Šta je novo?

Косанчићев венац - ревитализација

A STF, a čemu tvoja rekacija?
Ja sam napisao da je proterivanje pogrešan termin, i to je sve.

A što se tiče 20-tak automobila i nekoliko stanara, tu grešiš, jer ne razumeš probleme vozača.
Prvo, tamo sada ima nekoliko puta više parking mesta od 20, samo u delu oko ruševina zgrade Biblioteke ih ima nekih 30-40.
Drugo o dalje: ne parkira svako u svojoj ulici, već tamo gde ima mesta. U bližoj okolini je najšira ulica upravo KV - pa tako tamo ima i najviše mesta, tako da tamo parkiraju i stanovnici okolnih ulica, jer - i ima mesta, i lakše i jednostavnije je parkirati se, i manje su šanse da tvoj auto neko drugi slučajno ošteti u nekoj od okolnih ulica koje su ipak uže ok KV. Ostale okolne ulice imaju i više stanara u odnosu na KV, pa je normalno da i oni tamo traže sebi parking mesto.

Što se mene tiče, ja izbegavam parkiranje na KV, što zbog neravne kaldrme, što zbog svega i svačega što pada sa drveća na kola.

A što se rekonstrukcije tiče - ako će ostati kaldrma, a ostaće, besmisleno je ponovo dozvoliti pristup automobilima, i to iz čisto praktičnih razloga. Što znači da je potrebno rešiti problem parkiranja, a ne "proterivati" vozače.
 
problem se može rešiti tako što bi se u nekim lagumima ispod kosančićevog venca napravila garaža za stanare koji bi bili u obavezi da kupe parking mesto. i da se iz lagume napravi izlaz direkt na kosančićev venac....


stf nije realno ignorisati realne potrebe ljudi da poseduju automobil.
 
relja":2mt0vej4 je napisao(la):
A što se tiče 20-tak automobila i nekoliko stanara, tu grešiš, jer ne razumeš probleme vozača.
Е, видиш, ту си у великој заблуди, као и сви возачи. :)
Ако не размишљаш као они ти ниси возач и не резумеш их јадни они. Угрожени су и њихова права су нарушена, а истовремено само на своја права и мисле.

Е, видиш, ја сам возач, као и ти, често користим кола али такође нисам заборавио чему служе ноге, шта је бицикл и не гадим се да уђем у јавни превоз. Такође сам више него свестан да је аутомобил у граду страно тело а планирање града према аутомобилу неодрживо и без будућности.

relja":2mt0vej4 je napisao(la):
Prvo, tamo sada ima nekoliko puta više parking mesta od 20, samo u delu oko ruševina zgrade Biblioteke ih ima nekih 30-40.
Паркинг места да, али колико станара поседује аутомобил а колико је размажених аутомобилиста који не би 20 метара да пешаче? Колико је баснословно скупих аутомобила којима је једина сврха да своје размажене власнике доведу до улаза у "Корњачу"?
Према томе, реалан потребан број паркинг места за станаре и постојећи број паркинг места нису еквивалентни.

relja":2mt0vej4 je napisao(la):
Drugo o dalje: ne parkira svako u svojoj ulici, već tamo gde ima mesta.
Наравно да се не паркира свако у својој улици када су паркинг места заузели посетиоци.
relja":2mt0vej4 je napisao(la):
U bližoj okolini je najšira ulica upravo KV - pa tako tamo ima i najviše mesta, tako da tamo parkiraju i stanovnici okolnih ulica, jer - i ima mesta, i lakše i jednostavnije je parkirati se, i manje su šanse da tvoj auto neko drugi slučajno ošteti u nekoj od okolnih ulica koje su ipak uže ok KV. Ostale okolne ulice imaju i više stanara u odnosu na KV, pa je normalno da i oni tamo traže sebi parking mesto.
Што само по себи говори да аутомобилу ту није место. Улице нису димензионисане за њега и треба му онемогућити приступ.

relja":2mt0vej4 je napisao(la):
Što se mene tiče, ja izbegavam parkiranje na KV, što zbog neravne kaldrme, što zbog svega i svačega što pada sa drveća na kola.
Е, видиш, ја не паркиран на КВ јер имам обзира према станарима и нећу да им заузимам место када имам доста других локација за ту намену.

relja":2mt0vej4 je napisao(la):
A što se rekonstrukcije tiče - ako će ostati kaldrma, a ostaće, besmisleno je ponovo dozvoliti pristup automobilima, i to iz čisto praktičnih razloga. Što znači da je potrebno rešiti problem parkiranja, a ne "proterivati" vozače.
Ово болдовано говори да на ситуацију гледаш из искључиво седишта аутомобила. Аутомобилима не треба спречити приступ "јер је за њих калдрма неравна" већ зато што им тамо није место, макар ставили најмодернији асфалт. Аутомобилима тамо није место. Други разлог је што њихово присуство онемогућава развијање КВ као пешачког кварта.

Разлог који си ти навео је далеко далеко на дну листе зашто аутомобилима не треба дозволити да иду на КВ.

MilisaV":2mt0vej4 je napisao(la):
problem se može rešiti tako što bi se u nekim lagumima ispod kosančićevog venca napravila garaža za stanare koji bi bili u obavezi da kupe parking mesto. i da se iz lagume napravi izlaz direkt na kosančićev venac....
Чини ми се да је ово можда и предлог за највећу девастацију тог подземног блага Београда коју сам икада чуо. :( На лагумима могу да се млате паре, да се ревитализују за разне намене које ће привући што домаће што стране туристе, и изградња подземне гараже је по мени ужасавајућа. Нарочито ако само 100 метара одатле имамо огроман паркинг на крову БХ а планирано је 800 места. Па зар морају сви да се паркирају на улазу у своју кућу? У дневну собу?
MilisaV":2mt0vej4 je napisao(la):
stf nije realno ignorisati realne potrebe ljudi da poseduju automobil.
По мени није реално да се за сваки предлог и пројекат у граду гледа само из аспекта возачеве фотеље. Пио мени није реално да се све прилагођава за средство које обави само 20% превоза у граду, а притом, ако узмемо да је просечан број особа у возилу 1.5, то значи да се аутомобилом превезе далеко мањи проценат становништва од 20%. Уопште не знам по ком критеријуму су себе возачи поставили на тако битну позицију да се све равна према њима а заправо их има тако мало.....тако мало а такве проблеме по граду праве....
 
STF, nama ništa protiv tvog mišljenja, samo napiši da je tvoje, a ne univerzalna i konačna činjenica.
 
Ево и по мени ако у Београду постоји природна и Богом-дана пешачка зона, онда је то КВ. Више и од Кнез Михајлове. А са мало маште и воље се паркинг да обезбедити у околним ширим улицама и просторима на 100 до 250 метара од сваке тачке у тој уличици. На крају, и мени је мука од филозофије "притерај и паркирај толико близу улазних врата да ни пешак не може да се провуче између аута и зграде".

Ако хоћеш да живиш тако да ти је ауто на два корака од врата куће (не зграде) онда лепо живи у Ковину или Варварину (што уопште не потцењујем, то је сасвим легитиман избор једног другог начина живота), ОК, можда има тога и на Бановом Брду и Вождовцу. Али ако хоћеш да тако нешто имаш У ГРАДУ онда плати стан и подземну гаражу у некој од оних бесних зграда а ла она са таласастом стакленом фасадом са друге стране Васине. Али да имаш неко "уставно" право на улични паркинг у центру града од скоро 2 милиона становника, па још у уличици насталој у пред-аутомобилском периоду, е па извини!
 
Lagumi u kv nikad nisu imali nikakvu turističku namenu već su uvek služila kao magacini i slične potrebe grada. Pretvaranjem iz magacina u parking nije nikskva devastacija. Pogotovu ako to smanji broj automobila na samom kv, što je važnije od nekakvih laguma.


Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
MilisaV":340lqvtx je napisao(la):
Lagumi u kv nikad nisu imali nikakvu turističku namenu već su uvek služila kao magacini i slične potrebe grada. Pretvaranjem iz magacina u parking nije nikskva devastacija. Pogotovu ako to smanji broj automobila na samom kv, što je važnije od nekakvih laguma.


Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2

Извини ја сам прошлог лета био у једном клубу-винарији, улази се из Карађорђеве између доста неугледних зграда и не би очекивао, кад тамо клуб! И било је чак и странаца! Једно од београдских чуда.
 
JohnyBgood":3n4uq4u0 je napisao(la):
Ево и по мени ако у Београду постоји природна и Богом-дана пешачка зона, онда је то КВ. Више и од Кнез Михајлове.
izvini, ali kv je stambeni kvart a ne bogom dani korzo. ako je tebi setnja ici u krog od 200-300 metara i gledanje kroz zvese u prizemlju ok

JohnyBgood":3n4uq4u0 je napisao(la):
Ако хоћеш да живиш тако да ти је ауто на два корака од врата куће (не зграде) онда лепо живи у Ковину или Варварину (што уопште не потцењујем, то је сасвим легитиман избор једног другог начина живота)...

u spomenutom kovinu ili varvarinu ima ovakvih kvartova koliko oces i siguran sam da su i tamo prisutni automobili. ako cemo da se teramo onda bi ja npr mogao da kazem kome smetaju automobili nek ide na staru planinu a ne u centar glavnog grada.

da skratim, naravno da KV treba posebno tretirati ali ovakvim nadrknim stavovima po pitanju jedne toliko obicne i neophodne stvari kao sto je licni automibil samo se stvar kontra efekat.
 
A sve je počelo od "proterati" i "naći rešenje".

STF-ov zaključak zašto ja smatram da je nepraktično da da se automobilima posle rekosntrukcije dozvoli ulazak na KV je bio ishitren i pogrešan. Nije stvar u automobilima, već u tome da je rekonstrukcija kaldrme besmislena ako će se ponovo dozvoliti da preko nje svakog dana prelaze automobili. Čisto praktična, tehnička stvar - vremenom će nastaviti da propada, i rekonstrukcija je onda bila uzaludna. Nema to veze sa ambijentom ili nekim metafizičkim arumentima - džaba posao ako će sutra nastaviti da se haba i da propada.

Ali, pre svega treba naći rešenje - gde sa automobilima? Iskreno, meni lagumi ne deluju praktično i održivo rešenje.

Npr na mestu one pumpe u Pop lukinoj ima dosta veliki plac...
 
dodao bih jedan komentar, a da ne editujem predhodni post

nisu problem automobili vec ljudi. automobili nemaju svoju volju i svest gde bi voleli da budu parkirani. ljudi su ti koji su bahati, nekulturni i samozivi i svaka recenica naseg drug stf-a u kojoj on automobil stavlja u ulogu subjekta a ne objekta je ... ne znam, ne bih da etiketiram bez potrebe.

ja sam juce imao posla na par mesta u centru i odluka da idem autom a ne gradskim autobusom kostala me je skoro 500 dinara samo za parking po javnim garazama. to, i benzin, sam paltio ja a ne automobil i uopste nemam utisak da sam urdio ista zbog cega bi stf-u trebalo da se pravdam.

ljudi, postoji zakon, postujte zakon i placajte kazne kad ga prekrsite i svet ce biti mnogo bolje mesto nego sto bi bio bez automobila
 
razgradjevinar":2kkc831g je napisao(la):
JohnyBgood":2kkc831g je napisao(la):
Ево и по мени ако у Београду постоји природна и Богом-дана пешачка зона, онда је то КВ. Више и од Кнез Михајлове.
izvini, ali kv je stambeni kvart a ne bogom dani korzo. ako je tebi setnja ici u krog od 200-300 metara i gledanje kroz zvese u prizemlju ok

JohnyBgood":2kkc831g je napisao(la):
Ако хоћеш да живиш тако да ти је ауто на два корака од врата куће (не зграде) онда лепо живи у Ковину или Варварину (што уопште не потцењујем, то је сасвим легитиман избор једног другог начина живота)...

u spomenutom kovinu ili varvarinu ima ovakvih kvartova koliko oces i siguran sam da su i tamo prisutni automobili. ako cemo da se teramo onda bi ja npr mogao da kazem kome smetaju automobili nek ide na staru planinu a ne u centar glavnog grada.

da skratim, naravno da KV treba posebno tretirati ali ovakvim nadrknim stavovima po pitanju jedne toliko obicne i neophodne stvari kao sto je licni automibil samo se stvar kontra efekat.

Извини али пешачка зона није исто што и корзо. ЦЕО стари Дубровник је пешачка зона али су то највећим делом стамбене улице а само Страдун је корзо. Неки амбијенти једноставно не подносе аутомобиле поготово не у броју у којем би данашњи станари "хтели", по принципу сваки стан бар једна кола, и ту онда морају да се праве компромиси. Ако је пешачење 100-200 м уопште нека велика жртва.

И далеко од тога да је КВ САМО стамбена зона. А шта ћемо са меморијалом на месту Народне Библиотеке или обновом те зграде? Хоћемо ли те планове да напустимо да "не би сметали станарима"? И по ком то уставу сваком од тих станара припада 12 до 15 квадратних метара ЈАВНЕ површине улице?

Времена се мењају, град се развија, некада се могло и возити и паркирати по Кнез Михајловој, и сад су та времена прошла. Биг дил.
 
relja":1tj5hhfe je napisao(la):
A sve je počelo od "proterati" i "naći rešenje".

STF-ov zaključak zašto ja smatram da je nepraktično da da se automobilima posle rekosntrukcije dozvoli ulazak na KV je bio ishitren i pogrešan. Nije stvar u automobilima, već u tome da je rekonstrukcija kaldrme besmislena ako će se ponovo dozvoliti da preko nje svakog dana prelaze automobili. Čisto praktična, tehnička stvar - vremenom će nastaviti da propada, i rekonstrukcija je onda bila uzaludna. Nema to veze sa ambijentom ili nekim metafizičkim arumentima - džaba posao ako će sutra nastaviti da se haba i da propada.

Ali, pre svega treba naći rešenje - gde sa automobilima? Iskreno, meni lagumi ne deluju praktično i održivo rešenje.

Npr na mestu one pumpe u Pop lukinoj ima dosta veliki plac...

И ту и на гомили других места, можда чак и у самој Карађорђевој, у фазоуну гараже у унутрашњости тог блока, за зграде које гледају и на једну и на другу страну. Уосталом у том блоку ће се доста градити и дограђивати. Са друге стране у Поп Лукиној. Мислим да је апсолутно изводљиво. Који год да су разлози да се то уради, чување калдрме или то што у те уличице аутомобили "не иду".
 
Потпуно је невероватно да се на теми о Косанчићевом венцу води полемика око паркирања...

...да ли уопште треба да се води полемика око тога за локацију оваквог значаја?

Решење постоји. Бетон хала. Не видим уопште сврху дискусије са темом "решити проблем паркирања". Проблем уопште не постоји. Само један дан поставити стубиће и крај приче.
 
pumpa ne sme biti parking iako ona de fakto to jeste. Pumpu srušiti i na njenom mestu sagraditi zgradu koja se zidovima dodiruje sa susedne dve zgrade. U Beču sam viđao da benzinske pumpe integrišu u zgrade. Možda bi takvo rešenje bilo prihvatljivo ovde, ako pumpa mora da ostane.

Da se vratim na lagume. Bio sam i ja u vinariji u lagumu, i mogu da kažem da gore iskustvo nisam imao ni po seoskim kafanama. Vino koje najverovatnije prave u kadi. Čaše peru u nekom lavoru, nema tekuće vode....

Ne vidim neki potencijal da se one pretvore u neku turističku meku, pošto tu i nema šta da se vidi, obična pećina koja je bila magacin. Turisti treba da idu na BH, KV, kalemegdan. Naravno mogu oni još videti i lagume, ali nis siguran da bi mogao neki sadržaj da im se pruži osim ugostoteljstva.

A u krajnjem slučaju ne treba grad graditi za potrebe građana, a ne turista, i prema tomw lagumi su idealno rešenje i za žitelje KV koji bi mogli da parkiraju blizu kuće, i za nas ostale koji bi šetali KV bez automobila.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
stf":3f5bo72r je napisao(la):
Потпуно је невероватно да се на теми о Косанчићевом венцу води полемика око паркирања...

...да ли уопште треба да се води полемика око тога за локацију оваквог значаја?

Решење постоји. Бетон хала. Не видим уопште сврху дискусије са темом "решити проблем паркирања". Проблем уопште не постоји. Само један дан поставити стубиће и крај приче.

Tako je !
 
Ne razumem zašto postoji dihotomija - automobili ili ne. Moguće je jednostavno, kao i u mnogim italijanskim gradovima, suziti ulice i napraviti kombinovanu pešačko-automobilsku ulicu (kao što je već eksperimentisano u Beogradu). To bi bilo jednostavno, možda i kao uvod u neku dalju redukciju automobilskog saobraćaja.
 
Ne slažem se za primenu tog pristupa na Kosančićevom Vencu. Mislim da je jedino praktično rešenje kompletno eliminisanje saobraćaja.
 
zexland":30mxo7dc je napisao(la):
stf":30mxo7dc je napisao(la):
Потпуно је невероватно да се на теми о Косанчићевом венцу води полемика око паркирања...

...да ли уопште треба да се води полемика око тога за локацију оваквог значаја?

Решење постоји. Бетон хала. Не видим уопште сврху дискусије са темом "решити проблем паркирања". Проблем уопште не постоји. Само један дан поставити стубиће и крај приче.

Tako je !

Tacno , to je jedino moguce resenje za deo grada od takvog znacaja !
Ali bez parkinga kod Beton hale, jer u tom slucaju Karadjordjeva za mnogaja leta nece ostati bez vozila, a i ona je deo celine koja ima izuzetan istorijski , graditeljski i prirodan znacaj !
 
Buduća Beton hala bi morala da ima svoj parking, ali ne za stanare, vec za posetioce hale i Kalemegdana - Karadjordjeve.

Rešenje vidim na dva načina, prvo je da svaka stambena zgrada dobije svoju garažu (sto je malo teže za izvesti, a i podrzumevalo bi ulazak vozila u ulicu), a drugo da se napravi podzemna garaža na mestu gde po mojoj proceni ima izgleda, a to je zona izmedju Fruškogorske i Brankove ulice (mosta).
 
Da, ali u planu je da na tom mestu izađe metro na Brankov most, sa sve metro stanicom :roll:

Zašto je potrebno prvo trajno rešiti parkiranje? Zadarska i Srebrenička su jednosmerne i uske. Kada se KV zatvori za automobile (ne "ako", već "kada"), logično je da se i ove ulice zatvore - automobili nemaju kuda da okreću da bi izašli na Pop Lukinu. Broj automobila koji nemaju parking se tako umnožava.

Najlakše bi bilo postaviti stubića, i očekivati da se stanari već nekako smi snađu. Time bi se samo napravio veći problem na nekom drugom mestu koji bi tada obuhvatao i neki drugi kraj i još veći broj stanovnika Beograda.
Rešenje bi bilo u garaži. parking Beton hale već ima korisnike, i ideja je, realizovao se Oblak ili ne, da se tamo privuče još posetilaca (u perspekivi bi dolazilo još više automobila - takva je klijentela "eksluzivnih" ugostiteljih lokala, a sve prema nedavno održanom konkursu za izdavanje). Zaključak je da parking na Beton hali, ovakv kakav, je nema dovoljan kapacitet, a na njoj se planira još kvadrata zbog drugih namena...

Da ja ima odrešene ruke, kao što nemam, niti se pitam, jednim radikalnim rezom bih odreio za rušenje staru zgradu na broju Fruškogorska 2 (najduža prema Pop Lukinoj) i na njenom mestu napravio garažu na više etaža za stanare. Ne znam da li je zgrada pod zaštitom ( u kakvom je stanju - izgleda kao da jeste :roll: ) ali mi delije kao da je već 30-tih bila viđena za rušenje zbog gradnje nečeg lepšeg...
 
Najbolje resenje je postavljanje garaze u prostoru iza zgrade koja je izmedju mosta i pumpe. Garaza bi mogla da ima nekoliko spratova iznad i ispod tla i time bi zadovoljila potrebe ne samo stanara Kosancic venca nego i stanara ulica Varos kapije, pa bi i cetvrt Varosi, izmedju Knez Mihajlove i Kosancica mogla da postane prostor bez vozila, jer izuzev ulice Sime Markovica i Pop Lukine, sve te ulicice sluze samo za parkiranje i nemaju drugi saobracajni znacaj.

A parking Beton hala, ne samo sto sprecava uklanjanje saobracaja iz Karadjordjeve u nekoj blizoj buducnosti, nego bi
bio neprihvatljiv stanarima Kosancic v., ne zbog udaljenosti, koja nije velika, nego zbog uspona koji je veliki i jos uvek prilicno neprijatnog prostora kojim retko ko prolazi i koji nema nikakve sadrzaje sem magacina i nekoliko stambenih zgrada na uglu Karadjordjeve i Pariske.
 
Drakche":htpq3dyb je napisao(la):
Buduća Beton hala bi morala da ima svoj parking, ali ne za stanare, vec za posetioce hale i Kalemegdana - Karadjordjeve.

Rešenje vidim na dva načina, prvo je da svaka stambena zgrada dobije svoju garažu (sto je malo teže za izvesti, a i podrzumevalo bi ulazak vozila u ulicu), a drugo da se napravi podzemna garaža na mestu gde po mojoj proceni ima izgleda, a to je zona izmedju Fruškogorske i Brankove ulice (mosta).

Такође је од БХ до неких делова КВа више од 500 м тако да је то ипак нереално очекивати као решење за станаре. А и биће ту довољно посетилаца Калиша, саме БХ, итд. да то попуне. И без зидања оне сулуде спирале (за то место) а и додатног шопинг мола испод ње.

Ја заправо мислим да и тако треба више гаража по ободу ове зоне. Може се доста тога уденути по Поп-Лукиној а и по Карађорђевој. Јер паркинга и тако нема довољно ни за станаре околних улица тако да ту тешко да може да буде превише места.

Вероватно може на више места да буде гаража која опслужује зграде које гледају и на Карађорђеву и на КВ. Уосталом, ја у идејама за тај блок често виђам решења која попуњавају цео блок од КВ до доле. Могли би да у средини имају паркинг на више нивоа у који се колима улази и излази на Караћорћеву а да до горе имаш лифтове и-или степенице за пешаке.

Што се тиче претварања Карађорђеве у пешачку улицу, за мене је то тотално нереално. Можда једног дана кад неко провали транспорт телепатијом, телепортовањем, или како се то већ зове...
 
Bar kaldrmu da poprave na Kosancicevom vencu pa bi bilo bar nesto.. .
 
relja":2ug5wgty je napisao(la):
Da, ali u planu je da na tom mestu izađe metro na Brankov most, sa sve metro stanicom :roll:
Da ja ima odrešene ruke, kao što nemam, niti se pitam, jednim radikalnim rezom bih odreio za rušenje staru zgradu na broju Fruškogorska 2 (najduža prema Pop Lukinoj) i na njenom mestu napravio garažu na više etaža za stanare. Ne znam da li je zgrada pod zaštitom ( u kakvom je stanju - izgleda kao da jeste :roll: ) ali mi delije kao da je već 30-tih bila viđena za rušenje zbog gradnje nečeg lepšeg...

Relja, mislis na ovu modernu ?

download


Pa mislim da nije resenje u rusenju, vec koriscenje parkinga kod Beton hale, to je vrlo blizu KV-a, ili preuredjenje keja pored Brankovog mosta, gde bi parking bio ukopan, a u vecernjim satima bi delovao i vrlo dekorativno :)

Primer iz Lyona, Francuska

34j80w2.jpg
 
zexland":1xlx0v53 je napisao(la):
Relja, mislis na ovu modernu ?

Ne, za garažu sam mislio na treću sa leve strane kada se ide uzbrdo Pop Lukinom od Brankovog mosta. Stara zgrada na sprat sa kosim krovom, velike osnove, oronula fasada... ne znam na kojo je tačno adresi, a nisam uspeo da nađem fotografiju...
 
Vrh