E sad Dart, pa zar je toliki problem dovesti nekog iz Bangladeša za par kritičnih linija sa kozjim stazicama (25, 26, 45, 46)?
Šalim se naravno, već zbog toga što imajući u vidu opšte uslove u saobraćaju (kamo devet sreća da su samo krivine problem) neću ni B da položim. A uostalom nikad me nije interesovala vožnja već organizacija saobraćaja, nešto što mojim sunarodnicima svakako nije jača strana.
Konkretno u vezi 30 mislim da tu veći problem predstavlja to što se autobus standardne
širine jedva probije između parkiranih kola u Medakovićevoj. Drugim rečima izvor neoptimalnih performanski prevoza ni zakržljala ulična mreža već neprilagođenost čitavog koncepta organizacije javnog prevoza. Pod time podrazumevam primenu koridorskog režima (pogodnog za Novi Beograd) u svim delovima grada pa i na mestima (poput Dušanovca) idealnim za fider mrežu linija vezanu na stanicu gradske železnice na medijanu autoputa. Naravno opsluženu midi autobusima uskim ali komotnim
poput NM223.
Jedan od glavnih uzroka hroničnih problema sa kojim se Beograd suočava jeste pogubna kombinacija investitorskog urbanizma, uvoza jeftinih polovnjaka i komunističkog sna o novim, nikad izgrađenim bulevarima (čitaj uređenju drumske mreže u problematičnim delovima grada). To čekanje nas je i dovelo do ovog rasula, budući da prva dva ne bi toliko opteretila skromnu infrastrukturu. Čeka se još na UMP, novu Kumodrašku, Mokrolušku, novi prelaz autoputa sa uključenjima, na ku*ac palac da prostiš dok ti ovi pacovi kake zgrade po trotoaru. Još malo ni solo neće moći da se probije ne od kola nego od zgrada. Vid pogona je irelevantan.
Ako ćemo realno pošto ova kasaba očito nije ni za kola, kamoli za autobus, pa ako biciklizam nije uobičajena prevozna opcija (osim rekreativne) u gradu sa ovakvom morfologijom, ne znam zašto kao evropljani imamo toliku averziju prema skuterima, s obzirom na to da je drumska mreža dimenzionisana baš prema njima? Lepo sedneš na skuter, imao-nemao prevoz izlomataš se par km do najbliže stanice i ostaviš ga na predviđenom moto parkingu.
Naravno da najbliže stanice nema, u slučaju Dušanovca bukvalno, u Rakovici figurativno pa stoga najveći problem u ovom momentu izgleda predstavlja iracionalno korišćenje raspoložive šinske infrastrukture, s obzirom na to da bi upravo njoj prilagođena mreža linija JGP nudila osetno bolje performanse. Praktično raspolažemo nečim što u nedostatku edekvatne drumske infrastrukture u najboljem slučaju nedovoljno koristimo. Umesto praktične upotrebe konkretnih rešenja na dohvat ruke mi nastavljamo da sanjamo o nekim novim Novim Beogradima na Dušanovcu i u Kaluđerici.