Šta je novo?

Денивелације

@jovanovm

predlažeš, ako sam dobro razumeo, da se postojeća pruga iskoristi za metro. SA treba da bude, ako se ne varam, pre svega elitni poslovni i rezidencijalni prostor, a da li bi ti platio 5-10 hiljada eura po kvadratu za mesto na kojem se svakih 5 minuta čuje izuzetno jaka buka koju stvara neukopani metro? (Inače radim odmah pored novobeogradske pruge pa znam o čemu pričam). Mada priznajem da je tu Holidej In pored NBG pruge enigma za mene...

Okreni-obrni, jedino rešenje koje ima smisla je ukopani metro koji silazi od Slavije niz Nemanjinu, ima jednu SA stanicu i zatim preko metro mosta prelazi na Novi Beograd. A postojeća pruga smeta u SA, smeta kod Kalemegdana, smeta i kod Sajma - jasno, treba je počupati.
 
Ja apsolutno sve vreme govorim o ukopanom metrou. A inače, ljudi bezmalih dva sata vožnje od mene plaćaju i mnogo više za mesta gde je metro ne samo neukopan nego tandrče čak i na 30tom spratu, onako izdignut iznad zemlje na ogromnim čeličnim nosačima. :)

Takođe, mislim da nema šanse da se u SA plati 5-10.000 EUR po kvadratu, toliko ne košta stan u Burdž Dubai-ju zaboga!

Ne razumem zašto se ljudi protive ostavljanju pruge (ukopane) u SA, i ostavljanje stanice da služi funkciji (sada) gradskog prevoza. Kao staničnoj zgradi joj to savršeno paše...
 
Ja mislim da je ukopavanje te pruge bacanje para koje mogu da se potroše na metro kroz taj isti SA, ili proširivanje stanice NBG ukoliko je prokop nedovoljno veliki (što nije). Još dodati veliku površinu ekskluzivnog građevinskog zemljišta koje bi stanica i sa minimalnim brojem koloseka morala da zauzme... Drugo, stanica je očajno povezana sa istokom i severom grada, ka zapadu postoji jednokolosečni most, a pruga ka jugu opet zauzima dobro građevinsko zemljište... Generalno ne postoji funkcija koju bi stara stanica mogla bolje da obavlja od prokopa, ni za normalan, ni za prigradski, ni za gradski saobraćaj. Samim tim je vrlo nepotrebna.
Što se tiče savskog amfiteatra, metro linija bi mu mnogo više značila od ove stanice u bilo kom obliku... A ako je do sentimentalnosti, eto, može u metro da se ulazi baš kroz zgradu železničke stanice... :rolleyes:
 
@jovanovm

offtopic, ali čitao sam negde da je cena kvadratne *stope* u centru Londona oko 7000 EUR. To je naravno mislena imenica za nas ali 20% te cene je valjda realno da dostignemo. :) Inače sam o tih 5-10K EUR čitao u izjavi nekoga iz SO Savski Venac, a ne vidim ni razlog zašto bi u Burj Dubai kvadrat bio tako skup, obzirom da što je zgrada viša cena građevinskog zemljišta po kvadratu je manja!?

Inače, ako si pričao o ukopavanju pruge, to je druga stvar, ali onda ne vidim kako se tvoj predlog razlikuje od mog, pošto se svode na isto :) - anihilaciju bilo kakve pruge iz priobalja.
 
Михаило, +1. Објаснио си разлог зашто не треба стара железничка станица. Ако у СА стаје метро, он ће сигурно бити повезан са Прокопом.
 
Daleko da na svetu postoji ocajniji zeleznicki cvor od naseg starog. Apsolutno nema niti jednu jedninu dobru stranu, i treba da se ukine, a ne da zbog njega zidamo megalomanske raskrsnice na stubovima, sto cemo ocigledno godinama raditi.
Beograd je vise koncentrisan na Savu nego na Dunav, a celom duzinom savske obale je govnjiva pruga.
Razmislite kakav lep Bulevar moze da postane Bulevar Vojvode Misica, sa drvoredom u sredini i sa strane, kada bi se sklonile sine i prosirio na tu stranu. Bila bi to fantazija.
 
@Mihailo
Objasni mi u čemu je razlika između ukopane pruge za gradsku železnicu i metroa? Sam si rekao da se može stanična zgrada isto koristiti za ulazak i izlazak putnika... ne razumem onda, u čemu se ne slažemo?

Inače, ukopavanje (cut and cover) šina je mnogo jeftinije od bušenja krticom...

@ACR
Želje ljudi iz uprave Savskog Venca i mogućnosti su dve različite stvari... Cena u Londonu i Dubaiju bi trebala biti mnogo veća jer se nudi veća usluga, potražnja je mnogo veća, i klijentela ima novca više da plati... Pošto Beograd u doglednoj budućnosti neće biti finansijski centar tržišta od 2 milijarde ljudi (Dubai) ili grad od 13 miliona ljudi (London) mislim da nema realnog razloga za tako visoke cene. Moguće su napumpane cene koje zahteva građevinska mafija, ali na tako visokom nivou jednostavno će pritisak da se spuste cene od strane kupaca biti takav da će se promeniti ili vođstvo mafije, ili će kompletno stati tržište. U svakom slučaju, to je frapantno visoko.


@Wile
Ako u SA staje metro, zašto ne bismo imali jednu stanicu na Prokopu i drugu kod sadašnje železničke?
 
jovanovm":20dz56gg je napisao(la):
@Mihailo
Objasni mi u čemu je razlika između ukopane pruge za gradsku železnicu i metroa? Sam si rekao da se može stanična zgrada isto koristiti za ulazak i izlazak putnika... ne razumem onda, u čemu se ne slažemo?
Pruga za gradsku zeleznicu zahteva veci prostor predpostavljam (jer idu "pravi" vozovi a ne metro vozovi) a i mora biti napravljena da izdrzi vece opterecenje pa je zbog tih stvari (a i drugih predpostavljam) i skuplja. Isto tako stanica za prigradske vozove je veca (pa zauzima vise prostora i skuplja je) od metro stanice.

Drugo stavljanjem gradske zeleznice na lokaciju stare stanice ti od te lokacije pravis saobracajno cvoriste javnog prevoza (kao sto je prokop, Vuk, stanica NBG) - stanice to jeste i danas, ali zato sto je tu glavna zel. i autobuska stanica u gradu, pitanje je da li bas tu treba da bude to cvoriste ukoliko se zel. i autobuska stanica izmeste. Prokop je dovoljno blizu da postoji veza metroom sa SA. Treba prvo da se napravi buduci plan savskog amfiteatra, sta ce gde da ide, pa da se onda iscrtaju trase javnog prevoza. Sta ako ispadne da je metro stanica u SA potrebna na nekom drugom mestu, a ne na lokaciji zeleznicke stanice? Zar nije logicnije npr. da metro ide po sredini SA ako tamo krene neka gradnja i tu nikne "novi gradski centar"?

Trece onda mora da se ostavi stari most kao zeleznicki ili da se budzi veza sa novim...

Poenta je u sledecem: ne treba ostaviti staru stanicu u funkciji kao stanicu samo zato sto je tu danas stanica, pa kao, eto, sto da i ne bude ubuduce. A to je razmisljanje vecine onih koji su za to da se stanica zadrzi. Treba da se uradi plan SA, da se izvrsi analiza kuda treba da ide javni prevoz, pa ako se ispostavi da na tom mestu treba da bude metro stanica ili stanica bg-voza, ok. Ako ne, onda isto ok.

Drugim recima, treba pristutiputi uredjenju SA tako sto ce se prvo potpuno zaboraviti na to da na savskom trgu postoji zeleznicka stanica. Pa onda javni prevoz kuda prodje da prodje.
 
jovanovm":27d14zit je napisao(la):
@Mihailo
Objasni mi u čemu je razlika između ukopane pruge za gradsku železnicu i metroa? Sam si rekao da se može stanična zgrada isto koristiti za ulazak i izlazak putnika... ne razumem onda, u čemu se ne slažemo?
Разлика је у томе што би метро имао одличну повезаност са свим деловима града, између осталог и са прокопом, што станица градске железнице не би. А ако СА тежи да постане пословни центар, то значи велике дневне миграције из разних делова ужег и ширег центра, што градска железница једноставно не може да опслужи. Није ни намењена тома. Она повезује периферију са неким местом у централној градској зони, одакле даље развожење преузима метро. Са градском железницом би СА био добро повезан са Раковицом, а од осталих делова би био одсечен... Зар треба неко да се вози до Раковице, па да преседа на градску железницу до Новог Београда или Вука...

jovanovm":27d14zit je napisao(la):
@Mihailo
@Wile
Ako u SA staje metro, zašto ne bismo imali jednu stanicu na Prokopu i drugu kod sadašnje železničke?
Нисам Њиле али ћу да дам своје мишљње, у виду једног, бар за мене, реторичког питања:
Шта би Београд, београђани, савски амфитеатар, његови становници и људи који раде у њему квалитативно добили остављањем железничке станице у функцији? То нико од заговорника останка станице није одговорио, осим лоших аргумената попут малог капацитета прокопа и "гравитирања становништва" ка старој железничкој станици.
 
Bože, kao da govorim u vetar.

Metro vozovi i pravi vozovi se po gabaritima uopšte ne razlikuju.. posebno ne po gabaritima pruge. Ja nikada nisam govorio da stanica treba da ostane u funkciji železnice ili gradske železnice zauvek. Samo govorim da između gradske železnice i metroa razlike nema uopšte, da stanica već služi svrsi i da je finansijski glupo graditi još jednu stanicu, da pruga koja ne ide po površini ne smeta izgradnji SA... i još mnogo drugih razloga.

Ali hajmo polako:
Zašto ne zadržati funkciju stanice u staroj železničkoj? Koji su razlozi?

1) struktura SA čini da je lokacija stanice tu nepoželjna
Odgovor: Pa, SA još nije ni planiran ni izgrađen. Ne postoji nikakav razlog zašto se stanica metroa na tom mestu ne može uključiti u te planove, koja bi povezivala SA sa Prokopom ili Sajmom i dalje sa ostatkom grada sa dunavske strane.

2) šine ili bilo kakav železnički saobraćaj smetaju razvoju SA
Odgovor: šine koje se ne nalaze na površini zemlje (čak i one koje se nalaze, no dobro) smetaju razvoju tačno kako? ispod zemlje su - ne čuju se, ne vide se, mogu se iznad njih graditi zgrade, na kraju krajeva...

Postoji li još neki argument?

E sad, šta bi Beograđani i Beograđanke dobili? Pa sledeće:
1) već postojeću infrastrukturu brzog gradskog prevoza do SA
2) već izgrađenu staničnu zgradu
3) jeftinu izgradnju brze metro linije prostim ukopavanjem dva koloseka

Šta bi izgubili?
1) cenu izgradnje linije brzog gradskog prevoza
2) restruktuiranje zgrade za druge namene
- cena premeštanja javnih institucija bi bila pozamašna zbog menjanja namene zgrade
- to se može nadomestiti privatnim kapitalom, ali to bi značilo prenamenovanje zgrade u tržni centar. mislim da nam tako nešto u SA nije potrebno i da bi donelo manje materijalne koristi gradu od stanice

Znači opet:
- mislim da je pametno zadržati stanicu kao stanicu gradske železnice (tj. metroa) (BeoVoz je prigradska železnica)
- mislim da je važno u tom slučaju potpuno ukopati sve šine ispod zemlje, tako da izlaze na površinu u samoj stanici ili delimično ispod...
- mislim da je potrebno zadržati samo dva koloseka
- apsolutno taj sistem mora biti odvojen od svih međunarodnih, međugradskih, bilo kakvih drugih vozova, tj. mora služiti samo za gradski saobraćaj

Pa hajmo sad, po tačkama.
 
jovanovm":1m38u3oj je napisao(la):
@Wile
Ako u SA staje metro, zašto ne bismo imali jednu stanicu na Prokopu i drugu kod sadašnje železničke?
Сам си дао одговор у горњем посту: то треба да буде само станица метроа, а не Беовоза (као што има предлога овде на форуму). Према томе, шине под земљом, стари мост пешачко-бициклистички, а о начину градње (ископај и покриј или кртица) нек' размишља 2012. ;)
 
Staru stanicu treba pretvoriti u muzej kao sto je to ucinjeno sa muzejom u stanici Ke d Orsej u Parizu, ono manje krilo zgrade moglo bi da postane metro stanica, ali za pravac iz Novog Beograda prema Terazijama.

Ukoliko bi postojala i stanica kod Gazele za pravac iz Banovog brda prema Mostaru, te dve stanice bi bile dovoljne da pokriju Savski amfiteatar, pa kroz njega, osim turistickih vozova,koji bi isli kolosecima blize Savi u zelenom delu SA, ne bi ni bilo potrebe za bilo kavim drugim sinskim prevozom.
 
jovanovm":2hzh4q1a je napisao(la):
Bože, kao da govorim u vetar.

Metro vozovi i pravi vozovi se po gabaritima uopšte ne razlikuju.. posebno ne po gabaritima pruge. Ja nikada nisam govorio da stanica treba da ostane u funkciji železnice ili gradske železnice zauvek. Samo govorim da između gradske železnice i metroa razlike nema uopšte, da stanica već služi svrsi i da je finansijski glupo graditi još jednu stanicu, da pruga koja ne ide po površini ne smeta izgradnji SA... i još mnogo drugih razloga.
Kako se ne razlikuju? Zavisi to od implementacije. U Parizu se npr. svakako razlikuje vagon metro-voza i vagon RER-voza. U Londonu takodje, bilo je na forumu onih slika kako izgleda tube voz a kako commuter voz.

I ako nema razlike izmedju metroa i gradske zeleznice, zasto su to u planu iz 1976. dve odvojene stvari? ("Regionalni metro" iz te studije u onom svom intervjuu nedavnom Jovin naziva "gradskom zeleznicom").

1) struktura SA čini da je lokacija stanice tu nepoželjna
Odgovor: Pa, SA još nije ni planiran ni izgrađen. Ne postoji nikakav razlog zašto se stanica metroa na tom mestu ne može uključiti u te planove, koja bi povezivala SA sa Prokopom ili Sajmom i dalje sa ostatkom grada sa dunavske strane.
Pa upravo u boldovanom je poenta!

Cemu bi sluzila stanica (bilo cega) na mestu sadasnje zeleznicke? Sluzila bi prevashodno da opsluzuje SA. Jer u bilo kojoj varijanti metroa, postoji stanica na Slaviji, stanica kod Sajma, stanica kod Klinickog i na Prokopu, i stanica negde na terazijskoj terasi ili kod brankovog mosta. I te sve stanice su sasvim dovoljne da opsluzuju onaj prostor oko glavne zel. stanice koji je danas naseljen. I na kraju i dalje ce ici tramvaji Savskom/Karadjordjevom i Nemanjinom. Pre izgradnje SA, stanica metroa na mestu sadansnje zel. stanice bila bi suvisna. Ne vodi nigde gde ne vode okolne stanice.

Jedina svrha stanice na tom mestu bi bila da opsluzuje SA...a kako sam kazes SA nije planiran ni izgradjen. Pa zasto da onda posle moramo da prilagodjavamo taj buduci SA postojecoj stanici (koja je do tada manje-vise nepotrebna) umesto da, planirajuci taj SA, postavimo stanicu tamo gde najvise odgovara? Ti se samo vodis logikom "stanica je sad tu, pa zasto da ne ostane u nekoj funkciji". Ja kazem da je to pogresna logika i da na tu stanicu treba zaboraviti potpuno i onda provuci javni prevoz kroz SA kada bude trebalo onda kuda se ispostavi da je najbolje.

Kazes da je finansijski glupo graditi jos jednu stanicu - ali ovo sto ti predlazes zapravo jeste gradjenje jos jedne stanice, samo na istom mestu gde je i danas glavna zeleznicka. Prvo kolosek mora da se ukopa i to kosta. Ukopao ga sada gde je tu ili 500 m levo odatle (gde je inace prazno tj. samo drugi koloseci i pomocne zeleznicke zgrade, poneko skladiste) - isto ti dodje. Ako govorimo o metrou, stanica metroa bi svakako bila ISPOD postojece stanice jer ce metro doci podzemno i nastaviti podzemno te nema smisla da se penje gore-dole. Pravio metro stanicu ispod postojece zel. stanice ili malo blize reci odatle, isto ti dodje - mozda je cak ovo drugo lakse i jeftinije jer prvo izgradis stanicu, pa onda dodje sve ostalo preko. Ako govorimo o nekakvoj gradskoj zeleznici i pratecoj stanici a la Vukov spomenik, ako je trasa ukopana duzinom celog SA (sto koliko shvatam predlazes) onda se opet namece da je logicno i da peroni budu pod zemljom...i onda opet je nebitno finansijski da li kopas tu ili tamo, jer kopas svejedno.

I uopste ne mislim da je ista jeftinije adaptirati postojecu stanicu nego graditi novu negde u blizini kada dodje na red izgradnja SA. Treba toliko toga uraditi, od adaptacije zgrade, zakopavanja koloseka, verovatno podzemnih perona, vezivanja sa novim cvorom...da bi razlika u ceni bila minimalna ako bi je uopste i bilo, i sve bi se svelo na to da smo postavili stanicu metroa tu jer je, eto, tu bila nekakva stanica ranije, a ne zato sto smo dobro razmislili gde stanica metroa u SA treba da bude.

I da, kuda bi isli ti vozovi gradski iz stare zel.? Oko kalisa? Zar nisi sam rekao da je to lose? Ili bi to bio terminus? Bio bi to nefunkcionalni cep.

Lokacija stare zel. postaje saobracajno zanemarljiva nakon izmestanja zel. i autobuskog saobracaja i dobija na vaznosti tek u nekoj buducoj izgradnji SA. A onda ce mozda neka druga tacka unutar SA biti vaznija.
 
Pa hajmo sad, po tačkama.
jovanovm":3haa42zl je napisao(la):
E sad, šta bi Beograđani i Beograđanke dobili? Pa sledeće:
1) već postojeću infrastrukturu brzog gradskog prevoza do SA
...u kome trenutno nema nista, i u koji nemaju potrebe da dolaze dok se tamo nesto ne izgradi. A kada se izgradi, mozda ih ta stanica nece dovoditi do pravog mesta, tj. najblize do one tacke ka kojoj ce gravitirati najvise ljudi.

2) već izgrađenu staničnu zgradu
koja ce ionako biti suvisna ako peroni budu ispod zemlje, sto je i najlogicnije ukoliko je sve vec ukopano.

3) jeftinu izgradnju brze metro linije prostim ukopavanjem dva koloseka
Jeftinu? Kako jeftinu? To ukopavanje ce da izgleda tako sto ce da se odluci koja ce dva koloseka da se ukopaju, pa ce onda ti koloseci da se sklone, pa da se iskopa rupa, pa da se u tu rupu postavi komplet nova infrastruktura. Dakle stavljao je tu gde su sada koloseci, ili negde drugde, isto ti dodje.

Nekada se govori o tom "ukopavanju" kao da je dovoljno kopati rupu oko koloseka a oni ce komplet s banderama u nju da upadnu i posao zavrsen. To ukopavanje je zapravo izgradnja novih podzemnih koloseka.
Šta bi izgubili?
1) cenu izgradnje linije brzog gradskog prevoza
2) restruktuiranje zgrade za druge namene
- cena premeštanja javnih institucija bi bila pozamašna zbog menjanja namene zgrade
- to se može nadomestiti privatnim kapitalom, ali to bi značilo prenamenovanje zgrade u tržni centar. mislim da nam tako nešto u SA nije potrebno i da bi donelo manje materijalne koristi gradu od stanice
Zgrada treba da bude muzej...
 
hazard":j9s1gr43 je napisao(la):
Zgrada treba da bude muzej...
Ali muzej prica raznih poznatih licnosti koji su prvi put doslu u Beograd ovuda. Npr.
 
Naleteh na predlog projekta za tunel u tadeusa koscuskog

tuneltadusa1in3.jpg


http://unkool.files.wordpress.com/2009/05/tuneltadusa1in3.jpg
 
-ovde se sa denivelacija preslo na metro ,pa cu prvo ,za to ,nesto da kazem.ja uopste nisam za metro u beogradu.mi nismo moskva ,london ,tokio itd. pa da gradimo takve projekte od par milijardi evra .beograd jos nije dostigao cak ni cifru od 2 miliona ljudi, i to sa okolinom .projekcija za buducnost cak i ne kaze da ce se taj broj povecavati.primer su budimpesta i bec gde se broj stanvnika smanjio .

-problem saobracaja u beogradu je lose nasledje iz proslosti i ogromni propusti u planiranju istoga .mozemo reci stihijsko nastajanje grada, a to se desava i danas.ja recimo koristim i gradski prevoz ,ali i sopstveno vozilo.grad poznajem odlicno i tacno znam za probleme skoro svih delova grada.najveci problem je naravno centar grada koji svojom infrastrukturom ne moze da izdrzi postojeci saobracaj i naravno nepremostive reke .

-uzi centar beograda ima samo 3 kilometra , a voznja u njemu traje nekada i sat vremena.u principu sa brzinom od 60 km/h , to bi se preslo za 3 minuta, ali neka bude 30 km/h ,pa ni 6 minuta nije veliko. pitanje je samo gde udariti i gde poceti praviti brze auto puteve , tunele , mostove i sta rusiti da bi se doslo do ovoga.projekat unutrasnjeg magistralnog prstena - UMP koji je poceo sa gradnjom mosta na adi sigurno ce doprineti jednom boljitku ,ali cifra koja je projektovana je ogromna.bolje bi bilo da je taj prsten izmesten jos par kilometara , jer bi bio jeftiniji , a ovaj projekat uraditi kada drzava bude imala vise novca.inace UMP ide od bezanije, novi most na adi , preko hipodroma ,tunelom do autokomande, dusanovac , sve do pancevackog mosta
 
@ Vucko Svaka cast sto ga iskopa. +1

@ Pojava Ne bih se slozio. Problem saobracaja, tacno, lezi u proslosti, i to u konstantnom deceniskom forsiranju drumskog automobilskog koncepta. Nikako ne treba siriti ulice, vec reorganizovati gradski prevoz i napraviti metro. Ljudi se zalazu za metro, da bi proterali automobile sa ulica, i ubrzali svima vreme tranzita kroz centar.
 
pojava":1stv5sws je napisao(la):
-ovde se sa denivelacija preslo na metro ,pa cu prvo ,za to ,nesto da kazem.ja uopste nisam za metro u beogradu.mi nismo moskva ,london ,tokio itd. pa da gradimo takve projekte od par milijardi evra .beograd jos nije dostigao cak ni cifru od 2 miliona ljudi, i to sa okolinom .projekcija za buducnost cak i ne kaze da ce se taj broj povecavati.primer su budimpesta i bec gde se broj stanvnika smanjio .

-problem saobracaja u beogradu je lose nasledje iz proslosti i ogromni propusti u planiranju istoga .mozemo reci stihijsko nastajanje grada, a to se desava i danas.ja recimo koristim i gradski prevoz ,ali i sopstveno vozilo.grad poznajem odlicno i tacno znam za probleme skoro svih delova grada.najveci problem je naravno centar grada koji svojom infrastrukturom ne moze da izdrzi postojeci saobracaj i naravno nepremostive reke .

-uzi centar beograda ima samo 3 kilometra , a voznja u njemu traje nekada i sat vremena.u principu sa brzinom od 60 km/h , to bi se preslo za 3 minuta, ali neka bude 30 km/h ,pa ni 6 minuta nije veliko. pitanje je samo gde udariti i gde poceti praviti brze auto puteve , tunele , mostove i sta rusiti da bi se doslo do ovoga.projekat unutrasnjeg magistralnog prstena - UMP koji je poceo sa gradnjom mosta na adi sigurno ce doprineti jednom boljitku ,ali cifra koja je projektovana je ogromna.bolje bi bilo da je taj prsten izmesten jos par kilometara , jer bi bio jeftiniji , a ovaj projekat uraditi kada drzava bude imala vise novca.inace UMP ide od bezanije, novi most na adi , preko hipodroma ,tunelom do autokomande, dusanovac , sve do pancevackog mosta
Koliko stanovnika su imali ti gradovi kada su gradili metro?Sigurno manje nego Beograd sada.Nije ti dobro poredjenje jer ce se u Beogradu povecavati broj stanovnika konstantno iz svakojakih razloga koje svi znamo.A Budimpesta i Bec su se smanjili usled raspada Austrougarske koja je zapravo bila EU u malom pre jos 100 godina.

Problem saobracaja u beogradu je nepostojanje prstena i veoma uske ulice,dobar primer kako se to treba raditi je novi sad,ali dzabe kada ovde vladase turci a tamo austrijanci

UMP ce doneti boljitak,jedini problem je sto se deo od autoputa do pancevackog mosta skoro sigurno nece napraviti narednih 10 godina a mozda ni nikad,a saobracaj je u ovom delu grada doveden do ivice pucanja i zato je jedina alternativa metro

Alternativa UMP-a je SMT.Posle izgradnje UMP-a i SMT-a nece moci vise da se prave nove saobracajnice u vecem delu centralnih opstina i tek onda ce poceti da se prica o metrou.Pametnji ljudi rade unapred i spremaju se za buducnost dok mi nazalost tek kada nas nesto opauci po glavi shvatimo sta je problem.
 
Ne primetih odmah.. zašto su beogradske reke nepremostive, a Dunav u Budimpešti nije?
 
Вероватно зато што су у Будимпешти били мало паметнији и градили мостове, а овде је требало 40 година да се схвати да Сава и Дунав не могу да се прегазе, него је потребно нешто што се зове мост. Још кад би било памети као што нема, па да се схвати да је једино трајно решење саобраћајних проблема метро, а не набуџени трамвај и терање аутомобила у центар, срећи не би било краја. :rolleyes:
 
A gde živi ona "Pojava"? Mislim da taj nikada nije kročio u Beograd... :kafa: kažu TOB organizuje neke promotivne ture te bilo bi lepo da obiđe Beograd...
 
Vrh