Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Toplane rade na prirodni gas čije sagoveranje je skoro u potpunosti savršeno te nema zagađenja u istom.
 
Београд има неупоредиво мање прљаве индустрије у односу на пре 30 година. Иако саобраћајно загађење није главно, опет је проблематично у строгом центру и на загушеним саобраћајницама.
 
Naravno, ali ni blizu koliko se tvrdi u medijima, javnosti pa i među krugovima nekih ljudi.
 
Мени чађ на тераси довољно говори о томе колико издувни гасови из аутомобила утичу на загађење. Могу замислити колико горива сагоре аутобуси само на окретницама Трг, Зелени венац и у гужвама у Бранковој, Дечанској и Деспота Стефана.
 
Pa upravo je gomilanje čađi na prozorima mene navela na razmišljanje o izvorima zagađenja još pre godinu dana, pre nego što se pokrenula (masovnija) priča o aerozagađenju. Pisao sam još tada da najviše prašine i čađi skidam sa prozora zimi. To jest, da se sve zasivi posle recimo mesec dana. Dok leti mogu da sačekam i po tri meseca pre nego što se zasivi.

Naravno, nije svugde isto. I naravno, čadi i auspuh. Ali opet kažem, po onome što sam ja primetio, i po podacima koje je priznala i sama država (samo što ih uvek gura u stranu), saobraćaj je minoran faktor u aerozagađenju nad Beogradom i nad Balkanom.

Na kraju krajeva, treba imati u vidu i to da gomilanju čađi u nekoj ulici doprinosi i ''nabijenost'' zgrada. A fala bogu pa zadnjih 3 decenije Beograd se sve više pretvara u Kandahar po tom pitanju. Zatvaraju se blokovi, zidaju nadogradnje, narušavaju regulacije... A to opet nije krivica auspuha.
 
Ja sam oko 2005. godine imao silnu čađ na prozorima. Imao sam konopac za sušenje veša, nisam smeo da ga koristim ako ga prvo ne obrišem. Lokacija je Fontana. Posle se to drastično smanjilo, iako ne živim u istom stanu već par blokova dalje, tolike čađi više nema. Ja to pripisujem prestanku rada onih prastarih autobusa ali nemoguće je znati šta je tačno poboljšalo stanje, pogotovo što bi trebalo porediti uvek istu lokaciju.
 
Депонија Винча гори без прекида.
 
Истина, али сумњам да ми ролетне и зидови терасе у Бранковој нису чађави од хиљаде возила што ми протутње испод прозора.
 
Brankova ulica i Bulevar despota Stefana su najzagađenije ulice. Što se tiče buke, i tu je Bulevar despota Stefana najbučniji, zajedno sa Glavnom ulicom. Eto gde bi trebalo uvoditi trolejbuse i / ili elektrobuse.
 
Проблем тих улица је свакако преоптерећење, али не аутобусима него аутомобилима. Ако погледамо капацитет логично је да ће 100 људи где је свако у својим колима загадити и зачађити много више него 100 људи у једном аутобусу.
 
Ово је први електрични МАЗ.
БКМ прави електричне аутобусе већ годинама, за домаће тржиште такође
 
Ne izgleda loše, ali su debelo slagali za domet.
 
Исто је то као и тестови потрошње аутомобила чије резултате произвиђачи стављају у каталоге - идеални услови, стаза, констснтна брзина...
Е, овде је исто: у реалним условима саобраћајне гужве, отварања врата, уласка и изласка путника... све је другачије. Нико још није направио аутобус великог домета, а да буде комерцијално употребљив (маса, простор, цена, екологија).
Овде је и грејјање електрично. Све то троши енергију.
 
285kw/h na 300 km je ispod 1 kw/km što je daleko od realnosti, posebno za električno grejanje.
 
Не би било спорно тих 285 киловат сати када би се то користило све.
Проблем су стартне струје.
 
Nemački Omnibusspiegel svake godine pravi testove elektro buseva.

2019 su testirali 9 različitih solo, a rezultati su :
Buses with diesel or hybrid heating: between 110.5 kWh and 20.3 l of heating oil per100 km or 144.2 kWh and 6.4 l of heating oil per 100 km. Vehicles with only electric heating: between 178.9 kWh and 235.2 kWh/100 km. 
Testiranje se održava u Bonu na kruznoj liniji od 22,3 km sa 28 stanica i bez putnika.
Ako nekoga zanima nesto vise o testu može pročitati ovde https://www.ebusco.com/9-electric-busse ... n-germany/
16123226d8b3fd1ce05b211aae45793d.jpg
 
Морам да признам да ми се свиђа овај бусић, али и шема бојења. Не свиђа ми се латиница на дисплеју и тачкасто позиционо светло (на фото плаво, мада верујем да је у стварности хладно бело)
 
Evo ako nekoga zanima šta ima unutra. Nije iste marke kao ovi što se voze kod nas jer je u Sidneju, ali je isto kineski.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dKs3LytrICA[/youtube]
 
Редак призор, три електрична аутобуса на окретници, због затварања Омладинских бригада након експлозије бомбе.
 
Vrh