jovanovm":2hzh4q1a je napisao(la):
Bože, kao da govorim u vetar.
Metro vozovi i pravi vozovi se po gabaritima uopšte ne razlikuju.. posebno ne po gabaritima pruge. Ja nikada nisam govorio da stanica treba da ostane u funkciji železnice ili gradske železnice zauvek. Samo govorim da između gradske železnice i metroa razlike nema uopšte, da stanica već služi svrsi i da je finansijski glupo graditi još jednu stanicu, da pruga koja ne ide po površini ne smeta izgradnji SA... i još mnogo drugih razloga.
Kako se ne razlikuju? Zavisi to od implementacije. U Parizu se npr. svakako razlikuje vagon metro-voza i vagon RER-voza. U Londonu takodje, bilo je na forumu onih slika kako izgleda tube voz a kako commuter voz.
I ako nema razlike izmedju metroa i gradske zeleznice, zasto su to u planu iz 1976. dve odvojene stvari? ("Regionalni metro" iz te studije u onom svom intervjuu nedavnom Jovin naziva "gradskom zeleznicom").
1) struktura SA čini da je lokacija stanice tu nepoželjna
Odgovor: Pa, SA još nije ni planiran ni izgrađen. Ne postoji nikakav razlog zašto se stanica metroa na tom mestu ne može uključiti u te planove, koja bi povezivala SA sa Prokopom ili Sajmom i dalje sa ostatkom grada sa dunavske strane.
Pa upravo u boldovanom je poenta!
Cemu bi sluzila stanica (bilo cega) na mestu sadasnje zeleznicke? Sluzila bi prevashodno da opsluzuje SA. Jer u bilo kojoj varijanti metroa, postoji stanica na Slaviji, stanica kod Sajma, stanica kod Klinickog i na Prokopu, i stanica negde na terazijskoj terasi ili kod brankovog mosta. I te sve stanice su sasvim dovoljne da opsluzuju onaj prostor oko glavne zel. stanice koji je danas naseljen. I na kraju i dalje ce ici tramvaji Savskom/Karadjordjevom i Nemanjinom. Pre izgradnje SA, stanica metroa na mestu sadansnje zel. stanice bila bi suvisna. Ne vodi nigde gde ne vode okolne stanice.
Jedina svrha stanice na tom mestu bi bila da opsluzuje SA...a kako sam kazes SA nije planiran ni izgradjen. Pa zasto da onda posle moramo da prilagodjavamo taj buduci SA postojecoj stanici (koja je do tada manje-vise nepotrebna) umesto da, planirajuci taj SA, postavimo stanicu tamo gde najvise odgovara? Ti se samo vodis logikom "stanica je sad tu, pa zasto da ne ostane u nekoj funkciji". Ja kazem da je to pogresna logika i da na tu stanicu treba zaboraviti potpuno i onda provuci javni prevoz kroz SA kada bude trebalo onda kuda se ispostavi da je najbolje.
Kazes da je finansijski glupo graditi jos jednu stanicu - ali ovo sto ti predlazes zapravo jeste gradjenje jos jedne stanice, samo na istom mestu gde je i danas glavna zeleznicka. Prvo kolosek mora da se ukopa i to kosta. Ukopao ga sada gde je tu ili 500 m levo odatle (gde je inace prazno tj. samo drugi koloseci i pomocne zeleznicke zgrade, poneko skladiste) - isto ti dodje. Ako govorimo o metrou, stanica metroa bi svakako bila ISPOD postojece stanice jer ce metro doci podzemno i nastaviti podzemno te nema smisla da se penje gore-dole. Pravio metro stanicu ispod postojece zel. stanice ili malo blize reci odatle, isto ti dodje - mozda je cak ovo drugo lakse i jeftinije jer prvo izgradis stanicu, pa onda dodje sve ostalo preko. Ako govorimo o nekakvoj gradskoj zeleznici i pratecoj stanici a la Vukov spomenik, ako je trasa ukopana duzinom celog SA (sto koliko shvatam predlazes) onda se opet namece da je logicno i da peroni budu pod zemljom...i onda opet je nebitno finansijski da li kopas tu ili tamo, jer kopas svejedno.
I uopste ne mislim da je ista jeftinije adaptirati postojecu stanicu nego graditi novu negde u blizini kada dodje na red izgradnja SA. Treba toliko toga uraditi, od adaptacije zgrade, zakopavanja koloseka, verovatno podzemnih perona, vezivanja sa novim cvorom...da bi razlika u ceni bila minimalna ako bi je uopste i bilo, i sve bi se svelo na to da smo postavili stanicu metroa tu jer je, eto, tu bila nekakva stanica ranije, a ne zato sto smo dobro razmislili gde stanica metroa u SA treba da bude.
I da, kuda bi isli ti vozovi gradski iz stare zel.? Oko kalisa? Zar nisi sam rekao da je to lose? Ili bi to bio terminus? Bio bi to nefunkcionalni cep.
Lokacija stare zel. postaje saobracajno zanemarljiva nakon izmestanja zel. i autobuskog saobracaja i dobija na vaznosti tek u nekoj buducoj izgradnji SA. A onda ce mozda neka druga tacka unutar SA biti vaznija.