Privremeno sanirana oštećena na Kosančićevom vencu
N. VUKIĆ | 13. januar 2014. 21:45 | Komentara: 1
Privremeno sanirana značajna oštećenja na kolovozu, ozbiljna rekonstrukcija tek predstoji. Popravke teže nego kod asfaltiranih ulica. Neophodni radovi u Skadarskoj, Njegoševoj...
AUTENTIČNOST ambijentalne celine na Kosančićevom vencu narušena je nedavno neadekvatnom popravkom oštećene kaldrme. Po ulegnućima na ulici putari su na više mesta rasuli rizlu. Oštećenja su, kažu, privremeno sanirana, a rekonstrukcija tek predstoji.
U "Beograd putu" objašnjavaju da su njihove ekipe popravile ulegnuća na kolovozu u Ulici Kosančićev venac jer su oštećenja ugrožavala bezbednost vozila i učesnika u saobraćaju. Popravka je obavljena u skladu sa nalogom i uz nadzor nadležnih iz Direkcije za puteve grada. U ovom preduzeću dodaju da je popravka privremenog karaktera.
- Rupe i ulegnuća na kolovozu su, radi bezbednosti učesnika u saobraćaju, popunjena rizlom - kažu u "Beograd putu". - Za dalju popravku kaldrmisanog kolovoznog zastora, koji se nalazi u ovoj beogradskoj ulici radi očuvanja nekadašnje ambijentalne autentičnosti ulice, trenutno nema adekvatnog materijala. A o daljim planovima u vezi s popravkom ili sanacijom ove ulice, odlučuje Direkcija za puteve grada.
Osim Kosančićevog venca, u planu je i popravka kolovoza u Skadarskoj ulici i u Zemunu, u Njegoševoj, a projektna dokumentacija urađena je po uslovima Zavoda za zaštitu spomenika kulture.
Inače, "Beograd put" održava ulice isključivo po godišnjem programu Direkcije i popravka se obavlja na osnovu zahteva investitora.
- Kada je u pitanju popravka namernih kvarova i manjih oštećenja, najčešće se popravi podloga, vrati se kaldrma koja se zasipa peskom ili suvim betonom, što se pokazalo kao adekvatnije rešenje zbog duže izdržljivosti - objašnjavaju putari i dodaju da je popravka kaldrmisanih ulica komplikovanija i napornija. - Nabavka adekvatnog materijala za zastor je teža, popravka se radi u celini ručno, a neophodno je i iskustvo radnika na ovim poslovima. Takođe, popravka je daleko sporija od sređivanja ulica sa asfaltnim zastorom.
Ulice od kaldrme popravljaju se relativno retko, kažu u ovom preduzeću. Oštećenja se najčešće javljaju zbog kvarova nastalih usled popravki na podzemnoj komunalnoj infrastrukturi ili ispiranjem podloge posle obilnih padavina.
FRANCUSKA I CARA DUŠANA
DETALjAN plan o kaldrmisanju Beograda donet je još 1911. a prve su na meti bile centralne gradske ulice - Francuska i Cara Dušana. Početkom 20. veka skoro 80 odsto ulica u Beogradu bilo je prekriveno kaldrmom. U periodu između dva svetska rata, kaldrma je zamenjena granitnom kockom.
I SKUPA I NEPRAKTIČNA
NEPRAKTIČNA i skupa za održavanje, kaldrma se danas zadržala tek na oko 8.235 kvadrata, u prostornim kulturno-istorijskim celinama kao što su Skadarlija, Kosančićev venac, u pojedinim ulicama u Zemunu, na Banovom brdu...
RUPE POSLE "GENERALKE"
PRE oko godinu dana majstori kaldrmaši su kompletno odradili i Ulicu Žarka Pucara na Banovom brdu, potez od dobrih par stotina metara. Međutim, prošlo je samo nekoliko meseci, a na pojedinim mestima već su se pojavile - rupe. Naravno, i u ovom slučaju su posute rizlom i zemljom.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd....ncicevom-vencu