Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911049#p911049:9ufjw1uw je napisao(la):
БГ:ВОЗ » 24 Dec 2021 13:04[/url]":9ufjw1uw]Када у Хигеру ради клима уз јарко болничко осветљење човек се осећа као у мртвачници. Зато нико и не користи ЕКО1.
:roll: Šta sve internet i forumi neće da istrpe.
 
Мени је Еко1 једна од најкориснијих линија у граду и потпуно је сулудо како пре ње годинама нисмо имали директну везу Зелени Венац - Таш - Правни - Вук.

Користим је редовно на релацији Ушће - Правни факултет, и ускладим се када год могу да је ухватим. Бржа је значајно од 7 и других преседачких алтернатива. У линији је скоро увек гужва (макар у деловима дана када ја идем), буквално се већином стоји а некад на Зелењаку нема ни места да се уђе.

Када прочитам ове прошле поруке скроз се запитам да ли ми причамо уопште о истој линији.
 
eko 1 je veoma korisna jer ide trasom produzenog tramvaja 6 da ne kazem BELAM-a i jedina povezuje Bulevar sa Zelenjakom to jest Ušćem. Jedino mi smeta kod nje i kod novih buseva za EKO 2 je to što imaju dvoje vrata što po meni nije adekvatno za gradski prevoz.
 
Hvala na ispravci, sramota me je ali nisam ispratio tu pozitivnu promenu.
 
Еко 1 је врло корисна линија о одличан показатељ штете што после рата није обновљен трамвај на потезу Ташмајдан-Теразије-Бранков мост.
 
Ujutru, kada idem na posao, između 7 i 7.15 čekam 85icu na stajalištu Airport City, i tu naiđe EKO 1 koji je jako slabo popunjen.
Kada sam radio na dva stara radna mesta (krug dvojke) povremeno samo koristio na posao i sa posla istu liniju i jeste bila je puna. Naročito ako sam se vraćao sa Tašmajdana, bus je bio pun. Već kod Vera se totalno ispraznio i do Belvila je bilo putnika do pet. šest.
Davno sam predložio, a i sada stojim pri stavu, obzirom da se EKO 1 i 67 najviše poklapaju, da se te dve linije spoje u jednu: Električni punjač, umesto kod Belvila da se prebaci na okretnicu Blok 70A i da elektrobus linija Blok 70A - Vukov spomenik nosi uobičajen broj 67, umesto EKO 1.
EKO 2 neka dobije neki drugi broj. Možda 69?
 
EKO2 će biti beskorisna linija koja će samo da (pokuša da) privuče više posetioca u Diznilend Braće Inc. I to je cela priča.
I to ako ikad bude puštena u rad, pošto SM(A)RT planeri i Brothers Solutions nisu ni najosnovnije prepreke otklonili i rešili.


Mada se slažem da treba da njoj, odnosno njenom prethodniku, treba da se dodeli neki broj. Ovo ''EKO 1, 2, 3...'' to skretanje pažnje ''e, vidi narode, ovo je ''ekološka'' linija'', to mi je kao ono kad se vegani nađu u društvu pa ne mogu da izdrže da ne kažu svima da su vegani.
Treba joj/im lepo dati brojeve i ćao zdravo. Kakvi EKO, kakve papzjanije. Svaka priča o bilo čemu ''eko'' dok gradom krstari milion auspuha i bleji još toliko raznih čađavih dimnjaka, deponija, spalionica... je čisto foliranje.
 
Evo i sa druge teme:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911211#p911211:1ksh4qh1 je napisao(la):
vucko » Pet Dec 24, 2021 8:05 pm[/url]":1ksh4qh1]Danas sam došao da kažem da je Grad doneo odluku da od 4. januara vrati trolejbus 19 koji će ići do Slavije, a od nje će ići nova ekološka linija sa novih deset autobusa koju smo kupili, poručio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić stanovnicima Mesne zajednice "Stevan Sinđelić" na Konjarniku, koje je posetio svojom pokretnom kancelarijom.

„Obavestio sam ih da će početkom januara grad raspisati tender za kupovinu 80 trolejbusa, što znači da će svi biti zamenjeni“, rekao je Vesić, prenosi Beoinfo

Tenderom ćemo tražiti autonomiju od 12 kilometara, što znači da će jednim delom moći da se kreću i bez pantografa, čime ćemo omogućiti i produžetak nekih linija, naveo je Vesić, ističući važnost postojanja trolejbuskih linija kao jednog od načina borbe za zdraviji vazduh.

https://rs.n1info.com/vesti/od-4-januar ... linija-19/
Da ponovim i ovde:
J***** ih Slavija više.

Znači nekada su postojale 4 trolejbuske linije koje su išle do srca grada. Onda su dve iskasapljene, jedna ukinuta, i ostala je samo jedna da opslužuje taj pravac pod izgovorom da je dobila ''pojačanje'' u vidu 22AaAaAAaaAaa. Koja ne saobraćAaaaaAAaaa posle 21h jer ''fak evrivan, imate 29 i 31, dosta vam je''.

Sada se 19 vraća u život na jedvite jade ali samo do izyebane Slavije. Zašto? Pa da ne bi kvario imidž i pompu Eko Vegan Dvojci.
Koja će, između ostalog, da služi da poveže i preveze nekoga iz Kralja Milana u Nemanjinu. Jak pravac do mojega. A i daleka razdaljina bogami. Koliko sam se samo puta našao da siđem kod Beograđanke ili kod NBS i da ne znam kako ću da dođem do Nemanjine... Sada, uz ovu novu Top Shop EKO liniju, moći ću da se vozikam okolo naokolo u klupku od linije rađene po najnovijim tehnologijama sa Malte, gde trase imaju oblike špageta a prosečnu brzinu hodajućeg penzionera! Poručite i vi svoju Mala Krsna - EKO papazjaniju još danas!

I tako... umesto da se vrate trolejbuske trase kakve su bile, i da se kupi više proverenih tih vozila - tro-lej-bu-sa... pazare se kineski električni krševi da glumataju ekologiju i fenseraj i a trasa će da im ima oblik slova V.

A ljudi samo neka podržavaju i padaju na pedu od tih elektro papazjanija i majmunisanja. Očarao ih Gremlin iz šahta sve odreda s tim EKO i ''vidi mama, ide na struju a nema trole!'' glupostima. A oni samo nek se primaju i dalje.
 
P.S.

Apropo ekologije... Minvajl, trenutno u 20:27, širom Beograda ( https://www.naxi.rs/kamere )
Beograd 24.12..jpg


Ali bez brige, sve će to Eko Vegan Prim pozlatiti. Pogotovu svojim špageta kruženjima.
 
Слажем се да је беспотребно да се ове линије посебно нумеришу као ЕКО када и тролејбуси и трамваји који исти иду на струју (значи ЕКО) имају нумерацију у низу са аутобусима. Мислим да ће ЕКО 2 бити корисна линија, возила су оптерећена како на потезу Савски трг-Славија, тако и на потезу Славија-Трг републике, као и Трг републике-СРЦ Милан Гале Мушкатировић. Грешка је у планирању што нису предвидели да још неке линије пређу са аутобуса на дизел на аутобусе са батеријама и то линије 24, 30, 34, 36, 60 и 66. Наравно, за 24 и 34 ако постоји техничка могућност да возила прођу улицама којима саобраћају.
 
Uputstvo za rešavanje problematike opterećnosti (i manjka stajališta tramvaja) na potezu Slavija - Savski trg:
Korak 1: Umesto elektropapazjanija, kupiš nove dizel autobuse. Proverene radne konje, koji će biti kičma javnog prevoza još bar dve decenije, kao što će kičma energetike biti termo, hidro i nuklearne tehnologije, svidelo se to nekome ili ne
Korak 2: Njima pojačaš linije 78 i 83

Isto tako, uputstvo za problem Trg Republike - Slavija:
Korak 1: Umesto elektropapazjanija, kupiš više trolejbusa
Korak 2: Vratiš ih na već dobro poznate i ucrtane trase koje su bile u funkciji 40 godina dok ih razni ''inovatori'' nisu ''optimizovali'' ko što je Ford ''optimizovao'' svoj Pinto 1974 (čitaj - sahranio i njega i mnoge koji su ga kupili i vozili)

Da, ostaje prostor da se poboljša veza dela Dorćola oko 25. maja ali to može i menjanjem trase 24 ili spuštanjem nečega sa Studentskog trga dole.
A i to je tema za sebe, jer niko još ne zna šta će biti sa naseljima i saobraćajnicama u tom delu grada. Čak hoće park, čas tramvaj, čas ovo, čas ono...
Svake godine slušam druge grandiozne priče za taj kraj i za štraftu na mestu nekadašnje pruge od Beton hale do Pančevca (sa sve Lukom).

Elem, ne računajući ovu zadnju Dorćolsku Kvadraturu kruga, to je to. Problem opterećenosti na potezu Slavija - Savski trg rešen, problem Vasina - Slavija rešen. A pojačane su i poboljšane linije koje zapravo nečemu služe, i imaju neku korist u gradu. Umesto da se uvodi špageti V linija koja je zapravo ništa drugo do bastard, mutant dva postojeća koridora linija, samo stopljena u jedno tako da veze s mozgom nema.


Kao što rekoh, ova linija veze s mozgom nema, a povrh toga je primer elektro-eko ludila koje donosi više problema nego što rešava. I dokaz koliko se ljudi brzo i lako primaju na takve gluposti.
 
То би било добро решење, али захтева планирање и стратегију, нешто што ми немамо у јавном превозу већ три деценије. Јавни превоз у Београду животари.
 
Svaka velika promena počinje prvim malim korakom. Pa makar to bilo ignorisanje nametnute gluposti. Za početak, nemojte se ložiti na ''eko'' vegan New age Top Shop danas hit - sutra shit rešenja Gremlina iz šahta, SM(A)RT ekipa i u ovom slučaju - Braće Inc. Koji vas ubeđuju da nam treba V linija koja će da vozi po već pokrivenim, a skoro pa paralelnim koridorima. A sve samo da bi na primitivan, Grčićevski način, pokušali da nedovoljno posećenu Galeriju učine atraktivnijom.


A evo i što se tiče Donjeg Dorćola... Dok se ne odluči definitivno šta i kako s njim i čuvenom trasom pruge i mostovima, evo prostog privremenog rešenja:

Uvede se lepo autobuska linija 25. maj - Tadeuša Košćuška (ja sam stara škola, ne zarezujem nova nametnuta imena) - Uzun Mirkova - Vasina - Kralja Milana - Slavija. Taman bi se time pojačao taj pravac a da Gremlin i njegovi SM(A)RT optimizeri ne moraju da vraćaju omražene im trole dalje od ljubljene im Slavije.
Naravno, ovo podrazumeva da se ona jedna deonica Uzun Mirkove između Kralja Petra i St Trga ponovo učini dvosmernom, kao što je bila otkako postoji kao ulica, odnosno Carigradski drum. Naravno, uz to da sve od Kralja Petra do Dobračine ostane rezervisano samo za JGP, taksije, turiste, hitne, komunalne službe i dostave. Jer se to uklapa i u onu viziju pešačke zone od Trga do Kolarca. Znači autobus kad ide niz Uzun Mirkovu, kad prođe Kralja Petra, on nastavlja dalje ka Trgu, a privatna vozila skreću na dole. Ko ne poštuje, sačekaju ga Saobraćajni bumbari ispred Rektorata, kao što sad i rade, samo u kontra smeru.

Ako ta varijanta gore ne može iz bilo kog razloga u smislu ograničenja vozila, uvede se MIDIbus linija 25. maj - Tadeuša - Uzun Mirkova - Studentski trg. Ili može i ona do Slavije, što da ne. Opet - jednosmerni deo UM leti, kakavo bre jednosmerje pogotovu na tom bitnom koridoru Trg - Kalemegdan...
E sad, znam da bi to iziskivalo uvođenje i midibusa u vozni park GSP odnosno celokupnog ITS, ali ionako ima već podosta linija širom grada koje su nekad mogle da propuštaju ne samo solo autobuse, nego i zglobnjake. Koje su vozači majstorski provlačili tuda. Ali su zadnjih godina postale arapski sokaci. Što od šizofrene divlje gradnje i manije za kvadratima, što od sajmova automobila. Pa se na takvim mestima / naseljima običan solo jedva provlači i muči, dok bi midibus lako prolazio. A toga ima sve više po sve sumanutijem Beogradu i u narednim godinama, trebaće nam i midibusi. (pod uslovom samo da ima ko da ih vozi i održava, naravno)


Eto, za početak tako nešto. A kome smeta ili nalazi manu u ovome u dva pasusa iznad, okej, neka slobodno zanemari. Samo, aj za početak otkačite se od tih Top Shop kvazi eko priča. Niti je tu brate ništa ekološki, niti ima logike i razuma uvoditi takve linije kakvi oni predlažu. Niti to rade zbog vas odnosno nas.
 
Што се мене тиче, могли су комотно да ставе свих 10 нових електробуса на линију 36 да има нормалан такт и постане како-тако корисна.
 
339d392eb5442740263297067aa5493600d4cd30r1-700-379_00.gif

Jbt opet ti s elektrobusima...

Ne vredi. Mora baterija pa da ga j.... Rekli Sveti Ilon, neohipsteri, eko Gremlin iz šahta i ostatak ekipe ''zamenimo čađ iz auspuha toksinima iz baterija i fosilno gorivo strujom iz purnjajuće termoelektrane i pravimo se da smo sad bog zna kako zeleniji i zdraviji''.


U pravu si. Evo mala dopuna na predlog. Pobacajte sve dizel autobuse u Beogradu i kroz svaku ulicu u Beogradu provucite elektroautobuse. Pogotovu ove kenjaske. Sa sve špageta linijama. Znači svaka linija da prolazi svakim kolovozom u Beogradu.
Naravno, preostalih 999.000 dizel vozila u Beogradu ne dirajte ni slučajno. Samo autobuse. Sve što je na dizel, a autobus, to na otpad. A sve što je na struju, to kupuj što više i puštaj u apsolutno svaki ćošak grada. Pa koliko god puta da treba da prođe istom trasom, neka ga.

Pustite tako jedno 5 godina. Pa mi javite posle koliko se smanjilo aerozagađenje, a uz to koliko su se smanjile i saobraćajne gužve. Jel može?
 
Па купљени су нисам их ја бирао нити тражио :D Што се мене тиче ја бих све аутобусе заменио тролејбусима шта год да кошта :)
 
Došljak je hteo da kaže, da kad su već kupili te elektrobuse, da bi bilo svrsihodnije da rade na 36, umesto ove EKO 2 (Edit: Tek kad sam objasvio poruku, video sam da je Došljak objasnio). A kad smo već kod 36 i EKO 2, da podsetim:





 
Došljak je ljubitelj elektroautobusa jer misli da su ekološki superiorniji, to je bar utisak koji sam ja stekao iz mnogobrojnih pisanja na mnogim temama.

''Samo da ne bude auspuh na autobusu'', koliko sam shvatio. A to što saobraćaj ne čini ni 20% aerozagađenja u Beogradu, to ništa. To što autobusa ima manje od 1.000 a ostalih vozila 999.000, to takođe ništa. To što jedan prevozi po 100 i 160 ljudi, a drugi po 1-2, to isto nebitno. To što imamo preduzeće i Grad koji još nisu tehnološki sazreli ni za današnje dizel autobuse a kamoli za električne, i što forsirani, prenagljeni prelazak na njih donosi više logističkih košmara i troškova, to se isto ignoriše.

Od celog Beograda sa svojim morem problema, ispadoše odjednom glavni krivci i prvi na listi prioriteta - auspusi par stotina dizel autobusa... E do jajeta.
 
Ма какви, нисам љубитељ електробуса нити сматрам да су супериорнији :D Него сам хтео да кажем да нема никаквог конкретног ефекта ако није на делу замена конкретног аутобуса на дизел са аутобусом са батеријом. Истина, то је све смешан утицај, али овако је још више шупља прича. Мислим да за сваку врсту превоза може да се нађе место у систему. Највећа глупост из тог квазиеколошког угла јесте замена тролејбуса са батеријским аутобусима коју су прво предлагали.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911302#p911302:1vitdu1t je napisao(la):
Дошљак » 24 Dec 2021 23:05[/url]":1vitdu1t]Ма какви, нисам љубитељ електробуса нити сматрам да су супериорнији :D Него сам хтео да кажем да нема никаквог конкретног ефекта ако није на делу замена конкретног аутобуса на дизел са аутобусом са батеријом. Истина, то је све смешан утицај, али овако је још више шупља прича. Мислим да за сваку врсту превоза може да се нађе место у систему. Највећа глупост из тог квазиеколошког угла јесте замена тролејбуса са батеријским аутобусима коју су прво предлагали.
Pa to da se ugledaju na braću Ruse, sa sve zaje*******om. :D
 
Морамо да поновимо туђе грешке да би смо научили па то ти је :D
 
Zato hoćemo i Gondolu po ugledu na London i metro po ugledu na, čini mi se Gruzijski... :D
 
Овакав план за Дунавску је поприлично добар. Не губи се ништа и постаје боље евидентно. Уводи се алтернатива 24 и 26. Једино је питање шта радити са гужвама.

А 27 може да се склони са Трга спајањем са 15 нпр. То је исто важна веза која не постоји, само опет треба узимати у обзир колико би се то спајање због гужви одразило на редовност и кашњења.
 
Vrh