor između novogradnji (tamo gde tako nešto postoji).
 
ја бих искрено их натерао да дркају тако спратове док се не уруши а онда им на то наплатио штету
 
na ovoj na zlatiboru ima jos mesta za jednu nadogradnjicu i uvuceni loft balkon na vrhu naravno sa nadstresnicom.... :kafa:
 
Ajd jasan mi je ovaj sto je napravio ovo cudo na Zlatiboru, hoce covek da zaradi, potplatio gde treba, lupio cenu koliku treba, covek radi posao.

Ali mi nisu jasni id*** koji ce ovo da kupe, ili jos gore koji su kupili.
Ovde 4-5 rihtera cini totalnu stetu.
 
У Гандијевој улици у Новом Београду између тротоара и ОШ"Кнегиња Милица" још пре неколико деценија бахато су узурпиране зелене површине и изграђени нелегални објекти:



 
Vrh