Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

21 и 22 дефинитивно треба вратити као нормалне тролејбуске линије.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=825685#p825685:3mzqx5y0 je napisao(la):
vucko » 23 Feb 2021 11:44[/url]":3mzqx5y0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=825675#p825675:3mzqx5y0 je napisao(la):
Дошљак » 23 Feb 2021 11:21 am[/url]":3mzqx5y0]Надам се да ће увођењем Еко 2 укинути 22А.
Ne znam šta da mislim oko ovog predloga. Možda će onda postati još jasnije kakva šteta je nastala skraćivanjem 21 i 22 do Slavije.
Dokle god bude postojala 29 do Studentskog trga, neće biti jasnije.
 
To stoji da je 29 tu kao placebo, zato je uvek i prepun jer svako želi da stigne do centra bez presedanja. Ne znam oko intervala koliko će vozila staviti na EKO 2 i koliki je kapacitet u odnosu na trole pa da li će saobraćati kao 22L ili ređe?
 
Cenim da će svih deset da stave na EKO 2, jer što bi inače poručivali četri punjača i što bi samo o toj liniji pričali u medijima?
 
Možda bi bilo pametno da stave tu 8, jednog da daju na Eko1 da ide češće(jer je korisna linija za razliku od ove ) I jedan da ostane u rezervi. Svakako, ja bih pojačao Eko1 pre nego stavljao sve na Eko2.
 
Стигла нова возила за еко линије?
Икарбус добио тендер.
Са твитера
 

Prilozi

  • IMG_20210301_193343.jpg
    IMG_20210301_193343.jpg
    90,8 KB · Pregleda: 3.381
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827704#p827704:z9ol7hk7 je napisao(la):
branik » 01 Mar 2021 09:11 pm[/url]":z9ol7hk7]Стигла нова возила за еко линије?
Икарбус добио тендер.
Са твитера
file.php

Čisto da se podsetimo šta se pretprošle godine kotrljalo, pritom manje gušilo od tog sa slike: https://pbs.twimg.com/media/D3sgZo5X4AE ... name=large

Dobio Ikarbus na tenderu 2003. :mrgreen: Šalu na stranu bilo je za očekivati jer je Kenjaz naravno u kvaru. Rasturila Karaburma gasne gMAZ-ove. I opet kupuju to đubre. Dok su naselja duž avalskog i smederevskog druma u paralelnom univerzumu osuđena na kosmajske šklopocije Karaburma osim toga što krpi eko linije najprljavijim matorim dizelima šalje najbolja vozila i van teritorije Beograda (Čenta, Opovo). Dvostruki aršini. Nisu normalni.

Ja danas u Požeškoj čujem nešto drndavo klepeće, tandrče preko šina poput traktorske prikolice iz Titovog doba, kad ono mutant (sa zalepljenim papirom bez uočljivog broja, pretpostavljam 53)! Tačno menja konekta. Kupili tolike solo autobuse i opet nije dosta što zbog malog broja zglobnih, što zbog patrljka na remontu.

Ikarbus na EKO1, Ikarkrš na 53. Godine 1521. bi se Vesić i kompanija prošetala do giljotine na terazijama, ili do lomače na Trgu Republike, u jednom smeru naravno. Dobra stara vremena.

Tako je to Srblji moji kad bez mozga nema ni prioriteta. Prazne glave glasale. Da mi je neko rekao da ću gledati (i slušati) mutanta u Požeškoj 2021, stotrojku na električnoj liniji pomislio bi da je lud.
 
- Halo, da li je to dispečerski centar GSP-a?
- Jeste, izvolite, gospođo, kako mogu da Vam pomognem?
- Danas se nije pojavio autobus na liniji EKO1 i ja sam zakasnila na posao, a radim kod skotine privatnika, ne ladim jaja tu kao vi u državnim firmama. Ko je odgovoran za to?
- Znate, mi imamo ograničen broj električnih autobusa, a jedan se nije osećao dobro jutros i poslat je na testiranje na kovid, drugi je zaglavio noćas na kanalu i došao mamuran, nismo ga mogli poslati takvog u saobraćaj, oduzeli bi mu dozvolu na 9 meseci, dali 15 kaznenih bodova i 300 sati DKR-a...
- Dobro, zar nemate neki drugi neelektrični rezervni autobus?
- Pa mi smo imali Ikarbusa, običnog ili mutiranog, ali znate... Ja poštujem Vaše obaveze, ali naš pravilnik jasno kaže da ne smemo slati autobus koji bi mogao izazvati talase šaljenja na Tviteru i Beobuildu ili u bilo kom slučaju dovesti Ikarbus u neki pozitivan kontekst. Uostalom, znate, taj autobus koji bismo poslali je ionako samo hologram, jer je kao nov bio veći krš nego ovaj što Vam nije došao i već odavno ne postoji. Vama bi se učinilo da ga vidite, osećali biste čak i da sedite u njemu, umislili biste da ste se dovezli na posao, na kraju meseca biste se zabrojali i pomislili da Vam je isplaćena ta dnevnica, ali on i dalje ne postoji.
- Pa dobro, zašto me smarate tim glupostima? I zar niste imali one neke na gas, bilo na Studiju Be da postoje?
- A pa jeste, da, u pravu ste, ti su bolji od Ikarbusa, sve je bolje od Ikarbusa, i mogli smo njih da pošaljemo, ali su i oni danas sprečeni. Naime, pokojni su. Da je bar sutra. I tad bi bili pokojni, ali manje. Nego da ja Vama kažem, i da izgubite posao naći ćete drugi, važno da ste živi i zdravi i što dalje od tih Ikarbusa... Čitate li Vi Beobuild forum? Znate li šta su prave muke?
- Uozbiljite se. I kome ja sada da se žalim što sam bezveze izgubila dnevnicu?
- Pa ne znam, gospođo, ja bih Vam preporučio odmah direktno sud u Strazburu, ali on je ovih dana pretrpan desetinama hiljada žalbi naših brojnih sugrađana, čak trojice, za pretrpljeni višedecenijski duševni bol od Ikarbusa, pa neće to moći da oposle pre nego što zastari... Mislim slučaj da zastari, Ikarbus je bio zastareo uvek. I prevaziđen, hehe. Mada, nikada do sada nigde nije zabeleženo da se pokvari električni autobus i da se makar samo jedan dan zameni običnim raspoloživim starijim, to je bre Evropa, tamo sve radi kao doksa, možda bi Vas mogli primiti i preko reda zbog izuzetnog stepena hitnosti i brutalnosti slučaja. Nego ipak nemojte da rizikujemo, ajde dajte broj Vašeg nadređenog da vidimo da mu uvalimo neki Ikarbus u zamenu za tu vašu dnevnicu, mada ni toliko ne vredi.
 
Karaburma mora da šalje Solarise za Opovo i Čentu. Mislim da su zglobna vozila i ugovorom predviđena. Sigurno neće slati skoro 20 godina stare 201-ice ili Japance, pa da ih dovlače iz PM kamionom. Pritom, to su polasci na 80 minuta i moraju biti svi do jednog odrađeni, jer za to se dobija i ugovorom predviđena naknada. Dal je to sve dobro ili nije, i dal je potrebno druga je priča, a sigurno je da GSP sam i na svoju inicijativu ne uvodi linije tek tako za naselja van teritorije Beograda.

Takođe, ne vidim neku tragediju ako mutant izađe na 53-jku ili u ovom slučaju 103-jka na EKO1. Bolje je da se polasci ostvare pa makar i tim vozilima. Mazevi su većinom rashodovani, što je bilo i očekivano uz dosta problema sa tim vozilima, i jedino ako su ludi da ponovo kupe gasne Mazeve za GSP. BMC mi se čini kao vrlo verovatan kandidat, ako se ostane pri odluci o nabavci vozila sa pogonom na CNG. Od renomiranih evropskih proizvođača, nažalost, mislim da nema ništa. Odlaskom Ikarbusa ipak ne dobijamo mnogo bolja vozila.

Što se tiče gore pomenutih mutanata sa 53-jke, vozio se njima više puta na pomenutoj liniji, što će reći da nisu tako retka pojava. Iskreno, vožnja kao i svaka druga starim autobusima. Ako može još uvek onoliko 201-ica, pa i nekih Conecta koji su baš u fazi raspada, ne vidim po čemu je to onda mutant toliko veći krš. Skoro me je baš jedan Conecto iz 2002 istresao pošteno na liniji 3A. Bilo mi je bolje u tom nekom mutantu sa 53-jke iskreno. Ne mogu da se setim sad garažnih brojeva. Ono sa čime se slažem jeste da se mnogo kasni sa nabavkom novih vozila, pogotovu zglobnih, a da mnogo koji od matorih Ikara, i ne samo Ikara, ne bi trebali biti više na ulici. I kod privatnika su pojedina vozila takva da i taj mutanat uopšte nije tako strašan, iako im vozila ne idu za više od par meseci preko 10 godina za razliku od GSP-a. Koliko dugo se trpaju vozila na onu glupost od linije 22A, a tu je još i 5A na primer, pa onda i pokrivanje trolejbuskih linija tako s vremena na vreme, i naravno da ni solo vozila ne može biti u dovoljnom broju. Mislim na ona bolja naravno, mada i ovi Higeri žali bože, al ajde šta je tu je. Pojedini kao da imaju deset godina već. Od lupanja preko žvakanja prednjeg trapa, onako baš odaju utisak da će potrajati, a fino su nas koštali. No, sve je to po ko zna koliko puta prežvakana priča.
 
1. Slab takt, velika mrtva kilometraža zamenskih vozila i pojačanje takta Zrenjaninskog puta nije neko opravdanje za 106 imajući u vidu gomilu sličnih lastinih linija, višedecenijsku nepokrivenost poteza 3xx i 4xx ni pouzdanim solo vozilima (kamoli zglobnim)
2. 109 i 110 okreću u Padinskoj Skeli, pa je logično da se prekomanda vrši sa 101 (daleko jeste, no veći deo trase predstavlja otvoreni put bez zastoja)
3. Bolja iskorišćenost Solarisa (i IK218M) na potezu 1xx bila bi dodavanje vozila na 101 ili još bolje na kratki obrt 101L do groblja Zbeg
4. Obzirom na nestašicu zglobnih vozila i na najopterećenijim linijama ugovor o međumesnim prevozu mogao je obuhvatati pouzdanija solo vozila, ili ponudu privatnih prevoznika sa voznim parkom odgovarajućeg kapaciteta radi pojačanja takta (recimo minibus)

Slanje novih solo autobusa na školske i pored minibusa, starih solo autobusa na najopterećenije, zglobne na najslabije i pored minibusa nije nešto za pohvalu. Takva praksa sugeriše na neefikasan rad preduzeća izazvan lošim upravljanjem sistema javnog prevoza.
 
Potpisan je ugovor za elektrobuseve, juče je Vesić je potvrdio da će biti po dva punjača na okretnicama BNV i Kalemegdan. Nije jasno da li misli na 25. maj ili Beko jer ne vidim gde može da okreće autobus na Beko-u.
 
Razmišljam, možda naprave krug oko Beko-a jer tuda ne ide nijedan prevoz, a trenutno se gradi veliko stambeno naselje samo ne znam kako bi autobus iz Dunavske stizao do 25. maja.
 
Možda puste liniju da Dunavskom kao što trenutno saobraćaju linije zbog radova. Ionako je spominjano na forumu da bi jedna linija kroz Dunavsku bila dobro rešenje.
 
Зар није поента те линије да иде преко Студентског трга и Ул. Тадеуша Кошћушка?
 
Nije navedeno da li će posle trga Eko 2 ići na Francusku ili Vasinu.
 
Danas: Beograd kupuje 100 autobusa na gas

Ignorišite naslov. Opširnije se govori o elektrobusima. Pominju Ikarbus:

Ipak, nabavka koja je juče okončana još jednom je otvorila problem netransparentnosti u postupcima, pitanje kriterijuma, cena i posrednika koji se pojavljuju u tim procedurama.

O tome je već bilo reči kada je sredinom prošlog meseca objavljeno da će grad dobiti nove elektro autobuse po ceni od ukupno šest miliona evra za deset vozila, dok je ponuda druge, kineske kompanije Lanzhou Guangtong New Energy Automobile, od 4,35 miliona odbačena. Razlog za eliminisanje jeftinijeg ponuđača bio je, između ostalog, to što su srednja vrata njihovog modela za dva centimetra šira, što je period punjenja baterija umesto traženih manje od osam minuta, premašivao deset, kao i to što su planirali da tehničke, servisne i stručne kapacitete „povuku“ od domaćeg Ikarbusa, ali u zvaničnoj ponudi nisu naveli podatke za to preduzeće. Ikarbus je s razlogom pomenut u ovom postupku, jer on već nekoliko godina unazad razvija saradnju na proizvodnji elektro autobusa sa kineskom kompanijom koja ih je i kupila u postupku privatizacije.

– Nažalost, Ikarbus još nema osvojenu proizvodnju elektro autobusa pa nismo mogli da učestvujemo na tom tenderu. Nama će za to biti potrebno vreme, čekamo da se okonča proces privatizacije i to bi trebalo da se desi sredinom ove godine. Poslednjih godinu dana ne radimo, čekamo na to. Naravno, bilo bi bolje da Srbija ima svoj elektro autobus, ali nažalost naša privatizacija se odužila na dve godine – kaže za Danas Aleksandar Vićentić, direktor Ikarbusa i tvrdi da će domaća firma ako sve prođe kako je planirano, sledeće godine biti spremnija.

Inače, on tvrdi da desetak autobusa koje je Grad Beograd upravo nabavio, bez obzira na kritike iz nekih krugova, nije preskupo plaćeno. „To su isti modeli kao pet ranije kupljenih i zaista su se dobro pokazali“, ističe on.

Druga vrata šira? Da nisu možda prva i treća uža?? I kako ovaj Higer može biti isti model kada je niskopodan, trovratni sa punjačima na terminusu, za razliku od postojećih 5? Živ je Ikarbus, mrtav nije, i ko zna kakva će njihova solo karakondžula narednih godina da izjeda zglobni CNG vozni park. 130 za 9 godina (2013-22) izađe 14,44 zglobova godišnje (od toga 11,11 gasnih, ostatak dizel), dakle ni blizu 100. Ovi će zameniti dotrajale dizele te neće biti dovoljno zglobova godinama. Ovog momenta nam je prekopotrebna ogromnba nabavka zglobnih kako bi se odmah osetilo na svakom koraku.

Ali ne, populisti nabavljaju 10 igračaka za vrtešku mol-spomenik-fontana-kaldrma dok se ostatak sistema bukvalno raspada naočigled svih.
 
Пошто је Danas извор боље да не читам.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Tačno tako, verodostojniji su Alo, Kurir, Informer, Telegraf... :D
 
Bugari prešišali i naprednaciste sirbistanske.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=FXuM6dVzWnY[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HhzCIJet88s[/youtube]

Gabrovci ukinuše trole 2013. zbog radova na trasi pa ih nikad i ne vratiše saobraćaj. Sad im doleću "zmajevi" bez kontaktne mreže.
 
Nisam ni znao da postoji ovaj grad, vidim da je mali jer ima 66.000 stanovnika pa ga ne bi poredio sa Beogradom. Kod nas jedino Beograd ima javni prevoz na struju.
 
Vrh