Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Па у суштини се још по испоруци дизел Хигера знало да ће Хигер испоручити и нове електричне.

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
 
Express":3ak69srw je napisao(la):
Znači Jinlong, Higer i Solaris. Zanimljivo. Da li je javnosti poznat status Ikarbusa? Kad su predstavili nove modele javnosti? Nema šta da pitaju. A o Higer smo se opekli i sa električnim i sa dizel autobusima.

Dobar iskop Dart. Diskvalifikovaće Solaris. Da se prijavili Mercedes, M.A.N i Volvo i njih bi diskvalifikovali zbog ZF vuče. Ironično je da isti proizvođač ima pogon u Srbiji. Nameštaju tender Higeru. Svi vodeći evropski proizvođači koriste ZF 120kw, oni hoće 130kw jer Higer ugrađuje 134kw! Navodno trole imaju vučne motore snage 160kw. Zašto su dozvolili Higeru ispod 150kw onda? Zato što je dovoljno 130kw jer mora biti Kenjaz. Jasno kao dan koje su im namere.

To su samo javna pitanja, mozda je jos neko poslao ponudu, a mozda su i svi odustali .
Higer je na tenderu za dizel autobuse direktno dao ponudu, dok su električni nabavljeni preko Bugara. Moguće je da sad resli i tu da se ugrade.

Inače 120kw realno jeste malo, ima Solaris i ZF modele i sa preko 300kw. Dok npr Tesla model 3 ima 250kw, a model S i duplo više zavisno od verzije. Jedino ne znam zašto inisitiraju na vodenom hlađenju.
 
Ne odustaje Groxy od svojih voljenih Kenjaza. Bilo je i očekivano. Ili neki polovnjaci iz Rusije, ili plastikaneri iz Kenjazije. Očigledno je ovo drugo prevagnulo. Ipak smo mi sad braća po vakcini, partneri u Velikom blatu (kamerice i praćenja),železnici i ostale papazjanije...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=818315#p818315:1xonu0z5 je napisao(la):
Dart » 29 Jan 2021 12:30 am[/url]":1xonu0z5]
Express":1xonu0z5 je napisao(la):
Znači Jinlong, Higer i Solaris. Zanimljivo. Da li je javnosti poznat status Ikarbusa? Kad su predstavili nove modele javnosti? Nema šta da pitaju. A o Higer smo se opekli i sa električnim i sa dizel autobusima.

Dobar iskop Dart. Diskvalifikovaće Solaris. Da se prijavili Mercedes, M.A.N i Volvo i njih bi diskvalifikovali zbog ZF vuče. Ironično je da isti proizvođač ima pogon u Srbiji. Nameštaju tender Higeru. Svi vodeći evropski proizvođači koriste ZF 120kw, oni hoće 130kw jer Higer ugrađuje 134kw! Navodno trole imaju vučne motore snage 160kw. Zašto su dozvolili Higeru ispod 150kw onda? Zato što je dovoljno 130kw jer mora biti Kenjaz. Jasno kao dan koje su im namere.

To su samo javna pitanja, mozda je jos neko poslao ponudu, a mozda su i svi odustali .
Higer je na tenderu za dizel autobuse direktno dao ponudu, dok su električni nabavljeni preko Bugara. Moguće je da sad resli i tu da se ugrade.

Inače 120kw realno jeste malo, ima Solaris i ZF modele i sa preko 300kw. Dok npr Tesla model 3 ima 250kw, a model S i duplo više zavisno od verzije. Jedino ne znam zašto inisitiraju na vodenom hlađenju.

Obrisan post. :D Nešto nisam smeo napisati.

Ti su jedini u istom cenovnom rangu. U drugim porukama bukvalno mole da obore snagu. Nisu cenovno konkurentni što sugeriše na nameštanje tendera. Ako se prijavio i M.A.N sumnjam da će biti cenovno konkurentan svim tim "zmajevima". Hoće da ih teraju po brdima znajući da to nisu trole. To je ono što sam pričao. Loše performanse u odnosu na cenu. Samo istočno đubre ostaje u opticaju. Imaju opravdanje. Eto nove teme za Insajder.

Sećam se da su se pominjali Bugari ali na netu o DAT holdingu piše ili da je uvoznik (bez napomene da je uvoznik Higera, samo da je uvoznik dobio posao održavanja Higerovih vozila), ili da je "ovlašćeni predstavnik" Higera. Dakle trebalo bi da je ustvari ovlašćeni uvoznik. To uopšte nije bitno, već da je Sotona upetljao i Higer do guše.

Dođavola. Higer ne samo što je navodno platio penale (već je Direktor pitao gde je novac) već je na taj način praktično postigao garantovano povećanje evropskog loga za 10 vozila, i to električnih. Oni su konkurent Jinlongu koji još ne pominje napredak Ikarbusa. Može hoće da ponude svoje kineske, ne Ikarbusove.
 
На крају ће доћи неки некомплетиран кинез, овде ће заврнути пар сијалица, онај чувени радник на знаковима налепиће Икарбусов и биће то домаћи производ. Још мање него Вуловићев маз. Све за маркетинг и рејтинг.
 
Beograd kupuje još 10 elektroautobusa: Evo kuda će ići nova "zelena" linija

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić najavio je danas da će Grad nabaviti 10 potpuno novih električnih autobusa kao i da će biti otvorena još jedna "električna linija" gradskog prevoza.

Linija će biti "centralna", a kako je naveo, počinjaće iz "Beograda na vodi", ići preko Savskog trga, Nemanjinom ulicom, Trga Slavija do Trga Republike i dalje do Kalemegdana.

"To će značajno smanjiti broj autobusa i zagađenje u tom delu grada", kazao je Vesić za Tanjug.

On je naveo da je GSP "Beograd" 28. januara otvorilo javnu nabavku za kupovinu 10 novih električnih autobusa i da su do sada na tender pristigle dve ponude, jedna iz Bugarske zajedno sa, kako kaže, jednom srpskom kompanijom, i jedna iz Kine.

"Kao što je poznato, Grad je pre nekoliko godina prvi put nabavio električne autobuse i sada su se stekli uslovi za kupovinu 10 novih. U narednih 10-15 dana procenićemo i objaviti koja je ponuda pobedila na tenderu", kazao je zamenik gradonačelnika i dodao da će biti kupljene i još četiri stanice za punjače za električne autobuse.

Prema njegovim rečima, Grad Beograd je prošle godine doneo odluku da sva vozila koja se nabavljaju moraju da budu ekološka.

"Nastavićemo sa politikom kupovine samo ekoloških vozila ili ''na prirodni gas'' ili hibridnih ili električnih. Držimo se naše politike. Ove godine ćemo objaviti tender za nabavku stotinu autobusa ''na gas'' i planiramo da u narednih pet godina imamo 500 takvih autobusa", istakao je Vesić.

On je rekao da je uz metro, koji se očekuje da bude gotov 2030. godine kada su u pitanju obe linije, i "BGvoz" koji se, kako navodi, produžava sa sadašnjih stotinak na oko 220 kilometara, i uz oko 70 kilometara novih tramvajskih linija, to doprinos zaštiti životne sredine i održivom ekološkom razvoju na teritoriji grada.

"Na teritoriji 10 gradskih opština u narednih 10 godina ukinućemo kompletno gradski prevoz koji nije ekološki prihvatljiv", zaključio je Vesić.
 
U prevodu Higer (Chariot Bugarska) i Yinlong
 
Почињаће из Београда на води је веома широк појам. Али поздрављам ако то буде веза окретнице испод Газеле и ужег центра града.
 
Linija.jpg


tenor.gif


Linija koja se pravi samo da bi se napravio formalni razlog da se kupi plastikanersko đubre od nacije koju režim pokušava da predstavi kao ''bratsku''.

P.S.
I da bi braća™ što pre gurnula mase ka BnV i povratila uložene pare. :kafa:
 
У преводу: фрка им је због Галерије да се не затвори услед енормне посећености, па очекујте и нове линије које је Београд "дуго и с нестрпљењем чекао".
 
"To će značajno smanjiti broj autobusa i zagađenje u tom delu grada", kazao je Vesić za Tanjug.

Da li hoće da kaže da će smanjiti broj polazaka na nekim drugim linijama? Kojim?

Ono što je veoma zanimljivo, a mislim da mnogi ne shvataju - uvođenje elektro autobusa, bez smanjenja broja drugih autobusa, povećava zagađenje, jer iako ovi elektro autobusi ne doprinose (direktnom) zagađenju, oni povećavaju broj vozila na ulicama i tak opovećavaju gužvu i samim tim dolazi do većeg zagađenja.

Da ne otvaramo po stoti put onu priču da SVI autobusi u Beogradu utiču na zagađenje manje od 1%.
 
Pa verovatno džukele nameravaju da smanje ostale polaske duž te deonice ili možda i da ukinu ćopavu liniju 22aAaAaa.

Al dobro. Kao što rekoh ranije na drugoj temi - oni ukinu polaske i linije, ja ukinem plaćanje karte.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821562#p821562:b1f7b968 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 09 Feb 2021 01:51[/url]":b1f7b968]
file.php
Linija će ići pored BAS - a pa levo u Bulevar Vudroa Vilsona. A može lepo da se odradi ovo sa elektrobusima i prestaje potreba za 38A i 22A, a bolja povezanost Topčidera, Prokopa i Galerije sa centrom:

linija-36-38-A-22-A.jpg
 
Ne znam brate, meni je sve to mnogo kruženja.

Inače, samo da kažem da moja ''mapa'' gore nije definitivna, to sam samo ucrtao na osnovu Groxyjevih izjava. Ali čak i da bude nešto drukčije, opet ostaje besmislena kao linija. Pogotovu što je potez BnV - Slavija već pokriven tramvajima, 78 i 83, a potez Slavija - Kalemegdan trolejbusima i 31.
 
Sve to stoji, samo što je smislenije ovako povezati železničke stanice, nego li ka periferiji, a drugi način da se povežu jednom linijom Topčider i Prokop, ne postoji a da ne bude još besmisleniji i daleko većim kruženjem. Ovako imamo povezivanje 22A, 36 i 38A u jednu liniju, koja je daleko smislenija nego li elektrobus linija koja bi završavala u BNV, jer opet bi bile dobre šanse da je mali broj ljudi koristi. A onda sasvim logično bi moglo da se postavi pitanje potrebe tolikog broja vozila na toj relaciji, a daleko veći broj ljudi koristi EKO1, koji saobraća sa samo 4 vozila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821615#p821615:1l9hd6b2 je napisao(la):
solecar » Tue Feb 09, 2021 11:29 am[/url]":1l9hd6b2]. A može lepo da se odradi ovo sa elektrobusima i prestaje potreba za 38A i 22A, a bolja povezanost Topčidera, Prokopa i Galerije sa centrom:

linija-36-38-A-22-A.jpg
pitanje je da li Ebus ima toliku autonomiju?
 
Ova linija se uvodi zbog BNV-a, i sigurno neće ići dalje sa južne strane nego ovde. Ono što mi nije jasno je da li će sa Trga ići Vasinom ili pak Francuskom pa do Bekoa jer je eksplicitno rečeno Kalemegdan a ne Studentski trg.
 
tzoran1":3b00cnn4 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=821615#p821615:3b00cnn4 je napisao(la):
solecar » Tue Feb 09, 2021 11:29 am[/url]":3b00cnn4]. A može lepo da se odradi ovo sa elektrobusima i prestaje potreba za 38A i 22A, a bolja povezanost Topčidera, Prokopa i Galerije sa centrom:

linija-36-38-A-22-A.jpg
pitanje je da li Ebus ima toliku autonomiju?
Trasa ima oko 11km, a EKO1 na relaciji Belvil - Vukov spomenik 10km, tako da s te strane bi moglo.
 
Није ово толико лоше колико је исфорсиран због галерије, још ако укину 22А биће још боље. Значиће још једна линија у Немањиној да растерети 36, 78 и 83. Солетов предлог је свакако бољи, мада је мостар проблематичан, ту може да заглави и остане без струје. Верујем да ће доста значити и веза Краља Милана-Немањина.
 
Mostar ume da bude problematičan, ali ništa manje nije problematičan ni Brankov most, pa do sada nisam čuo da je bilo problema da stigne EKO1 od jedne do druge okretnice.
Što se tiče rasterećenja Nemanjine, ono bi više značilo da postoji još jedna linija ka NBG. 36 jedino pomaže na delu Savski trg - Franš, i to u situaciji kada 78 nije bilo duže, pa se nakupilo ljudi. Ovo su sve informacije iz prve ruke, jer sam čest korisnik 36.
 
Ugovor je dodeljen Chariot Motorsu i Dat Holdingu (rebrendiran Higer), a vrednost je 6 miliona evra što ispadne oko 600 hiljada evra po autobusu. Druga ponuda je odbijana iako je bila znatno niza.
Po mom mišljenju ovo je katastrofalan ugovor i neko se tu debelo ugradio.
 
Hvala, imaš link ugovoroa ka sajtu GSP-a da ne bunarim?
Koliko je koštala prva tura Higera po komadu?
 
Vrh