Šta je novo?

Денивелације

dedinje":2dnww2ez je napisao(la):
Ti si suviše pojednostavio funkcionisanje stanice, sveo si ga na matematiku. Voz stoji 2 minuta, za 5 minuta stiže drugi itd. Kao švajcarski sat. Ali tako to ne ide ni u švajcarskoj. Stanica sa vozovima je živ i dinamičan organizam (ako ima dosta saobraćaja) U stanicu ulazi voz iz Krnjače ali ulazi i voz iz Atine ili Frankfurta. Gužva ne sme da nastane, red vožnje mora da se poštuje ako uđemo u EU. Celo vreme posle rata na našim prugama su bila ogromna kašnjenja vozova. Putnici su često satima čekali po kojekakvim stanicama. Vozovi su kasnili ne samo u dolasku nego i u polasku. U Evropi toga neće biti. Baš za vozove kojima je Beograd početna stanica (ili krajnja) idealna je stara stanica. Voz se obavezno postavlja 30 minuta pre polaska, to je staro železničko pravilo. Ne verujem da će Beovoz imati rezervisana 2 koloseka. Vozovi pristižu i zauzimaju slobodne koloseke a to je kako kad. Inače potpuno je suludo da se prave tuneli do stare stanice. Dva koloseka mogu biti delimično ukopana ili ići po površini. Već sam rekao, smetaće amfiteatru onoliko koliko mu smeta tramvaj u Savskoj ulici. Mislim da će prugom do stare stanice prolaziti svega nekoliko vozova dnevno a preko pruge se mogu napraviti nadvožnjaci i to će se uklopiti u amfiteatar. Ovo je stručna stvar, ovde se ne pitaju ni Tadić ni Đilas već Generalna direkcija železnica Srbije. Oni su odgovorni za normalno odvijanje železničkog saobraćaja u Srbiji i kroz Srbiju.
Zapravo, upravo tako ide bas u Svajcarskoj, onako kako je Mihailo opisao. I da, koloseci su rezervisani - u Cirihu prigradska zeleznica uvek krece sa istih perona! Cak se zna da te i te linije uvek idu sa perona 21 ili 22 npr. a one i one sa perona 52 i 53. Takodje, vecina regionalnih i svajcarskih medjugradskih vozova takodje uvek krece sa istog perona. Dakle uopste nije to "zauzimanje slobodnih koloseka kako kad" vec se unapred tacno zna kuda i gde ce voz proci i gde ce da stane. To je naravno ono sto omogucava da ide veliki broj vozova i da svi idu na vreme i prate red voznje. Takodje Beovoz mora da ima rezervisane koloseke, kako bi uvek stajao na istom mestu na stanici, jer je apsurdno da ja dodjem na stanicu i onda se cesem svaki dan i buljim u ekran da bi ukapirao gde ce da stane voz koji predstavlja javni prevoz (!). To je kao kada bi se na Slaviji rotirale trole i tramvaji i busevi, pa kad ne bi znao da li ce prevoz da ti stane cas s ove strane ili s one strane trga.

Sto se tice tog starog zeleznickog pravila o postavljanju voza min. 30 minuta pred polazak, rekao da je to upravo to - staro zeleznicko pravilo koje vise ne vazi. U Cirihu medjunarodni voz dolazi na peron 15 minuta pred polazak, eventualno 20. Nekad i 10. TGV npr. udje, ljudi se iskrcaju, ukrcaju se novi putnici, voz ode, i sve to traje 15 minuta.
 
Dedinje, ako moze jedno pitanje... kako motiv za ostavljanje stare zeleznicke moze biti nedovoljan kapacitet prokopa i rasterecenje istog, ako i sami kazete da bi sa stare kretalo samo par vozova dnevno?

Osim toga, SA nije svet za sebe, mora biti organski povezan sa Savskom/Sarajevskom/Kneza Milosa.
 
Hazard, znam ja da upravo tako funkcioniše u Švajcarskoj koja je poznata po preciznosti i tačnosti. Ne misliš valjda da nisam čuo onu poznatu priču kako ljudi koji žive kraj pruge navijaju satove po vozu koji je prošao. To važi i za neke druge zemlje. Pa zar ne vidiš kroz ceo post da ja ustvari izražavam želju i nadu da kod nas jednog dana tako bude. Ali sada nije tako i pitanje je kad će biti. Pa ako u stanicu dođe brzi voz koji kasni dva sata a u tom momentu su slobodni samo neki koloseci koji ne pripadaju tom vozu šta će narediti šef stanice? Što se tiče zadržavanja stare stanice u smanjenoj funkciji to uopšte nije moja ideja. To je zahtev stručnjaka a ja se sa njim slažem jer volim tu stanicu i to ne da stoji kao mrtva već da funkcioniše. Znači u celoj ovoj priči nisu važni moji emotivni razlozi već stručni koji su energično izraženi. I ja sam bio začuđen kada sam u doba početka gradnje Prokopa pročitao u novinama da železničari nemaju nameru da uklone staru stanicu kad se završi prokop (što smo svi očekivali) već smatraju i traže da ona mora da ostane i dalje.

azbuki, kad sam rekao par vozova mislio sam 10 do 12 a to su parni brojevi. Vozovi bi znači išli u razmaku od jednog sata i Prokop bi bio rasterećen. Ponavljam, stara stanica je idealna za vozove kojima je BG krajnja dolazna i polazna stanica kao i za lokalne vozove. Kad budemo imali pruge za 160 km/h ko je lud da autobusom ide u Suboticu, Niš, Leskovac Vranje, Užice.
 
dedinje, nema sta sef stanice nista tu da naredjuje. Grad potpise ugovor sa zeleznicom da su za beovoz rezervisani ti i ti peroni i koloseci, a ako se nesto drugo tu stvori, zeleznica placa penale. Kao sto sada placa penale za kasnjenje BG:VOZa.

A ako hocemo da nesto kao sto je inostranstvu bude i kod nas, onda moramo od necega da pocnemo - ne mozemo ostavljati staru stanicu u funkciji zbog aljkavosti nasih zeleznicara, jer je njima tako lakse. Uostalom, razvoj savskog amfiteatra je daleko vazniji za buducnost Beograda od misljenja zeleznicara, ma koliki strucnjaci bili, sta je njima bolje i lakse. Tu jednostavno razvoj grada mora da ima prioritet. A ako zeleznicarima fale koloseci, nek prosiriju Prokop, ili stanicu NBG.
 
Takođe, u Zagrebu vozovi uvek staju na predefnisane koloseke - što je i normalno. Raspored koloseka je pre svega organizovan po principu pravca/smera iz kojeg dolazi, i pretpostavljam rangu voza (u Zg su međunarodni (i brzi) uvek bliži staničnoj zgradi, kao i u Beogradu). U Prokopu se susreću u suštini tri pravca sa po dva smera - tako da ne može voz iz Pančeva da ide na bilo koji kolosek - on ide na prva tri, npr. Voz za Pančevo može da ide na 2., 3., i 4. kolosek (što je logično - u suprotnom bi morao da preseca prugu voza koji ide iz drugog smera). Trenutna veza tunela od Vukovog spomenika ka Novom Beogradu je privremena - i nije predviđena finalnim planom stanice (mislim da to piše negde na railserbia u temi o Prokopu - ali neću da tražim link, jer je i onako potrebno logovanje). S toga bih rekao da je minimum 4 koloseka koji moraju da budu rezervisani za "prigradsko/gradske" vozove malog intervala.

A stara Gl. železnička mora da se zadrži - sa kolosecima (sigurno postoji tehnički izvodivo rešenje - a parče je vrlo malo, tako da ne bi bilo ni preskupo), iz više razloga:
1. alternativna stanica za sve pravce (pretnja terorističkim napadom na Prokop :D, neka havarija, veliki nestanak struje, i hiljadu drugih mogućih razloga);
2. početna stanica za agencijske vozove (mislim da se tako zovu) - uzme Putnik uvede nedeljni turistički kola na voz za Rim;
3. početna stanica nekih međunarodnih vozova (ne moraju svi - uostalom Prokop suštinski neće biti početna stanica ni jednom vozu, već će kretati iz Kijeva ili Zemuna);
4. ne najmanje važno - turistički vozovi tipa Romantika (kojih će biti i treba da bude što više) - malo je čudno da polazi iz Prokopa - ljudi bi se ugušili, ne?

Ono što me zanima je gde će se tovariti kola na voz za Bar? Moj pik je u stanici Zemun, gde će moći i većina ljudi da uđe (sa kolima), a posle još njih u Prokopu.

edit: off topic razmišljanja jednog laika. :)
 
U tom slucaju ja sam za to da se napravi treca zeleznicka stanica ako imamo prokop i nbg recimo negde na vozdovcu a time bi i beovoz mogao da se provuce izmedju prokopa i vuka preko stanice na vozdovcu do obilaznice
 
Ambasadore, zasto zadrzavati staru stanicu zbog svega toga kad sve to moze da obavlja stanica nbg ako se sredi? A za turisticke vozove, oni mogu da krecu sa topcidera.
 
Туристички возови би свакако требало да крећу из Топчидера. Ту је она дивна станица, ту је депо, а аутовоз може да се товари на Новом Београду или у Земуну, ако баш у Прокопу нема услова. Према томе, нема никаквог разлога за задржавање старе станице као станице.

Хазард, +1
 
Ne mogu da verujem da kad su projektovali taj Skadar na Bojani (Prokop) nisu predvideli sve stvari koje trebaju tipa auto-voz i slično.
Topčider je definitivno najbolja polazna stanica za turističke vozove.
 
Ranije sam i sam mislio da koloseke oko Kalisa treba obavezno ukloniti, ali sada mislim kao i vi koji ste se ovde zalagali za ostanak pruge, jednom sam i sam prosao vozom sa parnom lokomotivom i svako ko ima to iskustvo shvatice zasto vredi sacuvati tu prugu,


Pisao sam vise puta o novim tramvajskim linijama u vremenu kada metro omoguci uklanjanje tramvaja sa ulica, mada te nove linije koje su u prirodnim celinama grada mogu i sada da se ostvare.

Propustena je prilika da se umesto obnove koloseka u Pariskoj, tramvaj provede oko Kalimegdana, jer ako ga stavimo ispod tla u Pariskoj, gubimo jedinstveni dozivljaj, ovako bi dozivljaj koji smo u Pariskoj imali iz tramvaja, imali u setnji pesackom ulicom, a dobili bi jos lepsi pogled iz tramvaja koji klizi pored Usca jedinstvenog mesta u svetu, odakle se vidi greben sa drevnim gradom, kule i crkve i reke, ostrvo i moderni novi deo grada na drugoj strani.Pa gde jos to ima, sem u nasem Beogradu.
 
Jedna stvar mi nije jasna sa tom pričom o tramvaju oko Kalemegdana.

Umesto trase sa stajalištem na ulazu u Knez Mihajlovu, koje je najbitnije stajalište na celoj trasi od železničke stanice do okretnice Beko, dobijamo prilično dužu prugu pored reke, u delu u kom neće da se gradi bogzna šta, gde je jedino zgodno mesto za stanicu Kula Nebojša, a i za to je pitanje. A već tu bi trebalo praviti novu prugu ako je cilj da tramvaj nastavi u 27. marta. Kapiram turistički doživljaj i uživanje u takvom tramvaju, ali koji je konkretan saobraćajni dobitak u tako nečemu?

S druge strane mogu nekako da shvatim da se i ostatak pruge pretvori u tramvaj do Pančevačkog Mosta, ali ne verujem da bi ta trasa ikad postala dovoljno bitna za takvo ulaganje..
 
Pa do Knez Mihajlove ce se dolaziti pesice, kao sto i sad idemo od Zelenog venca ili metroom ili jednim liftom od podnozja do Savskog setalista, a neophodno je da se stanicom Kod kule Nebojse, obala na Uscu i ceo Donji Kalimegdan priblize Beogradjanima, sem tog ta pruga bi povezivala Dunavsku i Savsku stranu Dorcola sa drugim delovima grada, a imala bi i turisticki znacaj,pored oslobadjanja rimskog nalazista u Pariskoj i pesacke ulice.
 
Ljudi onda neće koristiti taj tramvaj za dolazak do centra. A samim tim nisam siguran koliko bi sve to bilo isplativo, pa taman da se celom dužinom pruge kroz luku koja će da leti ostavi jedan kolosek i kod Mije Kovačevića jednog dana spoji sa prugom ka Višnjici.

Lepo bi bilo da postoji, što da ne, gde god može električni prevoz , super, ali prosto mislim da to nikad neće doći na red.
 
Metropolitan, ova dva posta što si napisao su izvanredna. Većina što pišu ovi ostali je šoder. Istina, ima i dobrih analitičkih ali na forumu preovlađuje neka familijartnost što mu smanjuje vrednost.
 
Izgleda da je ovde potrebno neko vreme da se vidi ko je ko. Ali istina je postoji klan i postoji politika veterana net raspravljaca, postoji i solidarnost unutar, a ima i ignorisanja, prema izvan, ali kao i sa svakim starijim drustvom , to su pocetnicke nevolje.Ipak nivo na ovom mestu nije nizak inace ne bi bio tu.

Tramvaj i pruga oko Kalemegdana bi mogle da idu istim kolosekom, ali dodavanjem one poznate....trece sine.Voz bi isao tek ponekad, dok bi tramvaji koji prolaze kroz zelene prostore bili redji nego inace i ne bi uznemiravali okolinu, recimo na svakih 15 minuta leti i na pola casa zimi.

Stara stanica treba da bude muzej, ali ne muzej zeleznice, jer za njega postoji jedno drugo zanimljivo mesto i danas vezano za zeleznicu, ali nikako ne bi trebalo da bude zeleznicka stanica, jer taj deo savskog amfiteatra prema Savskoj ulici bi trebalo da bude najgusce izgradjen dok bi onaj deo prema Savi trebalo dabude zeleniji i tu bi mogla da ostanu dva koloseka za turisticke vozove ili tramvaj, sa trecom sinom i ta pruga bi onda povezivala Topcider , oko Kalimegdana do Dunav stanice i dalje do Panceva.

Hvala dedinje na pohvali i ti imas dobre zamisli, ali ne uspevam bas da odgovorim na sve sto procitam.
 
hazard":2mnts2v4 je napisao(la):
Ambasadore, zasto zadrzavati staru stanicu zbog svega toga kad sve to moze da obavlja stanica nbg ako se sredi? A za turisticke vozove, oni mogu da krecu sa topcidera.
Pa lepo, zato što opet ti vozovi, ako se koristi Novi Beograd - moraju da prođu kroz Prokop ako idu ka Jugu, a ako kreću iz Topčidera moraju da prođu kroz Prokop ako idu na sever. Takođe, Novi Beograd je veoma mala stanica - ona izgleda veliko, ali ako se dobro pogleda - ima zapravo 5 koloseka (naravno to može da se povećava). Nema poente ostavljati stari železnički most za železnicu ako se skloni pruga, ili sklanjati prugu sa stare železničke, a ostavljati je oko Kalemegdana - no sve jedno, sva sreća potpuno ukidanje stare železničke se neće desiti.
 
Ja i dalje uporno ne razumem zašto bi hipotetičkom turisti iz napr. Vidikovca koji vozom putuje za napr. Budimpeštu bilo lakše da dođe do stare železničke stanice nego do Prokopa. Gradski prevoz, taxi, cimanje ortaka da ga vozi do stanice itsl. ne gine mu ni u jednom ni u drugom slučaju.

Tezu da šine oko Kalemegdana "ne smetaju" ili da neukopani voz kroz SA "ne bi smetao, ili bi smetao koliko tramvaj" prosto ne mogu da verujem da neko plasira. Pa zbog tih šina oko kalemegdana pešaci su prinuđeni da dobar deo svog puta dele sa biciklistima, da ne pominjemo osećaj vizuelne i svake druge separacije koju stvaraju između reke i tvrđave. Što se poređenja tramvaja i voza tiče, još jednom mogu da ponovoim da tramvaj stane ispred semafora i pešačke zebre, a voz ne. Zapravo, u slučaju voza bili bi nužni mostići kojim bi pešaci prelazili sa jedne na drugu stranu, a koliko to ograničava komunikaciju i razdvaja prostor ne treba ni naglašavati.
 
Па и СА ће имати метро. Ако већ треба неко оданде на воз, седне на метро и дође до Прокопа.
 
OK, ne bih da se uključujem u diskusiju ovako iznebuha, ali moram da pitam. Kako podzemna (ukopana) linija voža utiče na razvoj SA, može li neko da mi objasni?
 
ACR, ne brini za prelazak preko pruge nedaleko od Nebojsa kule moze da se sagradi ploca ili zeleni plato, koji bi bio i terasa-VIDIKOVAC PREMA USCU, nesto slicno Beton hali, ali ne toliko dugo, ispod cega bi prolazili i tramvaji i vozovi, a pesaci preko tog platoa.

Deo kojim sada idu i biciklisti i pesaci je vrlo mali, ali je nedopustivo lose resenje, naravno da bi to moralo da bude reseno, ali ne kada tu bude prosao tramvaj ili redovni turisticki vozovi, nego koliko sutra.

Sto se metroa tice, on bi kroz Savski amfiteatar mogao i sutra da prodje na tlu, a ispod tek kada veci deo bude izgradjen, a do toga ce da protekne jos mnogo vode Savom...
 
Da probam da odjednom odgovorim Jovanovm-u i Metropolitan-u, naravno da ukopani voz koji ne seče pešačke tokove ne bi smetao uopšte ali... budimo realni, ako grad ima dileme da li da ukopa metro ispod Bulevara i stvari idu ka tome da se odluče da ne bude ukopan, šta mislite, koje su onda šanse za ukopavanje pruge ispod SA.

Kako ja vidim, mi u stvari imamo dve varijante:

A) ukopavamo šine kroz SA, izvodimo neke kerefeke sa prugom oko Kalemegdana, održavamo dva železnička čvora istovremeno ---> jaaako mnogo para, i to uglavnom zbog emotivnih razloga

B) jednostavno počupamo šine, damo staroj stanici neku drugu namenu. Ne košta (skoro) ništa, štaviše donosi pare - onoliko para koliko zemlje zauzimaju šine.

Dakle, jedan Okamov mač i rešen problem :)
 
@ACR
Ali zar taj isti SA neće zahtevati neku liniju železnice koja prolazi kroz njega? Zar već nemamo postojeći liniju od Sajma, kroz SA, do železničke stanice, odakle se može nastaviti tunelom do Dorćola, Karaburme, šta god...

Pruga oko Kališa je za mene :notok:

Mislim da bi bilo skuplje počupati šine, pa onda posle 10 godina ukopavati metro. Inače, grad ima dileme da li da ukopa metro ispod Bulevara iz drugih razloga, ne finansijskih.. .ustvari, jesu finansijski, samo nisu u pitanju naše finansije... :)
 
Vrh