Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Ako vožnja traje 30 min a na okretnici čeka po planu 10 min, iskorišćen je 75%. Ako mora da čeka 15 min, iskorišćen je 66%. Čak i da zanemarimo to što u gužvi neće moći da krene momentalno, ispada da je efikasnost u startu 66/75 = 88%, dakle 12% manja. I to treba uzeti u obzir prilikom proračuna zamene SUS autobusa električnim.
 
S obzirom da je dokazano da gradski prevoz minimalno utiče na zagađenje mora se promeniti neracionalna strategija kupovine E-buseva od strane istočnoevropskih tranzicionih zemalja i usmeriti novac na kupovinu trolejbusa i proširenje mreže. U krajnjem slučaju autobusi na gas ali obustaviti kupovinu E-bus igračaka.
 
SUS autobus preveze dovoljno ljudi da se zagađenje može tolerisati. On troši oko 25l do 35l na 100kmh, auto 5 puta manje, ali autobus preveze neuporedivo više putnika. Kriterijum za zamenu bi trebalo da bude trošak - cena vozila i goriva i održavanja. To je kod gradskog prevoza bar lako izračunati. Naravno, sve varijante bi trebalo uzeti u obzir, pogotovo trolejbuse, koji su po meni nepravedno zapostavljeni.
 
Pa, obično je tako da, u periodima niske cene nafte, niko ni ne razmišlja o trolejbusima.

(E, onda kad nafta poskupi...)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=724551#p724551:ruomxw4t je napisao(la):
vucko » Pon Apr 06, 2020 9:09 am[/url]":ruomxw4t]S obzirom da je dokazano da gradski prevoz minimalno utiče na zagađenje mora se promeniti neracionalna strategija kupovine E-buseva od strane istočnoevropskih tranzicionih zemalja i usmeriti novac na kupovinu trolejbusa i proširenje mreže. U krajnjem slučaju autobusi na gas ali obustaviti kupovinu E-bus igračaka.

Odlican zakljucak.
Ali zanemario si dobre istocnoevropske biznismene i uopste dobre ljude bliske jos boljim ljudima na vlasti u pomenutim zemljama.
Red je da dobri ljudi dobro i zarade i dobro se ugrade.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=724704#p724704:2wkxtv83 je napisao(la):
Пантограф » 06 Apr 2020 04:03 pm[/url]":2wkxtv83]Pa, obično je tako da, u periodima niske cene nafte, niko ni ne razmišlja o trolejbusima.

(E, onda kad nafta poskupi...)
Holland. Car Free Sunday during oil crisis. Picnic on a motorway. November 4, 1973 [::SemAp::]

13c7b27dbdedec538dc9b4f740c49ba0.jpg


Inače, ode rublja 30%, kukaju mi drugari iz Rusije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=724615#p724615:1lsy4t62 je napisao(la):
wk_ » Pon Apr 06, 2020 1:08 pm[/url]":1lsy4t62]SUS autobus preveze dovoljno ljudi da se zagađenje može tolerisati. On troši oko 25l do 35l na 100kmh, auto 5 puta manje, ali autobus preveze neuporedivo više putnika. Kriterijum za zamenu bi trebalo da bude trošak - cena vozila i goriva i održavanja. To je kod gradskog prevoza bar lako izračunati. Naravno, sve varijante bi trebalo uzeti u obzir, pogotovo trolejbuse, koji su po meni nepravedno zapostavljeni.
Koji ti to autobus u gradskom troši 25-35l?
To su rezultati za dugolinijaki prevoz. U gradu na svakih nekoliko stotina metara, nekad i češče, iz mesta pokrećeš 10-15 tona i više, zavisno od opterećenja, vozi se u niskim stepenima. Pomnoži sa dva, približno.
 
Prosek potrošnje autobusa u GSP-u je 53,4 litra na 100km, a evo i na mesečnom nivou
2f424bf09a8cb4b9a968d10263d0f973.jpg
 
Posle ovoga, mnogi prioriteti će se redefinisati, menjaće se potrebe, vlasti....
Svakako, ništa neće biti isto kao pre.
 
Mislim da bi trebali da napravimo novu temu ili neku da posvetimo javnom saobraćaju posle Korone.
 
Hvala na korekciji. Da li se zna koliko kWh dnevno potroše električni autobusi koje imamo? Interesuje me da li je neko izašao sa informacijom posle koliko vremena se električni autobusi isplate?
 
Za elektrobus ne znam, ali trolejbus potroši nekih 200-300 kwh za prosečan dan.
Tek trećinu puta ide pod vučom, a od toga opet mali deo pod max opterećenjem.
 
Толејбус је за нас закон а електробус прескупа зезалица из ранга па да и Београд има као и све светске метрополе.
Зашто ми морамо да имамо све што и други имају? Зашто нас сврби ако има Франкфурт али нас не сврби ако га нема Софија и слични градови упоредиве размера и државе сличног материјалног стања.

Електробус је још увек прескупа играчка, код нас се апсолутно ништа не производи, да би се одржавало мора да се увозе делови што је душу дало за посреднике и политчке мућке.
 
Iz jednog od najracionalnijih gradova:

Praha backs bus electrification plan
CZECH REPUBLIC: Praha city council has approved proposals to electrify the most congested bus routes. The plan has been put forward by operator DP Praha with the aim of meeting national and EU commitments to transition towards zero or low emission transport.

Projects to be undertaken in 2020-22 include switching Route 154 to battery bus operation with 14 vehicles, and converting Routes 140 and 119 to trolleybuses. This would require a fleet of 35 trolleybuses with partial off-wire capability, including 20 three-section vehicles for the airport feeder route.

Further plans envisage the acquisition of 112 trolleybuses and 28 battery buses of different lengths and technologies. Testing of hybrid and hydrogen vehicles is also being considered.

Dakle negde samo na baterije, negde trola sa baterijama.
I izgleda kao razumno rešenje za 2020.
 
Kreteni, bolje da krenu da ukidaju trole kao što se radi u Beogradu.
 
Moskva ravna kao tepsija, nije uporedivo sa Beogradom.
Svi kažu da na brdovitom trole imaju solidnu prednost u odnosu na elektrobus (kao i naspram klasičnog busa).
 
Jeste ravna, al' je pisao neko da sada zbog te odluke moraju više vozila da angažuju i da je negde lošija usluga. Što se tiče brdovitog Beograda, tu se slažem. Inače, poenta je da ovi sve što se pokazalo kao loše u inostranstvu, ili je neprimenljivo u našim uslovima, vrlo rado hoće da implementiraju.
 
Ogromna je potrošnja struje u polasku na brdu, i tu je trolejbus neprikosnoven i u odnosu na dizel, kao i u usporenju nizbrdo, bez intezivnog habanja i pregrevanja.
 
Električni autobusi su za mene i dalje u stadijumu polu-rešenja. I zato sam protiv njihove upotrebe i masovnog uvođenja dok se tehnologije koje koriste ne usavrše. Imamo trolejbus. Imamo autobus. Nemamo preku potrebu za mutantom između ta dva.

Što se tiče priče o zagađenju, Korona je napokon i u praksi dokazala ono o čemu se priča već duže vreme (ali bez odjeka jer se licemerčine na vlasti prave lude) - da aerozagađenje nad Balkanom ne potiče od saobraćaja, nego od industrije i grejanja. Stoga, bespredmetno je raspravljati da li je za ekologiju bolji autobus na dizel ili električni. Pogotovu sad kad će cene nafte, čak i nakon stabilizacije, ostati relativno niske. Tamo gde je autobus na dizel iz bilo kog razloga nepoželjan, uvesti trolejbus, po mogućstvu zapadnjačkog proizvođača, i kraj priče.
 
Vecinom se slazem rodirogez samo mi navedi sta to smatras pod industrijom....u bg ....
 
U urbanom području Beograda industrija je ograničena na putarske baze, betonske baze, razne radionice, fabriku papira na Adi Huji, BIP, Biohemija, Štark, građevinska preduzeća, reciklažne centre i slične objekte.
Na području okruga Beograd, izbor je već mnogo veći. TENT, Kolubara, pilane, fabrike nameštaja, Galenika, Barič, Vinča, Lola Železnik, otpad u Železniku...

Sve su to objekti koji izbacuju prašinu. Ne dolazi zagađenje samo od dimnjaka iz kog izlazi dim, nego i od objekata koji produkuju prašinu raznih vrsta i veličina.
 
Sve te nabrojane fabrike nesto plus tent si naveo a bg toplane 5 kom zaborabvio,vinca kolubara galenika baric sve to je postojalo i ranije lola zeleznik to radi ...daleko daleko vec spisak je fabrika koje vise ne postoje ne rade vise a daleko vise zagadjenja su pravile od sveg pobrijanog ....
IkL, MiNel kotlogradnja ,Janko lisijak ,Glutin,Secerana ,pamucni kombinat ,vunarski , kluz ,beko , rudnik ,petar drapsin IMR , DMB,IMR livnica, Rekord,Fom, Fob, ImT , Frigostroj , baric bazna hemija, i umorih se vise ovo nije ni polovina bg pokojne industrije ....
 
Toplane nisam nabrajao jer ih svrstavam u ono što sam nazvao ''grejanje''. Pod time mislim i na kućna ložišta i na toplane.
 
Vrh