Zapravo, upravo tako ide bas u Svajcarskoj, onako kako je Mihailo opisao. I da, koloseci su rezervisani - u Cirihu prigradska zeleznica uvek krece sa istih perona! Cak se zna da te i te linije uvek idu sa perona 21 ili 22 npr. a one i one sa perona 52 i 53. Takodje, vecina regionalnih i svajcarskih medjugradskih vozova takodje uvek krece sa istog perona. Dakle uopste nije to "zauzimanje slobodnih koloseka kako kad" vec se unapred tacno zna kuda i gde ce voz proci i gde ce da stane. To je naravno ono sto omogucava da ide veliki broj vozova i da svi idu na vreme i prate red voznje. Takodje Beovoz mora da ima rezervisane koloseke, kako bi uvek stajao na istom mestu na stanici, jer je apsurdno da ja dodjem na stanicu i onda se cesem svaki dan i buljim u ekran da bi ukapirao gde ce da stane voz koji predstavlja javni prevoz (!). To je kao kada bi se na Slaviji rotirale trole i tramvaji i busevi, pa kad ne bi znao da li ce prevoz da ti stane cas s ove strane ili s one strane trga.dedinje":2dnww2ez je napisao(la):Ti si suviše pojednostavio funkcionisanje stanice, sveo si ga na matematiku. Voz stoji 2 minuta, za 5 minuta stiže drugi itd. Kao švajcarski sat. Ali tako to ne ide ni u švajcarskoj. Stanica sa vozovima je živ i dinamičan organizam (ako ima dosta saobraćaja) U stanicu ulazi voz iz Krnjače ali ulazi i voz iz Atine ili Frankfurta. Gužva ne sme da nastane, red vožnje mora da se poštuje ako uđemo u EU. Celo vreme posle rata na našim prugama su bila ogromna kašnjenja vozova. Putnici su često satima čekali po kojekakvim stanicama. Vozovi su kasnili ne samo u dolasku nego i u polasku. U Evropi toga neće biti. Baš za vozove kojima je Beograd početna stanica (ili krajnja) idealna je stara stanica. Voz se obavezno postavlja 30 minuta pre polaska, to je staro železničko pravilo. Ne verujem da će Beovoz imati rezervisana 2 koloseka. Vozovi pristižu i zauzimaju slobodne koloseke a to je kako kad. Inače potpuno je suludo da se prave tuneli do stare stanice. Dva koloseka mogu biti delimično ukopana ili ići po površini. Već sam rekao, smetaće amfiteatru onoliko koliko mu smeta tramvaj u Savskoj ulici. Mislim da će prugom do stare stanice prolaziti svega nekoliko vozova dnevno a preko pruge se mogu napraviti nadvožnjaci i to će se uklopiti u amfiteatar. Ovo je stručna stvar, ovde se ne pitaju ni Tadić ni Đilas već Generalna direkcija železnica Srbije. Oni su odgovorni za normalno odvijanje železničkog saobraćaja u Srbiji i kroz Srbiju.
Sto se tice tog starog zeleznickog pravila o postavljanju voza min. 30 minuta pred polazak, rekao da je to upravo to - staro zeleznicko pravilo koje vise ne vazi. U Cirihu medjunarodni voz dolazi na peron 15 minuta pred polazak, eventualno 20. Nekad i 10. TGV npr. udje, ljudi se iskrcaju, ukrcaju se novi putnici, voz ode, i sve to traje 15 minuta.