Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Слика где се налазимо. Поред Бг и НС и нешто мало Крагујевца, нико више озбиљно не купује нова возила за градски /приградски саобраћај.
Пошто је изнајмљивање линија узело маха, а услови тендера се углавном штелују по пожељном превознику, никада се не траже нова возила, већ дозвољавају поприличну старост (и деценију и по), од тога у догледно време неће бити ништа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833633#p833633:3e4l8z71 je napisao(la):
vucko » Пон Мар 22, 2021 1:52 pm[/url]":3e4l8z71]Nisam ni znao da postoji ovaj grad, vidim da je mali jer ima 66.000 stanovnika pa ga ne bi poredio sa Beogradom. Kod nas jedino Beograd ima javni prevoz na struju.

Свакако Бугарска (ни Софија, а посебно мали градови) не требају да нам буду узор за организацију јавног превоза
 
Поражавајуће је да су нас Бугари престигли у квалитету јавног превоза.
 
Ја нешто верујем да су у томе одувек и били испред нас, као и сви из источног лагера.
 
Iskreno, ne vidim poentu da gradić u istočnoj Evropi od 60.000 ljudi kupuje električni autobuse koji su preskupi. Mislim da nismo dovoljno bogati to jest previše smo siromašni za tako nešto.
 
То што ЕУ финансира куповину нових возила за многе градове у Бугарској не значи да је квалитет јавног превоза тамо бољи.
 
Али, како није? Па последње где сам ја био у Бугарској је Бургас. Град величине Ниша, ем што је један од најлепших на Балкану и супер уређен, ем има Соларис аутобусе и троле, на више места траке за јавни превоз, па су још железнопутна и автогара (чак и лука) на почетку пешачке зоне. И путују људи и возом и аутобусом.

Искрено, цивилизација гледе превоза за наш град у провинцији (ту је и велика подземна гаража у центру, повећи аеродром - добро, то је због обале, одличне раскрснице, магистрале око града у 4 траке са бициклистичком стазом иза ограде итд.).
 
Сплетом околности, пре промена крајем осамдесетих, прокрстарио сам део источног блока. За њих смо тада били много више него за нас Немачка данас - и у материјалном смислу и у политичком, посебно по питању платежне моћи и политичких слобода.
Нама је све доступно, али немамо пара. Они тада, нити су имали робе у продавницама, нити су имали новца. Али, пре 30 година раскрстили су са комунизмом, тадашње гарнитуре људи сместили на гробља, затворе или политичке историјске депоније. Нису ратовали, нису трошили оно мало пара на глупости, већ су кренули да раде, својски залегли... Старији ће се сетити зимовања по Чешкој и Пољској и наших иживљавања са тек неколико десетима марака.
У наслеђе им је остала добра инфраструктура јавног превоза који су касније паметно развијали. Свесни да не могу да направе квалитетан дизел мотор у мењач без увоза материјала и компоненти, и због немогућности да за њих обезбеде гориво, базирали су се на тролејбусе и железницу. Струју су за њих добијали из нуклеарки (скоро сваказемља их је имала) и тако су и мањи градови добили тролејбуски превоз.
Велики градови имају метро... Индивидуалне стамбене градње скоро да нису имали, мање је било индустрије па тиме и миграције у градове нису биле толико бурне, па су се градови плански развијали, ширећи компактна урбана језгра. То је онда праћено развојем градског превоза јер моторизација није била ни приближно масовна као код нас. Набавка електробуса је само логичан наставак тога, али и израз другачијег концепта развоја. Од пада комунизма имали су само један циљ коме стреме и даље - успостављати систем и стандард што више налик западним. И тога се придржавају. Власти им се смењују, мењају се њихове метода остваривања, али без обзира ко их води, иду ка томе. При томе, највише имам на уму док ово пишем Румунију и Бугарску које су можда биле у најгорем стању.
Фондове ЕУ паметно су користили, мада на крају опет све то сами плаћају, само другачије. Није Бугарска много испред нас по питању сузбијања корупције, али мало је остало и држави и народу.
Овде је власт заснована на погрешној премиси да је то изборни плен и да служи личним интресима појединаца, а не обрнуто.
Док не раскрстимо са свим оним што смо унели из осамдесетих у деведесете и док не изађемо из тих деведесетих у сваком погледу, каскаћемо ми за тим земљама које су нас тако чежњиво гледале све до краја осамдесетих.
Окосницу превоза чинио им је мађарски Икарус са свим варијацијама модела 260, од којих су неки добацили и до дан данас.
Код нас погрешно размишљају - тролејбус са аутономном вожњом је права замена класичном тролејбусу, а електробус тек еколошки прихватљивија замена дизелу или неког гасном.
Где су наши мањи градови, када ће многи добити било какав нови дизел аутобус, а камоли неки вид, алтернативног погона.
Просечни приходима су нас претекли скоро сви, а Чешка, Словачка и Пољска су за нас сада наш распукнути сан из 1990. У њима се комунистички менталитет није примио, доживели су га као елементарну непогоду и чим је прошла, јурнули су напред. Зато је данас соларис једна од најпожељнијих марки у путничком градском транспорту.
Да не смарам више, могао бих о овоме да пишем сатима.
 
Ја да додам да је Румунија стигла Пољску (остваривши највећи економски напредак једне земље у последњих 40 година - већи и од Кине), а и Браник, да ми није баш јасно како смо ми за некога ко је, за разлику од нас, имао метро и нуклеарне електране, и тролејбус у тамошњем Врању и Лесковцу били оно што је за нас Немачка;)

Пре ће бити да је код нас било мало шареније и веселије и да смо у апсолутним износима имали много више пара ("Могао сам да затворим бар у Варшави са 50 марака" - класична сељоберска београдска прича са краја осамдесетих), ал` то не значи баш исто и у реалним износима. Рецимо, ја током основне школе никад нисам имао сапун у клоњи; верујем да су у Прагу имали, да не помињем Источни Берлин. Итд.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834023#p834023:fjonhkw2 je napisao(la):
Пантограф » Уто Мар 23, 2021 1:51 pm[/url]":fjonhkw2]Али, како није? Па последње где сам ја био у Бугарској је Бургас. Град величине Ниша, ем што је један од најлепших на Балкану и супер уређен, ем има Соларис аутобусе и троле, на више места траке за јавни превоз, па су још железнопутна и автогара (чак и лука) на почетку пешачке зоне. И путују људи и возом и аутобусом.

Искрено, цивилизација гледе превоза за наш град у провинцији (ту је и велика подземна гаража у центру, повећи аеродром - добро, то је због обале, одличне раскрснице, магистрале око града у 4 траке са бициклистичком стазом иза ограде итд.).

Наравно да постоје изузеци и да се сваки град разликује појединачно. У Бургасу је превоз стварно добар чак и по европским мерама и стандардима. Али то, нажалост, не може да се каже за многе друге њихове “велике” градове попут Пловдива, или на крају крајева Софије :(
 
Па, био сам и у Софији, оставио ауто на Цариградком шосеу, у подземном паркингу, продуживши у центар метроом. Хммм...
Месец дана касније, отворише још једну линију метроа.

Оно јес, трамваја има старих, ал не бих ја то све баш са Београдом поредио.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834082#p834082:4y6iejds je napisao(la):
Пантограф » Uto Mar 23, 2021 5:06 pm[/url]":4y6iejds]Ја да додам да је Румунија стигла Пољску (остваривши највећи економски напредак једне земље у последњих 40 година - већи и од Кине), а и Браник, да ми није баш јасно како смо ми за некога ко је, за разлику од нас, имао метро и нуклеарне електране, и тролејбус у тамошњем Врању и Лесковцу били оно што је за нас Немачка;)

Пре ће бити да је код нас било мало шареније и веселије и да смо у апсолутним износима имали много више пара ("Могао сам да затворим бар у Варшави са 50 марака" - класична сељоберска београдска прича са краја осамдесетих), ал` то не значи баш исто и у реалним износима. Рецимо, ја током основне школе никад нисам имао сапун у клоњи; верујем да су у Прагу имали, да не помињем Источни Берлин. Итд.
Нисмо ми живели шареније, већ слободније. Невероватан је био степен неслободе у тим земљама, од говора, контаката са странцима, могућности путовања, приватне својине...
На том метроу и нуклеарки завршава се списак свега што су имали. Телефон су чекали по 10, ауто 20 година... А и кад би га дочекали, шта би са њим? Телефони прислушкивани, кретање ограничено... Они су нас сматрали западом. За кесу вегете или фармерке у Румунији или Бренину касету у Бугарској могло се много тога. Али, није у томе суштина, већ у различитим концептима живота.
У тим градовима, величине неког нашег Врања, лакше се организовало кад није било индивидуалне градње. Бугарска, осим пољопривреде, друге привреде скоро да није имала и све улагање било је сконцентрисано на тих неколико великих пројеката, а опет све по диктату и услову великог тате СССР. Хране једва да су имали, али им зато забавних паркова и одмаралишта није фалило. Свега осталог, поприлично.
Наш концепт био је другачији, базиран на популизму. И наша стартна основа била је далеко боља да смо када и они, раскрстили са тим политичким наслеђем. Овако, кувамо се у лонцу прошлости без наде да ћемо скоро бити у пфилици да погледамо у будућност. Од тих 30 година ми смо изгубили 25. За то време, Београд је могао да добије 2 метроа, а не 1, већи градови и друге видове превоза... А ми сви да будемо много задовољнији. Али...
Румунија је у ноћи 25.децембра 1989. рекла шта је мислила о том концепту живота, а ми смо јој били прозор у свет. Шта је сад, негде је код нас запело?
 
Vučić sa delegacijom japanske grupacije NIDEC

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić sastaće se sa delegacijom japanske grupacije NIDEC Corporation u zgradi Generalnog sekretarijata predsednika Srbije. Sastanak je zakazan u 13.00 časova.

Nakon sastanka biće razmenjen Okvirni sporazum između Ministarstva privrede Vlade Srbije i japanske grupacije NIDEC Corporation, koja planira izgradnju fabrike pogonskih motora za električna vozila u Srbiji, saopštila je pres služba predsednika.

izvor: Studio B
 
7.april 2021, Airport City
DSCF4577-Copy.jpg
 
Kad smo već kod Higera (Chariot) izbacio je novu četvorogrbu kamilu, misim zglobni baterijski elektrobus u istoj konfiguraciji kao i solo: https://chariot-electricbus.com/cmprodu ... ric-buses/

Enterijer sa normalnim zglobom kao Solaris (i Kinezi prešišaše Ikarbusove suknje): https://chariot-electricbus.com/wp-cont ... us_18m.jpg

A Điangsu pravi fabriku u Bugarskoj: https://www.sustainable-bus.com/electri ... bus-plant/

Evropski solo model sa dvoja i troja vrata: http://www.alfabus.cn/en/viewproduct.php?id=7
Dvovrataš u Valensiji (sve full, klizna vrata kao i onaj BYD u Madridu): https://www.flickr.com/photos/189863571 ... 441211001/

Živo me zanima šta će Ikarlong da ponudi, ako od te priče išta i bude. Inače sofijski Higer ima klizna vrata (btw. muče ko zijača): https://www.youtube.com/watch?v=FXuM6dVzWnY
 
Šta si očekivao, da bude bešuman. Tranamisija i gume svakako moraju da se čuju?
 
Стижу нови кинези :bubanj:
 

Prilozi

  • IMG-20211020-WA0011.jpg
    IMG-20211020-WA0011.jpg
    87,2 KB · Pregleda: 1.425
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834076#p834076:1vq0yl30 je napisao(la):
branik » Uto Mar 23, 2021 4:56 pm[/url]":1vq0yl30]Сплетом околности, пре промена крајем осамдесетих, прокрстарио сам део источног блока. За њих смо тада били много више него за нас Немачка данас - и у материјалном смислу и у политичком, посебно по питању платежне моћи и политичких слобода.
Нама је све доступно, али немамо пара. Они тада, нити су имали робе у продавницама, нити су имали новца. Али, пре 30 година раскрстили су са комунизмом, тадашње гарнитуре људи сместили на гробља, затворе или политичке историјске депоније. Нису ратовали, нису трошили оно мало пара на глупости, већ су кренули да раде, својски залегли... Старији ће се сетити зимовања по Чешкој и Пољској и наших иживљавања са тек неколико десетима марака.
У наслеђе им је остала добра инфраструктура јавног превоза који су касније паметно развијали. Свесни да не могу да направе квалитетан дизел мотор у мењач без увоза материјала и компоненти, и због немогућности да за њих обезбеде гориво, базирали су се на тролејбусе и железницу. Струју су за њих добијали из нуклеарки (скоро сваказемља их је имала) и тако су и мањи градови добили тролејбуски превоз.
Велики градови имају метро... Индивидуалне стамбене градње скоро да нису имали, мање је било индустрије па тиме и миграције у градове нису биле толико бурне, па су се градови плански развијали, ширећи компактна урбана језгра. То је онда праћено развојем градског превоза јер моторизација није била ни приближно масовна као код нас. Набавка електробуса је само логичан наставак тога, али и израз другачијег концепта развоја. Од пада комунизма имали су само један циљ коме стреме и даље - успостављати систем и стандард што више налик западним. И тога се придржавају. Власти им се смењују, мењају се њихове метода остваривања, али без обзира ко их води, иду ка томе. При томе, највише имам на уму док ово пишем Румунију и Бугарску које су можда биле у најгорем стању.
Фондове ЕУ паметно су користили, мада на крају опет све то сами плаћају, само другачије. Није Бугарска много испред нас по питању сузбијања корупције, али мало је остало и држави и народу.
Овде је власт заснована на погрешној премиси да је то изборни плен и да служи личним интресима појединаца, а не обрнуто.
Док не раскрстимо са свим оним што смо унели из осамдесетих у деведесете и док не изађемо из тих деведесетих у сваком погледу, каскаћемо ми за тим земљама које су нас тако чежњиво гледале све до краја осамдесетих.
Окосницу превоза чинио им је мађарски Икарус са свим варијацијама модела 260, од којих су неки добацили и до дан данас.
Код нас погрешно размишљају - тролејбус са аутономном вожњом је права замена класичном тролејбусу, а електробус тек еколошки прихватљивија замена дизелу или неког гасном.
Где су наши мањи градови, када ће многи добити било какав нови дизел аутобус, а камоли неки вид, алтернативног погона.
Просечни приходима су нас претекли скоро сви, а Чешка, Словачка и Пољска су за нас сада наш распукнути сан из 1990. У њима се комунистички менталитет није примио, доживели су га као елементарну непогоду и чим је прошла, јурнули су напред. Зато је данас соларис једна од најпожељнијих марки у путничком градском транспорту.
Да не смарам више, могао бих о овоме да пишем сатима.

Југословени су трошили више него што су зарађивали, па је то све касније дошло на випеструку наплату. Неко је морао да плати кокаколу, фармерке, шопинге у Италији и грамофонске плоче. У почетку нисмо хтели, ал смо на крају дошли до принудног извршења.

За ове који се подсмевају само ћу рећи да су Праг, Будимпешта, Софија и Варшава изградиле метро, а да Београд не зна где се налази. Од истих тих "назадних" Чеха смо куповали трамваје, којо су и данас стуб трамвајског превоза у Београду. Да не говорим о осталим фабрикама које су постојале у источним земљама, док су овде све склапали по лиценци. Србија је имала трамвај у Суобтици, Нишу у Новом Саду, а сада га има само у Београду и ту једва функционише.
 
Nisam ispratio, otkud sad ovi novi Higeri? Jel to neka nova nabavka ili je to neka kompenzacija za ono kašnjenje sa isporukom običnih autobusa?

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Нових 10 за нову линију ЕКО 2 ТЦ Галерија - СРЦ Милан Гале Мушкатировић. И ови имају троја врата.
 
Да :D ТЦ Галерија-Савски трг-Славија-Трг републике-СРЦ МГМ. Надам се да ће увођењем те линије укинути 22А.
 
Vrh